Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Zapisnik 35. seje Državnega sveta republike Slovenije

Seja je bila v sredo 6. julija 2005.

Seja se je pričela ob 13.02 in se zaključila ob 15.36 uri

Predsednik je pričel 35. sejo Državnega sveta Republike Slovenije, ki jo je sklical na podlagi 53. člena zakona o Državnem svetu in na podlagi 51. in 51..a člena poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije.

Opravičili so se:
- Boris Janez Bregant
- Marko Juvančič

* * *

Na sejo so bili vabljeni:
- Gospod mag. Janez Drobnič, Minister za delo, družino in socialne zadeve k 3. točki,
- Gospod Vinko Gobec Predsednik Zveze društev upokojencev Slovenije k 3. točki,
- Gospod Matjaž Hanžek, Varuh človekovih pravic, k 3. in kot predlagatelj k 4. točki,

- - -

Od vabljenih so se seje udeležili:
- Gospa Anka Tominšek, članica UO Zveze društev upokojencev Slovenije,
- Gospod Matjaž Hanžek, Varuh človekovih pravic v Republiki Sloveniji,
- Gospod Tone Dolčič, namestnik Varuha človekovih pravic v Republiki Sloveniji,
- Gospod France Jamnik, namestnik Varuha človekovih pravic v Republiki Sloveniji,
- Gospod dr. Vinko Gorenak, državni sekretar na Ministrstvu za notranje zadeve,
- Gospa Alenka Snoj, podsekretarka na Ministrstvu za notranje zadeve.

* * *

O sklicu seje je predsednik obvestil predsednika Državnega zbora Republike Slovenije gospoda Franceta Cukjatija dr.,med. in predsednika Vlade Republike Slovenije gospoda Janeza Janšo.

* * *

S sklicem dne 22.6.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli predlog dnevnega reda, ki je bil naslednji:

  1. Odobritev zapisnika 34. seje Državnega sveta Republike Slovenije;
  2. Pobude in vprašanja državnih svetnic in svetnikov;
  3. Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju - druga obravnava, ZPIZ-1G, EPA 222-IV,
  4. Posebno poročilo Problematika "izbrisanih" v letnih poročilih Varuha človekovih pravic, EPA 1507- III;
  5. Informacija o okrogli mizi "Slovenstvo v Avstriji 50 let po Avstrijski državni pogodbi";

Dne 29.6.2005 je predsednik državne svetnice in svetnike obvestil, da bo predlagal razširitev dnevnega reda s točkama:

  • Predstavitev prioritet predsedovanja Združenega kraljestva Velike Britanije in Severne Irske Evropski uniji v času od 1.7.2005 do 31.12.2005 in
  • Predlog zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (ZSRR-!) -nujni postopek, EPA 327-IV.


Zaradi zadržanosti, ki je nastopila po predhodno že dogovorjenem terminu, veleposlanika Združenega kraljestva Velike Britanije in Severne Irske v Republiki Sloveniji, Nj. Eksc. g. Tima Simmonsa, predsednik ni predlagal razširitev dnevnega reda z navedeno točko.

Zaradi spremenjenega terminskega plana sprejemanja predloga zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja - nujni postopek v državnem zboru, Komisija za lokalno samoupravo in regionalni razvoj ni obravnavala predloga zakona in zato tudi ni pripravila poročila, s predlogom sklepa za odločanje na seji državnega sveta. Zato predsednik ni predlagal razširitev dnevnega reda z navedeno točko.

RAZŠIRITEV

Predsednik je predlagal, da se dnevni red seje razširi s točko:

  • Predlog sklepa o spremembah in dopolnitvah sklepa o merilih za izplačevanje sejnin za opravljanje funkcije in plače za poklicno opravljanje funkcije predsednika ter sekretarja državnega sveta.

Predlog za razširitev je bil sprejet (25 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 18 jih je glasovalo za, 1 je bil proti in 2 sta se glasovanja vzdržala).

