Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Zapisnik 23. seje Državnega sveta Republike Slovenije |
|
Seja je bila v sredo, 24. 2. 2010. Predsednik je pričel 23. sejo Državnega sveta Republike Slovenije, ki jo je sklical na podlagi 53. člena Zakona o Državnem svetu in prvega odstavka 30. člena Poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije. Seja se je začela ob 13. in zaključila ob 16. uri. Opravičili so se:
Na sejo so bili vabljeni:
Seje so se udeležili:
O sklicu seje je predsednik obvestil predsednika Državnega zbora Republike Slovenije gospoda dr. Pavla Gantarja in predsednika Vlade Republike Slovenije Boruta Pahorja. * * * S sklicem 17. 2. 2010 so svetniki prejeli predlog dnevnega reda, ki je bil naslednji:
RAZŠIRITEV DNEVNEGA REDA
Predlagana razširitev je bila sprejeta (21 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 21 jih je glasovalo za in nihče ni bil proti). Na klop so prejeli tudi predlog Mandatno-imunitetne komisije za razširitev dnevnega reda s točko
Predlagana razširitev je bila sprejeta (21 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 21 jih je glasovalo za, 1 pa je bil proti). Glede na sprejeti razširitvi je predsednik predlagal naslednji DNEVNI RED:
Predlagan dnevni red je bil sprejet (25 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 20 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti). 1. točka dnevnega reda Odobritev zapisnika 21. seje Državnega sveta Osnutek zapisnika 22. seje Državnega sveta so svetniki prejeli s sklicem po elektronski pošti 17. 2. 2010. Ker predsednik ni prejel pisnih pripomb na osnutek zapisnika, je predlagal, da se o njem glasuje. Zapisnik 22. seje je bil sprejet (23 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 22 jih je glasovalo za, 1 pa je bil proti). 2. točka dnevnega reda: Pobude in vprašanja državne svetnice in svetnikov Po elektronski pošti 17. 2. 2010 in na klop so svetniki prejeli dodatna vprašanja državnega svetnika Rastislava Jožeta Revna v zvezi z ustavljanjem in parkiranjem vozil na utrjenih javnih površinah. Predlog sklepa so prejeli po elektronski pošti 19. 2. 2010 in na klop. Predsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji s k l e p : Državni svet Republike Slovenije je na 23. seji 24. 2. 2010, v skladu z 98. členom Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) obravnaval dodatna vprašanja državnega svetnika Rastislava Jožeta Revna v zvezi z ustavljanjem in parkiranjem vozil na utrjenih javnih površinah, in na podlagi prvega odstavka 56. člena Zakona o Državnem svetu (Uradni list RS, št. 100/05 - UPB1 in 95/09-odl. US) sprejel naslednji S K L E P : Državni svet podpira vprašanja državnega svetnika Rastislava Jožeta Revna in predlaga Ministrstvu za promet, da vprašanja preuči in nanje odgovori. Vprašanja državnega svetnika Rastislava Jožeta Revna se glasijo:
Obrazložitev: Ob obravnavi moje pobude je Komisija Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj na 32. seji 4. 11. 2009 sprejela sklep (št. 326-01/09-16/1 z dne 5. 11. 2009), s katerim je pozvala Ministrstvo za promet, Ministrstvo za notranje zadeve, Policijo ter Službo vlade za lokalno samoupravo in regionalno politiko, da posredujejo pisno pojasnilo glede ugotavljanja kršitve trinajste točke četrtega odstavka 52. člena v povezavi s tretjim odstavkom 15. člena ZVCP-1 oziroma ugotavljanja kršitve v primeru ustavljanja in parkiranja vozil na utrjenih javnih površinah, kjer prepoved ustavljanja in parkiranja ni označena s predpisano prometno signalizacijo. Ministrstvo za promet je, v sodelovanju z Ministrstvom za notranje zadeve, Policijo in Službo vlade za lokalno samoupravo in regionalno politiko, na vprašanje "Ali je postavitev prometne signalizacije po 3. točki 15. člena ZVCP-1 predpogoj za ugotavljanje kršitve po 13. točki 4. odstavka 52. člena istega zakona?" v pisnem pojasnilu (št. 007-68/2009/168-008313 z dne 28. 1. 