Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Mnenje k Letnemu poročilu o poslovanju Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije za leto 2003

Državni svet Republike Slovenije je na 24. seji, dne 7. 7. 2004, ob obravnavi Letnega poročila o poslovanju Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije za leto 2003, sprejel naslednji

S K L E P

da na podlagi prvega odstavka 55. člena zakona o državnem svetu (Ur. l. RS, št. 44/92) da Državnemu zboru Republike Slovenije naslednje

M N E N J E

k Letnemu poročilu o poslovanju Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije za leto 2003


Državni svet je bil seznanjen s poročilom o poslovanju Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije za leto 2003. Uvodni del poročila podaja nekatere temeljne značilnosti poslovanja v preteklem letu, v nadaljevanju pa primerjalno in analitično prikazuje celotno finančno poslovanje in izvajanje zavarovanja s podatki po posameznih področjih.

Poglavje o finančnem poslovanju Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije kaže, da je zavod v letu 2003 na vseh področjih posloval uspešno in znatno presegel planska poslovna pričakovanja in ustvaril za približno 2,5 milijarde SIT presežka, ki bo uporabljen za pokrivanje primanjkljaja iz preteklih let. Kljub ugodnemu finančnemu rezultatu konec leta 2003 pa je moral zavod tudi v letu 2003 vsak mesec najemati relativno visoka premostitvena posojila, za katera je plačeval tudi pripadajoče obresti.

Zaradi izkazanih primanjkljajev zavoda iz preteklih let v višini 23,1 milijarde SIT, ki so posledično pomenili nujnost najemanja mesečnih posojil, je Vlada Republike Slovenije dne 21. 2. 2001 sprejela program pokrivanja kreditnih obveznosti zavoda iz naslova zadolževanja v preteklih letih s sredstvi KAD tako, da zavod po letu 2004 ne bi imel več primanjkljaja.

Državni svet ocenjuje, da je poročilo dobro pripravljeno, istočasno pa je preveril naslednja vprašanja:

  • neplačani in odloženi prispevki (zavod o tej problematiki podrobno poroča na 28. strani v Poročevalcu 73/2004);
  • poravnavanje obveznosti države do zavoda (iz poročila je razvidno, da državni proračun redno pokriva svoje obveznosti do zavoda);
  • odpisi in delni odpisi prispevkov, ki bi določenim fizičnim in pravnim osebam lahko dvigovali profite na račun višine pokojnin;
  • najvišji zneski pokojnin (lestvica po novem zakonu o pokojninskem in invalidskem zavarovanju ni več limitirana);
  • sofinanciranje razvoja invalidskih podjetij (zavod svoje aktivnosti na tem področju opisuje na strani 65 Poročevalca 73/2004);
  • možnosti za popravek zakona o dohodnini, tako da delovnim invalidom II. kategorije, ne bi bilo potrebno vračati velikih zneskov obračunane akontacije dohodnine s strani zavoda (višina se običajno giblje od dveh do štirih zneskov prejetih nadomestil);
  • gibanje upokojevanja.

Državni svet je posebej izpostavil zaskrbljujoč podatek, da ni opaziti rasti števila zavarovancev, kar zna ogroziti sedanji sistem in še dodatno zmanjšati pravice iz tega zavarovanja.

Državni svet meni, da zavod uspešno, učinkovito in ažurno opravlja svoje naloge, tako da s kvaliteto svojega dela presega številne sorodne zavode v drugih državah Evropske unije.
Povezane vsebine
document 24. seja Državnega sveta Republike Slovenije