Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Usklajen odgovor Ministrstva za promet in Ministrstva za okolje in prostor na pisna vprašanja državnega svetnika Janeza Sušnika v zvezi z okoljevarstvenimi zahtevami glede emisij zrakoplovov v območju letališč

Datum odgovora: 19. 11. 2007

Na pisna vprašanja državnega svetnika Janeza Sušnika v zvezi z okoljevarstvenimi zahtevami glede emisij zrakoplovov v območju letališč (dopis Državnega sveta Republike Slovenije št. 326-06/03-40/26 z dne 4. 7. 2007) podajata Ministrstvo za promet in Ministrstvo za okolje in prostor naslednje odgovore:

1. Ali je Slovenija v zvezi z direktivo Evropskega parlamenta in Sveta 2002/30/ES z dne 26. 3. 2002 implementirala vse zahteve EU glede omejevanja obratovanja letališč in sprejela vsa pravila in postopke glede uvedbe s hrupom povezanih omejitev obratovanja letališč?

Odgovor:

Republika Slovenija Direktive Evropskega parlamenta in Sveta 2002/30/ES z dne 26. marca 2002 o oblikovanju pravil in postopkov glede uvedbe s hrupom povezanih omejitev obratovanja na letališčih Skupnosti (Ur. l. RS, št. 85 z dne 2j8. 3. 2002, str. 40) še ni implementirala, ker se uredba nanaša na letališča, k i imajo več kakor 50.000 premikov civilnih podzvočnih reaktivnih letal v koledarskem letu (premik pomeni vzlet ali pristanek). Takih letališč v Republiki Sloveniji še nimamo, zato priprava implementacijskega predpisa do sedaj ni bila uvrščena med prioritetne naloge Ministrstva za promet. Primeroma navajamo, da je bilo na letališču Jožeta Pučnika Ljubljana v letu 2006 skupaj 30.991 premikov letal, od tega celo 10.970 z letali splošnega letalstva, ki praviloma ne spadajo v kategorijo podzvočnih reaktivnih letal.
Ne glede na navedeno pa v Republiki Sloveniji dosledno izvajamo Direktivo 2006/93/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 12. decembra 2006 o reguliranju uporabe letal, ki jo ureja del II poglavja 3 zvezka 1 Priloge 16 h Konvenciji o mednarodnem civilnem letalstvu, druga izdaja (1988) (kodificirana različica) (Ur. l. št. 374 z dne 27. 12 2006, str. 1), tako da ob pravilno izvedenih postopkih prileta in odleta letal ne sme prihajati do prekoračitve dovoljenih ravni hrupa.

2. Ali je bila glede na porast letalskega prometa na Letališču Ljubljana v zadnjem času opravljena študija oziroma meritev o tem, če hrup že presega dovoljene meje?

Odgovor:

V okviru upravnostrokovnega in inšpekcijskega nadzora, ki ga izvaja Ministrstvo za promet, v zadnjem času niso bile izvedene meritve ravni hrupa na območju letališča Jožeta Pučnika Ljubljana.
Točni podatki bodo dosegljivi, ko bodo v celoti uveljavljeni predpisi, ki urejajo vprašanja ocenjevanja in urejanja hrupa v okolju in mejne vrednosti kazalcev hrupa v okolju. Uredba o ocenjevanju in urejanju hrupa v okolju (Ur. l. RS, št. 121/04) in Uredba o mejnih vrednostih kazalcev hrupa v okolju, v katerima so implementirane dierktive EU, ki se nanašajo na varstvo okolja v zvezi z letališči, sta namreč določili prehodna obdobja za vprašanja izdelave strateške karte hrupa (30. julija 2007 oziroma 30. julija 2012), operativne programe varstva pred hrupom (18. julija 2008), prilagoditev obstoječih virov hrupa v zvezi z mejnimi vrednostmi (do 31. decembra 2011) in pridobitev okoljevarstvenega dovoljenja (31. december 2009 oziroma 31. december 2010).

3. Ali so pristojna ministrstva določila višino pristojbine za odpravo škodljivih posledic hrupa?

Odgovor:

Predpis o višini pristojbine za odpravo škodljivih posledic hrupa in emisijah na okolje še ni izdan, ker je izvajanje zahtev iz 115. člena zakona o letalstvu vezano za predpise, ki so navedeni v odgovoru k prejšnjemu vprašanju (določitev območij in dovoljenih mej). Poleg navedene pa je v pripravi tudi sprememba Direktive 2003/87/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 13. oktobra 2003 o vzpostavitvi sistema za trgovanje s pravicami do emisije toplogrednih plinov v Skupnosti in o spremembi Direktive Sveta 96/61/ES (Ur. l. št. 275 z dne 25. 10. 2003, str. 32), ki bo v sistem trgovanja vključila udi letalski sektor, kar odpira novo vprašanje, kako uskladiti vse te zahteve.

4. Ali so bili glede na predviden razvoj Aerodroma Ljubljana in rekonstrukckijo oziroma podaljšanje letališke zveze že opredeljeni ukrepi v programu razvoja letališča za odpravo posledic hrupa motorjev?

Odgovor:

Ministrstvo za promet je začelo s pripravo glavnega letališkega načrta kot podlage za pripravo državnega strateškega prostorskega načrta in državnega prostorskega načrta za letališče Jožeta Pučnika Ljubljana. V okviru priprave teh aktov bodo opravljene tudi vse predpisane preveritve in izdelani predpisani načrti varstva okolja.

5. Kdaj namerava Vlad sprejeti uredbo, s katero bo določila prizadeta območja, ki bi bila upravičena do nadomestila za poslabšanje pogojev bivanja prizadetih prebivalcev?

Odgovor:

Ministrstvo za promet bo Vladi Republike Slovenije predlagalo sprejem uredbe, ki bo določila prizadeta območja, ko bodo uveljavljeni predpisi o ocenjevanju in urejanju hrupa v okolju ter predpisi o mejnih vrednostih kazalcev hrupa v okolju in opravljene predpisane meritve.

6. Kdo je izdal dovoljenje, da se poleti za usposabljanje pilotov letal opravljajo v kratkih časovnih intervalih tekom celega dne?

Odgovor:

Dovoljenje za letenje in navodila za letenje izdajajo pristojni centri kontrole zračnega prometa (v primeru letališča Jožeta Pučnika Ljubljana sta to enota letališke kontrole zračnega prometa in enota priletne kontrole zračnega prometa, ki jih zagotavlja Kontrola zračnega prometa Slovenije, d.o.o.). Letalski varnostni standardi (mednarodni standardi in priporočene prakse, ki jih občasno sprejema in objavlja Mednarodna organizacija civilnega letalstva), urejajo razdvajanje (časovno in prostorsko) med posameznimi zrakoplovi, ki ne temelji na okoljskih zahtevah.

Mag. Radovan Žerjav
Minister za promet

Povezane vsebine
document Vprašanja Janeza Sušnika v zvezi z okoljevarstvenimi zahtevami glede emisij zrakoplovov v območju letališč