DNEVNI RED:

Predsednik je predlagal naslednji dnevni red:

  1. Odobritev zapisnika 34. seje Državnega sveta Republike Slovenije;
  2. Pobude in vprašanja državnih svetnic in svetnikov;
  3. Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju - druga obravnava, ZPIZ-1G, EPA 222-IV,
  4. Posebno poročilo Problematika "izbrisanih" v letnih poročilih Varuha človekovih pravic, EPA 1507- III;
  5. Informacija o okrogli mizi "Slovenstvo v Avstriji 50 let po Avstrijski državni pogodbi";
  6. Predlog sklepa o spremembah in dopolnitvah sklepa o merilih za izplačevanje sejnin za opravljanje funkcije in plače za poklicno opravljanje funkcije predsednika ter sekretarja državnega sveta

Predlagan dnevni red je bil sprejet (26 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 26 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).


K 1. točki dnevnega reda:
- Odobritev zapisnika 34. seje Državnega sveta Republike Slovenije

Zapisnik 34. seje Državnega sveta Republike Slovenije so državne svetnice in svetniki prejeli z elektronsko pošto 24.6.2005.

Predsednik je ugotovil, da na podlagi 3. odstavka 72. člena poslovnika ni prejel nobene pisne pripombe na zapisnik in predlagal, da o zapisniku 34. seje glasujejo.

Zapisnik 34. seje je bil sprejet (25 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 18 jih je glasovalo za, 1 je bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).


K 2. točki dnevnega reda:
- Pobude in vprašanja državnih svetnic in svetnikov

Na klop so državne svetnice in svetniki prejeli vprašanje državnega svetnika mag. Dušana Semoliča Ministrstvu za zunanje zadeve, glede navezovanja stikov naših veleposlaništev v tujini, s sindikati držav, v katerih delujejo.

Predlog sklepa so prejeli na klop.

Kratko obrazložitev je podal predlagatelj, mag. Dušan Semolič.

Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep:

Državni svet Republike Slovenije je na 35. seji, dne 6. 7. 2005, v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) obravnaval vprašanje državnega svetnika mag. Dušana Semoliča glede sodelovanja predstavništev Republike Slovenije v tujini s sindikati držav, v katerih delujejo in na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem svetu (Ur. l. RS, št. 44/92) sprejel naslednji

S K L E P :

Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanje državnega svetnika mag. Dušana Semoliča in predlaga Ministrstvu za zunanje zadeve, da vprašanje preuči in nanj odgovori.

Vprašanje državnega svetnika mag. Dušana Semoliča se glasi:

Ali naša veleposlaništva v tujini pri svojem delu navezujejo stike tudi s sindikati držav, v katerih delujejo in ali se lahko v Zvezi svobodnih sindikatov Slovenije, če do teh delovnih srečanj prihaja, seznanimo z rezultati teh pogovorov?

Obrazložitev:

V Zvezi svobodnih sindikatov Slovenije se pogosto na željo veleposlanikov tujih držav, ki delujejo v Sloveniji, srečujemo s njimi, kar kaže med drugim visoko stopnjo spoštovanja socialnih partnerjev pri nas, kar je tudi sicer pomembna vrednota članic Evropske unije. Upamo, da se tako obnašajo tudi naši diplomati, če pa to še ne počnejo, predlagamo, da začno posnemati tudi takšne oblike dela, ki zagotovo prispevajo k boljšemu medsebojnemu razumevanju.

* * *

Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za zunanje zadeve, da vprašanje preuči in v skladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) nanj v roku 30 dni odgovori.

Predlagan sklep je bil sprejet (28 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 29 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).

- - -

S pošiljko 24.6.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva za šolstvo in šport na vprašanje državnega svetnika Jožeta Ilc glede zagotavljanja finančnih sredstev za vzdrževanje šolskih objektov in površin.

