Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Odgovor MInistrstva za promet na pobudo državnega svetnika Draga Žure za zakonsko ureditev omejitve vožnje po levem pasu avtoceste

Datum:  14. 10. 2009
Prejeto: 14.10.2009

Spoštovani,
posredujemo vam odgovor na pobudo državnega svetnika Draga Žure za zakonsko ureditev omejitve vožnje po levem pasu avtoceste, ki jo je Državni svet Republike Slovenije obravnaval na 18. seji 16. 9. 2009, in jo podprl (dokument številka 326-01/09-10/1 z dne 16. 9. 2009).

Državni svetnik je v svoji pobudi Ministrstvu za promet predlagal naj pretehta možnost o omejitvi pravice do vožnje tovornih vozil, katerih največja dovoljena masa presega 3,5 t ter vozil in skupin vozil daljših od 7 m, na avtocesti in cesti, rezervirani za motorna vozila, ki ima tri ali več prometnih pasov za promet vozil v eni smeri, izključno po skrajnem desnem prometnem pasu. Svojo pobudo utemeljuje s trditvijo, da je število vozil katerih največja dovoljena masa presega 3,5 t ter vozil in skupin vozil daljših od 7 m na slovenskih avtocestah naraslo preko predvidevanj, pogosta prehitevanja navedenih vozil pa povzročajo dodatne zamaške na avtocestah in tudi nevarne situacije za ostale uporabnike slovenskih avtocest.

Ministrstvo za promet je v letu 2007 zaradi opažanj, da se tovorni promet povečuje in da je prehitevanj tovornih vozil med seboj vse več, kar posledično zelo zmanjšuje varnost uporabnikov, z dopisom pozvalo družbo DARS d.d., da preuči možnosti in pristopi k vzpostavitvi prepovedi prehitevanja za tovorna vozila. V zvezi z dano nalogo je družba DARS d.d. predlagala način postavitve prometne signalizacije, ki prepoveduje prehitevanje tovornim vozilom (znak II-29), s predlogom kriterijev glede mest vzpostavitve, in da se na določenih mestih oz. pododsekih (pas za počasna vozila, ljubljanski obroč, priključki na zelo prometnih odsekih) ta omejitev ne upošteva, saj bi pomenila le večjo prometno gnečo v konicah. Po potrditvi predlaganih kriterijev s strani Ministrstva za promet, je družba DARS d.d. pripravila nalog za postavitev prometne signalizacije na avtocestah v 5. koridorju in to postavitev tudi realizirala v poletnih mesecih leta 2007.
Po avgustu leta 2007 so bile v promet predane novo zgrajene avtoceste. Na novo predanih odsekih je bila prepoved prehitevanja vzpostavljena tam, kjer cestna infrastruktura to zahtevala (predori, viadukti in podobno), ter dodatno tudi na celotni avtocesti A5 Pesnica – Pince (prekmurska avtocesta), kjer je bila vzpostavljena tudi signalizacija o zahtevani varnostni razdalji. Druge novo zgrajene avtoceste niso v celoti opremljene s prepovedjo prehitevanja, ker prometne obremenitve niso tako visoke, kot smo postavili kriterije. Na osnovi zahteve avtoprevoznikov, ki so tej omejitvi prehitevanja ves čas nasprotovali, je Ministrstvo za promet decembra 2007 dodatno naročilo družbi DARS d.d., da pristopi k naročilu in izvedbi dopolnitve že vzpostavljene prometne signalizacije tako, da na znake II-29 doda časovno omejitev tako, da omejitev velja le v času od 6.00 do 9.00 ure in od 14.00 do 17.00 ure. Dopolnilne table so bile postavljene marca 2008.

Ko bodo prometne obremenitve v 10. koridorju presegle 3.000 PLDP težkih tovornih vozil na dan, bo družba DARS d.d. vzpostavila prepoved prehitevanja tovornih vozil tudi na avtocesti A 2 po enakih, že prej navedenih kriterijih. Enako bo obravnavana avtocesta A 3.

Skladno s sporazumom, podpisanim z GZS, OZS in AZ,  avgusta 2009, pa bo družba DARS d.d. do konca leta 2009 poskrbela za postavitev dopolnilnih tabel na že vzpostavljeni prometni signalizaciji, ki bodo na avtocestah prepovedovale prehitevanje le tovornim vozilom, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 t.

Delovna skupina, ki pripravlja novi Zakon o pravilih cestnega prometa je mnenja, da so glede na opisano problematiko prehitevanja najbolj problematične avtoceste in ceste, rezervirane za motorna vozila, z dvema prometnima pasovoma za vožnjo v eno smer in ne avtoceste in ceste, rezervirane za motorna vozila, ki imajo tri ali več prometnih pasov za vožnjo v eno smer. Določba, ki bi po avtocestah in cestah, rezerviranih za motorna vozila, ki imajo tri ali več prometnih pasov za vožnjo v eno smer dovoljevala vožnjo vozilom, katerih največja dovoljena masa presega 3,5 t ter vozil in skupin vozil daljših od 7 m, le po skrajnem desnem prometnem pasu, bi povzročila še večji kaos v cestnem prometu in dodatne zamaške na avtocestah ter s tem  nastanek dodatnih nevarnih situacij za uporabnike slovenskih avtocest.

Pred leti je bila že predlagana ureditev v Zakonu o varnosti cestnega prometa, ki bi voznikom vozil, katerih največja dovoljena masa presega 3,5 t ter vozil in skupin vozil daljših od 7 m, na avtocestah in cestah, rezerviranih za motorna vozila, ki ima le dva prometa pasova za vožnjo v eno smer, generalno prepovedala vožnjo  po levem prometnem pasu, vendar zaradi velikih nasprotovanj avtoprevoznikov, predlog ni bil realiziran.

Ob vsem povedanim pa je potrebno omeniti tudi dejstvo, da bi uveljavitev tako striktne omejitve zahtevala stalen in zelo obsežen policijski nadzor ter od policije zahtevala več tehničnih, kadrovskih in drugih resursov.

S spoštovanjem,

Ljubo Zajc, sekretar
GENERALNI DIREKTOR
DIREKTORATA ZA PROMET

 Dr. Peter Gašperšič
V.D. GENERALNEGA DIREKTORJA
DIREKTORATA ZA CESTE

Povezane vsebine
document Pobuda Draga Žure za zakonsko ureditev omejitve vožnje po levem pasu avtoceste