Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Mnenje k predlogu sprememb proračuna RS za leto 2004 in predlogu proračuna RS za leto 2005

Državni svet Republike Slovenije je na 13. seji, dne 12. 11. 2003, ob obravnavi predloga sprememb proračuna Republike Slovenije za leto 2004 in predlogu proračuna Republike Slovenije za leto 2005, sprejel naslednje


M N E N J E

k predlogu sprememb proračuna Republike Slovenije za leto 2004 in
predlogu proračuna Republike Slovenije za leto 2005


Državni svet se je seznanil s predlogom sprememb proračuna Republike Slovenije za leto 2004 in predlogom proračuna Republike Slovenije za leto 2005 ter z napovedmi gospodarskih gibanj, na podlagi katerih je Vlada Republike Slovenije pripravila predloga proračunov.

Državni svet ugotavlja, da proračunski dokumenti sicer upoštevajo in uvajajo program učinkovitega vstopa v Evropsko unijo, večajo sredstva, namenjena internacionalizaciji podjetij, večji konkurenčnosti in prilagodljivosti gospodarstva ter predvidevajo večja vlaganja v znanost in razvoj, hkrati pa ne izpolnjujejo pričakovanja, na katera opozarja gospodarstvo in strokovna javnost in sicer na področju razreševanja stroškov dela skozi davek na plače, varčevalnih ukrepov v okviru zdravstvene reforme in uvajanja spodbujevalnih ukrepov v okviru davčne reforme.

Državni svet meni, da so proračunski dokumenti pomembni zlasti v zvezi z:

  1. integriranostjo v EU s polnopravnim članstvom Slovenije, pri čemer mora biti dan poudarek organiziranju pragmatičnega usposabljanja za koriščenje EU sredstev ter spoštovanju evropskih norm tudi v ekonomski politiki, kar je še zlasti pomembno pri indeksaciji plač in socialnih transferjev,
  2. zagotavljanjem konkurenčnosti države z ustvarjanjem "prijaznega" poslovnega okolja za podjetja in upoštevanjem določil sprejetega Socialnega sporazuma za obdobje 2003 do 2005 (predhodne razprave na Ekonomsko - socialnem svetu o dvigu praga obdavčitve plač, zagotovila da se davki in prispevki ne bodo povečali, glede stroškov dela) ter zagotavljanjem olajšav za vlaganja v razvoj, primerljivih z drugimi državami EU,
  3. umestitvijo porabe v realne okvire oziroma čim večji skladnosti programa za učinkovit vstop v EU s konkretno izvedbo v proračunu. Ne glede na upoštevanje "obrutenja" proračunskih prihodkov in odhodkov zaradi povezanosti proračuna z EU proračunom je rast proračunskih in tudi celotnih javno finančnih prihodkov in odhodkov prevelika glede na predvideno gospodarsko rast. Državni svet opozarja na neskladnost programa za učinkovit vstop v EU s konkretno izvedbo v proračunu, saj znaša predviden javno finančni primanjkljaj za leto 2004 1,73 % BDP in ne 1,5 % BDP, število zaposlenih v javni upravi pa se ne zmanjšuje, ampak povečuje. Po mnenju državnega sveta bi bila nujna racionalizacija poslovanja v državni upravi in povečanje njene stroškovne učinkovitosti.

Prav tako državni svet ugotavlja, da proračunska poraba v delu, namenjenem področju lokalne samouprave ne upošteva povečanih stroškov, ki jih bodo morale poravnati lokalne skupnosti zaradi obveznosti, ki so jim bile naložene z nekaterimi ukrepi (uvajanje devetletke, pravice beguncev in podobno), dodatna sredstva za to pa niso predvidena.

* * *

Državni svet v skladu z 39. členom poslovnika državnega sveta določa predlog predračuna sredstev, ki naj bodo v proračunu Republike Slovenije zagotovljena za delo državnega sveta.

Državni svet ocenjuje, da je predračun sredstev, zagotovljen v republiškem proračunu za delo državnega sveta za leti 2004 in 2005, ustrezen. Pokriva najnujnejše stroške za normalno delovanje državnega sveta.

Povezane vsebine
document 13. seja Državnega sveta Republike Slovenije