Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Vprašanje Dora Hvalice predsedniku Državnega zbora RS gospodu Borutu Pahorju v zvezi z obravnavo predloga Zakona o sodelovanju zaposlenih pri upravljanju zavodov |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 6. seji, dne 14.5.2003, v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št.44/93, 14/99) obravnaval vprašanje državnega svetnika Dora Hvalice predsedniku Državnega zbora Republike Slovenije gospodu Borutu Pahorju v zvezi z obravnavo predloga Zakona o sodelovanju zaposlenih pri upravljanju zavodov ter na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem svetu (Ur.l. RS, št.44/92) sprejel naslednji S K L E P: Vprašanje državnega svetnika Dora Hvalice se glasi: Kdaj in po kakšnem postopku bo Državni zbor Republike Slovenije predlog zakona o sodelovanju zaposlenih pri upravljanju zavodov uvrstil na dnevni red seje državnega zbora? O b r a z l o ž i t e v: Po sprejetju Zakona o sodelovanju delavcev pri upravljanju, ki velja po volji državnega zbora le za zaposlene v gospodarstvu, je Vlada Republike Slovenije leta 1995 predlagala še Zakon o sodelovanju zaposlenih pri upravljanju zavodov in ga poslala državnemu zboru v sprejem po skrajšanem postopku. Po skrajšanem postopku najbrž zato, ker je želela odpraviti neustavno stanje, saj 75. člen Ustave Republike Slovenije določa, da delavci v zavodih sodelujejo pri upravljanju zavoda na način in pod pogoji, ki jih določa zakon. Pa tudi Ustavno sodišče Republike Slovenije je z odločbo, sprejeto 7. julija 1994 ugotovilo, da obstoječe ureditve v Zakonu o zavodih, Zakonu o zdravstveni dejavnosti in Zakonu o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja niso v skladu z Ustavo. Zaposleni v zavodih na področju javnega sektorja opozarjajo, da jim je že od leta 1994 kratena ustavna pravica do sodelovanja pri upravljanju zavoda. Kljub določilom kolektivnih pogodb dejavnosti, ki deloma urejajo sodelovanje delavcev pri upravljanju zavodov, le malo delodajalcev spoštuje to pravico. Tudi tam, kjer so po letu 1994 voljena delavska predstavništva zaživela, so vodstva zavodov pogosto sistematično ovirala njihovo učinkovitost, češ, da zanje ni zakonske podlage. Velika večina zaposlenih v javnih zavodih - po grobi oceni najmanj sto tisoč zaposlenih - tako nima na upravljanje svojih zavodov skoraj nobenega vpliva. Celo dosedanji minimalni vpliv preko predstavnikov v svetih zavodov je ogrožen, saj ustanovitelji javnih zavodov z akti o ustanovitvi bistveno zmanjšujejo število delavskih predstavnikov v svetih zavoda. Če pa se bodo zakoni za posamezna področja javnih služb zgledovali po novem Zakonu o uresničevanju javnega interesa za kulturo, bo ustanovitelj in njegova vsakokratna politična opcija na oblasti imela popoln vpliv na upravljanje javnega zavoda. Glede na vaše javne izjave, da ste na tokratno sejo Državnega zbora dali vse zakone, ki so v predalu čakali na obravnavo (Dnevnik, 19. april 2003), nas tudi zanimajo razlogi (poslovniški ali vrednostni), da omenjenega zakona ni med njimi. * * * Državni svet Republike Slovenije predlaga Državnemu zboru Republike Slovenije, da vprašanje preuči in v skladu s 98. členom poslovnika državnega sveta (Ur.l. RS, št.44/93, 14/99) nanj odgovori v roku 30 dni.
|
Povezane vsebine | |
![]() |
6. seja Državnega sveta Republike Slovenije |