| 
		
		 
			
		 
		 Državni svet Republike Slovenije je na 32. seji, dne 20. 4. 2005,          na osnovi prvega odstavka 85.a člena ter prvega in drugega odstavka 86.          člena Poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in          18/05) ob oblikovanju zaključkov s posveta Uresničevanje strategije slovenskega          turizma, ki sta ga pripravila Državni svet Republike Slovenije in Turistična          zveza Slovenije, sprejel naslednje  
S K L E P E : 
    -  Vlada Republike Slovenije je leta 2002 sprejela Strategijo slovenskega            turizma za obdobje 2002-2006, ki je poudarjala trajnostni družbeno gospodarski            razvoj in globalni prostorski razvoj, ki naj temelji na podjetniškem            in projektnem pristopu ter timskem delu. Razvoj slovenskega turizma            naj sloni na partnerskem odnosu med javnim, zasebnim in društvenim sektorjem            pri oblikovanju turistične ponudbe in pospeševanju razvoja turizma na            lokalni, regionalni in nacionalni ravni. 
 
    -  Državni svet predlaga Vladi Republike Slovenije, da pripravi analizo            izvajanja sprejete strategije ter jo po potrebi dopolni in spremeni            ter zagotovi medsebojno usklajevanje in sodelovanje vseh resornih ministrstev            kot tudi vseh nosilcev javnega, zasebnega in društvenega sektorja pri            njenem konkretnem izvajanju. 
 
    -  Pri izvajanju Strategije slovenskega turizma je potrebno slediti            globalnemu in skladnemu regionalnemu razvoju, pri tem pa upoštevati            našo pokrajinsko različnost in specifičnost ter spoštovati in vključevati            naše posebnosti ter dejavnike, ki določajo našo identiteto. Pri trženju            in oblikovanju naše turistične ponudbe je potrebno povezovanje, sodelovanje,            skupno enotno nastopanje in enotno delovanje vseh gospodarskih turističnih            subjektov. 
 
    -  Državni svet predlaga, da se v Strategiji razvoja slovenskega turizma            da turistični društveni organizaciji še večjo vlogo kot predstavnici            civilnega in nevladnega sektorja in ji zagotovi delovanje v enakih pogojih,            kot ga imata javni in zasebni sektor, pri svojem delu pa naj vključuje            tudi prostovoljno delo, kateremu pa je potrebno zagotoviti ustrezne            materialne spodbude.
 
    -  Državni svet ugotavlja, da bi lahko od turizma v naši državi zaradi            geografskih in naravnih danosti ter vključevanja pomembnih holdingov            (Istrabenz, Sava, AC, NFD) v turistično dejavnost imeli večje gospodarske            učinke. Zaradi pravilnega zajetja učinkov od turistične dejavnosti bi            moralo Ministrstvo za gospodarstvo razviti sistem kazalcev, standardov,            definicij in drugih potrebnih sistemskih spremljav za vrednotenje turističnega            gospodarstva glede na BDP, število delovnih mest, plačilne bilance,            investicij, davkov in drugo. 
 
    -  Državni svet predlaga Vladi Republike Slovenije in Ministrstvu za            gospodarstvo, da preverita sedanjo organiziranost slovenskega turizma            oziroma strukturo programskih usmeritev in turističnih programov v strategiji,            ki temelji na produktnem področju (zdraviliški turizem, igralniško-zabaviščni            turizem, poslovni turizem), geografskem področju (Julijske Alpe, Pohorje-Maribor,            Kras, Obala), programskem področju (3E, 3 A, 3 D) ter navtičnem turizmu            in jo ustrezno preoblikujeta, da bo vsem turističnim subjektom omogočen            dostop do finančnih vzpodbud.
 
    -  Državni svet ugotavlja, da je Ministrstvu za gospodarstvo uspelo            zagotoviti znatna finančna sredstva za razvoj turizma z uvrstitvijo            možnosti sofinanciranja turistične infrastrukture iz evropskih strukturnih            skladov, vendar pa za termalno-zdraviliški turizem meni, da jim le enkratna            vzpodbuda ne izboljšuje konkurenčnih prednosti. Ta se namreč razvija            pretežno iz lastne akumulacije, medtem ko sosednja Madžarska in Avstrija            podpirata razvoj termalno-zdraviliškega turizma iz nepovratnih državnih            sredstev.
 
