Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Zapisnik 23. izredne seje Državnega sveta Republike Slovenije

Seja je bila v torek, 9.10.2007.

Predsednik je 23. izredno sejo Državnega sveta Republike Slovenije, ki je bila sklicana  sklical na podlagi 53. člena zakona o Državnem svetu  in na podlagi  51., 51 .a  in  51. b in petega odstavka 53. člena Poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije.

Seja se je pričela ob 14.11 uri in se zaključila ob 15.12 uri.

Opravičili so se:

  • mag. Dušan Semolič
  • Anton Rozman
  • Darko Fras
  • David Nabergoj
  • Anton Peršak
  • Drago Bahun
  • Boris Janez Bregant
  • prof. dr. Jože Mencinger
  • Vincenc Otoničar

* * *

Na sejo je bila vabljena:

  • Gospa  Zofija Mazej Kukovič, Ministrica za zdravje

- - -

Od vabljenih so se seje udeležili:

  • Gospa  Zofija Mazej Kukovič, Ministrica za zdravje
  • Gospa Branka Stražišar, višja svetovalka I, Ministrstvo za zdravje
  • Gospa Mateja Radej Bizjak, višja svetovalka, Ministrstvo za zdravje
  • Gospod dr. Vinko Gorenak, državni sekretar, kabinet predsednika vlade RS

* * *

O sklicu seje je predsednik obvestil predsednika Državnega zbora Republike Slovenije gospoda Franceta Cukjatija, dr.med. in  predsednika Vlade Republike Slovenije gospoda Janeza Janšo.
* * *

S sklicem dne 5.10.2007 so državne svetnice in svetniki prejeli predlog dnevnega reda, ki je bil naslednji:

1.      Zakon o zdravilstvu (ZZdrav)

DNEVNI RED

Predsednik je predlagal naslednji dnevni red:

1.      Zakon o zdravilstvu (ZZdrav)

Predlagan dnevni red je bil sprejet (21 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 21 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).

 

K  1. točki dnevnega reda:

  • Zakon o zdravilstvu (ZZdrav)

Državni zbor je zakon sprejel na 31. redni seji v torek, 2. oktobra 2007  in je bil državnim svetnicam in svetnikom posredovan po elektronski pošti 3.10.2007.

Zahtevo za sklic izredne seje in predlog z obrazložitvijo, za sprejem  odložilnega veta, skupine državnih svetnikov s prvopodpisanim Gregorjem Vovkom Petrovskimi, so prejeli s sklicem po elektronski pošti 5.10.2007.

Zakon je obravnavala Komisija za družbene dejavnosti. Poročilo komisije so prejeli na klop.

Zakon so obravnavale interesne skupine.

Poročilo Interesne skupine delojemalcev so prejeli na klop.

Predlog sklepa so prejeli na klop.

Obrazložitev je v  imenu predlagateljev predloga za odložilni veto podal prvopodpisani,
Gregor Vovk Petrovski.

Stališče Komisije za družbene dejavnosti je podal predsednik komisije, dr. Zoltan Jan.

Obrazložitev je v imenu predlagateljev zakona podala Ministrica za zdravje, Zofija
Mazej Kukovič.

Stališče Interesne skupine delojemalcev je podal Doro Hvalica.

Razpravljali so Doro Hvalica, mag. Zlatko Jenko, Robert Čeh, Marta Turk, Ladislav
Kaluža, prof. dr. Janvit Golob.

Obrazložitev glasu je podal Marjan Maučec.

Dodatno obrazložitev je v imenu predlagateljev zakona podala Ministrica za zdravje,
Zdenka Mazej Kukovič.

Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep:

Državni svet Republike Slovenije je na 23. izredni seji, dne 9. 10. 2007, ob obravnavi zakona o zdravilstvu (ZZdrav), ki ga je Državni zbor Republike Slovenije sprejel na 31. redni seji, dne 2. 10. 2007, na podlagi tretje alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije sprejel

Z A H T E V O

da Državni zbor Republike Slovenije ponovno odloča o zakonu o zdravilstvu (ZZdrav).

Obrazložitev:

Državni zbor Republike Slovenije je na svoji 31. seji dne 2. 10. 2007 sprejel zakon o zdravilstvu,  v katerem pa ni upošteval mnenja stroke, niti pripomb in opozoril Državnega sveta Republike Slovenije, ki jih je k predlogu zakona o zdravilstvu v prvi obravnavi sprejel na svoji 54. redni seji dne 16. 5. 2007 in jih posredoval Državnemu zboru Republike Slovenije.

Državni svet Republike Slovenije je v svojem mnenju izpostavil številna odprta vprašanja, ki bi jih moral predlagatelj v predlogu zakona razrešiti.

