Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Vprašanja Darka Frasa v zvezi z vračanjem nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 28. seji, dne 22. 12. 2004, v skladu z 41. členom poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99 in 2/04) obravnaval vprašanja državnega svetnika Darka Frasa v zvezi z vračanjem nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča in na podlagi prvega odstavka 56. člena zakona o državnem svetu (Ur. l. RS, št. 44/92) sprejel naslednji S K L E P : Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanja državnega svetnika Darka Frasa in predlaga Vladi Republike Slovenije in Ministrstvu za finance, da vprašanja preučita in nanje odgovorita. Vprašanja državnega svetnika Darka Frasa se glasijo:
Obrazložitev: Ustavno sodišče Republike Slovenije je razveljavilo ali odpravilo odloke posameznih lokalnih skupnosti v delih, ki so nalagali plačevanje nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča za objekte gospodarske javne infrastrukture. Posamezne lokalne skupnosti bodo zaradi tega morale pobudnicam ustavne presoje (podjetja Telekom Slovenije, Elektro Slovenija, Geoplin, itd..) povrniti plačano nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča in zamudne obresti, višina vračila pa v nekaterih primerih znaša od 5 - 30 % letnega občinskega proračuna. Ker v veljavnih občinskih proračunih ni predvidenih sredstev za vračanje nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča, bi lahko izvršba oziroma blokada sredstev na računih ali podračunih občin ogrozila izvajanje zakonskih nalog, hkrati pa bi zaradi nezmožnosti izpolnjevanja oziroma poravnavanja že prevzetih finančnih obveznosti za izvajanje investicijskih programov nastala v teh okoljih velika gospodarska škoda zaradi povzročitve nelikvidnosti gospodarskih subjektov. Po prvih ocenah je prizadetih okrog 40 slovenskih občin. Prizadete občine ugotavljajo, da so bila v kalkulativnih ocenah prihodkov občin iz naslova nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča pri izračunu povprečne stopnje obremenitve upoštevana že odmerjena nadomestila zavezancem Telekom Slovenije, Elektro Slovenije in so bile zato izračunane stopnje povprečnih obremenitev ter upoštevanih poslovnih površin v teh lokalnih skupnostih toliko večje. Posledično so te lokalne skupnosti prejele finančno izravnavo le v razliki med ocenjenim zneskom lastnih prihodkov in izračunanim obsegom primerne porabe. Občine opozarjajo, da je treba v okviru sistemske zakonodaje ugotoviti, ali so bile občine, ki niso zmogle zbrati sredstev nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča kot je bila njihova ocena, oškodovane pri izračunu lastnih prihodkov oziroma finančni izravnavi in jim v tem primeru nadomestiti izpad le-te. Prizadete občine so že 30. avgusta 2004 poslale predsedniku Vlade Republike Slovenije in Ministrstvu za finance zahtevo po takojšnjem sestanku, da bi se pogovorili o rešitvi nastale situacije v smislu preprečitve škodljivih posledic za financiranje in izvajanje zakonskih nalog lokalnih skupnosti in nastanka večje gospodarske škode v primeru, da bi bile občine prisiljene vračati prejeta sredstva v enkratnih zneskih. Ker do razgovora ni prišlo do izteka mandata prejšnje vlade, so občine v mesecu novembru 2004 ponovno z urgenco zaprosile za termin pri novem predsedniku vlade in ministrstvu za finance. Pobudo prizadetih občin je podprla tudi Komisija državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj na 28. seji, dne 15. 9. 2004, in svoje mnenje posredovala Vladi Republike Slovenije. Prav tako je v zvezi s predmetno problematiko zahtevalo sestanek s predsednikom Vlade Republike Slovenije tudi predsedstvo Skupnosti občin Slovenije. Kljub temu pa do današnjega dneva prizadete občine niso bile sprejete pri navedenih organih. Prizadete občine so pričakovale, da bo Vlada Republike Slovenije sprejela njihov predlog vsaj v delu, da se do preučitve možnosti nastanka škodljivih posledic in večje gospodarske škode - v primeru blokade računov občin, začasno zamrznejo postopki prisilne izvršbe in teka obresti in poskuša najti ustrezen dogovor oz. rešitev problema. Na žalost pa kljub vsem prizadevanjem niti vlada niti pristojno ministrstvo nista uspela v teh štirih mesecih najti časa za sestanek s predstavniki prizadetih občin, medtem pa Davčna uprava Republike Slovenije nadaljuje s postopki prisilne izvršbe na računih občin. Tako so bili v teh dneh blokirani računi nekaterih prizadetih občin, na katerih so bila sredstva za izvajanje zakonskih nalog (financiranja plač v upravi, javnih zavodih itd???). Ker občine v mesecu decembru praviloma nimajo več nobenih ??prostih sredstev?¤ na svojih računih, ampak zgolj sredstva za pokrivanje tekočih in že prevzetih obveznosti, zaradi blokade računov ne bodo likvidnostno sposobne, torej ne bodo mogle izvajati svojih tekočih nalog in obveznosti, to pa pomeni, da bo resno moteno delovanje lokalne samouprave in da bo zaradi nesposobnosti poravnavanja že prevzetih obveznosti tako lokalnim skupnostim kot njihovim upnikom nastala večja gospodarska škoda. Ravnanje Vlade Republike Slovenije in pristojnih ministrstev, ki ignorirajo prizadete občine in njihove zahteve in zaradi tega nastajajo škodljive posledice, je nesprejemljivo in nezakonito. Zaradi tega so se nekatere lokalne skupnosti že odločile za odškodninsko tožbo zoper državne organe, ki niso delovali v skladu z 88.a členom zakona o lokalni samoupravi.
|
Povezane vsebine | |
![]() |
28. seja Državnega sveta Republike Slovenije |