Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Mnenje k Predlogu zakona o pogrebni dejavnosti in upravljanju pokopališč |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 23. seji 24. 2. 2010, na podlagi druge alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04) sprejel naslednje M N E N J E k Predlogu zakona o pogrebni dejavnosti in upravljanju pokopališč (ZPDUP) - druga obravnava Državni svet ne podpira predloga zakona. Državni svet ocenjuje, da je veljavna zakonska ureditev področja pogrebne in pokopališke dejavnosti potrebna posodobitve in sprememb v smeri izboljšanja tehničnih standardov storitev, ki jih pričakujejo samoupravne lokalne skupnosti in izvajalci teh storitev. S predlaganim zakonom se v nasprotju od veljavne ureditve opravljanje pogrebne dejavnosti prepušča delovanju prostega trga in s tem odvzema samoupravnim lokalnim skupnostim ena od njihovih izvirnih nalog, medtem ko pokopališka dejavnost še nadalje ostaja v pristojnosti samoupravnih lokalnih skupnosti kot gospodarska javna služba. Državni svet ne podpira predloga, da je pogrebna dejavnost podvržena delovanju prostega trga in pridobitnim principom ter se ne strinja z argumenti predlagatelja, da bo razvoj konkurence med izvajalci pogrebnih storitev prispeval h kakovostnejšemu izvajanju storitev ter znižanju cen. S spremembo načina izvajanja dejavnosti ne moremo zagotoviti boljših standardov in kakovosti opravljanja storitev, vsekakor pa se poveča negotovost glede oblikovanja cen teh storitev, na kar nas opominjajo tudi cene geodetskih storitev, ki so se bistveno povišale s prehodom na prosti trg. Državni svet ob tem opozarja na podatek, ki ga je podala predstavnica Gospodarske zbornice Slovenije na seji Komisije Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj, da so cene teh storitev v Parizu s prehodom na prosti trg v petih letih porasle za 30 %, obenem pa je prehod povzročil monopolni položaj enega izvajalca. Državni svet podpira predlog, da se pogrebna dejavnost opravlja kot izbirna lokalna gospodarska javna služba, medtem ko bi lahko zakon dopuščal, da se prostemu trgu prepustijo samo nadstandardne pogrebne storitve. Ne glede na način izvajanja storitev pogrebne dejavnosti pa je nujno predpisati minimalne in enotne standarde ter dvigniti kvaliteto organiziranosti ter nadzora nad izvajanjem pogrebnih in pokopaliških storitev. Državni svet se pridružuje mnenju Skupnosti občin Slovenije, ki opozarja, da bodo imele številne občine, kjer imajo podeljene koncesije za opravljanje pogrebne dejavnosti, težave, saj bodo morale plačati odškodnine zaradi predčasnega razdrtja koncesijskih pogodb, če se bo izvajanje pogrebnih storitev preneslo na prosti trg. Državni svet poudarja, da predlog zakona vprašanja odškodninskih zahtevkov koncesionarjev ne rešuje. Državni svet ugotavlja, da predlog zakona ne rešuje vprašanja statusa oziroma lastniškega vprašanja pokopališč, kar pa je za samoupravne lokalne skupnosti zelo pomembno vprašanje, ki bi ga kazalo urediti v okviru predlagane celovite sistemske ureditve tega področja. Predlog zakona se tudi ne dotika vprašanja sodobnih načinov izvajanja pogrebne dejavnosti, ki so že uveljavljeni v evropskem in širšem prostoru. Državni svet pričakuje, da bo predlagatelj v sodelovanju z obema interesnima zbornicama tehnični del zakona uskladil ter upošteval pripombe Zakonodajno - pravne službe Državnega zbora. Državni svet predlaga, da se preučijo pripombe Skupnosti občin Slovenije, še posebej opozorila glede predlaganega novega koncepta izvajanja storitev pogrebne dejavnosti. * * * Za poročevalca je bil določen državni svetnik Darko Fras. |
Povezane vsebine | |
![]() |
23. seja Državnega sveta Republike Slovenije |