Seja je bila v sredo 20.    aprila 2005
Predsednik je pričel 32. sejo Državnega sveta Republike Slovenije, ki jo je    sklical na podlagi 53. člena zakona o Državnem svetu in na podlagi 51. in 51..a    člena poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije.
Opravičili so se:
- David Nabergoj
 * * *
 Na sejo so bili vabljeni:
- Gospod dr. Lovro Šturm, Minister za pravosodje k 3. točki,
- Gospod dr. Milan Zver, Minister za šolstvo in šport k 4. točki,
- Gospod prof. dr. Ivan Kristan k 6. točki,
- - -
 Od vabljenih so se seje udeležili:
- Gospa dr. Magdalena Šverc, državna sekretarka na Ministrstvu za šolstvo in    šport,
- Gospod prof. dr. Ivan Kristan,
* * *
O sklicu seje je predsednik obvestil predsednika Vlade Republike Slovenije    gospoda Janeza Janšo in ga prosil, da zagotovi pri posameznih točkah udeležbo    predstavnikov Vlade.
 O sklicu seje je predsednik obvestil tudi predsednika Državnega zbora Republike    Slovenije gospoda Franceta Cukjatija dr.med.
* * *
 S sklicem dne 6.4.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli predlog dnevnega    reda, ki je bil naslednji:
    -  Odobritev zapisnika 31. seje Državnega sveta Republike Slovenije;
 
    -  Pobude in vprašanja državnih svetnic in svetnikov;
 
    -  Predlog za sprejem predloga zakona o dopolnitvi zakona o prisilni poravnavi,      stečaju in likvidaciji - zakonodajna iniciativa;
 
    -  Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o osnovni šoli (ZOsn-D)      - (EPA 157-IV) - skrajšani postopek,
 
    -  Zaključki s posveta "Uresničevanje strategije slovenskega turizma";
 
    -  Predlog spremembe in dopolnitve Poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije;
 
    -  Pobuda za zahtevo za oceno ustavnosti in zakonitosti prvega in drugega      odstavka 62. člena Zakona o državnem svetu;
 
    -  Sklep o merilih za izplačevanje sejnin za opravljanje nepoklicne funkcije      članov državnega sveta in sekretarja državnega sveta;
 
 UMIK
Predsednik je predlagal, da se točka:
    -  Sklep o merilih za izplačevanje sejnin za opravljanje nepoklicne funkcije      članov državnega sveta in sekretarja državnega sveta;
 
 umakne z dnevnega reda današnje seje.
Predlog za umik je bil sprejet (23 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost,    23 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
DNEVNI RED:
Na klop so državne svetnice in svetniki prejeli prečiščen dnevni red.
    -  Odobritev zapisnika 31. seje Državnega sveta Republike Slovenije;
 
    -  Pobude in vprašanja državnih svetnic in svetnikov;
 
    -  Predlog za sprejem predloga zakona o dopolnitvi zakona o prisilni poravnavi,      stečaju in likvidaciji - zakonodajna iniciativa;
 
    -  Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o osnovni šoli (ZOsn-D)      - (EPA 157-IV) - skrajšani postopek,
 
    -  Zaključki s posveta "Uresničevanje strategije slovenskega turizma";
 
    -  Predlog spremembe in dopolnitve Poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije;
 
    -  Pobuda za zahtevo za oceno ustavnosti in zakonitosti prvega in drugega      odstavka 62. člena Zakona o državnem svetu;
 
