Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Mnenje k Predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ-L) |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 41. seji 12. 10. 2011, na podlagi druge alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03, 69/04 in 68/06) sprejel naslednje M N E N J E k Predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (ZZVZZ-L) – skrajšani postopek
Državni svet predlog zakona podpira. Državni svet ugotavlja, da so predlagatelje pri pripravi novele zakona vodili razlogi, ki so bili kot ključno problematično področje izpostavljeni tudi na posvetu na temo Ali je zdravljenje otrok res brezplačno?, ki sta ga so-organizirala Združenje za pravice bolnih otrok in Državni svet in potekal 30. 6. 2011 v Državnem svetu. Veljavni 78.a člen Zakona o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (Uradni list RS, št. v nadaljevanju: ZZVZZ) namreč zavarovancem in njihovim družinskim članom v času, ko prvi kot zavezanci za plačilo prispevkov nimajo poravnanih prispevkov iz naslova obveznega zdravstvenega zavarovanja, zadržijo pravice do zdravstvenih storitev in denarnih dajatev iz obveznega zdravstvenega zavarovanja. Do takrat lahko tako oni kot njihovi družinski člani uveljavljajo na račun obveznega zdravstvenega zavarovanja le nujno zdravljenje, kar je še zlasti z vidika cilja zagotavljanja celovitega zdravstvenega varstva otrok nesprejemljivo. Državni svet zato podpira predlog zakona, ki želi omogočiti popolno uveljavljanje otrokovih pravic na področju zdravja, ki poleg nujnega zdravljenja vključuje tudi druge storitve zdravljenja zdravstvenih ustanov in zdravstveno rehabilitacijo iz naslova obveznega zdravstvenega zavarovanja, ne glede na plačilo prispevkov s strani zavezancev za plačilo, po katerih so otroci zavarovani. Državni svet na podlagi mnenj Združenja za pravice bolnih otrok, Združenja za državljanski nadzor javnega zdravstva - ZaNas, Vlade Republike Slovenije ter Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije ugotavlja, da vsi navedeni deležniki podpirajo sprejem predloga zakona, pri čemer slednja opozarjata na nomotehnično neustreznost posameznih določb predlagane novele ter nepotreben predlog za nov tretji odstavek noveliranega 78. a člena. Državni svet zato predlaga, da se tekom zakonodajnega postopka na podlagi vloženih amandmajev s strani kvalificiranih predlagateljev besedilo predloga zakona izčisti in nomotehnično ustrezno uredi. Državni svet meni, da se velik del zavarovancev, ki jih omenja 78.a člen in ki ne zmorejo plačati svojih obveznosti iz naslova obveznega zdravstvenega zavarovanja, kot na primer samostojni podjetniki, ni znašel v tem položaju po svoji krivdi, temveč so v večini primerov postali žrtve slabih gospodarskih razmer, posledične izgube delovnih mest in iskanja rešitev za preživetje v samozaposlitvi. Insolventnost zanje ne predstavlja lahko rešljive situacije, temveč začaran krog iz katerega se ne morejo izviti, med drugim tudi zaradi neprimerno urejene zakonodaje s tega področja. Državni svet na podlagi mnenja Vlade Republike Slovenije ugotavlja, da je Ministrstvo za zdravje v okviru snovanja zakonodaje s področja zdravstva na temelju dokumenta Nadgradnja zdravstvenega sistema do leta 2020, že pripravljalo zakonsko rešitev, s katero bi bili v primeru neplačila prispevka upravičeni uveljavljati pravice do zdravstvenih storitev in denarnih dajatev iz naslova obveznega zdravstvenega zavarovanja vsi družinski člani zavarovanca. Državni svet takšno namero Ministrstva za zdravje podpira in poziva, da naj se celovite zakonske rešitve izpostavljene problematike predložijo v obravnavo zakonodajni veji oblasti takoj, ko bo to mogoče. * * * Za poročevalca je bil določen državni svetnik Peter Požun. |
Povezane vsebine | |
![]() |
41. seja Državnega sveta Republike Slovenije |