Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o subvencioniranju študentske prehrane |
|
Na podlagi prve alineje 97. člena Ustave Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03, 69/04 in 68/2006) je Državni svet Republike Slovenije na 22. seji 20. 1. 2010 določil besedilo Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o subvencioniranju študentske prehrane in ga na podlagi prvega odstavka 142. člena Poslovnika Državnega zbora (Uradni list RS, št. 92/07, PoDZ-1-UPB1) pošilja Državnemu zboru v obravnavo in sprejem po skrajšanem postopku, ker se s tem predlogom zakona uvaja manj zahtevna uskladitev zakona, ki zahteva spremembe na področju evidenc, natančnejše opredelitve upravičencev, izmenjave podatkov in sankcioniranja kršiteljev, ker se subvencioniranje študentske prehrane ne bo več izvajalo v obliki tiskanih bonov. Državni svet na podlagi 95. člena Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) pooblašča državnega svetnika Draga Žuro za predstavnika Državnega sveta na sejah Državnega zbora in njegovih delovnih teles pri obravnavi predloga zakona. * * *
Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona subvencioniranju študentske prehrane (ZSŠP) I. UVOD 1. Ocena stanja in razlogi za sprejetje zakona Poglavitne rešitve so bile sledeče: V praksi pa je Študentska organizacija Slovenije v fazi celovite prenove načina izvajanja sistema subvencioniranja študentske prehrane. Temeljne značilnosti novega sistema bodo sledeče: študent ne bo več v naprej kupoval bonov za posameznega ponudnika subvencionirane študentske prehrane, s čimer bodo odpravljene vrste, prav tako se študentu ne bo potrebno v naprej odločati kje bo jedel, razliko med vrednostjo obroka in subvencijo bo namreč poravnal neposredno pri ponudniku subvencionirane študentske prehrane ob koriščenju subvencije. Koncept prenovljenega sistema zahteva tudi zakonske spremembe in sicer na področju evidenc, izmenjave podatkov in sankcioniranja kršiteljev, hkrati pa se natančneje opredeljuje pravica do dodatnih obrokov ob sobotah in nedeljah ter upravičence do subvencionirane študentske prehrane. 2. Cilji, načela in poglavitne rešitve predloga zakona 2.1 Cilji V zakonski ureditvi je utemeljeno in smotrno ohraniti osnovni cilj zagotavljanja subvencionirane prehrane študentom – tj. med študijem omogočiti vsem študentom nižje stroške študija ter čim bolj redno in zdravo prehrano. Prav tako je smotrno zakonsko urediti podlago za, z vidika uporabnikov, boljšo vpeljavo novega koncepta izvajanja sistema, temelječega na mobilni telefoniji, spremeniti način sankcioniranja ugotovljenih nepravilnosti v delu ponudnika subvencionirane študentske prehrane in namesto prepovedi prodaje študentskih bonov uvesti finančne sankcije zoper kršitelje. Potrebno je odpraviti administrativne ovire, kot so predložitev fizičnih potrdil o vpisu in potrdila Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije (v nadaljevanju: ZZZS) o načinu zavarovanja, ter natančneje opredeliti upravičence do subvencionirane študentske prehrane in upravičenost do dodatnih subvencij za posebne kategorije upravičencev. 2.2. Načela Osnovno načelo, ki ga zasleduje predlog zakona je zaščita študentov pred negativnimi posledicami morebitnega sankcioniranja ponudnika in hkrati olajšanje koriščenja njihovih zakonskih pravic. Vodenje evidenc je potrebno prilagoditi prenovljenemu sistemu in temu primerno spremeniti in dopolniti način ukrepanja zoper povzročitelje zlorab in nepravilnosti. 2.3. Rešitve V evidencah, ki jih vodi izvajalec, so poleg ostalih podatkov dodani naslov, številka mobilnega telefona in naslov elektronske pošte upravičenca, saj jo izvajalec potrebuje za izvajanje subvencioniranja študentske prehrane. 3. Ocena finančnih posledic predloga zakona za državni proračun in druga javna finančna sredstva Predlog zakona nima finančnih posledic za državni proračun in druga javna finančna sredstva. V primeru kršitve zakona pa ima pozitivne posledice, saj bodo sredstva (globe) vrnjena proračunu. 4. Zagotovitev sredstev za izvajanje zakona v državnem proračunu Zagotavljanje sredstev za izvajanje zakona v državnem proračunu ni potrebno. 5. Prikaz ureditve v drugih pravnih sistemih in prilagojenost predlagane ureditve pravu Evropske unije Predlagane rešitve predloga zakona niso predmet usklajevanja s pravom Evropske unije. Na ravni Evropske unije tudi ni enotnega sistema pri zagotavljanju (socialnih) pomoči študentom. 5.1 Španija 5.2 Avstrija 5.3 Nemčija 5.4 Pregled še nekaterih držav Evropske unije: 6. Druge posledice, ki jih bo imelo sprejetje zakona Zakon ne bo imel drugih posledic.