2010) v zadnjem odstavku navedlo: "V primerih, ko pravilo cestnega prometa drugačne ureditve ne dopušča (med njimi tudi pravilo cestnega prometa, določeno v 13. točki četrtega odstavka 52. Člena ZVCP-1), postavitev prometne signalizacije ni predpogoj za ugotavljanje kršitev, povezanih z varnostjo cestnega prometa." Prej navedeni odgovor zamegljuje bistvo postavljenega vprašanja o obveščenosti udeleženca v cestnem prometu glede namembnosti določene utrjene površine, zato postavljam zgoraj navedena dodatna vprašanja. Pisni odgovor Ministrstva za promet v prvem odstavku navaja pristojnosti lokalne skupnosti, v drugem odstavku opisuje način dela in pristojnosti občinskega redarja, v tretjem odstavku skladnost občinske prometne ureditve z ZVCP-1, medtem ko zadnji odstavek pisnega odgovora Ministrstva za promet daje odgovor, da postavitev prometne signalizacije ni predpogoj za ugotavljanje kršitev, povezanih z varnostjo cestnega prometa. 4. odstavek 52. člena ZVCP-1 določa, kdaj je ustavitev in parkiranje prepovedano in v 13. točki tega odstavka določa tako področje: na vseh prometnih in drugih javnih površinah, ki niso namenjene prometu vozil ali niso namenjene prometu tovrstnih vozil, Prvo vprašanje Komisije Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj se je nanašalo prav na jasnost označbe namembnosti določene utrjene površine. Če ni nedvoumno jasno označeno, da je na določeni utrjeni površini, ki se stika s cestiščem ali drugo površino namenjeno prometu, parkiranje prepovedano, potem je po splošnem pravilu "kar ni prepovedano, je dovoljeno" parkiranje tu dovoljeno. Posledično to pomeni, da občinski oziroma mestni redarji ne bi smeli izrekati glob za parkiranja na neoznačenih utrjenih površinah, če parkirana vozila drugače ne ovirajo prehoda ali prometa ali njihova ustavitev ni kakor koli v nasprotju z ZVCP-1. V praksi se dogaja, da občinski in mestni redarji izrekajo globe tistim voznikom, ki parkirajo na utrjenih površinah, ki v ZCPV-1 niso zajete kot površine, kjer ustavljanje in parkiranje ni dovoljeno. Zaradi potrebe po razjasnitvi opisanega problema, Ministrstvu za promet postavljam dodatna vprašanja. * * * Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za promet, da vprašanja preuči in v skladu s četrtim odstavkom 98. člena Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) na njih v roku 30 dni odgovori. Sklep je bil sprejet (21 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 23 jih je glasovalo za, nihče pa ni bil proti). - - - Po elektronski pošti 19. 2. 2010 in na klop so svetniki prejeli pobudo državnega svetnika Cvetka Zupančiča in Vincenca Otoničarja v zvezi z možnostjo spremembe in dopolnitve Uredbe o koncesiji za izkoriščanje gozdov v lasti Republike Slovenije. Predlog sklepa ste prejeli po elektronski pošti 19. 2. 2010 in na klop. Pobudo je obrazložil Cvetko Zupančič. Predsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji s k l e p : Državni svet Republike Slovenije je na 23. seji 24. 2. 2010, v skladu z 98. členom Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) obravnaval pobudo državnega svetnika Cvetka Zupančiča in Vincenca Otoničarja v zvezi z možnostjo spremembe in dopolnitve Uredbe o koncesiji za izkoriščanje gozdov v lasti Republike Slovenije, in na podlagi prvega odstavka 56. člena Zakona o Državnem svetu (Uradni list RS, št. 100/05 - UPB1 in 95/09-odl. US) sprejel naslednji S K L E P : Državni svet podpira pobudo državnega svetnika Cvetka Zupančiča in Vincenca Otoničarja in predlaga Vladi Republike Slovenije, da pobudo preuči in nanjo odgovori. Pobuda državnega svetnika Cvetka Zupančiča in Vincenca Otoničarja se glasi: Vlada Republike Slovenije naj skupaj s Skladom kmetijskih zemljišč in gozdov preuči možnosti donosnejšega trženja koncesij, danih za izkoriščanje državnih gozdov, in ustrezno spremeni in dopolni veljavno Uredbo o koncesiji za izkoriščanje gozdov v lasti Republike Slovenija (Uradni list RS, št. 34/96 in 70/00), predvsem v delu, ki se nanaša na določitev plačila odškodnine za koncesijo. O b r a z l o ž i t e v : Državni svetniki smo bili opozorjeni na razne nepravilnosti oziroma z nerealno nizkimi "tržnimi" cenami, po katerih koncesionarji, največkrat kar sebi, prodajajo les iz državnih gozdov. Po ogledu koncesijskih pogodb na Skladu kmetijskih zemljišč in gozdov