 Predlagan dnevni red je bil sprejet (25 državnih svetnikov je prijavilo    prisotnost, 21 jih je glasovalo za, 1 je bil proti in nihče se glasovanja ni    vzdržal).
K 1. točki dnevnega reda:
- Odobritev zapisnika 31. seje Državnega sveta Republike Slovenije
Zapisnik 31. seje Državnega sveta Republike Slovenije so državne svetnice in    državni svetniki prejeli z elektronsko pošto 8.4.2005.
Predsednik na podlagi 3. odstavka 72. člena poslovnika ni prejel nobene pisne    pripombe na zapisnik in predlagal, da o zapisniku 31. seje glasujejo.
Zapisnik 31. seje je bil sprejet (25 državnih svetnikov je prijavilo    prisotnost, 23 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja    ni vzdržal).
K 2. točki dnevnega reda:
- Pobude in vprašanja državnih svetnic in svetnikov
S pošiljko dne 8.4.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli vprašanje državnega    svetnika prof dr. Janvita Goloba Vladi RS v zvezi z imenovanjem članov nadzornih    svetov.
Predlog sklepa so prejeli na klop.
Predsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep:
Državni svet Republike Slovenije je na 32. seji, dne 20. 4. 2005, v skladu    z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in    18/05) obravnaval vprašanje državnega svetnika prof. dr. Janvita Goloba v zvezi    z imenovanjem članov nadzornih svetov in na podlagi prvega odstavka 56. člena    zakona o državnem svetu (Ur. l. RS, št. 44/92) sprejel naslednji
S K L E P :
Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanje državnega svetnika    prof. dr. Janvita Goloba in predlaga Vladi Republike Slovenije, da vprašanje    preuči in nanj odgovori.
Vprašanje državnega svetnika prof. dr. Janvita Goloba se glasi:
Ali je Vlada Republike Slovenije s svojimi odločitvami pri imenovanju    članov nadzornih svetov v podjetjih, kjer ima prevladujoč lastniški delež, tudi    preko KAD-a in SOD-a, poskrbela za uravnoteženo sestavo nadzornih svetov v smislu    zastopanosti strokovnjakov posameznih tehničnih področij, katerih strokovnost    se veže na dejavnost določenega javnega podjetja oziroma delniške družbe (npr.    podjetja elektrogospodarstva, železarne, Slovenske železnice, industrijska podjetja    - Helios, Nafta Lendava ...)?
Obrazložitev:
V podjetjih, ki so v celoti ali delno v državni lasti ali pa lahko država    preko KAD-a in SOD-a z ustrezno sestavo nadzornih svetov uveljavlja svoj interes,    je potrebno doseči uravnoteženost v odločanju, ki bo zagotavljalo pričakovani    vpliv na povezavo javne razvojno-raziskovalne sfere in managementa, kar navsezadnje    narekuje tudi skrb za uresničevanje nalog iz Lizbonske strategije za gospodarsko    rast in zaposlovanje. 
* * *
Državni svet Republike Slovenije predlaga Vladi Republike Slovenije,    da vprašanje preuči in v skladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur.    l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) nanj v roku 30 dni odgovori.
Predlagan sklep je bil sprejet (25 državnih svetnikov je prijavilo    prisotnost, 23 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja    ni vzdržal).
- - -
S pošiljko dne 15.4.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli vprašanji    državnega svetnika Dora Hvalice Vladi RS in Ministrstvu za zunanje zadeve v    zvezi z zagotavljanjem nujne pomoči državljanom Republike Slovenje v tujini,    ki se zaradi različnih okoliščin znajdejo v nenadni stiski ali nevarnosti.
Predlog sklepa so prejeli na klop.
Kratko obrazložitev je podal predlagatelj Doro Hvalica.
Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji    sklep:
Državni svet Republike Slovenije je na 32. seji, dne 20. 4. 2005, v skladu    z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in    18/05) obravnaval vprašanji državnega svetnika Dora Hvalice v zvezi z zaščito    interesov državljanov Republike Slovenije v tujini po diplomatskih predstavništvih    in na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem svetu (Ur. l. RS,    št. 44/92) sprejel naslednji
S K L E P :
Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanji državnega svetnika    Dora Hvalice in predlaga Ministrstvu za zunanje zadeve, da vprašanji preuči    in nanju odgovori.
Vprašanji državnega svetnika Dora Hvalice se glasita:
Kako Ministrstvo za zunanje zadeve z našimi diplomatskimi predstavništvi    in konzulati zagotavlja v tujini nujno pomoč državljanom Republike Slovenije,    ki se zaradi različnih okoliščin znajdejo v nenadni stiski ali nevarnosti? Zakaj    ni minimalni državljanski servis zagotovljen vsaj na naši ambasadi v Bruslju?
Obrazložitev:
Našo državljanko so 18. marca 2005 ob ogledu znamenitosti v Bruslju okradli.    Ostala je brez potnega lista, vseh drugih dokumentov in povsem brez denarja.    Na lokalni policijski postaji so naredili zapisnik in izdali potrdilo za slovensko    veleposlaništvo na Aveniji Luise 179, 1050 Bruselj, kamor so jo tudi napotili.    Brez denarja in peš, seveda. Po dobri uri pešačenja ji je okoli 18.00 ure tudi    uspelo priti do ambasade. Presenečena je ugotovila, da je zaprta, na zvonjenje    pa se nihče ni oglasil. Nikjer tudi ni bilo nobene informacije (npr. telefonske    številke), o tem, kam ali koga lahko pokliče. Bil je petek popoldan. Ker ni    bilo na vhodu niti urnika poslovanja, je upravičeno predvidevala, da je do ponedeljka    prepuščena sama sebi.
Prenočišče in vrnitev v domovino ji je omogočil zgolj splet srečnih okoliščin.    Ostal pa je občutek ogorčenosti, začudenja in sramu, da imamo takšno diplomatsko    službo. 
(Izjava prizadete državljanke in kopija policijskega zapisnika sta v moji dokumentaciji).
Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za zunanje zadeve,    da vprašanji preuči in v skladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur.    l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) nanju v roku 30 dni odgovori.
Predlagan sklep je bil sprejet (27 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost,    22 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in 1 se je glasovanja vzdržal).
 - - -
Na klop so državne svetnice in svetniki prejeli vprašanje državnega svetnika    prof dr. Janvita Goloba Ministrstvu za notranje zadeve v zvezi z objekti v Gotenici.
Predlog sklepa so prejeli na klop.
Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji    sklep:
Državni svet Republike Slovenije je na 32. seji, dne 20. 4. 2005, v skladu    z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in    18/05) obravnaval vprašanje državnega svetnika prof. dr. Janvita Goloba glede    objektov v Gotenici in na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem    svetu (Ur. l. RS, št. 44/92) sprejel naslednji
S K L E P :
Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanje državnega svetnika    prof. dr. Janvita Goloba in predlaga Ministrstvu za notranje zadeve, da vprašanje    preuči in nanj odgovori.
Vprašanje državnega svetnika prof. dr. Janvita Goloba se glasi:
Ali Ministrstvo za notranje zadeve namerava objekte v Gotenici odpreti    za javnost?
O b r a z l o ž i t e v:
Seznanjeni smo, da ogled vasi Gotenica ni možen. Območje s posebnim varovanjem    loči rampa, ki javnosti onemogoča dostop. Za ogled so javnosti nedostopni tudi    objekti pod zemljo.
Za ohranjanje teh objektov se namenjajo javnofinančna sredstva. Odprtje    objektov bi pomenil dostop strokovni in širši javnosti do vpogleda v aktivnosti    v preteklosti in poživitev dejavnosti v prihodnosti.
 * * *
Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za notranje zadeve,    da vprašanje preuči in v skladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur.    l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) nanj v roku 30 dni odgovori.
 Predlagan sklep je bil sprejet (24 državnih svetnikov je prijavilo    prisotnost, 23 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja    ni vzdržal).
- - -
S pošiljko dne 21.3.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva    za javno upravo na vprašanje državnega svetnika Jožeta Ilca glede sistema pravil    in meril za določanje plač zaposlenim v javnem sektorju.
- - -
S pošiljko dne 30.3.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva    za gospodarstvo na vprašanje državnega svetnika mag. Adolfa Zupana glede oskrbe    Novega mesta in širše Dolenjske z zanesljivo električno energijo.
- - -
S pošiljko dne 30.3.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva    za delo, družino in socialne zadeve na vprašanji državnega svetnika Jožeta Ilca    glede nadzora nad izvajanjem določb zakona o delovnih razmerjih, izvršilnih    predpisov, kolektivnih pogodb in splošnih aktov delodajalca v zdravstvenih ustanovah.
- - -
S pošiljko dne 8.4.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva    za šolstvo in šport na vprašanje državnega svetnika Toneta Peršaka glede zakonske    ureditve organizacije in položaja športa v Sloveniji.
- - -
S pošiljko dne 8.4.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva    za javno upravo na vprašanje državnega svetnika Dora Hvalice glede plač direktorjev    v javnem sektorju.
- - -
S pošiljko dne 15.4.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva    za zunanje zadeve na vprašanje državnega svetnika Marjana Maučeca v zvezi z    ureditvijo mejnega vprašanja z Republiko Hrvaško.
- - -
S pošiljko dne 15.4.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva    za pravosodje na vprašanje državnega svetnika mag. Adolfa Zupana v zvezi z delom    državnih tožilcev.
- - -
Dne 13.4.2005 je bila posredovana urgenca Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo    in prehrano za odgovor na pobudo državnega svetnika Rada Krpača za poenostavitev    postopkov za posege v gozdni prostor - krčitve.
- - -
Dne 15.4.2005 je bila posredovana urgenca Ministrstvu za zdravje in Zavodu    za zdravstveno zavarovanje Slovenije za odgovor na pobudo državnega svetnika    Borisa Janeza Breganta o zdravstvenem zavarovanju občanov.
- - -
Na klop so državne svetnice in svetniki prejeli odgovor Ministrstva za zunanje    zadeve na pobudo državnega svetnika Jožefa Jeraja v zvezi s premestitvijo mag.    Vladimirja Smrtnika na drug oddelek v okviru vlade Zvezne dežele Koroške.
- - -
Na 30. seji 16.2.2005 je državni svetnik prof. dr. Alojz Križman podal ustni    predlog za spremembo formulacije dela sklepa pri točki "Pobude in vprašanja    državnih svetnikov".
Predlog je obravnavala Mandatno imunitetna komisija. Poročilo komisije so državne    svetnice in svetniki prejeli na klop.
- - -
Na klop na 31. seji 16.3.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli pobudo    državnega svetnika Dora Hvalice za začetek volilnih postopkov za volitve v državnem    svetu.
Pobudo je obravnavala Mandatno imunitetna komisija. Poročilo komisije, katerega    priloga je tudi rokovnik volilnih opravil v Državnem svetu, so državne svetnice    in svetniki prejeli na klop.
 - - -
Državni svetnik Doro Hvalica je predlagal 2 urno prekinitev za proučitev veliko    količino gradiv, ki so jih državne svetnice in svetniki prejeli na klop 
Sekretar državnega sveta Primož Hainz je pojasnil, da so se komisije sestale    v zadnjem trenutku, tako da ni bilo več možno pošiljati gradiv po pošti.
Predsednik je predlagal predsednikom komisij, da naj v bodoče sklicujejo seje    komisij prej, da bi svetnicam in svetnikom, lahko še pravočasno posredovali    gradiva po pošti.
Doro Hvalica se je strinjal, da se na tej seji ne odredi 2 urna prekinitev    za proučitev gradiv pod pogojem, da se ta praksa v prihodnje ne bo nadaljevala.
K 3. točki dnevnega reda :
- Predlog za sprejem predloga zakona o dopolnitvi zakona o prisilni poravnavi,    stečaju in likvidaciji - zakonodajna iniciativa
Predlog državnih svetnikov Jožeta Ilca in Rada Krpača so državne svetnice in    svetniki prejeli s sklicem 6.4.2005.
Predlog je obravnavala Komisija državnega sveta za gospodarstvo. Poročilo komisije    so prejeli na klop.
Predlog so obravnavale tudi interesne skupine.
Na klop so prejeli tudi predlog sklepa.
Kratko obrazložitev sta podala predlagatelja Rado Krpač in Jože Ilc.
Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji    sklep:
    
        
            | 
             Na podlagi prve alinee 97. člena Ustave Republike Slovenije je          Državni svet Republike Slovenije na 32. seji, dne 20. 4. 2005, določil          besedilo predloga zakona o dopolnitvi zakona o prisilni poravnavi, stečaju          in likvidaciji in ga na podlagi 114. člena poslovnika državnega zbora          (Ur. l. RS, št. 35/2002) pošilja državnemu zboru v obravnavo in sprejem. 
            Ker gre pri dopolnitvi zakona o prisilni poravnavi, stečaju in          likvidaciji za manj zahtevno spremembo, se predlaga sprejem tega zakona          po skrajšanem postopku (prvi odstavek 142. člena poslovnika državnega          zbora).  
            Državni svet na podlagi 95. člena poslovnika državnega sveta določa          državnega svetnika Rada Krpača kot predstavnika državnega sveta na sejah          državnega zbora in njegovih delovnih telesih pri obravnavi predloga zakona. 
             * * * 
            Predlog zakona o dopolnitvi zakona o prisilni          poravnavi, stečaju in likvidaciji  
             I. UVOD 
            1. Ocena stanja in razlogi za sprejem zakona 
            Zakon o prisilni poravnavi, stečaju in likvidaciji - v nadaljnjem          besedilu ZPPSL (Ur. l. RS, št. 67/93) obravnava tudi izpodbijanje pravnih          dejanj. Po členu 125/1 upniki in stečajni upravitelj imajo pravico izpodbijati          vsako pravno dejanje, ki ga je dolžnik storil v zadnjem letu pred dnem          začetka stečajnega postopka, če ima to dejanje za posledico neenakomerno          ali zmanjšano poplačilo stečajnih upnikov (oškodovanje stečajnih upnikov)          oziroma s katerim je prišel posamezni upnik v ugodnejši položaj (naklanjanje          ugodnosti upnikov) ter če je druga stranka, v korist katere je bilo dejanje          storjeno, vedela ali bi morala vedeti za dolžnikovo slabo ekonomsko-finančno          stanje. Po četrtem odstavku istega člena se domneva, da je upnik, v korist          katerega je bilo storjeno pravno dejanje iz prvega odstavka tega člena,          vedel ali bi moral vedeti za dolžnikovo slabo finančno stanje: 
            
                 če je prejel izpolnitev svoje terjatve, ki še ni dospela, ali            je prejel izpolnitev v obliki ali na način, ki ni običajen, 
                 če je bilo izpodbijano pravno dejanje, storjeno v zadnjih treh            mesecih pred vložitvijo predloga za začetek stečajnega postopka oziroma            predloga za začetek postopka za prisilno poravnavo, če je bil predlog            za prisilno poravnavo vložen prej, ali v času po vložitvi tega predloga.             
             