II. BESEDILO ČLENOV
1. člen V Zakonu o subvencioniranju študentske prehrane (Uradni list RS, št. 74/07 – uradno prečiščeno besedilo in 33/09) se v prvem odstavku 6. člena za besedo "zaposlene," dodajo besede »samozaposlene ali upokojene,«. 2. člen V drugem odstavku 7. člena se za besedo "zavod" pika nadomesti z vejico ter doda besedilo "pod pogojem, da imajo v skladu s študijskim programom študijske obveznosti ob vseh delovnih dneh.". 3. člen V prvem odstavku 8a. člena se za besedo "EMŠO" doda besedilo "naslov, številko mobilnega telefona, elektronski naslov,". V tretjem odstavku se besedilo "naslednje podatke: o statusu študenta, vpisno številko, način študija (redni ali izredni), podatke o študijskem programu s trajanjem tega programa za študenta, ki uveljavlja pravico do subvencije v skladu s tem zakonom" nadomesti z besedilom " podatke, iz prvega odstavka tega člena, s katerimi razpolagajo." Za tretjim odstavkom se doda nov četrti odstavek, ki se glasi: "Zavod za zdravstveno zavarovanje je dolžan zaradi izvajanja subvencionirane študentske prehrane sporočati izvajalcu podatek o upravičenosti do subvencionirane študentske prehrane glede na način zavarovanja za osebe s statusom študenta." 4. člen V drugem odstavku 8b. člena se besedilo "prepoved prodaje študentskih bonov za dobo najmanj enega in največ treh mesecev" nadomesti z besedo "globa,". Četrti odstavek se spremeni tako, da se glasi: "Z globo 1.000 evrov do 10.000 evrov se kaznuje pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, če so ponovno ugotovljene pomanjkljivosti pri izvajanju študentske prehrane ali kršitve pogodbe pri izvajanju študentske prehrane, storjene iz malomarnosti." Doda se nov peti odstavek, ki se glasi: "Z globo od 200 evrov do 2.000 evrov se kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe ali samostojnega podjetnika posameznika ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost, če stori prekršek iz prejšnjega odstavka." Dosedanja peti in šesti odstavek postaneta šesti in sedmi odstavek.
KONČNA DOLOČBA 5. člen Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
III. OBRAZLOŽITEV ČLENOV K 1. členu Z dodanim besedilom se natančneje opredeljuje upravičence do subvencionirane študentske prehrane. K 2. členu: Z dodanim besedilom se natančneje opredeljuje pravica do dodatnih subvencioniranih obrokov v primeru, da ima upravičenec po zakonu študijske obveznosti tudi ob sobotah in nedeljah. Pravico do dodatnih subvencioniranih obrokov bo tako možno uveljavljati le pod pogojem, da ima upravičenec študijske obveznosti tako od ponedeljka do petka kot tudi ob sobotah in nedeljah, ne pa več na dosedanji način, ko ima posameznik študijske obveznosti (predvsem izredni študentje) samo ob petkih in sobotah, in s tem že avtomatično postane upravičenec do štirih dodatnih subvencij, kljub temu, da študijskih obveznosti od ponedeljka do četrtka dejansko nima. K 3. členu: Po trenutno veljavnem zakonu izvajalec vodi o upravičencih naslednje evidence: osebno ime upravičenca, EMŠO, vpisno številko, način študija (redni ali izredni), podatke o študijskem programu s trajanjem tega programa, obdobje pravice do subvencioniranja študentske prehrane, število obrokov prehrane, do katerih je mesečno upravičen, ter število subvencioniranih obrokov prehrane, ki so bili izkoriščeni pri posameznem ponudniku za tekoči mesec. S predlogom spremembe zakona se dodajajo naslednje evidence: naslov, številka mobilnega telefona in elektronski naslov. Vsi trije podatki so nujno potrebni zaradi novega načina izvajanja sistema subvencionirane prehrane študentov (sistem temelji na identifikaciji z mobilnimi telefonskimi aparati in elektronski ter fizični komunikaciji s študenti), ki se bo začel izvajati spomladi leta 2010. K 4. členu S tem členom se spreminjajo dosedanji vmesni ukrepi, ki so bili v obliki prepovedi prodaje študentskih bonov za obdobje od enega do treh mesecev za lažje kršitve. Z zadnjo spremembo zakona je bila s tem zagotovljena hierarhija ukrepov in postopkovnost le-teh od lažjih do težjih oblik. S spremembami v načinu izvajanja subvencioniranja študentske prehrane, ko ne bo več prodaje študentskih bonov in koriščenja le teh, ampak zgolj koriščenje subvencij (v praksi prepoved prodaje s tem odpade), je potrebno zagotoviti tudi primerne sankcije, ki morajo biti hkrati izvedljive in tudi učinkovite. V ta namen in v smislu zagotavljanja smotrne in racionalne porabe proračunskih sredstev pa menimo, da bi bilo smotrno uvesti globe. Z globo, ki je določena v razponu, se kaznuje pravna oseba, samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja dejavnost, če so ponovno ugotovljene pomanjkljivosti pri izvajanju študentske prehrane ali kršitve pogodbe pri izvajanju študentske prehrane, storjene iz malomarnosti. Z globo se prav tako kaznuje odgovorna oseba pravne osebe ali samostojnega podjetnika posameznika ali posameznika, ki samostojno opravlja dejavnost, če stori prekršek. Odgovorna oseba je odgovorna za tisti prekršek, ki ga stori pri opravljanju poslov, za katere je pooblaščena pri pravni osebi, samostojnem podjetniku posamezniku oziroma posamezniku, ki samostojno opravlja dejavnost. K 5. členu Člen določa začetek veljavnosti predlaganega zakona.
