Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Vprašanji Marjana Maučeca v zvezi z nošenjem orožja hrvaških policistov v Prekmurju

Državni svet Republike Slovenije je na 33. seji, dne 18. 5. 2005, v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) obravnaval vprašanji državnega svetnika Marjana Maučeca v zvezi z nošenjem orožja hrvaških policistov v Prekmurju in na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem svetu (Ur. l. RS, št. 44/92) sprejel naslednji

S K L E P :

Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanji državnega svetnika Marjana Maučeca in predlaga Ministrstvu za notranje zadeve, da vprašanji preuči in nanju odgovori.

Vprašanji državnega svetnika Marjana Maučeca se glasita:

  • Koliko časa bo še Republika Slovenija dopuščala, da brez dovoljenja slovenskih organov hrvaški policisti neovirano nosijo orožje v Prekmurju, ko se vozijo prek šestih slovenskih vasi brez nadzora in kdo bo nosil odgovornost za morebitni eksces?
  • Koliko dovoljenj za vstop hrvaških policistov z orožjem na slovensko ozemlje v Prekmurju je že izdala policija in za kakšen namen?

Obrazložitev:

Po 36. členu zakona o nadzoru državne meje - uradno prečiščeno besedilo (ZNDM-1-UPB1) (Uradni list RS, št. 20-873/2004) se vstop v Republiko Slovenijo sicer lahko dovoli pripadnikom tujih varnostnih organov v uniformi, z orožjem in z vozili, ki so označeni z njihovimi znaki in emblemi, vendar mora dovoljenje za vstop tujih varnostnih organov na ozemlje Republike Slovenije izdati policija pod pogojem, da to ni v nasprotju z interesi Republike Slovenije.

Po 37. členu smejo ne glede na določbe prejšnjega člena vstopiti v Republiko Slovenijo in izvajati z mednarodnim sporazumom določene ukrepe za nadzor državne meje in druge naloge mednarodnega policijskega sodelovanja pooblaščene osebe drugih držav, prav tako pa smejo, v skladu z mednarodnimi sporazumi, tovrstne ukrepe in naloge izvajati tudi policisti Republike Slovenije v tujini. Ob pogoju vzajemnosti smejo na ozemlju Republike Slovenije pripadniki tujih varnostnih organov, ki izvajajo naloge in ukrepe iz prejšnjega odstavka tega člena, brez posebnega dovoljenja nositi uniformo, osebno orožje ali druga prisilna sredstva, če je to del njihove službene opreme, vendar smejo orožje in druga prisilna sredstva uporabiti le, če je to potrebno, da bi odvrnili od sebe ali koga drugega istočasen protipraven napad.

Gornja člena iz zakona o nadzoru državne meje sta edina podlaga za nošenje orožja tujih varnostnih organov v Republiki Sloveniji, zato je vprašljivo ravnanje naše države v primerih, ko dovoljenje s strani policije ni bilo izdano. V Prekmurju smo priča velikemu številu dogodkov, v katerih se hrvaška policija s službenimi avtomobili vozi prek šestih vasi v Prekmurju policija R Slovenije pa za to najverjetneje ni izdala nobenega dovoljenja. Zastavlja se vprašanje podlage in vzroka za takšno ravnanje hrvaške policije in na drugi strani za pasivnost slovenske policije v primerih, ko je prišlo do takšnih dogodkov. Ob negativnih dogodkih, ki se kar vrstijo v Prekmurju v zvezi z R Hrvaško, se tudi postavlja vprašanje odgovornosti za morebitne dogodke, ki bi lahko pripeljali do neupravičene uporabe orožja na slovenskem ozemlju s strani hrvaške policije.


Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za notranje zadeve, da vprašanji preuči in v skladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) nanju v roku 30 dni odgovori.
Povezane vsebine
document 33. seja Državnega sveta Republike Slovenije