Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Vprašanji Borisa Janeza Breganta glede prodaje deleža v Slovenski industriji jekla |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 49. seji, dne 6. 12. 2006, v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) obravnaval vprašanji državnega svetnika Borisa Janeza Breganta glede prodaje deleža v Slovenski industriji jekla in na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem svetu (Ur. l. RS, št. 100/05 - uradno prečiščeno besedilo) sprejel naslednji S K L E P : Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanji državnega svetnika Borisa Janeza Breganta in predlaga Ministrstvu za gospodarstvo in Ministrstvu za finance, da vprašanji preučita in nanju odgovorita. Vprašanji državnega svetnika Borisa Janeza Breganta se glasita:
Obrazložitev: Podjetja v sestavu SIJ so nastala v različnih časovnih obdobjih. Vselej so nastala kot nova organizacijska oblika podjetij, ki so obstojala že pred drugo svetovno vojno in bila z zakoni nacionalizirana oz. podržavljena. V okviru premoženja, s katerim razpolagajo ta podjetja, se tako nahaja tudi premoženje, ki so ga odkupile ali na drug način pridobile predhodnice. To premoženje je pogosto služilo za potrebe zaposlenih ali pa oskrbi mest v kombinaciji s podjetji. Občina Jesenice že od leta 1994 vodi postopek za pridobitev premoženja, ki v naravi predstavlja:
Občina Jesenice vodi tudi postopek za pridobitev lastnine na:
Podoben seznam obstaja tudi v Občini Ravne. Občina Jesenice že več kot 10 let neuspešno vodi postopek prenosa tega premoženja na lokalno skupnost . Med drugim je Državni zbor RS ob obravnavi predloga Zakona o privatizaciji Slovenskih železarn d.d. sprejel sklepe in priporočila, objavljene v Poročevalcu št. 18, z dne 2/3-1998, s katerimi predlaga Vladi RS, da vpliva na vodstvo poslovnega sistema Slovenskih železarn, da v postopku dezinvestiranja poslovnega sistema neodplačno prenese objekte, ki jih uporabljajo društva in javni zavodi na lokalni skupnosti. Kljub sklepom Državnega zbora RS so bila vsa dosedanja pogajanja o brezplačnem prenosu neuspešna. Današnja Slovenska industrija jekla v vseh navedenih primerih vztraja na odplačnem prenosu. V nekaterih primerih, ko nismo pristali na po našem mnenju previsoke zahtevke SIJ-a, je le ta celo sprožil pravne postopke, ki bi lahko celo dodatno obremenili proračune lokalnih skupnosti. Tako smo tiste površine, ki so bile nujno potrebne za revitalizacijo mesta Jesenice in služijo komunalnemu opremljanju zemljišč, ki so tudi v lasti SIJ, odkupili po sicer ugodnih cenah, zato da smo lahko nadaljevali z razvojnimi programi. Posledica realizacije programov komunalnega opremljanja so višje vrednosti premoženja SIJ, kar le ta spretno izkorišča pri prodaji, tako da so danes površine znotraj območja SIJ ponujene bodočim uporabnikom po cenah, ki so višje od tistih, ki jih nudi lokalna skupnost. Zaradi tega ni zadostnega interesa za ustanavljanje in gradnjo novih podjetij na teh območjih, torej tudi ne novega družbenega proizvoda in novih delovnih mest. V teku je razpis za prodajo podjetij SIJ. Ker nismo uspeli prenesti premoženja do objave razpisa, je le to sestavni del ponudbe. To pomeni, da bo kupec, ki verjetno zaradi tega premoženja ne bo ponudil nič boljše ponudbe, postal lastnik, ki bo v vsakem primeru zahteval odplačni prenos. Zato bi bilo potrebno aktivnosti brezplačnega prenosa pospešiti pred zaključkom razpisa. * * * Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za gospodarstvo in Ministrstvu za finance, da vprašanji preučita in v skladu s 96. členom poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) nanju v roku 30 dni odgovorita. |