Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Odgovor Službe Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko na vprašanje državnega svetnika Marka Juvančiča glede financiranja krajevnih in mestnih skupnosti v slovenskih občinah

Datum odgovora: 3. april 2007

Z dopisom številka: 411-01/94-39/114 z dne 21.2.2007 ste Ministrstvu za finance in naši službi posredovali vprašanje državnega svetnika Marka Juvančiča glede financiranja krajevnih in mestnih skupnosti v slovenskih občinah. S strani Službe Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko dajemo s tem v zvezi naslednje pojasnilo:

Položaj ožjih delov občine (krajevne, vaške ali četrtne skupnosti) določa vsebina 18. do 19.č člena Zakona o lokalni samoupravi (uradno prečiščeno besedilo) /ZLS-UPB1/ (Uradni list RS, št. 100/05).

Vsebina 19. c člena določa, da statut občine določi, da je ožji del občine pravna oseba javnega prava, ki odgovarja za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem, subsidiarno pa zanj odgovarja občina.

V nadaljevanju vsebina 19. č člena določa, v kolikor je ožji del pravna oseba, se njegovo delovanje financira iz občinskega proračuna, s prostovoljnimi prispevki fizičnih in pravnih oseb in podobno. Ožji del se ne sme zadolževati. Prihodki in odhodki ožjega dela občine morajo biti zajeti v njegovem finančnem načrtu, ki je sestavni del občinskega proračuna.

V fazi priprave Predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o lokalni samoupravi se predlaga tudi sprememba 19. č člena, in sicer se predlaga črtanje stavka, ki določa način financiranja ožjih delov občin. Besedilo je potrebno uskladiti s predpisi o financiranju občin in javnih financah. Način financiranja ožjega dela občine se ne glede na njegov pravni status določi s statutom v skladu s predpisi o financiranju občin in javnih financah.

V drugem delu pa vključujmo odgovor, ki ga je pripravilo Ministrstvo za finance, Direktorat za proračun, Sektor za sistem financiranja lokalnih skupnosti in nam ga v smislu skupnega odgovora posredovalo z dopisom številka: 002-11/2007/1 z dne 14. 3. 2007, kot sledi:
Za zagotovitev pravilne sestave proračunov občin in s tem tudi vključitev prihodkov in odhodkov ožjih delov občin v proračun občine v skladu z Zakon o javnih financah ((Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 - ZJU, 110/02 - ZDT-B in 127/06-ZJZP; v nadaljevanju: ZJF) jek Ministrstvo za finance v Priročniku za sestavo proračunov občin, objavljenem na spletni strani Ministrstva za finance, opredelilo način vključevanja prihodkov in odhodkov ožjih delov občin v proračun občine (prvič za pripravo proračuna za leto 2006), in sicer skladno z opredelitvijo ožjih delov občin kot neposrednih uporabnikov občinskega proračuna (občinski organi, občinska uprava in ožji deli občin) in ne glede na to, ali so pravne osebe ali ne. Na podlagi predlaganega načina so lahko vse občine pri sestavi proračuna za leto 2006 prihodke in odhodke ožjih delov občin vključila v proračun in nato tudi pri izvrševanju proračuna zagotovile, da so se prihodki in odhodki ožjih delov vključili v poslovne knjige proračuna. Na ta način je zagotovljeno, da so v proračunu občine prikazani, tako pri sestavi kot tudi pri realizaciji proračuna, prihodki in odhodki vseh neposrednih uporabnikov občinskega proračuna, s čimer ima občinski svet pri sprejemanju proračuna oziroma zaključnega računa proračuna celovit pregled nad financiranjem javne porabe v občini.

Pri pregledu sprejetih proračunov za leto 2006 (pregledanih je bilo 52 sprejetih proračunov občine) je bilo ugotovljeno, da je velika večina občin, ki ima ožje dele občin, njihove prihodke in odhodke vključila v proračun. Ministrstvo za finance je župane občin, ki tega niso storile, skladno s tretjim odstavkom 88. a člena Zakona o lokalni samoupravi (uradno prečiščeno besedilo) (ZLS-UPB) (Uradni list RS, št. 100/05) opozorilo na nepravilnosti pri sestavi proračuna in jim predlagalo, da pomanjkljivosti in nepravilnosti odpravijo.

Ministrstvo za finance bo s pregledovanjem sprejetih proračunov nadaljevalo tudi v bodoče in župane občin še naprej opozarjalo na pomanjkljivosti in nepravilnosti pri sestavi njihovih proračunov.

V prepričanju, da smo uspeli skupaj z Ministrstvom za finance odgovoriti na zastavljena vprašanja državnega svetnika gospoda Marka Juvančiča, vas prav lepo pozdravljamo in želimo uspešnega dela še naprej.

S spoštovanjem!

mag. Marko STARMAN
DRŽAVNI SEKRETAR

Pripravil:
mag. Franci ŽOHAR

Povezane vsebine
document Vprašanja Marka Juvančiča glede financiranja krajevnih in mestnih skupnosti v slovenskih občinah