Republike Slovenije smo ugotovili, da dobi država povprečno od 3 do 5 evrov za m³ lesa, posekanega v gozdovih, za katere je podeljena koncesija za dobo 20 let oz. do leta 2016. Vrednost lesa iz državnih gozdov je nenavadno nizka v primerjavi z cenami, ki jih dosegajo fizične osebe, ki prodajajo les iz svojih gozdov. Prav tako je nenavadno, kako je ovrednoten ta les, saj je izredno nizek odstotek lesa, ki je opredeljen kot les prve kategorije. Prevladuje ocena, da nadzor s strani pristojnih državnih organov ni zadosten, zaradi česar je posamezni koncesionar še dodatno v privilegiranem položaju, še posebej če ima v lasti tudi sekundarno predelavo lesa (izdelava žaganega lesa in pol izdelkov za proizvodnjo izdelkov v gradbeništvu in pohištveni industriji, peletov, briketov ipd.) Meniva, da je sprememba uredbe nujna, saj trenutno stanje ne daje vidnega doprinosa iz gozdov v lasti Republike Slovenije. Z ustrezno spremembo navedene uredbe bi se lahko povečali državni prihodki Sklada kmetijskih zemljišč in gozdov Republike Slovenije, ne pa, da z izrabo prevladujočega položaja koncesionarji večajo svoje dobičke na račun državnega bogastva ter hkrati posredno zmanjšujejo zaposlenost v panožni dejavnosti predelave lesa. * * * Državni svet Republike Slovenije predlaga Vladi Republike Slovenije, da pobudo preuči in v skladu s četrtim odstavkom 98. člena Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) nanjo v roku 30 dni odgovori. Sklep je bil sprejet (26 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 25 jih je glasovalo za, nihče pa ni bil proti). - - - Na klop so svetniki prejeli vprašanji državnega svetnika Rastislava Jožeta Revna v zvezi z obravnavo zadeve Občine Idrija na Računskem sodišču Republike Slovenije. Predlog sklepa so prejeli na klop. Predsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji s k l e p : Državni svet Republike Slovenije je na 23. seji 24. 2. 2010, v skladu z 98. členom Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) obravnaval vprašanji državnega svetnika Rastislava Jožeta Revna v zvezi z obravnavo zadeve Občine Idrija na Računskem sodišču Republike Slovenije, in na podlagi prvega odstavka 56. člena Zakona o Državnem svetu (Uradni list RS, št. 100/05 - UPB1 in 95/09-odl. US) sprejel naslednji S K L E P : Državni svet podpira vprašanji državnega svetnika Rastislava Jožeta Revna in predlaga Računskemu sodišču Republike Slovenije, da vprašanji preuči in nanju odgovori. Vprašanji državnega svetnika Rastislava Jožeta Revna se glasita:
Obrazložitev: Dne 22. 1. 2009 je Nadzorni odbor Občine Idrija poslal obvestilo o hujši kršitvi (št. 032-5/2007). Računsko sodišče je 5. 2. 2009 poslalo tipski odgovor (št. 1115-1/2009-10) iz katerega ni razvidno, ali bo Računsko sodišče zadevo sploh obravnavalo. Nadzorni odbor Občine Idrija je dne 9. 6. 2009 pisno obvestil Računsko sodišče o grobi kršitvi določil Zakona o gospodarskih družbah in o sumu kaznivega dejanja. Računsko sodišče je zopet poslalo tipski odgovor (št. 1109-1/2009-1), v katerem zopet ni navedlo, ali namerava zadevo obravnavati ali ne. Obe zadevi sta vsebinsko povezani in nakazujeta sum prelivanja občinskega kapitala v zasebne žepe in obremenjevanje občanov in občank z izredno visokimi dajatvami za komunalne storitve. Zato je nujno, da Računsko sodišče čim prej obravnava obe zadevi hkrati. * * * Državni svet Republike Slovenije predlaga Računskemu sodišču Republike Slovenije, da vprašanji preuči in v skladu s četrtim odstavkom 98. člena Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) nanju v roku 30 dni odgovori. Sklep je bil sprejet (21 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 22 jih je glasovalo za, nihče pa ni bil proti). - - - Na klop so svetniki prejeli vprašanja državnega svetnika Petra Požuna in Draga Ščernjaviča v zvezi z uvrstitvijo problematike Vzajemne zdravstvene zavarovalnice, d.v.z. Predlog sklepa so prejeli na klop. Vprašanja je obrazložil Peter Požun. Predsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji s k l e p : Državni svet Republike Slovenije je na 23. seji 24. 2. 