            Eno od pravil stečajnega postopka je, da so upniki v enakopravnem          položaju v upniškem razredu, v katerem so razvrščeni. Vsak prejme sorazmerno          enak del svoje terjatve kot popolno plačilo. Smisel člena 125 je, da onemogoči          favoriziranje posameznih upnikov. Upniki bi lahko pred začetkom stečajnega          postopka sklepali pravne posle, na podlagi katerih bi prišli do popolnega          ali večjega plačila. Po drugi strani bi navedena plačila še bolj zmanjšala          aktivo stečajnega dolžnika. Preostali stečajni upniki pa bi dobili manj          ali nič. Iz navedenega razloga člen 125/1 ZPPSL dovoljuje upnikom in stečajnim          upraviteljem, da izpodbijajo vsako dejanje, ki ga je dolžnik storil pred          dnem začetka stečajnega postopka, kadar sta izpolnjena dva pogoja: 
            
                 izpodbijano dejanje je povzročilo neenakomerno ali zmanjšano            poplačilo stečajnih upnikov oziroma s katerim je prišel posamezni upnik            v ugodnejši položaj, 
                 druga stranka, v korist katere je bilo dejanje storjeno, je            vedela ali bi morala vedeti za dolžnikovo slabo ekonomsko-finančno stanje.             
             
            Upnik in stečajni upravitelj mora tako dokazati obstoj obeh pogojev.           
            Četrti odstavek 125. člena istega zakona obrne dokazno breme in          domneva, da je upnik, v čigar korist je bilo opravljeno dejanje, vedel          ali bi moral vedeti za dolžnikovo slabo finančno ekonomsko stanje.  
            To pomeni, da je dokazno breme obrnjeno. Stečajni upnik, ki je bil stranka          izpodbijanega dejanja, mora dokazovati, da ni vedel ali bi moral vedeti          za dolžnikovo slabo ekonomsko-finančno stanje. V praksi pa se povezuje          način izpolnitve terjatve že z nadaljnjim zaključkom, da je vedel za slabo          finančno stanje. Pri tem se zlasti omenja "izpolnitev v obliki ali          na način, ki ni običajen". 
            Sodna praksa v Sloveniji je že leta na stališču, da poplačilo terjatev          v verižnih kompenzacijah ni običajen način izpolnitve obveznosti, če ni          ta način izrecno predviden v pogodbi med strankama. Samo dejstvo poplačila          terjatve z verižnimi kompenzacijami predpostavlja, da je upnik stečajnega          dolžnika vedel oziroma bi moral vedeti za dolžnikovo slabo ekonomsko stanje.          Sodišča to stališče utemeljujejo z izključno pravnimi argumenti, na primer,          da je po Obligacijskem zakoniku običajno plačilo ob dobavi blaga (to je          v osmih do petnajstih dneh od dobave blaga) in da je vsako "plačilo"          blaga, razen plačila v denarju, nadomestna izpolnitev, če ni drug način          izrecno naveden v prodajni pogodbi.  
            Zato sodišča odločijo, da mora upnik stečajnega dolžnika vrniti          znesek terjatve, skupaj z zamudnimi obrestmi v stečajno maso: 
            
                 če je bila terjatev "poplačana" s strani stečajnega            dolžnika v okviru verižnih kompenzacij, 
                 v letu pred začetkom stečajnega postopka, 
                 če verižna kompenzacija ni bila predvidena kot način plačila            že v pogodbi.  
             
             2. Cilji, načela in rešitve zakona 
            Namen spremembe sedanjega ZPPSL je dodati sedanji 1. točki četrtega          odstavka 125. člena točno vsebino. Osnovno pravilo normativne dejavnosti          je, da je zakon jasen. To je seveda včasih tudi ideal. Kljub temu pa mora          biti zakonsko besedilo takšno, da v osnovi izoblikuje točne termine in          pravne standarde.  
            Sedanji zapis 1. točke 125/4 člena: "... izpolnitev v obliki in načinu,          ki ni običajen", predstavlja dejansko stanje pravnega razmerja. Kot          običajno ravnanje velja tisto, ki je kot tako splošno sprejeto in se stalno          ponavlja v poslovnem svetu.  
            Osnovno pravilo izpolnitev obveznosti je, da se obveznost izpolni tako,          kot je v pogodbi zapisano.  
            Udeleženci v obligacijskih razmerjih so enakovredni in prosto oblikujejo          medsebojna razmerja. Gospodarska dejavnost je svobodna. Pogodbene stranke          zato svobodno in samostojno sklepajo pogodbena razmerja. Svobodno sklepanje          pogodbenih razmerij pa tudi predstavlja svobodno odločanje o spremembi          pogodbenih razmerij, kamor sodi tudi sprememba izpolnitve obveznosti dolžnika.           
            Pobotanje je zakonsko priznan način prenehanja obveznosti. Sedanji ZPPSL          dovoljuje pobot terjatve upnika z nasprotno terjatvijo dolžnika (člen          117/1). To velja samo za primer, kadar obstojata samo dve stranki v pogodbenem          razmerju. Nikakor pa ne sme predstavljati ovire, kadar pri pobotanju sodeluje          več strank. Vsebina pobotanja je vedno ista. Terjatve ne ugasnejo s plačilom          ampak z dejstvom, da se upošteva vrednost ene terjatve in vrednost druge          terjatve. Ostane samo presežek ali nič, kadar sta terjatvi enake višine.           
            Zato se mora v sedanji zakon vnesti določilo, da izpolnitev obveznosti          stečajnega dolžnika ni neobičajna, če je stečajni upnik prejel plačilo          zapadle terjatve na način, ki je v skladu s pravili obligacijskih razmerij,          gospodarsko dejavnostjo, pravili plačilnega prometa in računovodskih standardov.          Zakon bi dobil jasnejšo vsebino, preprečila bi se tudi samovolja stečajnih          upraviteljev in arbitrarne odločitve.  
            Dopolnitev sedanjega zakona z določilom, da je izpolnitev zapadle terjatve          na drugačen način, kot je bil prvotno dogovorjen, dopustna oblika plačila,          ki ne predstavlja sama po sebi domneve, da stečajni upnik ve za dolžnikovo          slabo stanje, bi naložila drugemu stečajnemu upniku in stečajnemu upravitelju,          da bi moral dokazovati nevestnost stečajnega dolžnika. To pa bi tudi vplivalo          na število raznih izpodbojnih tožb in tako zmanjševalo nepotrebne stroške          in pripomoglo k skrajšanju stečajnega postopka.  
             3. Prikaz ureditve v drugih pravnih sistemih 
            Francija: 
            Francija je sprejela trgovinski zakonik v letu 2003. Knjiga 4 obravnava          med drugim tudi prenehanje - likvidacijo podjetij.  
            Člen L621-107 določa:  
            I. - Nična so naslednja dejanja, če so storjena s strani dolžnika od datuma          ustavitve plačevanja: 
            
                 Neodplačen prenos lastništva premičnine ali nepremičnine. 
                 Vsaka zavezovalna pogodba, pri kateri obveznosti dolžnika občutno            presegajo obveznosti druge strani. 
                 Vsako plačilo v kakršni koli obliki za dolgove, ki niso zapadli            na dan plačevanja. 
                 Vsako plačilo zapadlih dolgov, izvedeno drugače kot v gotovini,            z vrednostnimi papirji, z virmanom, ki jim zakon št. 81-1 z dne 2. januarja            1981 olajšuje posojila podjetjem ali kakšno drugo obliko plačila, splošno            dovoljenega v poslovnih odnosih. 
                 Vsak polog in vsako hranjenje vsot, izvedeno v skladu s členom            2075-1 civilnega zakonika, ki je zaradi odsotnosti pravne odločbe, je            postal obveza v sojeni zadevi.  
                 Vsaka sporazumna hipoteka, sodno odločena ali hipoteka zakoncev,            ki je določena zakonsko in vsaka pravica do zastavitve na osnovi lastnine            dolžnika za prejšnje dolgove.  
                 Vsak zavarovalni ukrep, razen če vknjižba ali zaplemba nista            izvedena pred datumom ustavitve plačevanja.  
             
            II. - Sodišče lahko poleg tega razveljavi neodplačne prenose lastništva          iz točk I.1, ki se zgodijo v roku šestih mesecev pred datumom ustavitve          plačevanja.  
            Člen L621-108 določa: 
            Plačevanje zapadlih dolgov, ki se izvedejo po datumu ustavitve plačevanja          in odplačna dejanja, izvršena po tem istem datumu, so lahko razveljavljena,          če stranka, ki je imela opravka z dolžnikom, ni vedela za ustavitev plačevanja.           
            Irska: 
            Na Irskem stečaj ureja Zakon o stečaju iz leta 1988. Člen 57 določa          primere dajanja prednosti upnikom.         
            
