Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Mnenje k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o lokalni samoupravi(ZLS-N) - druga obravnava

Državni svet Republike Slovenije je na 54. seji, dne 16. 5. 2007, na podlagi druge alinee prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04)  sprejel naslednje

M N E N J E

k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o lokalni samoupravi(ZLS-N)  - druga obravnava

Državni svet predlog zakona podpira.

Državni svet ugotavlja, da je treba zakon o lokalni samoupravi v določbah, ki se nanašajo na pokrajine in naloge iz državne pristojnosti, ki se lahko prenesejo na občine, uskladiti s sprejetimi ustavnimi spremembami. Zaradi razveljavitve 14. a člena zakona, ki je urejal pritožbo predlagatelja na sklep Državnega zbora o predlogu za spremembo območja občine in za ustanovitev nove občine, predlog zakona na novo ureja pravno varstvo. Predlog zakona določa tudi nezdružljivost članov svetov ožjih delov občin, ker je Ustavno sodišče pri presoji statutov nekaterih občin glede tega vprašanja zavzelo stališče, da ni mogoče določiti nezdružljivosti brez zakonske podlage.

V povezavi z 10. členom veljavnega zakona o lokalni samoupravi Državni svet opozarja na drugi odstavek 2. člena predloga zakona, ki določa, da se v celotnem besedilu zakona besedilo "samoupravna lokalna skupnost" nadomesti z besedo "občina". V tem primeru zakon o lokalni samoupravi ne bi več določal, da se morata grb in zastava občin razlikovati od drugih samoupravnih lokalnih skupnosti, torej tudi bodočih pokrajin, ampak od drugih občin. To pomeni, da zakon ne bi vseboval določbe, na podlagi katere se morata grb in zastava občine razlikovati od grba in zastave pokrajine. 

Državni svet pozitivno ocenjuje predlagano rešitev v 13. členu predloga zakona, na podlagi katere bo občinski svet s svojim aktom določil merila za izplačilo sejnin za člane občinskih svetov in svetov ožjih delov občine, saj veljavni zakon tega vprašanja ne ureja. Državni svet ugotavlja, da zakon opredeljuje zgornjo mejo višine sejnin na letni ravni za člane občinskih svetov, za člane svetov ožjih delov občin pa ne, ker imajo občine kot temeljne samoupravne lokalne skupnosti avtonomno pravico urediti vprašanje sejnin za člane svetov ožjih delov občin. Državni svet tudi ugotavlja, da v kolikor občine v svojih proračunih ne zajemajo finančnih načrtov ožjih delov občin, ki so neposredni uporabniki, financiranje ožjih delov občin ni v skladu z zakonom o javnih financah.

Zaradi problemov v preteklih mandatih občinskih svetov pri določanju romskega svetnika oziroma neusklajenosti občinskih statutov s 101. a členom zakona o lokalni samoupravi, ki določa občine, v katerih imajo Romi v občinskem svetu najmanj enega predstavnika, Državni svet pozitivno ocenjuje predlagano rešitev v 15. členu predloga zakona, na podlagi katere Vlada sprejme uredbo, s katero določi merila in kriterije, na podlagi katerih se opredeli avtohtonost naseljene romske skupnosti, kar je pogoj za določitev romskih predstavnikov v občinskih svetih. Ob tem pa opozarja na prehodne in končne določbe, v katerih ni opredeljen rok za sprejem vladne uredbe. Njeno sprejetje je pogoj za izvajanje 28. člena predloga zakona, na podlagi katerega morajo občine v statutu uskladiti sestavo občinskega sveta in zagotoviti predstavnika Romov v občinskem svetu do prvih naslednjih rednih volitev v občinski svet po uveljavitvi uredbe. Državni svet zato predlaga določitev roka za sprejem uredbe oziroma pričakuje, da bo Vlada v ustreznem roku sprejela navedeno uredbo, da bodo občine lahko izvedle vsa potrebna dejanja za zagotovitev romskega predstavnika v občinskem svetu do naslednjih lokalnih volitev.

Iz obrazložitve predloga zakona izhaja, da se določbe zakona ne nanašajo več na pokrajine, ampak na občine, zato se s predlaganimi rešitvami spreminjajo oziroma črtajo tiste določbe zakona o lokalni samoupravi, ki urejajo pokrajine. Ob tem Državni svet ugotavlja, da ostajajo v veljavi 71., 91., 92. in 93. člen zakona o lokalni samoupravi, ki se nanašajo na pokrajine, ker se zakoni o pokrajinah, ki jih pripravlja Služba vlade za lokalno samoupravo in regionalno politiko, v posameznih določbah sklicujejo na uporabo zakona, ki ureja lokalno samoupravo.

*  *  *

Za poročevalca je bil določen državni svetnik Darko Fras.

Povezane vsebine
document 54. seja Državnega sveta Republike Slovenije