2010, v skladu z 98. členom Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) obravnaval ponovna vprašanja državnega svetnika Petra Požuna in Draga Ščernjaviča v zvezi z uvrstitvijo problematike Vzajemne zdravstvene zavarovalnice, d.v.z., in na podlagi prvega odstavka 56. člena Zakona o Državnem svetu (Uradni list RS, št. 100/05 - UPB1 in 95/09-odl. US) sprejel naslednji S K L E P : Državni svet podpira ponovna vprašanja državnega svetnika Petra Požuna in Draga Ščernjaviča in predlaga Vzajemni zdravstveni zavarovalnici, d.v.z. Ljubljana, da vprašanja ponovno preuči in na njih odgovori. Ponovna vprašanja državnega svetnika Petra Požuna in Draga Ščernjaviča se glasijo: Državni svet Republike Slovenije je na 21. seji 9. 12. 2009, v skladu z 98. členom Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) obravnaval vprašanja Draga Ščernjaviča in Petra Požuna v zvezi z razreševanjem problematike Vzajemne d.v.z., in na podlagi prvega odstavka 56. člena Zakona o Državnem svetu (Uradni list RS, št. 100/05 - UPB1) sprejel sklep, da podpira vprašanja Draga Ščernjaviča in Petra Požuna in predlaga Ministrstvu za zdravje in Ministrstvu za finance, da vprašanja preučita in na njih odgovorita. Ministrstvo za zdravje in Ministrstvo za finance sta nam v mesecu decembru 2009 odgovorila, da za postavljena vprašanja nista pristojni in napotili Državni svet Republike Slovenije, da vprašanja posreduje na Izredno upravo Vzajemne zdravstvene zavarovalnice in na Agencijo za zavarovalni nadzor, Ljubljana. V mesecu januarju 2010 je Državni svet Republike Slovenije vprašanja posredoval na omenjena naslova. 16.2.2010 smo v Državnem svetu Republike Slovenije prejeli odgovor od Izredne uprave Vzajemne zdravstvene zavarovalnice, v katerem pa ni niti enega konkretnega odgovora na postavljena vprašanja. Od Agencije za zavarovalni nadzor odgovora še nismo prejeli. Z ozirom na dejstvo, da problematika Vzajemne zadeva splošni družbeni interes in da ima več kot 860.000 zavarovancev pri njej dodatno zdravstveno zavarovanje ter glede na to, da niti pristojna ministrstva niti Izredna uprava Vzajemne zdravstvene zavarovalnice, nočejo posredovati konkretnih odgovorov o nenamenskem trošenju denarja zavarovancev, kar kaže na nadaljevanje politike prejšnje uprave ter na skrajno omalovažujoč odnos odgovornih ministrstev ter Izredne uprave do zavarovancev in sredstev, ki so jih ti namenili za zagotavljanje kakovostnega zdravstvenega varstva. V sedanji skrajno zaostreni ekonomski situaciji v zdravstvenem sistemu, v pričakovanem krčenju pravic iz obveznega in dodatnega zdravstvenega zavarovanja ter ob nižanju standarda zdravstvenih storitev, je dolžnost vseh državnih ustanov, da zagotavljajo transparentno in pošteno trošenje namenskih sredstev za zdravstveno varstvo. Državni svet Republike Slovenije, v katerem so zastopniki interesov prebivalstva, ima moralno obvezo terjati od vseh pristojnih odgovore na konkretno zastavljena vprašanja, ki zadevajo več kot tretjino prebivalcev Republike Slovenije. Zato je potrebno, da o tej žgoči problematiki spregovorijo člani Državnega sveta Republike Slovenije na eni prihodnjih sej. Državni svet Republike Slovenije je na 21. seji 9. 12. 2009, v skladu z 98. členom Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) obravnaval vprašanja Draga Ščernjaviča in Petra Požuna v zvezi z razreševanjem problematike Vzajemne d.v.z., in na podlagi prvega odstavka 56. člena Zakona o Državnem svetu (Uradni list RS, št. 100/05 - UPB1) sprejel naslednji S K L E P : Državni svet podpira vprašanja Draga Ščernjaviča in Petra Požuna in predlaga Ministrstvu za zdravje in Ministrstvu za finance, da vprašanja preučita in na njih odgovorita. Vprašanja državnega svetnika Draga Ščernjaviča se glasijo: Kako poteka revizija objavljenih spornih projektov, pogodb in poslovnih svetovanj v Vzajemni? Pozivamo vas, da za vsak v nadaljevanju omenjen projekt oziroma pogodbo odgovorite ali se je pričelo z revizijo omenjenega poslovanja in ali se je izredna uprava lotila tudi vsebinske revizije poslovanja? Kdo jo izvaja, kdaj bo predvidoma zaključena oziroma kateri konkretni ukrepi so že bili izvedeni?
