Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Mnenje k predlogu rebalansa proračuna Republike Slovenije za leto 2005 (Rb2005) |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 33. seji, dne 18. 5. 2005, na podlagi prvega odstavka 55. člena zakona o državnem svetu (Ur. l. RS, št. 44/92) sprejel naslednje M N E N J E k predlogu rebalansa proračuna Republike Slovenije za leto 2005 (Rb2005) Vlada Republike Slovenije je s predlogom rebalansa proračuna za leto 2005 posegla v sredstva Državnega sveta Republike Slovenije kot nevladnega proračunskega uporabnika, ki z načrtovanimi in v proračunu za tekoče leto potrjenimi sredstvi zagotavlja uresničevanje z ustavo, zakonom in drugimi podzakonskimi akti določenih nalog državnega sveta. Zmanjšanje sredstev za plače zaposlenih za 18 milijonov SIT ni rezultat predhodnega usklajevanja med Vlado Republike Slovenije in Državnim svetom Republike Slovenije, pač pa enostranska odločitev Vlade Republike Slovenije, sprejeta na podlagi dosežene realizacije izplačil v obdobju januar-april 2005 in vladne ocene do konca leta, pri čemer je že upoštevana tudi predlagana novela zakona o državnem svetu, s katero se nedvoumno ukinja poklicno opravljanje funkcije predsednika državnega sveta. Zmanjšanje postavke v predlogu rebalansa proračuna za 18 milijonov SIT pomeni oblikovanje sredstev v višini, ki ne pušča praktično nobenega manevrskega prostora za izvajanje vseh nalog, ki jih v okviru svojih, z ustavo določenih pristojnosti, opravlja državni svet. Takšno zmanjšanje sredstev bi zahtevalo upoštevanje 12. točke 2. člena zakona o javnih financah, ki določa, da je treba ukrepe, ki imajo pomembne finančne posledice, utemeljiti z analizo stroškov in koristi. Državni svet meni, da ni sprejemljivo, da vlada v svoji obrazložitvi predloga rebalansa proračuna med drugim izhaja iz predpostavke, da bo predlagana novela zakona o državnem svetu, s katero se ukinja poklicno opravljanje funkcije predsednika državnega sveta, šele sprejeta in uveljavljena s 1. 6. 2005. Državni svet ugotavlja, da omenjena novela še vedno ni vložena v zakonodajni postopek, zato je sklicevanje na akt, ki še ni stopil v veljavo, v nasprotju z načeli pravne države. Vlada Republike Slovenije bi morala s spremembo zakonodaje predhodno urediti položaj poklicnega opravljanja dela predsednika državnega sveta ter šele po temeljiti pripravi in spremembi zakonodaje določiti nov obseg sredstev za delo državnega sveta, ki bi ustrezal z zakonom na novo določenemu statusu predsednika državnega sveta. Pri tem bi morala vlada v predlogu rebalansa zagotoviti dodatna sredstva, saj ima član državnega sveta v skladu z 62. členom veljavnega zakona o državnem svetu pravico do nadomestila izgubljenega zaslužka v zvezi z opravljanjem funkcije. |
Povezane vsebine | |
![]() |
33. seja Državnega sveta Republike Slovenije |