                 Vsak prenos lastništva ali hipoteka nanjo, vsako plačilo, vsaka            nastala obveznost in vsak sodni postopek osebe ali sprožen proti osebi,            ki ni sposobna poravnati zapadlih dolgov v dobro upnika ali katere koli            druge osebe v dobro upnika z namenom, da si tak upnik ali porok ali            garant pridobi prednost pred drugimi upniki,velja, če se za osebo, ki            se je zadolžila, sodno odredi stečajni postopek v roku šest mesecev            od dneva, ko se je zadolžila za uradnega tečajnega upravitelja, tak            prenos lastništva kot goljufiv in ničen; ta člen pa ne vpliva na pravice            osebe, ki je v dobri veri in proti ustreznemu plačilu pridobila lastninsko            pravico preko ali s pomočjo upnika v stečajnem postopku.  
                 
                 a) Če je za neko osebo sodno odrejen stečaj in je v skladu            s podčlenom (1) vse postalo nično, ali je bilo nično v skladu z ustreznimi            določili veljavnega zakona tik pred začetkom veljavnosti, ki se zanima            za lastnino, ki je pod hipoteko ali zastavljena zaradi zavarovanja dolga            stečajnika, potem (ne glede na pravice in dolžnosti, ki izhajajo izven            tega člena) veljajo za protežirano osebo enake obveznosti in pravice,            kot če bi osebno prevzela obveznosti za dolg kot porok v višini hipoteke            na premoženje ali vrednosti njegove udeležbe, odvisno od tega, kar je            nižje.  
                b) Vrednost deleža te osebe se določi na dan transakcije, ki predstavlja            goljufivo protežiranje in se določi kot da je delež prost vseh bremen,            razen tistih, ki so določeni za poravnavo dolga v stečajnem postopku. 
                c) Pri vsaki vlogi, ki jo prejme sodišče v zvezi s plačilom, ki opozarja            na to, da je pri plačilu šlo za goljufivo protežiranje poroka ali garanta,            je sodišče pristojno, da razišče vse okoliščine plačila med osebo, ki            je prejela plačilo in porokom ali garantom in da v zvezi s tem to plačilo            odobri, ne glede na to, da to ni nujno za namene stečaja; v ta namen            lahko sodišče odobri, da se v primeru tožbe za izterjavo plačanega zneska            obsodi poroka ali garanta kot tretjo osebo. 
                d) Odstavek (c) velja, s potrebnimi spremembami, v zvezi s transakcijami,            ki ne predstavljajo plačil v denarju.                      
             
            Člen 58 določa izogibanje določenim transakcijam: 
            
                 Če gre v roku treh mesecev, preden je sodno odrejen stečaj,            oseba v stečaj in nato ali proda svojo lastnino po ceni, ki je po mnenju            sodišča precej pod tržno vrednostjo, ali sklene posel ali sodeluje pri            drugi transakciji, ki ima po mnenju sodišča namen bistveno zmanjšati            vrednost zneska za poplačilo upnikov, je za uradnega stečajnega upravitelja            taka transakcija nična, razen če je bila transakcija sklenjena v dobri            veri in druga stranka v času transakcije ni vedela za stečaj dolžnika. 
                 Podčlen (1) ne vpliva na pravice osebe, ki si pridobi lastninsko            pravico v dobri veri in za ustrezno plačilo s pomočjo ali preko osebe            (ki ni stečajnik), ki je stranka v omenjeni transakciji.  
                 Podčlen (1) ne velja za transakcije, omenjene v členu 57 (1)            ali v členu 59.  
             
            Italija: 
            V Italiji velja stečajni kodeks. Člen 66/1 navedenega zakonika          dopušča stečajnemu upravitelju, da zahteva razveljavitev dejanj, ki jih          je storil dolžnik na škodo upnikov v skladu s pravili civilnega zakonika.          Po členu 67 istega zakona: 
            67. Dejanja iz odplačnih poslov, plačila in poroštva 
            (1) Se razveljavijo, razen v primeru, ko druga stranka dokaže, da ni bila          seznanjena z nesolventnostjo dolžnika. 
            
                 Odplačna dejanja, ki so bila storjena v zadnjih dveh letih            pred dnem začetka stečajnega postopka, v katerih opravljene storitve            ali prevzete obveznosti dolžnika znatno presegajo, kar je slednjemu            bilo dano ali obljubljeno. 
                 Odpusti dospelih in izterljivih denarnih dolgov, ki niso bili            poplačani v denarju ali z drugimi običajnimi plačilnimi sredstvi, ki            so bili storjeni v zadnjih dveh letih pred dnem začetka stečajnega postopka.             
                 Poroštva, antihreze ali prostovoljna hipoteka za zapadle dolgove,            ki so nastali v zadnjih dveh letih pred dnem začetka stečajnega postopka,            za predhodno obstoječe in nezapadle dolgove.  
                 Poroštva, antihreze in prostovoljne ali sodne hipoteke za zapadle            dolgove, nastali v zadnjem letu pred dnem začetka stečajnega postopka,            za zapadle dolgove.  
             
            (2) Se prav tako razveljavijo, če stečajni upravitelj dokaže, da          je nasprotna stranka bila seznanjena z nesolventnostjo dolžnika, plačila          likvidnih zapadlih dolgov, odplačna dejanja in tista dejanja, ki vzpostavljajo 
            predkupno pravico za povezane obveznosti, če so bila storjena v zadnjem          letu pred dnem začetka stečajnega postopka.  
             (3) Določila tega člena se ne uporabljajo za emisijsko ustanovo,          za ustanove, pooblaščene za dajanje kreditov pri zastavi, vendar le v          okviru navedenih poslov, in za ustanove, ki se ukvarjajo z dajanjem dolgoročnih          nepremičninskih hipotekarnih kreditov pod ugodnejšimi pogoji ter če so          v nasprotju z drugimi posebnimi zakoni.  
             4. Ocena finančnih posledic zakona za državni proračun          in druga javna finančna sredstva 
            Predlagana dopolnitev zakona nima finančnih posledic za državni          proračun. Lahko bo pozitivno vplivala na krajši stečajni postopek in hitrejše          poplačilo upnikov.  
            5. Druge posledice, ki jih bo imel sprejem zakona 
            Predlagana dopolnitev zakona nima drugih posledic.  
             II. BESEDILO ČLENOV 
            1. člen 
            Za četrtim odstavkom 125. člena Zakona o prisilni poravnavi, stečaju          in likvidaciji (Ur. l. RS, št. 67/93, 39/97, 52/99) se doda peti odstavek,          ki se glasi:  
            "(5) Domneva iz prve točke četrtega odstavka ne velja v primeru,          kadar je upnik prejel izpolnitev zapadle terjatve na način, ki ni bil          prvotno med strankama dogovorjen, vendar je v skladu s pravili obligacijskih          razmerij in v plačilnem prometu (verižna kompenzacija, dajatev namesto          plačila, novacija).  
            2. člen 
            Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu          Republike Slovenije. 
            III. BESEDILO ČLENA, KI SE SPREMINJA 
            125. člen 
            (1) Upniki in stečajni upravitelj imajo pravico izpodbijati vsako          pravno dejanje, ki ga je dolžnik storil v zadnjem letu pred dnem začetka          stečajnega postopka, če ima to dejanje za posledico neenakomerno ali zmanjšano          poplačilo stečajnih upnikov (oškodovanje stečajnih upnikov), oziroma s          katerim je prišel posamezni upnik v ugodnejši položaj (naklanjanje ugodnosti          upnikom), ter če je druga stranka, v korist katere je bilo dejanje storjeno,          vedela ali bi morala vedeti za dolžnikovo slabo ekonomsko - finančno stanje. 
            (2) S pravnim dejanjem iz prvega odstavka tega člena je mišljena          tudi opustitev tega dejanja, zaradi katere je dolžnik izgubil kakšno materialno          pravico ali je zanj nastala kakšna materialna obveznost. 
            (3) Za naklanjanje ugodnosti upniku se šteje zlasti, kadar je bilo          izpodbijano pravno dejanje storjeno v korist posameznega upnika, katerega          terjatev proti dolžniku je obstajala že preden je bilo storjeno izpodbijano          pravno dejanje, in je upnik zaradi 
            izpodbijanega pravnega dejanja prejel več kot bi prejel kot stečajni upnik          v primeru, da dejanje ne bi bilo storjeno, ali pridobil položaj ločitvenega          upnika v stečajnem postopku. 
            (4) Domneva se, da je upnik, v korist katerega je bilo storjeno          pravno dejanje iz prvega odstavka tega člena vedel ali bi moral vedeti,          za dolžnikovo slabo ekonomsko - finančno stanje: 
            
                 če je prejel izpolnitev svoje terjatve, ki še ni dospela, ali            je prejel izpolnitev v obliki ali na način, ki ni običajen; 
                 če je bilo izpodbijano pravno dejanje storjeno v zadnjih treh            mesecih pred vložitvijo predloga za začetek stečajnega postopka oziroma            predloga za začetek postopka za prisilno poravnavo, če je bil predlog            za prisilno poravnavo vložen prej, ali v času po vložitvi tega predloga. 
             