Vprašanji državnega svetnika Petra Požuna se glasita:
Obrazložitve:
Vzajemna d.v.z. namenja letno donacijam veliko finančnih sredstev za različne namene. Ta sredstva so pogosto razdeljena netransparentno in so v zadnjem času, ko je bilo o Vzajemni veliko govora, sprožila veliko vprašanj. Ker gre za denar, ki ga zbira od skoraj 900.000 zavarovancev in je namenjen izvajanju zdravstvenega varstva prebivalcev, je za vse državljane, posebej pa za zavarovance, posebno pomembno, v kakšne namene se troši. V času, ko je ves čas veliko govora o pomanjkanju sredstev za zdravstvo, je nujno, da se vsa zbrana sredstva, ki jih Vzajemna pridobiva za svoje delovanje, koristijo za to, da se skrajšujejo čakalne vrste in da se pacientom omogočijo sodobni načini zdravljenja. Glede na občutljivost področja je nujno, da je tudi področje donacij ali poraba sredstev, ki jih Vzajemna ne porablja za plačevanje odhodkov za škode, transparentna, skrbno nadzorovana ter da imajo zavarovanci informacijo o tem, kako se ta sredstva porabljajo. Glede na to, da pomemben del odgovornosti v zvezi s problematiko Vzajemne d.v.z. s svojim delovanjem in odnosom do odprtih vprašanj in problemov nosita tudi pristojni ministrstvi predvsem Ministrstvo za finance in Ministrstvo za zdravje ter Agencija za zavarovalni nadzor lahko upravičeno pričakujemo, da se bo predvsem Ministrstvo za finance aktivno vključilo v reševanje nastalih odprtih vprašanj. * * * Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za zdravje in Ministrstvu za finance, da vprašanja preučita in v skladu s četrtim odstavkom 98. člena Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) na njih v roku 30 dni odgovorita. * * * Ministrstvo za zdravje je 23.12.2009 odgovorilo: "Prejeli smo vaš dopis in pobudo, da skupaj z Ministrstvom za finance preverimo ustreznost ravnanja oziroma odgovorimo na nekatera vprašanja glede poslovanja Vzaiemne d.v.z.. Gre za odprta vprašanja, ki so bila javnosti prek medijev že večkrat predstavljena in o katerih obstoja dvom o ustreznosti ravnanja vodstva in organov upravljanja družbe pri ravnanju s sredstvi, ki so jih njeni zavarovanci namenili za dopolnilno zdravstveno zavarovanje. Vprašanja, ki jih zastavljate so povsem na mestu, saj gre za vprašanja uresničevanja načel vzajemnosti, ki naj bi bilo eno od temeljev vzajemne zavarovalne družbe. Na zastavljena vprašanja vam žal ne moremo odgovoriti, saj ima glede vsebine, ki jih navajate, Ministrstvo za zdravje zelo omejena zakonska pooblastila. Po Zakonu o zdravstvenem varstvu in zdravstvenem zavarovanju (Uradni list RS, (štev. 7212006-uradno prečiščeno besedilo, 11412006-ZUTPG, 91/2009, 71/2008-Skl.US, 76/2008, 118/2008-Skl.US) ima Ministrstvo za zdravje pooblastila, da:
Nadzor nad delom zavarovalnic, ki izdajajo dopolnilna zdravstvena (in druga) zavarovanja je tako skladno z Zakonom o zavarovalništvu v celoti v pristojnosti Agencije za zavarovalni nadzor. Zaradi tega vam predlagamo, da odgovore na zastavljena vprašanja zaprosite Agencijo za zavarovalni nadzor in začasno upravo Vzajemne d.v.z., ki se po njenih navedbah s temi vprašanji intenzivno ukvarja." Ministrstvo za finance je 28.12.2009 odgovorilo: "V zvezi z vašim dopisom z dne 9.12.2009, v katerem Ministrstvu za finance (v nadaljevanju MF) zastavljate vrsto vprašanj glede poslovanja Vzajemne zdravstvene zavarovalnice, d.v.z. (v nadaljevanju: Vzajemna), vam sporočamo, da MF z informacijami, za katere ste zaprosili ne razpolaga. Na podlagi zgoraj navedenega lahko MF odgovori samo na eno vaše vprašanje in sicer, ali ima AZN, predvsem njen direktor dr. Mihael Perman, še uživa zaupanje pristojnega ministra in Vlade RS. V zvezi s tem vam sporočamo, da tako direktor dr. Perman kot AZN uživata polno zaupanje MF in Vlade RS. Glede vseh ostalih vprašanj vas prosimo, da se obrnete neposredno na vodstvo Vzajemne." Izredna uprava Vzajemne zdravstvene zavarovalnice je 12.2.2010 odgovorila: " Poslovanje Vzajemne, d. v. z. in ravnanje njene uprave je bilo v preteklem letu predmet obsežne družbene in medijske obravnave. Postavljena so bila številna vprašanja in zahteve po odločnejšem reagiranju organov javne oblasti za njihovo ureditev. Agencija za zavarovalni nadzor (AZN) je prav zato skladno s svojimi pristojnostmi razrešila upravo Vzajemne in postavila izredno upravo ter ji dala mandat, da pregleda in uredi poslovanje tako, da bo za zavarovance varno