Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Mnenje k Predlogu za začetek postopka za spremembe 160., 161. in 162. člena Ustave RS z osnutkom ustavnega zakona |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 25. seji 7. 4. 2010, na podlagi druge alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04) sprejel naslednje M N E N J E k Predlogu za začetek postopka za spremembe 160., 161. in 162. člena Ustave Republike Slovenije z osnutkom ustavnega zakona Državni svet podpira predlog. Državni svet poudarja, da je Ustavnem sodišče varuh ustavnosti, pa tudi varuh zakonitosti ter človekovih pravic in temeljnih svoboščin. Pri izvajanju te vloge glede na opredeljene pristojnosti nadzoruje delovanje zakonodajne veje oblasti z vidika ustavnosti (in skladnosti z mednarodnimi pogodbami), delovanje izvršilne veje oblasti tako z vidika ustavnosti kot tudi z vidika zakonitosti in delovanje sodne veje oblasti z vidika varstva človekovih pravic in temeljnih svoboščin. Zaradi pomembnega položaja Ustavnega sodišča kot posebnega organa v sistemu države oblasti, ki izhaja iz načela demokratičnosti, pravne države in delitve oblasti bi kazalo ponovno pretehtati opredelitve glede možnosti prenosa pristojnosti z Ustavnega sodišča na druga sodišča, z vso zadržanostjo in preudarnostjo. Državni svetniki so v razpravi opozorili na določbo 22. člena Ustave Republike Slovenije, ki zagotavlja enako varstvo pravic. Po predlogu bo imelo Ustavno sodišče diskrecijsko pravico pri obravnavah, nekatere zadeve pa bodo prenešene na druga sodišča, kar bi znalo povečati razkorak do zagotavljanja varstva enakih pravic v postopku pred sodiščem in pred drugimi državnimi organi, organi lokalnih skupnosti in nosilci javnih pooblastil, ki določajo o njegovih pravicah, dolžnostih ali pravnih interesih. Ob tem je bilo opozorjeno, da diskrecijska pravica Ustavnega sodišča ni najboljša rešitev za morebitno odpravljanje nakopičenosti z zadevami, s katerimi se srečuje Ustavno sodišče. Državni svet podpira predlog dopolnitve Trgovinske zbornice Slovenije in predlaga konkretno pripombo: V prvem odstavku 3. člena, ki spreminja drugi odstavek 162. člena Ustave Republike Slovenije, se za sedmo alinejo doda nova osma alineja, ki se glasi: "- reprezentativna gospodarska zbornica za območje države, če meni, da zakon protiustavno posega v pravice gospodarskih subjektov." Obrazložitev: V tistem trenutku, ko imata pravico ustavnosti zakona zahtevati le dva od treh socialnih partnerjev, t.j. Vlada Republike Slovenije in reprezentativni sindikat za območje države, ustava a priori vzpostavlja neenakost med vsemi socialnimi partnerji na območju Republike Slovenije. Socialni partnerji v Republiki Sloveniji so: Vlada Republike Slovenije, reprezentativni sindikati in reprezentativne zbornice. Z upoštevanjem konkretne pripombe se vzpostavi ravnovesje med socialnimi partnerji. Državni svet poudarja, da dosedanje Izkušnje glede predlogov za začetek postopka za spremembo ustave kažejo, da kljub temu da so morebiti ustavne spremembe potrebne, je potrebno predlagana sprememba upoštevati v času političnih diskusij in ob spletu interesov, ki so žal dostikrat kratkoročni in ozki, na koncu rezultira v neki rešitvi, ki ni najboljša. V skladu Zakonom o ustavnem sodišču - določbe IV. poglavja o oceni ustavnosti in zakonitosti predpisov in splošnih aktov, izdanih za izvrševanje javnih pooblastil je Državni svet republike Slovenije od prvega mandata dalje s svojimi zahtevami sodeloval v postopkih zahteve ustavnosti in zakonitosti z Ustavnim sodiščem. *** Za poročevalca je bil določen državni svetnik Bogomir Vnučec. |
Povezane vsebine | |
![]() |
25. seja Državnega sveta Republike Slovenije |