Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Zapisnik 16. izredne seje Državnega sveta Republike Slovenije

Seja je bila 2. novembra 2006.

Predsednik je pričel 16. izredno sejo Državnega sveta Republike Slovenije, ki jo je sklical na podlagi 53. člena zakona o Državnem svetu in na podlagi 51., 51 .a in 51. b in petega odstavka 53. člena Poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije.

Seja se je pričela ob 14.06 in se zaključila ob 15.08 uri.

Opravičili so se:
- prof.dr. Jože Mencinger
- Peter Vrisk
- Marija Perkovič
- mag. Jožko Čuk
- Marjan Maučec
- David Nabergoj
- Marta Turk

* * *

Na sejo je bil vabljen:
- Gospod mag. Janez Drobnič, Minister za delo, družino in socialne zadeve.

- - -

Od vabljenih so se seje udeležili:
- Gospa Marjeta Cotman, državna sekretarka, Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve,
- Gospod Štefan Kociper, direktor direktorata, Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve,
- Gospod dr. Vinko Gorenak, kabinet predsednika Vlade Republike Slovenije,

* * *

O sklicu seje je predsednik obvestil predsednika Državnega zbora Republike Slovenije gospoda Franceta Cukjatija dr.med. in predsednika Vlade Republike Slovenije gospoda Janeza Janšo.

* * *

S sklicem dne 30.10.2006 so državne svetnice in svetniki prejeli predlog dnevnega reda, ki je bil naslednji:

  1. Zakon o usklajevanju transferjev posameznikom in gospodinjstvom v Republiki Sloveniji;


DNEVNI RED

Predsednik je predlagal naslednji dnevni red:

  1. Zakon o usklajevanju transferjev posameznikom in gospodinjstvom v Republiki Sloveniji (ZUTPG);

Predlagan dnevni red je bil sprejet (22 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 22 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).


K 1. točki dnevnega reda:
- Zakon o usklajevanju transferjev posameznikom in gospodinjstvom v Republiki Sloveniji (ZUTPG)

Zakon je Državni zbor sprejel na 21. redni seji v četrtek, 26.10.2006 in je bil državnim svetnicam in svetnikom posredovan 27.10.2006 po elektronski pošti.

Zahtevo za sklic izredne seje in predlog za sprejem odložilnega veta Interesne skupine delojemalcev so prejeli s sklicem 30.10.2006 po elektronski pošti.

Po elektronski pošti 30.10.2006 so prejeli mnenje Komisije DS za družbene dejavnosti k predlogu zakona o usklajevanju transferjev posameznikom in gospodinjstvom v Republiki Sloveniji - nujni postopek;

Zakon je danes obravnavala Komisija DS za družbene dejavnosti. Poročilo komisije so prejeli na klop.

Predlog sklepa so prejeli na klop.

Obrazložitev je v imenu predlagateljev predloga za odložilni veto podal vodja Interesne skupine delojemalcev, mag. Dušan Semolič.

Stališče Komisije za družbene dejavnosti je podal njen predsednik, dr. Zoltan Jan.

Obrazložitev je v imenu predlagateljev zakona podala gospa Marjetka Cotman, državna sekretarka na Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve.

Razpravljali so Marko Juvančič, Anton Kampuš, Ladislav Kaluža, prof.dr. Alojz Križman, Doro Hvalica, mag. Stojan Binder, Jože Ilc, mag. Adolf Zupan.

Repliko je podal dr. Zoltan Jan.

Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep:

Državni svet Republike Slovenije je na 16. izredni seji, dne 2. 11. 2006, ob obravnavi zakona o usklajevanju transferjev posameznikom in gospodinjstvom v Republiki Sloveniji (ZUTPG), ki ga je Državni zbor Republike Slovenije sprejel na 21. redni seji, dne 26. 10. 2006, na podlagi tretje alinee prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije sprejel

Z A H T E V O

da Državni zbor Republike Slovenije ponovno odloča o usklajevanju transferjev posameznikom in gospodinjstvom v Republiki Sloveniji (ZUTPG).

Obrazložitev:

Državni svet meni, da zakon o usklajevanju transferjev posameznikom in gospodinjstvom v Republiki Sloveniji (v nadaljevanju: zakon) državljanom odvzema že pridobljene in z zakoni zagotovljene socialne pravice. Mogoče je pričakovati, da bo zakon povzročil nove krivice, saj se bo za večino prejemnikov različnih oblik socialnih pomoči, ki so jim dodeljene v skladu z ustavnim načelom socialne države, njihov socialni položaj poslabšal. Prizadeti bodo zlasti tisti, ki so zaradi trajnejše odsotnosti z dela zaradi bolezni prisiljeni ostati na zdravljenju. Določbe zakona namreč slabšajo usklajevanje njihovih osnov za nadomestila plač v primeru bolniške odsotnosti in so krivične. Gre namreč za sredstva, ki se ne financirajo iz proračuna, pač pa preko prispevkov, ki jih plačujejo zaposleni.