in da bo upravljanje skladno z načeli vzajemnosti in določili zakona. Vprašanja cenjenih državnih svetnikov o poslovanju Vzajemne v preteklem letu in o delovanju ter ukrepih izredne uprave so zelo podrobna. Na del vprašanj, v kolikor je pač mogoče javno razgrinjati podrobnejše podatke o poslovanju Vzajemne, ki po svoji naravi predstavljajo poslovne skrivnosti družbe, je bilo v dosedanjih sporočilih za javnost že odgovorjeno. Ob tem v skladu z zakonom o zavarovalništvu poteka še naprej podrobnejši nadzor poslovanja s strani Agencije za zavarovalni nadzor, ki je v času imenovanja izredne uprave tudi neposredni nadzorni organ le-te in mu izredna uprava o tem tudi sproti poroča. Seveda pa uprava sodeluje tudi s preiskovalnimi organi, ki jim posreduje ustrezne podatke. Pri tem se je celotni revizijski pregled osredotočil, prav na vprašanja, ki jih zastavljate. Namen revizij, ki še niso končane, je prav ugotavljanje in odprava ugotovljenih nepravilnosti ter predlogi ukrepov. Agencija za zavarovalni nadzor Vzajemni v okviru svojega nadzora nudi vso pomoč pri pregledu poslovanja. Ob teh revizijah se Vzajemna skuša uporabljati predvsem lastne zmožnosti in pomoč Agencije, saj angažiranje zunanjih revizorjev in izvedencev ni poceni, a je v nekaterih primerih nujno zaradi zapletenih (tudi forenzičnih) preiskav. Na del vprašanj, ki jih zastavljate bolj konkretno, vam zato v tem trenutki žal ne moremo odgovoriti, z delom morebitnih odgovorov pa bi neutemeljeno posegli tudi v poslovne skrivnosti in postopke družbe ter zavarovane pravice tretjih oseb, saj bi na del vprašanj lahko odgovorili le z izrecnim soglasjem omenjenih fizičnih in pravnih oseb. Sicer pa izredna uprava o poslovanju in svojem delovanju podrobno poroča svojemu nadzornemu svetu Vzajemne in tudi posvetovalnemu organu, ki ga je ustanovila prav z namenom večje seznanjenosti članstva tudi v času mandata izredne uprave. S prihodom izredne uprave v Vzajemno so bila takoj preklicana vsa dana pooblastila zaposlenim in v nadaljevanju znova podeljena glede na potrebe in program dela kakršnega si je zastavila izredna uprava. Dokler niso bile pregledane pogodbe, ki jih je Vzajemna imela z izvajalci na različnih področjih, novih obveznosti izredna uprava ni sprejela, pri starih obveznostih pa je pred podpisom zahtevala pregled in utemeljitev. Izredna uprava, ki sicer mora zagotavljati, da redno delo družbe poteka v skladu s poslovnim načrtom, je takoj pregledala tudi svetovalne in medijske pogodbe ter - po ocenitvi njihove smotrnosti - najbolj problematične odpovedala. Za pogodbe ki so zadevale izvedbo obširnejših projektov ali bile vsebinsko ali finančno zahtevne, pa je izredna uprava najprej zahtevala njihovo revizijo in jih racionalizira postopno. Za revidiranje projekta Solvency 2 pa bo, po dosedanjih izsledkih, izredna uprava morala angažirati sodnega izvedenca in pooblaščenega revizorja informacijskih sistemov, ki bosta svoje delo lahko začela opravljati predvidoma v mesecu marcu. V skladu z vsem povedanim glede izvajanih pregledov poslovanja izredna uprava Vzajemne še ne razpolaga s podrobnejšimi rezultati. Ko bodo revizije opravljene in pridobljena poročila revizijskih hiš, bodo ugotovitve predstavljene nadzornemu svetu Vzajemne; takrat bodo nekatera vaša še neodgovorjena vprašanja lahko dobila bolj konkretne odgovore. Sicer pa bo Vzajemna skladno z zakonskimi zahtevami pripravila tudi letno poslovno poročilo, kjer bodo o poslovanju v preteklem letu tudi podani nekateri konkretnejši odgovori glede ugotovljenih nepravilnosti." * * * Državni svet Republike Slovenije predlaga Vzajemni zdravstveni zavarovalnici, d.v.z. Ljubljana, da vprašanja preuči in v skladu s četrtim odstavkom 98. člena Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) na njih v roku 30 dni odgovori. Sklep je bil sprejet (22 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 27 jih je glasovalo za, nihče pa ni bil proti). - - - Proceduralno je Rastislav Jože Reven imel pripombo, ker se na dnevni red ni uvrstila pod 2. točko z naslovom Informiranje javnosti o sklepih Komisij DS in DS samega ter povratne informacije Vlade RS in Ministrstev v zvezi s pripombami Komisij DS in DS samega. - - - Po elektronski pošti 26. 1. 2010 in na klop so svetniki prejeli odgovor Vlade Republike Slovenije na pobudo državnih svetnikov mag. Dušana Semoliča in dr. Janvita Goloba v zvezi z ureditvijo plačevanja socialnih prispevkov delodajalcev.