- - -

S pošiljko 24.6.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva za kulturo na pobudo državnega svetnika Toneta Peršaka za pripravo predloga zakona, ki bo celovito uredil vprašanja položaja in pravic samozaposlenih ter drugih samostojnih ustvarjalcev s področja kulture,

- - -

S pošiljko 24.6.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva za okolje in prostor na pobudo državnega svetnika Rada Krpača za poenostavitev postopkov za posege v gozdni prostor - krčitve. Odgovor Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano ste prejeli na klop.

- - -

S pošiljko 24.6.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano na vprašanje državnega svetnika Marjana Maučeca glede izplačila državne pomoči za škodo po suši v letu 2003.

- - -

S pošiljko 1.7.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva za finance - Davčne uprave na vprašanje državnega svetnika Cvetka Zupančiča glede pridobitve pravic do pavšalnega nadomestila vstopnega davka na dodano vrednost.

- - -

S pošiljko 1.7.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva za finance na vprašanje državnega svetnika Ivana Bukovca v zvezi s plačevanjem komunalnih storitev.

- - -

S pošiljko 1.7.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva za okolje in šport na vprašanje državnega svetnika Draga Bahuna glede reformiranja izobraževalnega procesa v Sloveniji.

- - -

Na klop so državne svetnice in svetniki prejeli dopis Ministrstva za finance, s katerim odstopajo vprašanja državnega svetnika Draga Bahuna glede prejemkov bivših funkcionarjev, Ministrstvu za javno upravo.

- - -

Na klop so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva za zunanje zadeve na vprašanji državnega svetnika Marjana Maučeca v zvezi z odnosi med Republiko Slovenijo in Republiko Hrvaško.


K 3. točki dnevnega reda :
- Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, ZPIZ-1F, EPA 222-IV

Predlog zakona je objavljen v Poročevalcu št. 28/05.

Predlog zakona je obravnavala Komisija DS za družbene dejavnosti. Mnenje komisije so državne svetnice in svetniki prejeli s sklicem 22.6.2005.

Predlog zakona je ponovno obravnavala Komisija DS za družbene dejavnosti. Poročilo komisije so prejeli s pošiljko 1.7.2005.

S sklicem 22.6.2005 so prejeli tudi amandmaja Zveze društev upokojencev Slovenije.

S pošiljko dne 24.6.2005 so prejeli mnenje Zakonodajno pravne služne Državnega zbora in pripombe Varuha človekovih pravic.

S pošiljko dne 10.6.2005 so prejeli pripombe Zveze društev upokojencev Slovenije.

S pošiljko dne 2.6.2005 so prejeli mnenje Koordinacijskega odbora organizacij in strank upokojencev Slovenije.

Predlog zakona so obravnavale interesne skupine.

Poročilo Interesne skupine negospodarskih dejavnosti so prejeli na klop.

Na klop so prejeli tudi predlog sklepa.

Stališče Komisije za družbene dejavnosti je podal njen predsednik, dr. Zoltan Jan.

Stališče Interesne skupine delojemalcev je podal vodja, mag. Dušan Semolič.

Razpravljali so dr. Zoltan Jan, mag. Jožko Čuk, prof. dr. Jože Mencinger.

Kratko obrazložitev je podla gospa Anka Tominšek, članica Upravnega odbora Zveze društev upokojencev Slovenije.

Amandma je vložila Interesna skupina negospodarskih dejavnosti in sicer:

Drugi, tretji in četrti stavek 5. odstavka ter konkretni pripombi k 24. členu in k 35. členu se črtajo.

Predlagan amandma je bil sprejet (31 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 22 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in 6 se jih je glasovanja vzdržalo).

Obrazložitev glasu je podal mag. Jožko Čuk.

Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet, skupaj s sprejetim amandmajem, sprejme naslednji sklep:

Državni svet Republike Slovenije je na 35. seji, dne 6. 7. 2005, na podlagi druge alinee prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04) sprejel naslednje

M N E N J E

k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (ZPIZ-1F) - druga obravnava

Državni svet podpira predlog zakona in opozarja na nujnost njegovega sprejema, da se prepreči nadaljnje slabšanje socialnega položaja upokojencev in zaostajanje rasti pokojnin za rastjo plač. Iz letnih poročil Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje je namreč razvidno, da se slabša razmerje med povprečno pokojnino in povprečno plačo. Na to dejstvo pa so opozarjali tudi kandidati posameznih političnih strank pred lanskimi parlamentarnimi volitvami.

Državni svet tudi želi, da bi predlog zakona soglasno podprl ekonomsko socialni svet in odločno zavrača očitke nekaterih ekonomistov, ki nasprotujejo sprejemu tega zakona, ker menijo, da bo povečal proračunski primanjkljaj, ogrozil prevzem evra in povzročil sesutje javnega finančnega sistema. Državni svet meni, da je naloga Vlade Republike Slovenije in pristojnih ministrstev, da zagotovi pogoje za gospodarsko rast in da vzpostavi red in nadzor nad rednim in pravilnim obračunavanjem in vplačevanjem prispevkov za obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje ter prepreči druge anomalije v delovanju sistema, kar bo stabiliziralo poslovanje Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje.

Državni svet je že večkrat opozoril na problematiko vplačevanja prispevkov, posebej pa še ob obravnavi Poročila o delu Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje v letu 2003, ko je v svojem mnenju še posebej izpostavil problem neplačanih in odloženih prispevkov, problematiko pravočasnega poravnavanja obveznosti države do zavoda, o odpisih in delnih odpisih prispevkov določenim fizičnim in pravnim osebam, o najvišjih zneskih pokojnin in drugih nedoslednosti, ki jih je potrebno odpraviti in zagotoviti preglednost in doslednost izvajanja sprejetih zakonov s tega področja.

Državni svet je bil seznanjen tudi s pripombami Varuha človekovih pravic o nujnosti zakonske ureditve obveze delodajalcev za vplačevanje obveznih prispevkov zaposlenim in obveze Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije, da vzpostavi evidence o vplačanih prispevkih in ta stališča podpira. Državni svet obžaluje, da jih predlog zakona ne vsebuje, čeprav je Varuh človekovih pravic pravočasno opozoril Vlado Republike Slovenije in Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve na problematiko neplačevanja prispevkov delodajalcev za obvezno invalidsko in pokojninsko zavarovanje svojim zavarovancem ter jih seznanil z dejstvom, da podaljšanje roka za vzpostavitev evidenc o vplačanih prispevkih do leta 2010 nikakor ni rešitev za ureditev socialne problematike prizadetih državljanov.

Državni svet opozarja tudi na sestavo sveta zavoda (prej skupščina zavoda), kjer bi morali delodajalci in delojemalci imeti več predstavnikov in meni da si z imenovanjem 10 članov, ki jih imenuje Vlada Republike Slovenije, le-ta jemlje preveč pristojnosti.

Predlagan sklep je bil sprejet (32 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 16 jih je glasovalo za, 7 jih je bilo proti in 4 so se glasovanja vzdržali).


K 4. točki dnevnega reda:
- Posebno poročilo Problematika "izbrisanih" v letnih poročilih Varuha človekovih pravic, EPA 1507-IV

Posebno poročilo Problematika "izbrisanih", je objavljeno v Poročevalcu št. 121/2004.

Posebno poročilo Problematika "izbrisanih" je obravnavala Komisija DS za politični sistem. Poročilo komisije so državne svetnice in svetniki prejeli na klop.

Posebno poročilo so obravnavale interesne skupine.

Stališče Interesne skupine lokalnih interesov so prejeli na klop.

Na klop so prejeli tudi predlog sklepa.
Kratko obrazložitev je, kot predlagatelj, podal gospod Matjaž Hanžek, Varuh človekovih pravic.

Stališče Komisije za politični sistem je podal njen predsednik, mag. Adolf Zupan.

Stališče Interesne skupine lokalnih interesov je podal vodja, Marjan Maučec.