Državni svet opominja, da je bil v državnem zboru ob obravnavi predloga zakona o spremembi zakona o višini povračil stroškov v zvezi z delom in nekaterih drugih prejemkov (ZPSDP-A), na 19. izredni seji, dne 27.2.1998, sprejet dodatni sklep, ki se glasi:
"Državni zbor priporoča Vladi Republike Slovenije, da v bodoče pri vseh zakonih, katerih vsebina je povezana z vprašanji, ki se urejajo s kolektivnimi pogodbami ali drugimi oblikami sporazumevanja med socialnimi partnerji, v obrazložitvi zakona izrecno navede, ali je glede teh vprašanj dosežen sporazum s socialnimi partnerji. V kolikor pa ni dosežen, naj navede, kako in koliko časa je potekalo usklajevanje, nadalje katera so odprta in neusklajena vprašanja in kateri sporazumno dogovorjeni akti bi bili z morebitnim sprejemom zakona enostransko kršeni."

Državni svet z ozirom na zgornje navedbe opozarja, da zakon ni usklajen v okviru Ekonomsko-socialnega sveta, kljub temu, da se je Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve dne 24.10.2006, z namenom poskusa uskladitve in v skladu s sklepi seje Ekonomsko-socialnega sveta, sestalo s predstavniki delodajalcev in delojemalcev. Zakonu zato močno nasprotujejo sindikati in socialni partnerji. Neupoštevanje mnenja Ekonomsko-socialnega sveta in zavračanje dialoga se zato lahko označi kot začetek razkroja socialne države.

Zakon ponuja le parcialne rešitve, saj ne ureja vseh oblik socialnih pomoči. Zakon je tudi strogo restriktivno naravnan, ta restriktivnost pa bo prizadela veliko število upravičencev (denarno socialno pomoč prejema 60.000 upravičencev, dodatek za pomoč in postrežbo 26.000 upravičencev, prejemke iz naslova vojnih invalidnin 4.000 upravičencev, še večje je število otrok, ki prejemajo otroški dodatek ??? tudi po odstopu od namere, da se uresniči splošen in univerzalen otroški dodatek ...).

Spremembe usklajevanj za posamezni socialni transfer niso niti utemeljene niti podprte s konkretnimi izračuni. Napovedani prihranki, kot jih poimenuje vlada, v kumulativnem znesku 12 milijard SIT v obdobju treh let so podani zgolj kot zbirni podatki in niso razdelani po kategorijah upravičencev, kar navaja na razmišljanje o prikrivanju dejstev. Ker ne gre za majhne finančne zneske, državni svet predlaga, da se na podlagi konkretnih finančnih analiz po posameznih področjih socialnega varstva in socialne vključenosti posameznika predloži ocena finančnih sprememb, ki bodo posledica novih načinov usklajevanja posameznih socialnih transferov in to po posameznih skupinah prejemnikov. Na podlagi teh ugotovitev naj Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve pripravi nov predlog zakona in ga po uskladitvi s socialnimi partnerji ponovno vloži v zakonodajni postopek.

Državni svet poudarja, da so prejemniki socialnih pomoči v Republiki Sloveniji osebe v skrajni stiski in ne neopravičeni bogataši. Z dejanskim, nominalnim krčenjem socialnih pomoči, Republika Slovenija ne bo izpolnila obveznosti, ki jih je sama sprejela. Državni svet zato v primeru ponovnega sprejetja zakona pričakuje povečano število tožb, ki jih bodo prizadeti vložili na Ustavno sodišče Republike Slovenije.

* * *

Za poročevalca je bil določen državni svetnik mag. Dušan Semolič.

* * *

Predlog je pripravljen na podlagi poročila Komisije za družbene dejavnosti.

Predlagan sklep NI BIL sprejet (25 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 9 jih je glasovalo za, 10 jih je bilo proti in 6 se jih je glasovanj vzdržalo).


Predsednik je zaključil 16. izredno sejo Državnega sveta Republike Slovenije in se državnim svetnicam in svetnikom, ter vsem vabljenim, ki so se vabilu odzvali, zahvalil za sodelovanje in razpravo.

Povezane vsebine
document 16. izredna seja Državnega sveta Republike Slovenije