Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Mnenje k Poročilu Nadzornega odbora Sklada kmetijskih zemljišč in gozdov Republike Slovenije za leto 2003

Državni svet Republike Slovenije je na 26. seji, dne 20. 10. 2004, ob obravnavi Poročila Nadzornega odbora Sklada kmetijskih zemljišč in gozdov Republike Slovenije za leto 2003, sprejel naslednji

S K L E P

da na podlagi prvega odstavka 55. člena zakona o državnem svetu (Ur. l. RS, št. 44/92) da Državnemu zboru Republike Slovenije naslednje

M N E N J E

k Poročilu Nadzornega odbora Sklada kmetijskih zemljišč in gozdov Republike Slovenije za leto 2003

Državni svet je bil seznanjen s poročilom o poslovanju sklada za leto 2003 v primerjavi s sprejetim programom dela za navedeno obdobje. Samo področje delovanja sklada pa je opredeljeno z več sistemskimi zakoni, predvsem pa z zakonom o Skladu kmetijskih zemljišč in gozdov Republike Slovenije ter z zakonom o kmetijskih zemljiščih.

Največji del obsega in problematike delovanja sklada predstavlja gospodarjenje s kmetijskimi zemljišči. Z nakupi, prodajo in menjavo kmetijskih zemljišč, ki se izvajajo v skladu s strategijo razvoja kmetijstva in zemljiške politike v smislu povečevanja ekonomske varnosti kmetij in intenzivnosti kmetijske proizvodnje, skuša sklad z dokupom in menjavo zemljišč zaokroževati državne in zasebne površine.

Glede gospodarjenja z gozdovi prevladuje ocena, da se je v letu 2003 dejansko stanje bistveno izboljšalo v primerjavi s predhodnim obdobjem, saj ni zaznati večjih odprtih vprašanj na področju gozdarstva pri koncesijskih pogodbah, ki so bile v letu 2003 sklenjene v celoti ter se z aneksi nadaljujejo tudi v letošnjem letu; skladno s pogodbami in letnimi aneksi se sprotno in nemoteno plačujejo tudi koncesijske odškodnine.

V letu 2003 je sklad zaključil svoje poslovanje s presežkom prihodkov nad odhodki v višini 31 mio SIT; na osnovi opravljene revizije računovodskih izkazov je ugotovljeno, da je finančno poslovanje sklada resnično in korektno. Niso pa v celoti realizirani prenosi kmetijskih zemljišč in gozdov vseh pravnih oseb na Republiko Slovenijo, kakor to določa zakon o skladu kmetijskih zemljišč, vsled česar tudi ni mogoče povsem natančno ugotoviti dejanskega stanja vrednosti premoženja, s katerim sklad gospodari, čeprav je zagotovljen celoten vpogled nad zemljišči, ki jih sklad upravlja.

Državni svet ocenjuje, da je poročilo dobro pripravljeno, saj so se zadeve v primerjavi s predhodnim obdobjem glede na funkcijo sklada, njegovo delo znotraj sklada in vlogo do oddaje kmetijskih zemljišč in gozdov v uporabo, v veliki meri bistveni uredile. Istočasno pa je izpostavil naslednje pripombe in vprašanja:

- zaščite javnega interesa in ukrepanje Sklada kmetijskih zemljišč in gozdov Republike Slovenije ob pojavu interesentov iz tujine po nakupu kmetijske zemlje ali gozda;
- gospodarjenja s slovenskimi gozdovi, kjer država za 1 m3 posekanega lesnega materiala oziroma lesa v državnih gozdovih iztrži prenizko koncesnino; postavlja se vprašanje, ali bi bilo možno ustvariti večji prihodek tudi od zakupa kmetijskih zemljišč, da bi se dejansko finančni rezultat sklada povečal;
- po zakonu o dostopu do informacij javnega značaja je sedaj dostop do zemljiške knjige prost do občanov, zato ne sme biti ovira dostop do zemljiške knjige takšni instituciji kot je Sklad kmetijskih zemljišč in gozdov Republike Slovenije,
- nadzorovanje oz. sistematična fizična kontrola dela v gozdovih;
- problematike na področju označevanja gozdno-lesnih sortimentov oz. obsega sečnje ter izvajanje kontrole pri podpisovanju koncesijskih pogodb in letnih aneksov;
- omogočanje možnosti dajanja koncesij fizičnim osebam - kmetom pri opravljanju del v gozdovih;
- odstopanja podatkov o površinah kmetijskih zemljišč v zakupu in pa vsemi kmetijskimi zemljišči, saj bi sklad dejansko moral razpolagati z natančnimi podatki, s kakšnim premoženjem razpolaga. 

* * *

Državni svet meni, da je vloga sklada in gospodarjenje z vsemi naravnimi dobrinami izjemnega pomena pri ohranjanju kmetijskih zemljišč in gozdnih kompeksov s ciljem učinkovitejšega gospodarjenja z naravnim bogastvom.

Povezane vsebine
document 26. seja Državnega sveta Republike Slovenije