Stališče Interesne skupine negospodarskih dejavnosti je podal vodja, Anton Peršak.

Stališče Interesne skupine delojemalcev je podal, Doro Hvalica.

Repliko je podal Marjan Maučec.

Razpravljal je prof. dr. Jože Mencinger.

Kratko obrazložitev je podal dr. Vinko Gorenak, državni sekretar na Ministrstvu za notranje zadeve.

Amandma je vložila Interesna skupina lokalnih interesov in sicer:

V drugem odstavku se črta besedilo: "uredi v skladu z odločbo Ustavnega sodišča RS št. U-I-246/02-28 z dne 3. 4. 2003" ter se za besedama "ta položaj" dodata besedi "ustrezno uredi".

Predlagan amandma je bil sprejet (34 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 23 jih je glasovalo za, 5 jih je bilo proti in 4 so se glasovanja vzdržali).

Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet, skupaj s sprejetim amandmajem, sprejme naslednji sklep:

Državni svet Republike Slovenije je na 35. seji, dne 6. 7. 2005, na podlagi druge alinee prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04) sprejel naslednje

M N E N J E

k posebnemu poročilu Problematika "izbrisanih" v letnih poročilih varuha (EPA1507-III)

Državni svet Republike Slovenije se je seznanil s posebnim poročilom o problematiki izbrisanih, katerega podpira in skladno z Varuhom človekovih pravic soglaša o nedopustnosti dolgotrajnega reševanja tega problema. Državni svet Republike Slovenije se je v preteklosti že aktivno ukvarjal s to problematiko, v zvezi s katero je državnemu zboru podal tudi ustrezne rešitve.

Državni svet Republike Slovenije ponovno poziva Vlado Republike Slovenije in njena pristojna ministrstva ter Državni zbor Republike Slovenije, da naj, glede na ugotovitve Varuha človekovih pravic, da položaj izbrisanih še ni dokončno urejen, stori vse kar je potrebno, da se ta položaj ustrezno uredi.

O b r a z l o ž i t e v :

Državni svet Republike Slovenije se je ob obravnavi omenjenega poročila strinjal z Varuhom človekovih pravic (varuh), da je bilo na problematiko izbrisanih opozorjeno že v letnem poročilu varuha iz leta 1995, vendar se vse do sedaj še vedno ni nič zgodilo. Tudi dolžina obravnave posebnega poročila o problematiki izbrisanih v Državnem zboru Republike Slovenije kaže na odnos tega zbora do te problematike. Državni svet Republike Slovenije meni, da dolgotrajna obravnava problema izbrisanih mečejo slabo luč na Slovenijo kot pravno državo, ki mora upoštevati načela pravne države in odločbe Ustavnega sodišča Republike Slovenije, katero je v svojih odločbah nakazalo na problematiko izbrisanih.
Državni svet Republike Slovenije se je s to tematiko že večkrat ukvarjal in podal predloge rešitev državnemu zboru: tako je Državni svet Republike Slovenije na 12. seji, dne 5. 11. 2003, ob obravnavi zakona o izvršitvi 8. točke odločbe Ustavnega sodišča Republike Slovenije št. U-I-246/02-28 (ZIOdIUS246/02), sprejel sklep, da zahteva od Državnega zbora Republike Slovenije, da ponovno odloča o zakonu o izvršitvi 8. točke odločbe Ustavnega sodišča Republike Slovenije št. U-I-246/02-28 (ZIOdLU246/02). Na 18. seji, dne 29. 1. 2004, je obravnaval problematiko državljanov drugih nekdanjih republik SFRJ, ki niso zaprosili za državljanstvo Republike Slovenije v skladu s prehodno določbo Zakona o državljanstvu Republike Slovenije in sprejel mnenje, da je omenjeno problematiko možno rešiti z dopolnitvijo ustavnega zakona za izvedbo Temeljne ustavne listine o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije. Mnenje je vsebovalo osem členov s celovitimi rešitvami glede ugotovitve oseb, pridobivanja in zavrnitve statusa, odškodnine, možnosti obnove postopka, nasprotovalo je zakonu o izvršitvi osme točke odl. US RS št. U-I-246/02-28 in prenehanje veljavnosti Odloka o razpisu naknadnega zakonodajnega referenduma o zakonu o izvršitvi osme točke odl. US RS št. U-I-246/02-28 ter zakona o urejanju statusa državljanov drugih republik držav naslednic nekdanje SFRJ v Republiki Sloveniji. Mnenje z omenjenimi rešitvami je posredoval državnemu zboru. Na isti seji je Državni svet Republike Slovenije obravnaval predlog zakona o stalnem prebivanju tujcev z državljanstvom drugih držav naslednic nekdanje SFRJ v Republiki Sloveniji, ki so imeli na dan 23. 12. 1990 in 25. 2. 1992 v Republiki Sloveniji prijavljeno stalno prebivališče (ZSPTTDDD) in po obravnavi predloga zakona ni podprl, ker je menil, da besedilo predloga zakona ni vsebovalo vseh sestavin, ki se zahtevajo za zakonski predlog (finančne posledice). Na prvi izredni seji Državnega sveta Republike Slovenije dne 6. 2. 2004 je bila sprejeta pobuda državnemu zboru, da v parlamentarno proceduro uvrsti predlog ustavnega zakona, ki ga je sprejel državni svet na 18. redni seji 29. 1. 2004.
Ne glede na vse podane predloge rešitev Državni svet Republike Slovenije z obžalovanjem ugotavlja, da le teh državni zbor do sedaj ni upošteval.

