Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Mnenje k predlogu zakona o trgu finančnih instrumentov (ZTFI) - druga obravnava |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 55. seji, dne 13. 6. 2007, na podlagi druge alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04) sprejel naslednje M N E N J E k predlogu zakona o trgu finančnih instrumentov (ZTFI) - druga obravnava Državni svet predlog zakona podpira. Predlog zakona ureja delovanje kapitalskega trga v Sloveniji. Zakon o trgu vrednostnih papirjev, ki je do sedaj urejal to področje, bi se zaradi implementacije direktiv EU 2006/48, 2006/49/ES, 2004/39/ES in 2004/109/ES v naš pravni red spremenil skoraj v vseh poglavjih, zato se je predlagatelj odločil za povsem nov zakon, ki bo bolj pregleden. Z direktivami želi Evropska komisija oblikovati skupni zakonodajni okvir za evropski trg vrednostnih papirjev. Čas za prenos direktiv se počasi izteka, saj bi morali biti polno pripravljeni do 1. novembra 2007, pri čemer je pomembno, da bodo imela podjetja dovolj časa za prilagoditev novi zakonodaji. V predlogu zakona so novosti v 5. poglavju, kjer so določena pravila poslovanja borznoposredniških družb, kar bo omogočilo boljši pregled nad njihovim poslovanjem, s čimer se zagotavlja bolj učinkovite in varne pogoje poslovanja. Posebej je v tem poglavju poudarjeno upravljanje s tveganji, kjer je zapisano, da za borznoposredniške družbe veljajo enaka pravila, kot za banke (ZBan-1). Pregled poslovanja je zagotovljen s pravili o javni objavi letnih poročil in drugih razkritij o poslovanju borznoposredniške družbe, kar pa je urejeno v 6. poglavju zakona. Za vlagatelje je pomembno, da so zagotovljene informacije o finančnih instrumentih in njihovih izdajateljih, ki jih potrebujejo za odločitev o naložbi vanje. Trg finančnih instrumentov mora biti pošten in urejen. Pravila trgovanja določa 9. poglavje, kjer je opredeljeno, da lahko organiziran trg, ki je v 15. členu zakona opredeljen kot borzni trg, upravlja samo borza, ki pa je predhodno pridobila dovoljenje agencije za upravljanje borznega trga. Za zagotavljanje zaupanja vlagateljev je pomemben tudi učinkovit nadzor nad poslovanjem borznoposredniških družb. Po 296. členu zakona je za nadzor nad borznoposredniško družbo pristojna in odgovorna Agencija za trg vrednostnih papirjev glede vseh storitev in poslov, ki jih le-ta opravi v Sloveniji, državi članici in tretji državi. Prav tako je agencija pristojna za nadzor nad investicijskim podjetjem države članice in nad njegovo podružnico v Sloveniji glede storitev in poslov, ki jih ta opravlja v Sloveniji. Po zakonu lahko agencija izreče nadzorne ukrepe, s katerimi se lahko učinkovito doseže namen nadzora. Pri določbah o nadzoru in namenu nadzora se po 301. členu zakona smiselno uporabljajo določbe zakona o bankah (ZBan-1). Agencija mora sodelovati z nadzornimi organi drugih držav članic, kadar koli je to potrebno zaradi izvajanja njenih pristojnosti in odgovornosti glede nadzora nad ravnanjem borznoposredniških družb. Državni svet poudarja, da se s takšno ureditvijo kapitalskega trga približujemo standardom razvitih kapitalskih trgov.
* * * Za poročevalca je bil določen državni svetnik mag. Zlatko Jenko. |
Povezane vsebine | |
![]() |
55. seja Državnega sveta Republike Slovenije |