- - - Po elektronski pošti 26. 1. 2010 in na klop so svetniki prejeli odgovor Vlade Republike Slovenije na pobudo Interesne skupine lokalnih interesov Državnega sveta v zvezi z opustitvijo dohodnine za OMD plačila. - - - Po elektronski pošti 11. 2. 2010 in na klop so svetniki prejeli odgovor Socialne zbornice Slovenija na vprašanje državnega svetnika Borisa Šuštaršiča glede problematike izvajanja pripravništva na področju socialnega varstva. - - - Po elektronski pošti 10. 2. 2010 in na klop so svetniki prejeli odgovor Ministrstva za promet na pobudo državnega svetnika Rastislava Jožeta Revna za obvezno razlago določil Zakona o varnosti cestnega prometa. - - - Po elektronski pošti 17. 2. 2010 in na klop so svetniki prejeli odgovor Vzajemne d.v.z. na vprašanje državnega svetnika Draga Ščernjaviča in Petra Požuna glede problematike v družbi Vzajemna d.v.z. - - - Po elektronski pošti 18. 2. 2010 in na klop so svetniki prejeli odgovor Ministrstva za obrambo na vprašanje državnega svetnika Jerneja Verbiča v zvezi s problematiko na Krasu. - - - Po elektronski pošti 18. 2. 2010 in na klop so svetniki prejeli odgovor Ministrstva za kulturo na vprašanje državnega svetnika Jerneja Verbiča v zvezi s problematiko na Krasu. - - - Po elektronski pošti 18. 2. 2010 in na klop so svetniki prejeli odgovor Ministrstva za gospodarstvo na vprašanje državnega svetnika Draga Žure v zvezi z javno-zasebnim partnerstvom. - - - Po elektronski pošti 23. 2. 2010 in na klop so svetniki prejeli odgovor Ministrstva za finance na vprašanje državnega svetnika Draga Žure v zvezi z javno-zasebnim partnerstvom. - - - Po elektronski pošti 23. 2. 2010 in na klop so svetniki prejeli odgovor Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve na vprašanje državnega svetnika Borisa Šuštaršiča glede predpisanega pripravništva socialnih delavcev. - - - Za vprašanja in pobude, na katera po preteku 30-dnevnega roka še nismo prejeli odgovorov, bomo posredovali urgence na pristojna ministrstva oziroma organe. 3. točka dnevnega reda: Predlog resolucije o strategiji nacionalne varnosti Republike Slovenije Predlog resolucije je objavljen v Poročevalcu DZ, št. 9/2010 z dne 19.01.2010. Predstavnik predlagateljev zakona mag. Uroš Krek, državni sekretar na Ministrstvu za obrambo je podal obrazložitev. Poročevalec Komisije za državno ureditev Jože Mihelčič je pojasnil stališče. Predstavnik interesnih skupin mag. Dušan Semolič je pojasnil stališče. V razpravi so sodelovali Anton Peršak, Janvit Golob, prof.dr. Jože Mencinger, Rastislav Jože Reven. Po razpravi je predsednik dal na glasovanje mnenje k predlogu resolucije: M N E N J E k Predlogu resolucije o strategiji nacionalne varnosti Republike Slovenije (ReSNV-1) Državni svet podpira predlog resolucije. Državni svet podpira izhodišča in prizadevanja za zagotavljanje nacionalne varnosti Republike Slovenije, ki izhajajo iz temeljev slovenske družbe. Skupno sooblikovanje in njihovo uresničevanje prispeva k dobrobiti in napredku Republike Slovenije ter njenih prebivalcev. Zaščita in obramba nacionalnih interesov ter ciljev, predstavlja temelje zagotavljanja nacionalne varnosti. Resolucija predstavlja sodobno, celovito in usklajeno podlago za normativno, organizacijsko ter vsebinsko urejanje vprašanj v zvezi z zagotavljanjem nacionalne varnosti Republike Slovenije. Državni svet soglaša, da sta trajna življenjska interesa Republike Slovenije, interes za ohranitev neodvisnosti, suverenosti in ozemeljske celovitosti države ter ohranitev nacionalne identitete, kulture in samobitnosti slovenskega naroda. Državni svet opozarja, da je temelj samobitnosti slovenskega naroda - slovenski jezik. Zato bi kazalo zagotavljati večjo pozornost jezikovni politiki in skrbi za uporabo lastnega jezika doma in inštitucijah EU. Državni svet opozarja na dejavnike negotovosti, ki lahko ustvarijo socialne nemire, nestabilnost. Poraja se ekonomska, socialna, eksistenčna negotovost. Pojavlja se razkorak: na eni strani odsotnost novih delovnih mest in na drugi povečevanje brezposelnosti, ki povzroča eksistenčno negotovost. Nadomestila za brezposelnost se izplačujejo za omejeno obdobje, po tem ljudje postanejo socialni podpiranci. Razrašča se problem revščine. Velik delež zaposlenih se preživlja s plačo pod 550 evri neto, še nižja bo pokojnina. Naraščajoči problem revščine je resen