* * *

Za poročevalca je bil določen državni svetnik mag. Adolf Zupan.

Predlagan sklep je bil sprejet (29 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 24 jih je glasovalo za, 3 so bili proti in 7 se jih je glasovanja vzdržalo).


K 5. točki dnevnega reda:
- Informacija o okrogli mizi "Slovenstvo v Avstriji 50 let po avstrijski državni pogodbi"

Gradivo oziroma informacijo s prejeli s sklicem 22.6.2005

Informacijo je obravnavala Komisija DS za mednarodne odnose in evropske zadeve. Poročilo komisije so prejeli s sklicem 22.6.2005.

Na klop so prejeli tudi predlog sklepa.

Stališče Komisije za mednarodne odnose in evropske zadeve je podal njen predsednik, Jožef Jeraj.

Razpravljali so dr. Zoltan Jan, Anton Peršak, Jože Ilc, Doro Hvalica.

Amandma je ustno vložil državni svetnik Anton Peršak in sicer:

V prvem odstavku se za besedo " tez " dodata besedi " in stališč" .

Na koncu stavka se črta pika in doda besede "in jih podpira".

Drugi odstavek se črta.

Predlagan amandma je bil sprejet (30 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 29 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in 1 se je glasovanja vzdržal).

Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet, skupaj s sprejetim amandmajem, sprejem naslednji sklep:

Državni svet Republike Slovenije je na 35. seji, dne 6. 7. 2005, ob obravnavi informacije o okrogli mizi Slovenstvo v Avstriji 50 let po Avstrijski državni pogodbi, na podlagi 86. člena poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) sprejel naslednji

S K L E P :

Državni svet se je seznanil s povzetkom tez in stališč razpravljavcev z okrogle mize Slovenstvo v Avstriji 50 let po Avstrijski državni pogodbi, ki je v organizaciji Društva slovensko-avstrijskega prijateljstva potekala v dvorani državnega sveta, dne 10. maja 2005 in jih podpira.

Predlagan sklep je bil sprejet (27 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 29 jih je glasovalo za, 1 je bil proti in 1 se je glasovanja vzdržal).