    -  Po oceni državnega sveta naj Ministrstvo za obrambo čim prej pristopi            k spremembi zakona o varstvu pred utopitvami (Ur. l. RS, št. 44/00)            in skupaj s pristojnimi ministrstvi popravi in spremeni izvedbene normativne            akte (Pravilnik o reševalcih iz vode (Ur. l. RS, št. 44/01), Pravilnik            o opremi in sredstvih za dajanje prve pomoči, usposabljanju in preizkusih            iz prve pomoči ter zdravniških pregledih za reševalce (Ur. l. RS, št.            70/03, Pravilnik o minimalnih higienskih in drugih zahtevah za kopalne            vode (Ur. l. RS, št. 73/03), Pravilnik o tehničnih ukrepih in zahtevah            za varno obratovanje kopališč in za varstvo pred utopitvami na kopališčih            (Ur. l. RS, št. 88/03), Pravilnik o razvrstitvi kopališč in organizacijskih            ukrepih za varstvo pred utopitvami na kopališčih (Ur. l. RS, št. 88/03),            ki urejajo delovanje in obratovanje kopališč na podlagi stroškovne ocene            vpliva sprememb podzakonskih aktov in pravilnikov na rentabilnost poslovanja            kopališč, ki jo je izdelala Skupnost slovenskih naravnih zdravilišč.          
 
    -  Državni svet predlaga Ministrstvu za promet, da spremeni Pravilnik            o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah (Ur. l.            RS, št. 46/2000), ki določa tudi turistično in drugo obvestilno signalizacijo.            Ker zdravilišča niso uvrščena v kategorijo kulturnih, zgodovinskih,            naravnih znamenitosti ter spomenikov, v nasprotju s prakso sosednjih            držav na javnih cestah niso označena, kar pa pomeni izpad označevanja            enega najpomembnejših elementov turistične ponudbe Slovenije. To je            tudi v nasprotju z obravnavano Strategijo slovenskega turizma, kjer            je v poglavju 12.4. strateški ukrep - POSTAVITEV TURISTIČNE SIGNALIZACIJE            ZA TURISTIČNE POTI, TURISTIČNA OBMOČJA IN TURISTIČNE ZNAMENITOSTI NA            JAVNIH CESTAH.
 
    -  Na posvetu je bil izpostavljen pojav sive ekonomije v turizmu, na            kar je državni svet ob raznih priložnostih že večkrat opozarjal in dajal            pobude za preprečevanje dela na črno. Vladi Republike Slovenije predlaga,            da na področju turizma in gostinstva uvede ostrejši nadzor in sankcije            pri delodajalcih, da bodo le-ti prisiljeni zaposlovati in nagrajevati            zaposlene na podlagi veljavnih zakonov in kolektivnih pogodbah. Ugotavlja            se namreč, da v tej dejavnosti plače zaostajajo za 26 % za slovenskim            povprečjem, da ne poznajo zakonsko določenega delovnega časa (dela se            ob praznikih, nedeljah, ponoči). Zaradi takih razmer se mladi neradi            odločajo za gostinske in turistične poklice in za vso dejavnost je značilno            pomanjkanje strokovne delovne sile.
 
    -  V dopolnjeni Strategiji slovenskega turizma je potrebno opredeliti            zimski turizem kot produkt in ga kot takega obravnavati na celotnem            področju Slovenije ter zagotoviti podobne pogoje financiranja infrastrukturnih            objektov kot jih pozna žičničarstvo v Alpah.
 
    -  Igralniški turizem predstavlja pomemben del slovenske turistične            ponudbe. Pri igralniški dejavnosti gre za državni monopol. Z odgovorno            družbeno politiko je možno maksimirati ekonomske koristi, ob tem pa            je potrebno zagotoviti, da bodo negativne socialne in ekonomske eskternalije            čim manjše. Tako iz makroekonomskih kot iz družbenih vidikov je potrebno            razvijati igralniški turizem, ki je usmerjen predvsem na goste iz drugih            jurisdikcij. Pri igralništvu za domači trg pa naj gre politika v smeri            ne-stimuliranja potrošnje. Zagotoviti pa je tudi potrebno, da se sredstva            koncesijske dajatve resnično vlagajo v spodbujanje razvoja turizma,            za vlaganja v turistične projekte, za vlaganja v raziskave kot tudi            izobraževanje v zvezi z igralništvom.
 
    -  Državni svet se zavzema za sprejem strategije razvoja mladinskega            turizma ter za izdelavo programov in projektov na tem področju. Prav            tako se zavzema za internacionalizacijo slovenskih turističnih podjetij            ter za podporo in delno sofinanciranje delovanja turističnih podjetij            in agencij na tujih trgih. Državni svet tudi predlaga, da se preuči            možnost postavitve vseh potrebnih elementov za oskrbo avtodomov na vseh            večjih cestnih postajališčih v Sloveniji. 
 
  		
		
	 |