Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Mnenje k predlogu zakona o zdravilstvu (ZZdrav) - prva obravnava |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 54. seji, dne 16. 5. 2007, na podlagi druge alinee prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04) sprejel naslednje M N E N J E k predlogu zakona o zdravilstvu (ZZdrav) - prva obravnava Državni svet ugotavlja, da gre za kompleksno problematiko, ki jo je težko urediti z zakonskimi določbami do te mere, da bi zadovoljili interese vseh zainteresiranih skupin, ki so zelo heterogene in imajo tudi različne koncepte zdravljenja, vendar pa podpira prve korake k začetku urejanja te tematike. Svetovna zdravstvena organizacija (WHO), katere članica je tudi Slovenija, v svojih strategijah apelira, da se v nacionalne zdravstvene sisteme vgradi povezavo med tradicionalno medicino ter komplementarno in alternativno medicino. Svet Evrope je v resoluciji št. 1206 (Evropsko stališče o nekonvencionalni medicini, 1999) pozval države članice, da podprejo in pospešijo primerjalne študije in raziskovalne programe na področju tradicionalne in komplementarne medicine. Evropski parlament je 28. maja 1997 sprejel resolucijo o statusu nekonvencionalne medicine. Ta od držav Evropske unije zahteva, naj se začnejo procesi uradnega priznavanja nekonvencionalnih oblik medicine na podlagi študij in razvijanja raziskovalnih programov o varnosti in učinkovitosti komplementarnih in alternativnih oblik zdravljenja. Te smernice v predlog zakona niso vgrajene v povsem zadovoljivi meri. Državni svet podpira zaščito uporabnikov storitev komplementarne in alternativne medicine, ki je kot eden glavnih ciljev naveden v predlogu zakona, vendar pa bi bilo potrebno zakon zasnovati v skladu s svetovnimi trendi, ki temeljijo na povezovanju in ne na ločevanju uradne medicine od tradicionalne, komplementarne in alternativne medicine. Državni svet podpira predloge izvajalcev in predlaga Ministrstvu Republike Slovenije za zdravje, da ponovno razmisli o predlagani ustanovitvi zdravilske zbornice, ker njena vloga ni popolnoma jasna ter naj razmisli, ali ne bi bilo bolje ustanoviti urad ali sektor za to področje v okviru ministrstva. Državni svet ugotavlja, da predlog zakona ni bil usklajen z informacijsko pooblaščenko, kar bi bilo nujno potrebno zaradi zagotavljanja varovanja zbiranja in uporabe podatkov, ki naj bi jih glede na določbe 12. člena predloga zakona zbirala zdravilska zbornica ter dokumentacije, ki naj bi jo vodili zdravilci (10. člen predloga zakona). V kolikor Ministrstvo za zdravje noče pomembno omejiti področja komplementarne in alternativne medicine v Sloveniji, mora v predlogu zakona:
Državni svet je bil seznanjena z dejstvom, da velik del izvajalcev komplementarne in alternativne medicine predloga zakona ne podpira in da njihove številne pripombe niso bile upoštevane, zato Ministrstvu za zdravje predlaga, da se pred obravnavo predloga zakona v Državnem zboru z njimi ponovno sestane in v čim večji meri upošteva njihove pripombe. Državni svet opozarja, da je vprašljiva izvedba zakona, kateremu nasprotujejo številni izvajalci in da se je že večkrat izkazalo, da v praksi tako sprejet zakon ni izvedljiv. Državni svet opozarja, da so roki, v katerih naj bi bili pripravljeni podzakonski akti, neživljenjski in ne bodo omogočali, da bi se uskladila stališča in interesi različnih izvajalcev. Državni svet opozarja, da bi bilo treba čim prej pravno urediti psihološko in psihoterapevtsko dejavnost. * * * Za poročevalko je bila določena državna svetnica Petra Kersnič. |
Povezane vsebine | |
![]() |
54. seja Državnega sveta Republike Slovenije |