Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Mnenje k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS-E) - skrajšani postopek |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 40. seji, dne 18. 1. 2006, na podlagi druge alinee prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04) sprejel naslednje M N E N J E k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS-E) - skrajšani postopek Državni svet podpira predloga zakona, katerega namen je omogočiti pričetek uporabe Odloka o plačah funkcionarjev ter Uredbe o plačah direktorjev v javnem sektorju. Predlog zakona tudi določa začasno višino dodatkov za funkcionarje ter določa, da jim pripada le dodatek za delovno dobo v začasni višini 0,3% od osnovne plače za vsako zaključeno leto delovne dobe. Državni svet podpira prizadevanja vlade, da se uredijo plače funkcionarjev in direktorjev v javnem sektorju, pri tem pa opozarja, da predlog zakona ni idealen. Državni svet opozarja na nevarnost parcialnega spreminjanja urejanja področja, saj je na uveljavitev zakona vezan le začetek veljavnosti Odloka o plačah funkcionarjev ter Uredbe o plačah direktorjev v javnem sektorju, še vedno pa ni sklenjena kolektivna pogodba za javni sektor, ki bi uredila plače tudi drugih zaposlenih v tem sektorju. Zaradi navedenega državni svet izraža upanje, da se delo vlade ne bo ustavilo le pri urejanju plač funkcionarjev in direktorjev v javnem sektorju, temveč se bo zavzemala tudi za čimprejšnji zaključek pogajanj o kolektivni pogodbo za javni sektor, ki bo omogočila celovito ureditev plač v javnem sektorju. Državni svet podpira zavezo vlade, da se bodo plače nekaterih funkcionarjev in direktorjev v javnem sektorju znižale, saj je po njegovem mnenju slovensko gospodarstvo potrebno razbremeniti, prav pa je, da država varčuje tudi pri sebi. Državni svet opozarja tudi na neprimernost 1. člena predloga novele zakona v povezavi z 10. členom zakona o sistemu plač v javnem sektorju, ki pristojnemu organu lokalne skupnosti dovoljuje drugačno uvrstitev funkcionarjev lokalne skupnosti, sicer v okviru razponov, določenih v tem predlogu novele zakona, kot je določena v odloku državnega zbora o uvrstitvi posameznih funkcij v plačne razrede. Državni svet meni, da je potrebno plače županov za vse enako natančno urediti, saj lahko v primeru uveljavitve te določbe vsak župan, ki ima večino v občinskem svetu zaprosi za uvrstitev v višji plačni razred, njegovi prošnji pa bo zaradi večine v občinskem svetu verjetno ugodeno. Ta možnost pa pomeni prednost županov z večinsko podporo v občinskem svetu pred župani, ki take podpore nimajo. Ta možnost pa tudi omogoča zlorabe. V kolikor je Vlada Republike Slovenije ugotovila, da so plače nekaterih funkcionarjev prenizke (npr. nekatere plače županov) in se s sprejemom novih predpisov zvišajo, naj to nesorazmerje uredi takoj, ne pa da njihove plače viša postopoma do leta 2009. Takšno ureditev novela zakona namreč predvideva za primer znižanja osnovne plače funkcionarjev. Zaradi navedenega državni svet predlaga, da se v 10. členu predloga zakona prvi odstavek 52. c člena spremeni tako, da se glasi: * * * Za poročevalca je bil določen državni svetnik mag. Adolf Zupan. |
Povezane vsebine | |
![]() |
40. seja Državnega sveta Republike Slovenije |