             
            IV. OBRAZLOŽITEV PREDLOGA DOPOLNITVE ZAKONA 
            K 1. členu: 
            Predlagana dopolnitev bo točno določila, kdaj je stečajni upnik          dobroveren in kdaj ne. V prvem primeru bo obdržal prejeto plačilo, saj          dobra vera varuje njegov položaj. Ravnal je v skladu s pravili vestnega          gospodarja in si prizadeval za  
            poplačilo svoje terjatve. Pri tem ravnanju ni bilo zlorab in se je samo          izpolnila obveznost stečajnega dolžnika. Dopolnitev zakona bo tako varovala          vestnega in dobrovernega stečajnega upnika pred raznimi arbitrarnimi odločitvami          stečajnih upraviteljev in morebitnimi šikanami.  
             K 2. členu: 
            S tem členom se določa začetek veljavnosti zakona.  
             
             | 
        
    
Predlagan sklep je bil sprejet (27 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost,    26 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in 1 se je glasovanja vzdržal).
K 4. točki dnevnega reda:
- Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o osnovni šoli (ZOsn-D)    (EPA 157-IV) - skrajšani postopek
Predlog zakona je objavljen v Poročevalcu št. 18/05.
Predlog zakona je obravnavala Komisija državnega sveta za družbene dejavnosti.    Poročilo komisije so državne svetnice in svetniki prejeli s sklicem 6.4.2005.
Predlog zakona so obravnavale tudi interesne skupine.
Na klop so prejeli tudi predlog sklepa.
Predsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep:
Državni svet Republike Slovenije je na 32. seji, dne 20. 4. 2005, na    podlagi prvega odstavka 55. člena zakona o državnem svetu (Ur. l. RS, št. 44/92)    sprejel naslednje
 M N E N J E
k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o    osnovni šoli (ZOsn-D) - skrajšani postopek
Državni svet ugotavlja, da predlagana novela zakona ohranja nacionalno    preverjanje znanja le ob koncu drugega obdobja devetletke za učence prostovoljno    in ob koncu tretjega obdobja obvezno, odpravlja pa nacionalno preverjanje znanja    ob koncu prvega obdobja. Predlagani koncept temelji na oceni Državnega izpitnega    centra, da zaključnega preverjanja znanja po veljavnem konceptu devetletke za    celotno populacijo v letu 2006-2007 ni mogoče izvesti in zato poenostavlja izvedbo    zapletenega oziroma težko izvedljivega postopka ter zmanjšuje obseg potrebnih    sredstev za izvedbo nacionalnega preverjanja znanja. Državni svet tudi ugotavlja,    da kljub temu pripravljeni predlog ohranja osnovni namen za zagotavljanje kakovosti    vzgojno-izobraževalnega procesa devetletke, to je pridobitev dodatnih informacij    o znanju učencev na nacionalni ravni, predvsem pa novela ne pogojuje dokončanje    devetega razreda osnovne šole z dosežki učenca pri zaključnem preverjanju znanja.    
Državni svet podpira rešitve v predlogu zakona, da se ohranja nacionalno    preverjanje znanja le ob koncu drugega in tretjega obdobja devetletke, kot tudi,    da uspeh pri zaključnem preverjanju znanja iz treh predmetov ne vpliva več na    ocene devetega razreda in s tem tudi na zaključevanje osnovne šole. Vendar ima    državni svet pomisleke, kako bodo vpisane ocene iz treh predmetov nacionalnega    preverjanja znanja v zaključnem spričevalu vplivale na vpis učencev pri morebitnih    omejitvah vpisa v srednje šole. 
Državni svet nasprotuje trditvi predlagatelja, da zaključnega preverjanja    znanja v letu 2006-2007 za celotno populacijo ni možno izvesti zaradi prevelikih    stroškov postopkov, ki bodo zaradi predlagane novele bistveno znižani, ker to    ni zadosten oziroma pravi razlog za predlagano novelo, temveč je treba bolj    izpostaviti izsledke poskusnega uvajanja programa devetletke. 
Državni svet poudarja, da dobra šola veliko stane in da krčenje programov    zaradi pomanjkanja sredstev, kar na nek način udejanja tudi obravnavani predlog    zakona, pomeni oddaljevanje od temeljnih razvojnih usmeritev na področju izobraževanja.
Državni svet meni, da je zelo vprašljiva določba 64. člena, ki v četrtem    odstavku prepušča ministru določitev tretjega obveznega predmeta zaključnega    preverjanja znanja izmed obveznih predmetov osmega in devetega razreda, ki ga    je po sedaj veljavni ureditvi izbral učenec. Poleg tega državni svet zastavlja    tudi vprašanje, kdaj bo minister časovno določil tretji obvezni predmet pred    vsakoletnim zaključnim preverjanjem znanja. 
* * *
Za poročevalca je bil določen državni svetnik dr. Zoltan Jan. 
Predlagan sklep je bil sprejet (27 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost,    20 jih je glasovalo za, 1 je bil proti in 2 sta se glasovanja vzdržala).
K 5. točki dnevnega reda:
- Zaključki posveta " Uresničevanje strategije slovenskega turizma"
Zaključke posveta je pripravila Komisija državnega sveta za malo gospodarstvo    in turizem. Poročilo komisije so državne svetnice in svetniki prejeli na klop.
Zaključke posveta so obravnavale tudi interesne skupine.
Na klop so prejeli tudi predlog sklepov.
Predsednik je predlagal, da Državni svet sprejem naslednji sklep:
Državni svet Republike Slovenije je na 32. seji, dne 20. 4. 2005, na    osnovi prvega odstavka 85.a člena ter prvega in drugega odstavka 86. člena Poslovnika    državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) ob oblikovanju    zaključkov s posveta Uresničevanje strategije slovenskega turizma, ki sta ga    pripravila Državni svet Republike Slovenije in Turistična zveza Slovenije, sprejel    naslednje 
S K L E P E :
     Vlada Republike Slovenije je leta 2002 sprejela Strategijo slovenskega      turizma za obdobje 2002-2006, ki je poudarjala trajnostni družbeno gospodarski      razvoj in globalni prostorski razvoj, ki naj temelji na podjetniškem in projektnem      pristopu ter timskem delu. Razvoj slovenskega turizma naj sloni na partnerskem      odnosu med javnim, zasebnim in društvenim sektorjem pri oblikovanju turistične      ponudbe in pospeševanju razvoja turizma na lokalni, regionalni in nacionalni      ravni.  
     Državni svet predlaga Vladi Republike Slovenije, da pripravi analizo      izvajanja sprejete strategije ter jo po potrebi dopolni in spremeni ter zagotovi      medsebojno usklajevanje in sodelovanje vseh resornih ministrstev kot tudi      vseh nosilcev javnega, zasebnega in društvenega sektorja pri njenem konkretnem      izvajanju.  
     Pri izvajanju Strategije slovenskega turizma je potrebno slediti      globalnemu in skladnemu regionalnemu razvoju, pri tem pa upoštevati našo pokrajinsko      različnost in specifičnost ter spoštovati in vključevati naše posebnosti ter      dejavnike, ki določajo našo identiteto. Pri trženju in oblikovanju naše turistične      ponudbe je potrebno povezovanje, sodelovanje, skupno enotno nastopanje in      enotno delovanje vseh gospodarskih turističnih subjektov.  
     Državni svet predlaga, da se v Strategiji razvoja slovenskega turizma      da turistični društveni organizaciji še večjo vlogo kot predstavnici civilnega      in nevladnega sektorja in ji zagotovi delovanje v enakih pogojih, kot ga imata      javni in zasebni sektor, pri svojem delu pa naj vključuje tudi prostovoljno      delo, kateremu pa je potrebno zagotoviti ustrezne materialne spodbude. 
     Državni svet ugotavlja, da bi lahko od turizma v naši državi zaradi      geografskih in naravnih danosti ter vključevanja pomembnih holdingov (Istrabenz,      Sava, AC, NFD) v turistično dejavnost imeli večje gospodarske učinke. Zaradi      pravilnega zajetja učinkov od turistične dejavnosti bi moralo Ministrstvo      za gospodarstvo razviti sistem kazalcev, standardov, definicij in drugih potrebnih      sistemskih spremljav za vrednotenje turističnega gospodarstva glede na BDP,      število delovnih mest, plačilne bilance, investicij, davkov in drugo.  
     Državni svet predlaga Vladi Republike Slovenije in Ministrstvu za      gospodarstvo, da preverita sedanjo organiziranost slovenskega turizma oziroma      strukturo programskih usmeritev in turističnih programov v strategiji, ki      temelji na produktnem področju (zdraviliški turizem, igralniško-zabaviščni      turizem, poslovni turizem), geografskem področju (Julijske Alpe, Pohorje-Maribor,      Kras, Obala), programskem področju (3E, 3 A, 3 D) ter navtičnem turizmu in      jo ustrezno preoblikujeta, da bo vsem turističnim subjektom omogočen dostop      do finančnih vzpodbud. 
     Državni svet ugotavlja, da je Ministrstvu za gospodarstvo uspelo      zagotoviti znatna finančna sredstva za razvoj turizma z uvrstitvijo možnosti      sofinanciranja turistične infrastrukture iz evropskih strukturnih skladov,      vendar pa za termalno-zdraviliški turizem meni, da jim le enkratna vzpodbuda      ne izboljšuje konkurenčnih prednosti. Ta se namreč razvija pretežno iz lastne      akumulacije, medtem ko sosednja Madžarska in Avstrija podpirata razvoj termalno-zdraviliškega      turizma iz nepovratnih državnih sredstev. 