K 6. točki dnevnega reda:
- Predlog sklepa spremembah in dopolnitvah sklepa o merilih za izplačevanje sejnin za opravljanje funkcije in plače za poklicno opravljanje funkcije predsednika ter sekretarja državnega sveta

Pobudo državnega svetnika Darka Frasa o spremembah in dopolnitvah sklepa o merilih za izplačevanje sejnin za opravljanje funkcije in plače za poklicno opravljanje funkcije predsednika ter sekretarja državnega sveta so državne svetnice in svetniki prejeli na klop.

Pobudo, s predlogom sklepa, je obravnavala Mandatno imunitetna komisija. Poročilo komisije so prejeli na klop.

Predlog sklepa so prejeli na klop.

Stališče Mandatno-imunitetne komisije je podala njena predsednica, Petra Kersnič.

Razpravljali so dr. Zoltan Jan, prof. dr. Janvit Golob, Drago Bahun, Janez Sušnik, prof. dr. Alojz Križman, Darko Fras, Jože Ilc, Marjan Maučec, mag. Zlatko Jenko, Milan Ozimič, Marta Turk.

Obrazložitev glasu je podal dr. Zoltan Jan.

Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep:

Na podlagi 46. in 62. člena zakona o državnem svetu (Ur. l. RS, št. 44/92) ter 19., 23. in 86. člena poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) je Državni svet Republike Slovenije na 35. seji, dne 6. 7. 2005, sprejel naslednji

Sklep o spremembah in dopolnitvah
S K L E P A   O   M E R I L I H
za izplačevanje sejnin za opravljanje funkcije in plače za poklicno opravljanje funkcije predsednika ter sekretarja državnega sveta

1. člen

Drugi odstavek 1. člena sklepa se spremeni tako, da se glasi:

"Če predsednik Državnega sveta Republike Slovenije svojo funkcijo opravlja nepoklicno, mu za opravljanje funkcije pripadajo sejnina, funkcijski dodatek in nadomestilo za dodatne naloge, ki se neposredno ne nanašajo na seje državnega sveta in delovnih teles."

2. člen

Besedilo 3. člena se spremeni tako, da se glasi:

"Državnim svetnikom se za nepoklicno opravljanje funkcije v Državnem svetu Republike Slovenije prizna sejnina, ki je sestavljena iz stalnega in spremenljivega dela. Stalni del sejnine se določi v višini 1/6 od osnove za obračun plač poslancev pomnožene s koeficientom 5, zmanjšane s sklepom mandatno volilne komisije državnega zbora. Stalni del sejnine se poveča za funkcijski dodatek v skladu s 4. členom."

3. člen

Drugi odstavek 4. člena sklepa se dopolni z novo prvo točko, ki se glasi:

" I. predsednik Državnega sveta Republike Slovenije je upravičen do funkcijskega dodatka v višini 80% stalnega dela sejnine;"

Prejšnja prva točka postane druga, druga postane tretja in prejšnja tretja postane četrta točka.

Doda se nov četrti odstavek, ki se glasi:

"Predsednik Državnega sveta Republike Slovenije za dodatne naloge, ki se neposredno ne nanašajo na seje državnega sveta in delovnih teles, prejema nadomestilo v višini 1,25 povprečne plače na zaposlenega v Republiki Sloveniji."

4. člen

Besedilo "osnova za obračun plače predsednika državnega sveta" iz prve in druge alinee prvega odstavka 5. člena, iz drugega in tretjega odstavka 5. člena se nadomesti z naslednjim besedilom: "1/6 od osnove za obračun plač poslancev pomnožene s koeficientom 5, zmanjšane s sklepom mandatno volilne komisije državnega zbora".

5. člen

V naslovu sklepa se za besedo "funkcije" črta besedilo "in plače za poklicno opravljanje funkcije predsednika ter sekretarja državnega sveta" ter doda besedilo "članov državnega sveta in izplačil za opravljanje funkcije predsednika in sekretarja državnega sveta".

6. člen

Ta sklep začne veljati naslednji dan po tem, ko ga sprejme Državni svet Republike Slovenije.

