Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Zapisnik 7. izredne seje Državnega sveta Republike Slovenije |
|
Seja je bila v petek 22. julija 2005. Seja se je pričela ob 12.29 in se zaključila ob 13.21 uri. Predsednik je pričel 7. izredno sejo Državnega sveta Republike Slovenije, ki jo je sklical na podlagi 53. člena zakona o Državnem svetu in na podlagi 51., 51 .a in 51. b in petega odstavka 53. člena Poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije. Opravičili so se: * * * Na sejo sta bila vabljena: - - - Od vabljeni se je seje udeležil: * * * O sklicu seje je predsednik obvestil predsednika Državnega zbora Republike Slovenije gospoda Franceta Cukjatija dr. med. in predsednika Vlade Republike Slovenije gospoda Janeza Janšo. * * * S sklicem dne 19.7.2005 so državne svetnice in svetniki prejeli predlog dnevnega reda, ki je bil naslednji: 1. Zakon o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih (ZDCOPMD); 2. Predlog zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (ZSRR-1), EPA 327-IV; UMIK Na predlog Komisije za lokalno samoupravo in regionalni razvoj je predsednik predlagal, da se točka: - Predlog zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (ZSRR-1), EPA 327-IV; umakne z dnevnega reda današnje seje. Predlog za umik je bil sprejet (25 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 26 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in 1 se je glasovanja vzdržal).
Predsednik je predlagal naslednji dnevni red: 1. Zakon o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih (ZDCOPMD) Predlagan dnevni red je bil sprejet (24 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 24 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in 1 se je glasovanja vzdržal).
Zakon je Državni zbor sprejel na 8. redni seji v petek, 15. julija 2005 in so državne svetnice in svetniki ga prejeli s pošiljko istega dne. Zahtevo Interesne skupine delodajalcev za odložilni veto, so prejeli s sklicem 19.7. 2005 in po elektronski pošti. Zakon je obravnavala Komisija za gospodarstvo. Poročilo komisije so prejeli na klop. Komisija za gospodarstvo je predlagala, da skladno s 97. členom Ustave Republike Slovenije državni svet zahteva od državnega zbora, da pred razglasitvijo zakona o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih (ZDCOPMD, o njem ponovno odloča. Na klop so prejeli tudi predlog sklepa. Kratko obrazložitev je v imenu predlagateljev odložilnega veta podal mag. Jožko Čuk. Kratko obrazložitev je v imenu predlagateljev zakona podal državni sekretar na Ministrstvu za promet, gospod dr. Peter Verlič. Dodatno obrazložitev je podal gospod Marjan Nathigal, Ministrstvo za promet. Stališče Komisije za gospodarstvo je podala predsednica komisije Marta Turk. Razpravljali so Anton Rozman, mag. Zlatko Jenko, Anton Kampuš, Anton Peršak, Jože Ilc, Darko Fras, Jože Stanič, prof.dr. Alojz Križman, prof. dr. Jože Mencinger, mag. Jožko Čuk. Repliko je podal Darko Fras. Razpravljal je tudi gospod Štefan Lazar, Direktor TRAIG - transportno podjetje Ivančna Gorica. Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 7. izredni seji, dne 22. 7. 2005, ob obravnavi zakona o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih (ZDCOPMD), ki ga je Državni zbor Republike Slovenije sprejel na 8. seji, dne 15. 7. 2005, sprejel S K L E P, da na podlagi tretje alinee prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije zahteva od Državnega zbora Republike Slovenije, da ponovno odloča o zakonu o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih. Obrazložitev: Državni zbor je zakon o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih sprejel na 8. seji, dne 15. 7. 2005. Državni svet se zavzema za uveljavitev minimalnih standardov oziroma zahtev, ki jih za področje mobilnih delavcev oziroma voznikov v cestnem prometu določa evropska zakonodaja in to velja tudi za druge voznike v EU, ki opravljajo prevoze v skladu z določili Uredbe 3820/85 (čas vožnje) in Direktive 2002/15 (delovni čas). Tako državni svet podpira sprejem zakona, ki bo skladno z uredbo in direktivo določal pravila glede delovnega časa, obveznih počitkov (dnevnih in tedenskih), odmorov in podobno. Nesprejemljivo pa je, da bodo z uveljavitvijo zakona za slovenske voznike veljala drugačna pravila od tistih, ki veljajo za voznike v EU, in sicer tista, ki so določena z zakonom o delovnih razmerjih. Evropski predpisi s področja socialne zakonodaje pri regulaciji delovnega časa delavcev priznavajo specifično naravo poklica voznikov in ga kot takega urejajo drugače od splošnih določb o delovnem času. Sprejeti zakon, ki implementira socialno zakonodajo EU v cestnem prometu, posebnega oziroma specifičnega statusa mobilnim delavcem v cestnem prometu žal ne priznava, zato bo uveljavitev tega zakona še dodatno vplivala na nekonkurenčnost slovenskih cestnih prevoznikov. Zastavlja se tudi vprašanje skladnosti zakona z 2. členom Ustave RS, ki določa, da je Slovenija pravna država, kar pomeni, da morajo biti zakonska besedila jasna in razumljiva povprečnemu državljanu. Besedilo zakona je namreč oblikovano dokaj nerazumljivo, saj so se že v postopku sprejemanja zakona pojavljale različne razlage posameznih določb, predvsem v odnosu novega zakona do zakona o delovnih razmerjih. Preprečiti bi bilo potrebno, da bo pravila glede uveljavitve posameznih določb novega zakona oblikovala šele sodna praksa. Zakon o delovnih razmerjih namreč definira delovni čas drugače od evropske direktive, saj za področje mobilnih delavcev ne omogoča posebne zakonodaje (kot npr. za zdravnike). V zakonu se pogreša tudi osnovna opredelitev, kaj naj zakon ureja in za koga naj velja. V Sloveniji je tako s tem zakonom uveden strožji standard, kar povzroča dodatno nekonkurenčnost slovenskih prevoznikov v primerjavi s prevozniki, ki imajo sedež v drugih državah članicah EU. Glede na minimalni standard Direktive EU 2002/15 (velja za mobilne delavce) bi voznik lahko opravljal delo (vožnja in druge dejavnosti) v šestih mesecih maksimalno 1.248 ur. Glede na sprejeti zakon bo voznik lahko opravil skupno samo 1.040 delovnih ur. Gre za razliko 208 delovnih ur. Zaradi problematike določb glede opredelitve odmora, ki se šteje v delovni čas glede na zakon o delovnih razmerjih, pa bo na skupnem nivoju v roku šestih mesecev pomenilo še dodatnih 100 delovnih ur manj. Skratka, v celoti upoštevaje določbe novega zakona o delovnem času in obveznih počitkih in določb zakona o delovnih razmerjih bo slovenski voznik v roku šestih mesecev opravil približno 300 delovnih ur manj v primerjavi z minimalnim standardom EU. Za izboljšanje varnosti, preprečevanje izkrivljanja konkurence in zagotavljanje varnosti morajo vozniki natančno vedeti:
Za poročevalca je bil določen predsednik državnega sveta Janez Sušnik. Predlagan sklep je bil sprejet (29 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 19 jih je glasovalo za, 7 jih je bilo proti in 3 so se glasovanja vzdržali).
Predsednik je zaključil 7. izredno sejo Državnega sveta Republike Slovenije in se državnim svetnicam in svetnikom ter vsem vabljenim, ki so se vabilu odzvali, zahvalil za sodelovanje in razpravo. |