     Po oceni državnega sveta naj Ministrstvo za obrambo čim prej pristopi      k spremembi zakona o varstvu pred utopitvami (Ur. l. RS, št. 44/00) in skupaj      s pristojnimi ministrstvi popravi in spremeni izvedbene normativne akte (Pravilnik      o reševalcih iz vode (Ur. l. RS, št. 44/01), Pravilnik o opremi in sredstvih      za dajanje prve pomoči, usposabljanju in preizkusih iz prve pomoči ter zdravniških      pregledih za reševalce (Ur. l. RS, št. 70/03, Pravilnik o minimalnih higienskih      in drugih zahtevah za kopalne vode (Ur. l. RS, št. 73/03), Pravilnik o tehničnih      ukrepih in zahtevah za varno obratovanje kopališč in za varstvo pred utopitvami      na kopališčih (Ur. l. RS, št. 88/03), Pravilnik o razvrstitvi kopališč in      organizacijskih ukrepih za varstvo pred utopitvami na kopališčih (Ur. l. RS,      št. 88/03), ki urejajo delovanje in obratovanje kopališč na podlagi stroškovne      ocene vpliva sprememb podzakonskih aktov in pravilnikov na rentabilnost poslovanja      kopališč, ki jo je izdelala Skupnost slovenskih naravnih zdravilišč.  
     Državni svet predlaga Ministrstvu za promet, da spremeni Pravilnik      o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah (Ur. l. RS, št.      46/2000), ki določa tudi turistično in drugo obvestilno signalizacijo. Ker      zdravilišča niso uvrščena v kategorijo kulturnih, zgodovinskih, naravnih znamenitosti      ter spomenikov, v nasprotju s prakso sosednjih držav na javnih cestah niso      označena, kar pa pomeni izpad označevanja enega najpomembnejših elementov      turistične ponudbe Slovenije. To je tudi v nasprotju z obravnavano Strategijo      slovenskega turizma, kjer je v poglavju 12.4. strateški ukrep - POSTAVITEV      TURISTIČNE SIGNALIZACIJE ZA TURISTIČNE POTI, TURISTIČNA OBMOČJA IN TURISTIČNE      ZNAMENITOSTI NA JAVNIH CESTAH. 
     Na posvetu je bil izpostavljen pojav sive ekonomije v turizmu, na      kar je državni svet ob raznih priložnostih že večkrat opozarjal in dajal pobude      za preprečevanje dela na črno. Vladi Republike Slovenije predlaga, da na področju      turizma in gostinstva uvede ostrejši nadzor in sankcije pri delodajalcih,      da bodo le-ti prisiljeni zaposlovati in nagrajevati zaposlene na podlagi veljavnih      zakonov in kolektivnih pogodbah. Ugotavlja se namreč, da v tej dejavnosti      plače zaostajajo za 26 % za slovenskim povprečjem, da ne poznajo zakonsko      določenega delovnega časa (dela se ob praznikih, nedeljah, ponoči). Zaradi      takih razmer se mladi neradi odločajo za gostinske in turistične poklice in      za vso dejavnost je značilno pomanjkanje strokovne delovne sile. 
     V dopolnjeni Strategiji slovenskega turizma je potrebno opredeliti      zimski turizem kot produkt in ga kot takega obravnavati na celotnem področju      Slovenije ter zagotoviti podobne pogoje financiranja infrastrukturnih objektov      kot jih pozna žičničarstvo v Alpah. 
     Igralniški turizem predstavlja pomemben del slovenske turistične      ponudbe. Pri igralniški dejavnosti gre za državni monopol. Z odgovorno družbeno      politiko je možno maksimirati ekonomske koristi, ob tem pa je potrebno zagotoviti,      da bodo negativne socialne in ekonomske eskternalije čim manjše. Tako iz makroekonomskih      kot iz družbenih vidikov je potrebno razvijati igralniški turizem, ki je usmerjen      predvsem na goste iz drugih jurisdikcij. Pri igralništvu za domači trg pa      naj gre politika v smeri ne-stimuliranja potrošnje. Zagotoviti pa je tudi      potrebno, da se sredstva koncesijske dajatve resnično vlagajo v spodbujanje      razvoja turizma, za vlaganja v turistične projekte, za vlaganja v raziskave      kot tudi izobraževanje v zvezi z igralništvom. 
     Državni svet se zavzema za sprejem strategije razvoja mladinskega      turizma ter za izdelavo programov in projektov na tem področju. Prav tako      se zavzema za internacionalizacijo slovenskih turističnih podjetij ter za      podporo in delno sofinanciranje delovanja turističnih podjetij in agencij      na tujih trgih. Državni svet tudi predlaga, da se preuči možnost postavitve      vseh potrebnih elementov za oskrbo avtodomov na vseh večjih cestnih postajališčih      v Sloveniji.  
Predlagan sklep je bil sprejet (29 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost,    25 jih je glasovalo za, 1 je bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
K 6. točki dnevnega reda :
- Predlog spremembe in dopolnitve Poslovnika državnega sveta  
Predlog spremembe in dopolnitve poslovnika državnega sveta, ki jih je predložil    državni svetnik Doro Hvalica, so državne svetnice in svetniki prejeli na klop    na 31. seji državnega sveta dne 16.3.2005.
Na klop so prejeli sklep Ustavnega sodišča Republike Slovenije z dne 18.11.2004,    v zvezi z zahtevo za oceno zakonitosti prvega odstavka 100. člena Poslovnika    državnega sveta.
Skladno s 105. členom poslovnika Državnega sveta se poslovnik lahko spremeni,    če državni svetnik poda pisni predlog za njegovo spremembo in ko predlog sprejmejo    državni svetniki z večino glasov vseh državnih svetnikov. Pred glasovanjem državni    svet pridobi mnenje komisije pristojne za vprašanje v zvezi s poslovnikom.
Predlog je obravnavala Mandatno imunitetna komisija. Mnenje komisije so prejeli    na klop.
Predlog so obravnavale interesne tudi skupine.
Na klop so prejeli tudi predlog sklepa.
Kratko obrazložitev je podal predlagatelj Doro Hvalica.
Stališče Mandatno imunitetne komisije je podala njena predsednica Petra Kersnič.
Repliko sta podala Marjan Maučec in Doro Hvalica.
Stališče Komisije za politični sistem je podal njen predsednik mag. Adolf Zupan.
Proceduralno pripombo je podala Petra Kersnič.
Razpravljali so Drago Bahun, Darko Fras, Doro Hvalica, Petra Kersnič, Branko    Kodrič, Janez Sušnik, Jože Ilc, Ladislav Kaluža. 
Svoje stališče je podal prof. dr. Ivan Kristam, predsednik državnega sveta    v I. mandatu, ki je bil vabljen na sejo.
Razpravljali so še dr. Zoltan Jan, Darko Fras prof.dr. Jože Mencinger, Branko    Kodrič, Drago Bahun, Jožef Jeraj, prof. dr. Janvit Golob, Marta Turk.
Na klop so državne svetnice in svetniki prejeli predlog predsednika državnega    sveta Janeza Sušnika za dopolnitev prvega odstavka 100 čelna Poslovnika državnega    sveta.
Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji    sklep:
Na podlagi 101. člena ustave Republike Slovenije in 105. člena poslovnika    Državnega sveta (Uradni list RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) je Državni    svet Republike Slovenije na 32. seji dne 16. 3. 2005 sprejel
D O P O L N I T E V     P O S L O    V N I K A
Državnega sveta
1. člen
Prvi odstavek 100. člena Poslovnika državnega sveta se dopolni tako, da se za    besedo "poklicno" črta pika in dodata besedi "ali nepoklicno".    
Doda se nov drugi odstavek, ki se glasi: Državni svet lahko na predlog    predsednika državnega sveta z večino glasov vseh državnih svetnikov sklene,    da bo predsednik državnega sveta opravljal svojo funkcijo nepoklicno.
Dosedanji drugi odstavek postane tretji odstavek.
2. člen
Sprememba poslovnika Državnega sveta začne veljati petnajsti dan po objavi v    Uradnem listu Republike Slovenije.
O b r a z l o ž i t e v
Dosedanji 100. člen Poslovnika državnega sveta je v 100. členu določal,    da predsednik opravlja svojo funkcijo samo poklicno, za nepoklicno opravljanje    funkcije pa ni predvidel možnosti. Zakon o državnem svetu RS v 62. členu določa,    da je funkcija člana Državnega sveta častna ter da ima član Državnega sveta    pravico do nadomestila izgubljenega zaslužka za čas opravljanja funkcije in    pravico do povračila stroškov v zvezi z opravljanjem funkcije, kar poklicne    funkcije predsednika ne onemogoča, omogoča pa tudi njegovo nepoklicno opravljanje    funkcije. S tem namenom dopolnitev poslovnika omogoča poleg poklicne tudi nepoklicno    opravljanje funkcije predsednika in določa njen način potrditve. Državni svet    bo lahko po dopolnitvi poslovnika na predlog predsednika državnega sveta z večino    glasov vseh državnih svetnikov sklenil, da bo predsednik državnega sveta opravljal    svojo funkcijo nepoklicno, če bodo za takšno odločitev obstajali razlogi, ki    bodo prepričali večino vseh državnih svetnikov.
Predlagan sklep NI bil sprejet (34 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost,    8 jih je glasovalo za, 22 jih je bilo proti in 2 sta se glasovanja vzdržala).