O b r a z l o ž i t e v :

Ustavno sodišče Republike Slovenije je v sklepu št. U-I-428/02-7 z dne 18.11.2004 navedlo, da zakonitost plače predsednika državnega sveta ni odvisna od Poslovnika državnega sveta, ampak imajo njegova izplačila podlago v proračunu, ki ima moč zakona. S sprejemom rebalansa proračuna za leto 2005 je državni zbor odvzel sredstva namenjena za izplačila predsednika državnega sveta. Njegova plača nima več zakonite podlage v proračunu, zato je potrebno njegova izplačila urediti na drugačen način.

V času sprejemanja rebalansa proračuna je državni svet prejel dopis dr. Andreja Bajuka ministra za finance, v katerem je navedel, da bo ministrstvo po sprejemu rebalansa proračuna za leto 2005 zagotovilo za izplačila predsednika državnega sveta dodatna sredstva v višini 3.815.000 SIT. Glede na navedeni znesek, ki predstavlja ocenjeno višino izplačil predsedniku za šest mesecev, je izračunano tudi mesečno izplačilo predsednika.

Pregled določb ustave, ki se nanašajo na državni svet in predvsem določb ZDSve pokaže, da imajo vsi člani državnega sveta enake pravice in dolžnosti razen predsednika državnega sveta, ki ima poleg pravic in obveznosti članov državnega sveta še dodatne naloge, ki so povezane z delom in vodenjem državnega sveta ter s sodelovanjem s predsednikom državnega zbora in drugimi državnimi organi (44., 53. do 56. člen ZDSve). Ustavno sodišče Republike Slovenije je v zgoraj navedenem sklepu ugotovilo, da ZDSve načina plačila za opravljanje teh dodatnih nalog predsednika ZDSve ne ureja. Predsednik bo v okviru pripravljanja, sklicevanja in vodenja sej ter večjega dela v primerjavi z ostalimi državnimi svetniki prejemal sejnino in funkcijski dodatek. V okviru sejnine se lahko uvrstijo samo naloge predsednika, ki so povezane s sejami državnega sveta ali njegovih delovnih teles, zato je potrebno ovrednotiti dodatne naloge predsednika, ki se ne nanašajo neposredno na delo v zvezi s sejami.

Med dodatne naloge sodi usklajevanje dela državnega sveta z delom državnega zbora (44. in 55. člen ZDSve, 16. člen PoDS, 215. - 219. člen Poslovnika državnega zbora), skrb za sodelovanje z vlado in drugimi državnimi organi, skrb za izvajanje poslovnika, dajanje obvestil in pojasnil v zvezi z njegovim opravljanjem funkcije (16. člen PoDS), obveznosti v zvezi s protokolarnimi zadevami in sodelovanje s civilno družbo. Za ta del nalog skupaj s funkcijskim dodatkom za stalne dolžnosti v državnem svetu in njegovih delovnih telesih je državni svet sklenil, da bo predsednik prejemal skupno nadomestilo v višini 1,25 povprečne plače na zaposlenega v Republiki Sloveniji. Stalni del sejnine je bil pred spremembo sklepa vezan na 1/6 od osnove za obračun plače predsednika državnega sveta, zato je bilo potrebno v tem delu spremeniti sklep, ker predsednik ne opravlja več svoje funkcije poklicno. Višina je vezana na 1/6 od osnove za obračun plač poslancev pomnožene s koeficientom 5, zmanjšane s sklepom mandatno volilne komisije državnega zbora.

* * *

Predlog sklepa je pripravljen na podlagi poročila Mandatno-imunitetne komisije.

Predlagan sklep NI bil sprejet (32 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 13 jih je glasovalo za, 16 jih je bilo proti in 3 so se glasovanja vzdržali).

Predsednik je zaključil 35. sejo Državnega sveta Republike Slovenije in se državnim svetnicam in svetnikom ter vsem vabljenim, ki so se vabilu odzvali, zahvalil za sodelovanje in razpravo.
Povezane vsebine
document 35. seja Državnega sveta Republike Slovenije