Spremeniti bi moral naslov zakona (zakon o komplementarni in alternativni medicini), termin "zdravilstvo" bi moral zamenjati z izrazom "komplementarna in alternativna medicina"; definirati bi moral sisteme in metode komplementarnega in alternativnega zdravljenja, pod besedno zvezo "druga zdravilstva" opredeliti konkretne oblike zdravljenja, natančneje definirati pogoje za pridobitev licenc za posamezna področja zdravljenja, namesto zdravilske zbornice predvideti urad ali sektor za komplementarno in alternativno medicino pri Ministrstvu za zdravje.

Državni svet je bil seznanjen z dejstvom, da velik del izvajalcev komplementarne in alternativne medicine predloga zakona ne podpira in da njihove številne pripombe niso bile upoštevane, zato je Ministrstvu za zdravje predlagal, da se pred obravnavo predloga zakona v državnem zboru z njimi ponovno sestane in v čim večji meri upošteva njihove pripombe. Državni svet Republike Slovenije je izrazil bojazen, da je vprašljiva izvedba zakona, kateremu nasprotujejo številni izvajalci in da se je že večkrat izkazalo, da v praksi na tak način sprejeti zakoni niso zaživeli.

Državni svet je opozoril na dejstvo, da se tudi uporabniki ne strinjajo s togimi rešitvami, ki izhajajo iz zakona. Ti si želijo kakovostnejše sodelovanje med zdravnikom in zdravilcem. Tako na primer 16. člen zakona pravi, da lečeči zdravnik lahko poda svoje mnenje o primernosti posameznega sistema ali metode glede na bolnikovo diagnozo. Glede na nepoznavanje in pretežno odklonilen odnos zdravništva do komplementarnih oblik zdravljenja, bi bilo to mogoče le, če zakonodajalec zagotovi ustrezno izobraževanje za zdravnike o tej tematiki. Če predlagatelj zakona misli resno, naj omogoči bolj dejaven stik in pretok informacij med bolnikom, njegovim zdravnikom in zdravilcem. Državni svet meni, da sta sedaj uradna medicina na eni ter komplementarna medicina na drugi strani v neenakopravnem položaju.

Veliko pripomb se je nanašalo na zdravilsko zbornico in njene pristojnosti. Zlasti bode v oči dejstvo, da je predlagatelj ves čas priprave zakona zagotavljal, da članstvo v zbornici ne bo obvezno. Zdravilci svojo dejavnost opravljajo kot podjetniki ter zanje velja zakon o gospodarskih družbah (9. člen). Lani sprejeti zakon o gospodarskih zbornicah govori o neobveznem članstvu za gospodarske subjekte, vendar zakon o zdravilstvu določa za zdravilce obvezno članstvo v zdravilski zbornici.

V zakonu ni jasno določeno, koliko izvajalcev bo po izobrazbi in usposobljenosti doseglo zahteve, zapisane v zakonu. Že s tem se močno omeji število izvajalcev, ki jih bo zakon zajel. Veljalo bi premisliti, če ne bi bilo za začetek bolj smotrno, da se vzpostavi na Ministrstvu za zdravje urad, ki bi prevzel naloge, ki jih kot javna pooblastila prenaša na zbornico. Te izkušnje bi dale podlago za kasnejšo ustanovitev zbornice, če bi se pokazalo, da je to potrebno.

Nejasne in nedorečene so tudi določbe naslednjih členov:
- 35. člen, prvi odstavek: ni določeno, katere inštitucije ali organizacije bodo preverjale strokovno usposobljenost zdravilca za samostojno izvajanje posameznih zdravilskih sistemov in zdravilskih metod;
- 35. člen, drugi odstavek: vprašati se moramo, katere inštitucije v EU so na tem področju že priznane.
- 42. člen:  predlagatelj bi moral z zakonom v strokovnem  nadzoru predvideti tudi člana, v kolikor je ta še živeči nosilec priznane metode ali strokovno usposobljen prenašalec znanja take metode;
- 52. člen, tretji odstavek: pogoji za udeležbo na ustanovni skupščini so prestrogo postavljeni, saj zdravilci, ki v celoti ne izpolnjujejo 35. člena tega zakona, nimajo pravice udeležbe.

* * *

Za poročevalca je bil določen državni svetnik Gregor Vovk Petrovski.

Predlagan sklep ni bil sprejet (27 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 12 jih je glasovalo za, 13 jih je bilo proti, 1 se je glasovanja vzdržal).

Predsednik je zaključil 23. izredno sejo Državnega sveta Republike Slovenije in se državnim svetnicam in svetnikom ter vabljenim, ki so se vabilu odzvali, zahvalil za sodelovanje in razpravo.

Povezane vsebine
document 23. izredna seja Državnega sveta Republike Slovenije