Državni svetnik mag. Stojan Binder je glasoval proti predlogu, kar se ni pravilno    pokazalo na ekranu, zato se njegov glas smatra kot proti.
K 7. točki dnevnega reda :
- Pobuda za zahtevo za oceno ustavnosti in zakonitosti prvega in drugega odstavka    62. člena zakona o državnem svetu
Pobudo državnega svetnika Janeza Sušnika so državne svetnice in svetniki prejeli    s sklicem 6.4.2005.
Pobudo je obravnavala Komisija državnega sveta za politični sistem. Poročilo    komisije so prejeli s pošiljko 8.4.2005.
Pobudo so obravnavale interesne skupine.
Na klop so prejeli tudi predlog sklepa.
Razpravljali so Jože Ilc, mag. Zlatko Jenko, Doro Hvalica.
Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji    sklep:
Državni svet Republike Slovenije je na 32. seji, dne 20. 4. 2005, na    podlagi tretje alinee prvega odstavka 23. člena zakona o Ustavnem sodišču Republike    Slovenije (Ur.l. RS št. 15/94) sprejel 
Z A H T E V O
za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti prvega in drugega    odstavka 62. člena Zakona o državnem svetu (v nadaljevanju - ZDSve) (Ur. l.    RS, št. 44/92) in
P R E D L A G A
da Ustavno sodišče Republike Slovenije ugotovi, da je prvi in drugi odstavek    62. člena Zakona o državnem svetu (ZDSve) (Ur. l. RS, št. 44/92) v neskladju    z ustavo.
O B R A Z L O Ž I T E V
Državni svet Republike Slovenije meni, da je prvi in drugi odstavek 62.    člena ZDSve v neskladju z Ustavo Republike Slovenije iz razloga kršenja načela    pravne države iz 2. člena Ustave Republike Slovenije (URS) in načela enakosti    iz 14. člena ustave. 
1. Kršitev načela pravne države (prvi odstavek 62. člena ZDSve)
Določba prvega odstavka 62. člena ZDSve, po kateri je funkcija člana    državnega sveta častna, naj bi imela prvenstveno pravni pomen in je v nasprotju    z načelom pravne države iz 2. člena ustave, ker ne zasleduje načelo določenosti    in jasnosti predpisov kot izvedeno načelo pravne države. Pomen ??časti?¤ in smisel    ??častnosti?¤ bi moral biti jasno razviden v vsebini, ki ne bi povzročala nepotrebnih    dvoumnosti, različne uporabe zakona in arbitrarnosti državnih organov. Določbe    ni možno nedvoumno ugotoviti niti s pomočjo metod razlage niti s stališča predvidljivosti    na položaj sedanjih in bodočih državnih svetnikov. Določbe drugih predpisov    (npr. Zakon o lokalni samoupravi) kažejo, da čast ni dejavnik, ki bi šele omogočal    delo (občinskih svetnikov) na tem področju, pač pa pride v poštev šele pri presoji    posameznih dejanj posameznikov, kjer se lahko uporabi kot merilo presoje kvalitete    opravljenega dela (npr. Zakon o javnih uslužbencih, Zakon o sodiščih). Iz Ustave    Republike Slovenije in iz ZDSve ni možno razbrati vzrokov in posledic častnosti    funkcije, ki so vodile zakonodajalca za sprejem določbe s takšno vsebino in    njene potrebnosti v ZDSve, zato Državni svet Republike Slovenije meni, da predstavlja    kršitev načela določenosti kot izvedeno načelo pravne države. Zgolj opredelitev,    da je funkcija člana državnega sveta častna, dopušča preveliko polje za različne    razlage, ki si lahko med seboj nasprotujejo. Honorarni (častni) državni uslužbenci    so navadno posebna vrsta začasnih uslužbencev, ki predstavljajo določene strokovnjake,    ki v krajšem časovnem okviru opravijo svoje delo; delo državnega sveta je nasprotno    vezano na mandat (po trajanju celo daljše od državnega zbora), s sejami, ki    se po njihovem številu v veliki meri ujemajo s sejami državnega zbora. Tudi    v tem oziru je ZDSve glede častne funkcije šel pod prag dejanskega dela državnih    svetnikov. 
Državni svetniki so nepoklicni funkcionarji, kar je razbrati iz določb    ustave (URS), Zakona o državnem svetu (ZDSve), Zakona o funkcionarjih v državnih    organih (ZFDO) in Zakona o preprečevanju korupcije (ZPKor). Pravice in dolžnosti    članov državnega sveta so urejene v četrtem poglavju ZDSve (57. ??? 63. člen)    in izhajajo iz (tako kot celoten ZDSve) določb ustave. Ustava ureja državni    svet v členih od 96. do 101. člena in v drugem odstavku 96. člena določa, da    organizacijo državnega sveta ureja zakon. Pregled določb ustave, ki se nanašajo    na državni svet in predvsem določb ZDSve pokaže, da imajo vsi člani državnega    sveta enake pravice in dolžnosti razen predsednika državnega sveta, ki ima poleg    pravic in obveznosti članov državnega sveta še dodatne naloge, ki so povezane    z delom in vodenjem državnega sveta ter s sodelovanjem s predsednikom državnega    zbora in drugimi državnimi organi (44., 53. do 56. člen ZDSve). Načina plačila    za opravljanje teh nalog predsednika ZDSve ne ureja . Vse posebne pravice in    obveznosti, sprotno usklajevanje in zagotavljanje nemotenega delovanja državnega    zbora in državnega sveta, kratki roki (tudi najmanj 24 ur!) , večplastno sodelovanje    s civilno družbo, stiki s predstavniki drugih držav, zahteve po izrednih ter    korespondenčnih sejah in roki, ki so določeni v zvezi s tem, zahtevajo od predsednika    državnega sveta njegovo nenehno prisotnost. V konkretnih razmerah dela si je    težko predstavljati, da bi predsednik državnega sveta funkcijo opravljal nepoklicno,    saj ne bi mogel opraviti vseh obveznosti. To bi pomenilo, da bi bil še naprej    zaposlen na delovnem mestu, ki ga je opravljal do izvolitve v funkcijo predsednika    državnega sveta, navadno nekje do poznih popoldanskih ur. Kako bi potem v popoldanskih    in večernih urejal vse zadeve, ki se tičejo državnega sveta kot celote, ko večina    ostalih državnih organov ne posluje več, je povsem nepredstavljivo. Narava dela    predsednika namreč zahteva, da predsednik svoj polni dnevni delovni čas porabi    za opravljanje svoje funkcije v in v zvezi z državnim svetom . Zaradi navedenega    za opravljanje funkcije predsednika ni možno predvideti zgolj ustrezno večje    nadomestilo oziroma povračilo, v sorazmerju z izgubljenim zaslužkom zaradi opravljanja    funkcije ter ustrezno večjimi stroški, ki so povezani s funkcijo, ki naj bi    bila častna. Ustrezno večje nadomestilo ni smiselno za predsednika, ki večino    delovnega časa porabi za državni svet, poleg tega pa uporaba nadomestila za    izgubljeni zaslužek ni možna, če bi bil predsednik upokojen (če bi bil upokojen,    bi prejemal pokojnino in njegovo opravljanje nepoklicne funkcije bi bilo popolnoma    humanitarne oziroma karitativne narave) ali nezaposlen. Vprašljiva je tudi uporaba    4. člena Zakona o delovnih razmerjih o elementih delovnega razmerja v povezavi    z domnevo o obstoju delovnega razmerja (16. člen ZDR), če ni sklenjena pogodba    o zaposlitvi, saj je lahko predsednik že zaposlen. Državni svetniki izmed sebe    izvolijo za predsednika nekoga, ki uživa tudi med njimi velik ugled, ki ga je    navadno dosegel s svojim delom na določenem področju. To kaže na to, da je imel    pred izvolitvijo v funkcijo pomembno in zahtevno mesto na svojem delovnem področju.    Ob tem se zastavlja vprašanje poštenega odnosa do delodajalca, saj bi v vlogi    predsednika DS navadno ??izgubil?¤ enega izmed njegovih pomembnejših delavcev.    Tudi tega takrat po vsej verjetnosti ni imel v mislih zakonodajalec, saj je    načeloma predvidel delo svetnikov le na sejah, delo predsednika državnega sveta    pa skopo kot "predstavljanje, pripravljanje, sklicevanje in vodenje sej    ter njihovo usklajevanje z delom državnega zbora" (44. člen ZDSve). 
Dodatne naloge predsednika so bile vnesene v ZDSve predvsem zaradi nemotenega    delovanja državnega sveta; nemoteno delo DS pa je vsekakor tudi v javnem interesu.    Zgodovinske ugotovitve in zakonodaja iz drugih področij kaže, da pomeni čast    predvsem ugled, spoštovanje, občutek velike moralne vrednosti. Za častno dejanje    se šteje hrabro, nepogrešljivo dejanje, ki mu gredo ustrezne zahvale in povračila.    Dela, ki so storjena v okviru časti, se nagradijo, povrnejo se stroški in nadomestila    izgubljenega zaslužka. Zaradi lažjega ločevanja bi lahko ločevali med pomenom    časti v družboslovnem smislu (iz katerega izhaja) in pravnem smislu. Okvir častnih    ravnanj je navadno tak, da ne zahteva stalnega dela na nekem področju, ki se    opravlja v javnem interesu, če pa bi zgolj občasno delovanje bilo na škodo javnemu    interesu, oziroma bi se ga dalo bolje zasledovati s poklicno funkcijo, je le    ta ob danih pogojih upravičena. Tudi poslanci državnega zbora so si zaslužili    takšen ugled in čast, da so jih izvolili državljani Republike Slovenije. V tem    (družboslovnem) smislu vsekakor opravljajo častno funkcijo , čeprav svojo funkcijo    opravljajo poklicno. V tem smislu tudi občinski svetniki opravljajo svoje naloge    častno, čeprav so po Zakonu o lokalni samoupravi funkcionarji, pri tem pa nepoklicni    župan kljub nepoklicnosti prejema del plače.
