Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Sprejet je bil odložilni veto na ZPRO0304 |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 2. seji, dne 24. 12. 2002, ob obravnavi Zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2003 in 2004, ki ga je Državni zbor Republike Slovenije sprejel na 25. izredni seji, dne 20. 12. 2002, sprejel S K L E P da na podlagi tretje alinee prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije zahteva od Državnega zbora Republike Slovenije, da ponovno odloča o Zakonu o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2003 in 2004. O b r a z l o ž i t e v: Zakon o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2003 in 2004 določa v prvem odstavku 1. člena: "S tem zakonom se za spremembe proračuna Republike Slovenije za leto 2003 in 2004 in proračun Republike Slovenije za leto 2004 določajo struktura posebnega dela proračuna, posebnosti izvrševanja proračuna, obseg zadolževanja in poroštev države ter javnega sektorja na ravni države, posebnosti razpolaganja s sredstvi za plače in določa znesek primerne porabe na prebivalca za leti 2003 in 2004." V drugem odstavku je predpisano, da se določbe tega zakona uporabljajo v letih 2003 in 2004, razen če ni za posamezni proračun urejeno drugače. V prvem odstavku 1. člena je izrecno navedeno, da se s tem zakonom urejajo določene strukture, posebnosti in obseg zadolževanja, vendar za spremembe proračuna v letu 2003. V členu 36 istega zakona je predpisano, da s 1. januarjem prenehajo veljati določbe zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2002 in 2003 (Ur.l. RS, št. 32/2001 in 64/2002), ki se nanašajo na leto 2003. Navedeni zakon bo prenehal veljati. Predlagani zakon pa bo po vsebini prvega odstavka 1. člena veljal samo za spremembe proračuna RS za leto 2003. Zastavlja se vprašanje, kateri zakon bo potem veljal za nespremenjeni del proračuna RS za leto 2003. Očitno gre za pravno praznino, saj bo po določilih prvega odstavka 1. člena zakon veljal samo za spremembe proračuna RS za leto 2003, za ostali del proračuna pa ne bo veljal, stari zakon o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leti 2002 in 2003 pa ne bo več veljal za leto 2003. Spremembe proračuna so vedno posebej prikazane, bodisi v proračunu ali njegovem rebalansu. Tako se je tudi ravnalo pri rebalansu proračuna in Zakonu o spremembah in dopolnitvah zakona o izvrševanju proračuna RS za leto 2002 in 2003 (Ur.l. RS, št. 64/2002). V sprejetem zakonu ni predloženega seznama sprememb oziroma rebalans proračuna. Državni zbor je sprejel določene spremembe pri posameznih proračunskih porabnikih. Tako je državnemu svetu odvzel 130 ali celo več milijonov tolarjev od celotnega zneska, ki je bil predhodno odobren. Tako se sploh ne morejo preizkusiti spremembe v samem proračunu. Prav tako ni nobenih utemeljitev zakaj se določenim porabnikom zmanjšujejo proračunska sredstva, saj to vsekakor ogroža njihovo delovanje in izpolnjevanje naloženih nalog. Zmanjševanje sredstev obstoječim uporabnikom se ne more opravičevati z varčevanjem in racionalizacijo, če isti organ deluje v nespremenjeni sestavi in nespremenjenih pristojnostih. Nasprotno pa Zakon o izvrševanju proračuna Republike Slovenije dopušča ustanovitev novih proračunskih uporabnikov kot novih državnih organov v skladu s 5. členom navedenega zakona. Zakon o izvrševanju proračuna RS za leto 2003 in 2004 se v 2. členu sklicuje na opredelitev pojmov iz 3. člena Zakona o javnih financah. Zakon o javnih financah je bil sprejet v letu 1999 (Ur.l. RS, št. 79/99) in je bil že trikrat dopolnjen (Ur.l. RS, št. 124/2000, 79/2001 in 30/2002).Vezanost Zakona o izvrševanju proračuna RS na Zakon o javnih financah lahko podre ustaljen način uporabe in izvajanja zakona. Spremembe Zakona o javnih financah bodo vsekakor vplivale tudi na vsebino izvajanja Zakona o izvrševanju proračuna, kar lahko predstavlja negotovost in težavo pri izvrševanju proračuna. 5. člen Zakona o izvrševanju proračuna RS v drugem odstavku določa, da se proračun izvršuje skladno z določbami Zakona o javnih financah, tega zakona in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njuni podlagi. Naslov 36. člena Zakona o izvrševanju proračuna RS - veljavnost zakonov in podzakonskih predpisov, smiselno nakazuje, da s 1.1.2003 prenehajo veljati tudi podzakonski predpisi. Navedeni predpisi bi lahko ostali v veljavi samo, če bi bilo to izrecno določeno. Sedanji zakon o izvrševanju proračuna pa ne določa kdaj bodo izdani novi podzakonski predpisi in kateri organ jih bo izdal. Zakon o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2003 in 2004 obravnava v 8. členu namenske prejemke in izdatke proračuna. V drugem odstavku našteva prejemke, ustvarjene z realizacijo programa prodaje finančnega premoženja v lasti države za leto 2003. Glede na predvideno prodajo se zastavlja vprašanje, kako se bo porabila kupnina, če bo določeno premoženje prodano in plačano npr. v decembru 2003, če konec leta preneha proračunsko leto? Take postavke so negotove in neprecizne in lahko vodijo k neracionalni potrošnji in s tem povečanju izdatkov. 29. člen Zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2003 in 2004 določa znesek primerne porabe na prebivalca v Republiki Sloveniji, ki predstavlja osnovo za financiranje zakonskih in drugih nalog lokalnih skupnosti. Predlagano povišanje zneska primerne porabe za leto 2003 na 85.948 tolarjev in 89.902 tolarjev za leto 2004 ne zagotavlja dovolj sredstev za izvajanje vseh zakonskih nalog lokalnih skupnosti. Glede na to, da so bile lokalnim skupnostim z zakoni določene številne nove naloge in ob tem niso bila zagotovljena dodatna sredstva za izvajanje le-teh, pomeni predlagano povišanje realno zmanjševanje finančne moči lokalnih skupnosti in onemogoča izvajanje ustavnih in zakonskih nalog. Državnemu zboru se predlaga, da ponovno preuči vprašanje zneska primerne porabe in pri tem upošteva zgoraj navedene argumente. ** ** ** Za poročevalca je bil določen državni svetnik Jože Ilc. |
Povezane vsebine | |
![]() |
2. seja Državnega sveta Republike Slovenije |