IV. BESEDILO ČLENOV, KI SE SPREMINJAJO 6. člen Upravičenci do subvencionirane študentske prehrane so vse osebe s statusom študenta, ki se izobražujejo na višjih strokovnih šolah in visokošolskih zavodih v Republiki Sloveniji ter niso zaposlene, ta status pa izkažejo s študentsko izkaznico, indeksom ali s potrdilom o vpisu, skupaj z osebnim dokumentom s fotografijo. Upravičenci do subvencionirane študentske prehrane so tudi vsi študentje tujih univerz, ki v okviru mednarodnih izmenjalnih programov v Republiki Sloveniji opravljajo študijske obveznosti, ob pogoju recipročnosti. 7. člen Upravičenci iz prejšnjega člena imajo pravico do enega subvencioniranega obroka za vsak delovni dan. Ne glede na določbo prejšnjega odstavka, imajo upravičenci pravico do subvencioniranih obrokov tudi za sobote in nedelje, če v tem času, v skladu s študijskim programom, opravljajo študijske obveznosti in to izkažejo s potrdilom, ki ga izda višja strokovna šola oziroma visokošolski zavod. 8a. člen Izvajalec zaradi izvajanja subvencioniranja študentske prehrane vodi evidenco upravičencev do subvencionirane študentske prehrane, ki obsega osebno ime upravičenca, EMŠO, vpisno številko, način študija (redni ali izredni), podatke o študijskem programu s trajanjem tega programa, obdobje pravice do subvencioniranja študentske prehrane, število obrokov prehrane, do katerih je mesečno upravičen, ter število subvencioniranih obrokov prehrane, ki so bili izkoriščeni pri posameznem ponudniku za tekoči mesec. Izvajalec vodi tudi evidenco ponudnikov, ki obsega njegov sedež in poslovni naslov, odgovorno osebo, število subvencioniranih obrokov prehrane, višino prejetih zahtevkov z zneski subvencije za tekoči mesec in evidenco skupnih mesečnih obračunov subvencij po ponudnikih. O podatkih iz evidence mora izvajalec mesečno obveščati ministrstvo. Ponudnik subvencionirane študentske prehrane vodi dnevno in mesečno evidenco izkoriščenih subvencij obrokov prehrane. O podatkih iz evidence mora ponudnik mesečno obveščati izvajalca. Višje strokovne šole oziroma visokošolski zavodi so dolžni zaradi izvajanja subvencionirane študentske prehrane sporočati izvajalcu naslednje podatke: o statusu študenta, vpisno številko, način študija (redni ali izredni), podatke o študijskem programu s trajanjem tega programa za študenta, ki uveljavlja pravico do subvencije v skladu s tem zakonom. 8b. člen Nadzor nad izvajanjem subvencionirane študentske prehrane obsega zlasti preverjanje namenske in racionalne porabe proračunskih sredstev v skladu s tem zakonom in predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, ter nadzor nad izvajanjem pogodb, sklenjenih s ponudniki subvencionirane študentske prehrane. Če so pri nadzoru nad delom ponudnika subvencionirane študentske prehrane ugotovljene nepravilnosti, lahko izvajalec izreče naslednje ukrepe: pisni opomin, prepoved prodaje študentskih bonov za dobo najmanj enega in največ treh mesecev, prepoved izvajanja subvencionirane študentske prehrane za dobo najmanj enega meseca in največ šest mesecev ter odpoved pogodbe ponudniku študentske prehrane. Pisni opomin se izreče, če so bile pri ponudniku ugotovljene pomanjkljivosti pri izvajanju študentske prehrane. Prepoved prodaje študentskih bonov za dobo najmanj enega in največ treh mesecev se izreče za ponovno ugotovljene pomanjkljivosti pri izvajanju študentske prehrane ali kršitve pogodbe pri izvajanju študentske prehrane, storjene iz malomarnosti. Prepoved izvajanja subvencionirane študentske prehrane za dobo najmanj enega meseca in največ šest mesecev se izreče za večkrat ponavljajoče se pomanjkljivosti pri izvajanju študentske prehrane ali ponavljajoče se kršitve pogodbe pri izvajanju študentske prehrane, storjene iz malomarnosti. Odpoved pogodbe ponudniku študentske prehrane se izreče za kršitve pogodbe pri izvajanju študentske prehrane, storjene namenoma.
|
Povezane vsebine | |
![]() |
22. seja Državnega sveta Republike Slovenije |