Največkrat je v slovenski javnosti zaslediti, da se čast povezuje s popolno    brezplačnostjo (kar ne drži že po sedaj veljavnem ZDSve). Čast in brezplačnost    sta bila dejansko povezana samo v rimskem Senatu in delno v angleškem Domu Lordov.    Pri obeh je šlo bolj za čast v družboslovnem kot pravnem smislu. Oba sta (in    še vedno-Dom Lordov) zastopala predvsem aristokracijo z velikimi posestvi in    drugim bogastvom, kar je tudi razlog, da plačila niso potrebovali, hkrati pa    so svoje premoženje preko svojega dela v teh organih varovali in celo povečevali.    Največkrat se angleški Dom Lordov prikazuje kot najbolj tradicionalen model    dvodomnosti, v katerem opravljajo Lordi svoje delo popolnoma brezplačno, kar    ne drži. Dvanajst funkcij v tem organu prejema plačo (ker je Lordov na enakih    funkcijah več, je dejanskih plač več) . Od članov Doma Lordov se vse bolj pričakuje,    da bodo polno zaposleni s svojimi parlamentarnimi dolžnostmi in ta trend se    bo najverjetneje nadaljeval. Vse bolj nerealistično je pričakovati, da bodo    člani pridobivali svoj zaslužek iz zunanjih zaposlitev. Največkrat člani zgornjih    domov prejemajo enako plačo in imajo enake pogoje ter ostale dohodke kot člani    spodnjih domov (Francija, Španija, Italija, Avstralija, Nemčija) z izjemo Irske,    kjer člani prejemajo zaradi manjšega števila ur zasedanj dve tretjini plače    članov spodnjega doma in Kanadi, kjer so plače za polovico manjše od članov    spodnjega doma, ker v funkcijo niso izvoljeni (in so tako pri delu neodvisni    od volilne baze) .
Glede na vse navedeno je razvidno, da termin čast v prvem odstavku 62.    člena ZDSve, omogoča preveč različnih (dvoumnih) razlag, zaradi česar državni    svet meni, da predstavlja kršitev načela pravne države. 
 2. Kršitev načela enakosti in načela pravne države (drugi odstavek 62.    člena ZDSve)
Načelo enakosti pomeni eno temeljnih ustavnih norm. Pomeni enakost v    in pred zakonom. Z načelom pravne države enakost udejanjanja načelo pravičnosti    v ustavi kot v najvišjem veljavnem predpisu pozitivnega prava. Načelo enakosti    zahteva, da je treba osebe, ki so enake, obravnavati enako in da je treba neenake    obravnavati različno v sorazmerju z njihovo neenakostjo. 
Članom državnega sveta za enake pravice in dolžnosti v skladu z drugim    odstavkom 62. člena ZDSve pripada nadomestilo za izgubljeni zaslužek za čas    opravljanja funkcije in pravica do povračila stroškov v zvezi z opravljanjem    funkcije. 
Striktno branje določbe kaže na brezplačno opravljanje funkcije državnega    svetnika, saj državnemu svetniku pripada le nadomestilo plače in stroški, ki    nastanejo v zvezi z opravljanjem funkcije. Besedna sintagma "nadomestilo    za izgubljeni zaslužek" kaže, da se državnemu svetniku priznava pravica    do nadomestila zaslužka, ki ni nujno pridobljen v klasičnem delovnem razmerju,    kot ga opredeljuje 4. člen Zakona o delovnih razmerjih ali celo za državnega    svetnika, ki ni v delovnem razmerju, je brezposeln ali v pokoju. Na to kaže    tudi 2. člen ZDSve, ko govori o ustrezni dejavnosti oziroma delovnem razmerju    ali stalnem prebivališču v volilni enoti. Državni svet izmed celotnih 40 članov    kar 22 članov predstavlja lokalne interese, ki so lahko izvoljeni, ne da bi    bili v delovnem razmerju ali bi si kako drugače pridobivali zaslužek. Ob izpolnjevanju    pogoja iz prvega odstavka 2. člena je pogoj le, da imajo stalno prebivališče    v volilni enoti, kar predstavlja bistven pogoj za kvalitetno zastopanje lokalnih    interesov, iz katerih prihaja. 
Težave se pojavijo predvsem pri določanju in izračunavanju višine nadomestila    izgubljenega zaslužka, ki je pri vsaki svetnici oziroma svetniku drugačen in    bi ga državni svet moral računati za vsakega člana posebej. Tudi Računsko sodišče    v revizijskem poročilu ne navaja, kako bi Državni svet moral izplačevati nadomestila    svojim članom. Veljavni zakon določa, da ima član Državnega sveta pravico do    nadomestila izgubljenega zaslužka za čas opravljanja funkcije in pri tem ne    omenja izključno izgubljenega zaslužka pri delodajalcu. Član državnega sveta    bi lahko po službenem času opravljal še kakšno drugo pridobitno dejavnost in    bi zaradi opravljanja svetniške funkcije izgubil zaslužek. V skladu z zakonom    bi mu moral državni svet povrniti stroške tudi za ta del izgubljenega zaslužka,    ki bi ga bilo težko dokazati in izračunati. Poleg tega so seje državnega sveta    tudi v popoldanskem času, ko svetniki opravijo svoje dnevne delovne obveznosti    pri svojem delodajalcu. To pomeni, da so svetnice in svetniki v državnem svetu    tudi v času, ko koristijo svoj prosti čas in nimajo neposredno izgubljenega    zaslužka. Poseben problem se pojavi pri nezaposlenem članu državnega sveta,    za kar ZDSve ne daje nobenih kriterijev za izplačilo ter za svetnika, ki je    v pokoju, saj v vsakem primeru prejema mesečno pokojnino. Ne daje jih tudi 13.    člen Zakona o funkcionarjih v državnih organih (Uradni list št., 30/90, 2/91,    18/91, 22/91 in 4/93 in 18/94), ker se veže na osebni dohodek za poln delovni    čas. Nadomestilo izgubljenega zaslužka tudi ne more razlikovati dela člana državnega    sveta, ki je predsednik ene izmed komisij (delovno telo) z večjim obsegom dela    od člana, ki je samo član komisije (oba pa sta hkrati prisotna na seji). Člani    državnega sveta prihajajo iz različnih področij dela in delodajalcev. Že primerjava    člana državnega sveta, ki prejema zaslužek v višini npr. 200.000 SIT z drugim    članom, ki prejema npr. 800.000 SIT, pokaže 4 ??? kratno razliko. V zvezi z opravljanjem    enake nepoklicne funkcije, z enakimi pravicami in dolžnostmi, prihaja do različnega    obravnavanja enakega dejanskega stanja.
Najbližjo ureditev slovenski glede nadomestil za stroške, pozna angleški    Dom Lordov, v delu tistih Lordov, ki ne prejemajo plače. Le ti imajo za vse    določeno enako tarifo povrnitve stroškov ne glede na njihove dohodke iz drugih    virov. S stališča načela enakosti in enakih pravic in obveznosti, bi bilo primerneje,    da bi člani državnega sveta dobivali plačilo po enaki tarifi (npr. sejnine)    za nepoklicno opravljanje funkcije, tako kot je to urejeno za občinske svetnike,    nagrade za sodnike porotnike in točno določene tarife za vrednotenje izvedenskega    oziroma cenilskega dela. Na brezplačnost in nepoklicnost funkcije se ne moremo    a contrario opreti na 95. člen ustave, ki določa, da poslanci državnega zbora    dobivajo plačo ali nadomestilo, ki sta določeni z zakonom. Določba kaže, da    se ustavodajalec ob sprejemanju ustave tudi za državni zbor ni mogel točno opredeliti    za plače oziroma nadomestila (poklicno ali nepoklicno opravljanje funkcije)    (Zakon o poslancih je alternativno določbo ustave združil v kumulativno in uvedel    poklicno funkcijo), medtem ko je ustava celotno organizacijo državnega sveta    prepustila zakonu (96. člen URS). Ta člen ustave je tudi edini, ki govori o    plači, kar pa ne pomeni, da drugi ne prejemajo plače ali nadomestil (gre za    vprašanje kriterijev pri razdelitvi zaslužka). ZDSve pa je uvedel nadomestila    izgubljenega zaslužka, kar svetnike postavlja tudi v podrejen položaj s poslanci-župani,    katerim pripada za nepoklicno opravljanje funkcije župana poleg celotne poslanske    plače še polovica županske.
Nadomestilo izgubljenega zaslužka glede na vse zgoraj povedano, ne more dati    zadovoljivih odgovorov tudi za vse situacije, ki lahko nastanejo tako na strani    državnega svetnika (zaposlen, nezaposlen, upokojen, samostojni podjetnik, dodatni    viri zaslužka, ugotavljanje višine zaslužka) kot tudi na strani državnega sveta    (seje delovnih teles in državnega sveta v času delovnih ur, izven časa delovnih    ur, dolžine trajanja sej v primerjavi z dejansko odsotnostjo državnega svetnika    iz svojega (delovnega in drugega) okolja. Glede na navedeno državni svet meni,    da drugi odstavek 62. člena ZDSve poleg kršitve načela enakosti predstavlja    tudi kršitev načela pravne države in njenega podnačela določenosti v zakonu.
Državni svet Republike Slovenije naproša za prednostno obravnavo zahteve,    da bo lahko nemoteno deloval na področjih, za katera je pristojen in da ne bo    trošil odvečnih naporov in energije za neplodno ukvarjanje drugih z državnim    svetom in samega državnega sveta s seboj. 
Predlagan sklep NI bil sprejet (28 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost,    1 je glasoval za, 18 jih je bilo proti in 4 so se glasovanja vzdržali).
 Predsednik je zaključil 32. sejo Državnega sveta Republike Slovenije in se    državnim svetnicam in svetnikom ter vabljenim, ki so se vabilu odzvali, zahvalil    za sodelovanje in razpravo.