dejavnik negotovosti. Pomemben dejavnik negotovosti so negativna demografska gibanja. Slovenija sodi med države članice EU z najnižjo rodnostjo. Podaljšuje se življenjska doba in s tem negativne posledice staranja prebivalstva. Mladi se pozno odločajo za družine. Velik delež (po oceni cca 75%) jih dela za določen čas. Socialna neprofitna stanovanja so težje dosegljiva. Ni razpoložljivega fonda najemnih stanovanj. Le majhen delež mladih (po oceni cca 11%) v starosti 15 - 24 leta starosti se osamosvoji. Na Finskem npr. znaša delež osamosvojenih mladih v istem starostnem obdobju 61%. Državni svet opozarja, da je potrebno izboljšati pogoje delovanja služb, enot in drugih sestav, ki so organizirane za zaščito, reševanje in pomoč. Izboljšati je potrebno položaj in pogoje za delo reševalcev, gasilcev in enot civilne zaščite, ki prostovoljno sodelujejo pri zaščiti in reševanju. Državni svet predlaga, da se v izogib nejasnosti, konkretneje opredeli "kritična infrastruktura", ki je lahko vir ogrožanja in s svojim delovanjem zagotavlja izvajanje ključnih funkcij države, navedena med različnimi viri ogrožanja v zadnjem odstavku 4.3.5 poglavja Dejavniki negotovosti. Republika Slovenija svoje življenjske in strateške cilje interese uveljavljala z uresničevanjem nacionalnovarnostnih ciljev. Državni svet meni, da bi kazalo tudi v poglavju 2.2. Nacionalnovarnostni cilji Republike Slovenije, najprej poudariti "učinkovito delovanje pravne in socialne države, visoka stopnja varnosti, ki temelji na ustrezni preventivi, organiziranost, usposobljenosti in pripravljenosti vseh zmogljivosti za ohranjanje, varovanje in zagotavljanje strateških virov" in v nadaljevanju poudariti trden in stabilen mednarodni političnovarnostni položaj Republike Slovenije ohranjanje miru ter krepitev varnosti in stabilnosti v mednarodni skupnosti. Za poročevalca je bil določen državni svetnik Bogomir Vnučec. Predlog mnenja je bil sprejet (25 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 24 jih je glasovalo za, 1 pa je bil proti). 4. točka dnevnega reda: Predlog zakona o upravljanju kapitalskih naložb Republike Slovenije Predlog zakona je objavljen v Poročevalcu DZ, št. 170/2009 z dne 29.12.2009. Predstavnica predlagateljev zakona mag. Helena Kamner, državna sekretarka na Ministrstvu za finance je podala obrazložitev. Poročevalec Komisije za gospodarstvo, obrt, turizem in finance Branko Majes je pojasnil stališče. V razpravi so sodelovali prof. dr. Jože Mencinger, Borut Meh, Branimir Štrukelj, Drago Ščernjavič, Janvit Golob, Bojan Papič, Rastislav Jože Reven, dr. Andrej Rus, Branko Majes. Po razpravi je predsednik dal na glasovanje mnenje k predlogu zakona: M N E N J E k Predlogu zakona o upravljanju kapitalskih naložb Republike Slovenije (ZUKN) - druga obravnava Državni svet predloga zakona ne podpira. Zakon predvideva za način upravljanja dva temeljna dokumenta in sicer strategijo upravljanja, ki jo bo sprejel državni zbor za obdobje najmanj treh let in vsebuje razvojne usmeritve države kot lastnika posameznih družb ter konkretizacijo te strategije - letni načrt upravljanja kapitalskih naložb, ki bo v pristojnosti vlade. Predvideno je, da bo novoustanovljena Agencija za upravljanje kapitalskih naložb Republike Slovenije razpolagala s portfeljskimi naložbami samostojno, s strateškimi pa po predhodnem soglasju vlade. Direktor agencije bo vodil njeno poslovanje in sprejemal odločitve o upravljanju kapitalskih naložb, tričlanski svet agencije pa bo nadzoroval poslovanje agencije in dajal soglasja k določenim odločitvam upravljanja kapitalskih naložb. Zakon predvideva, da bo premoženje še vedno ostalo v državni lasti, agencija pa bo nastopala kot agent države. Ker je za obstoječi sistem upravljanja kapitalskih naložb v Sloveniji značilna velika razdrobljenost ter prepletanje sektorskih politik z lastniškim upravljanjem, je nova normativna ureditev pomembna z vidika preglednosti in učinkovitosti upravljanja naložb. Država se ne bo vključevala v vodenje tekočega poslovanja družb v državni lasti, ampak bo to vlogo prepuščala upravi družb in njenim nadzornikom. Državni svet ocenjuje, da je temeljna ideja predloga o nujnosti ureditve upravljanja kapitalskih naložb sicer sprejemljiva, ob tem pa izraža nekatere pomisleke o primernosti zakona. Predvsem bi bilo po mnenju Državnega sveta potrebno iz zakonske ureditve izključiti pretiran vpliv političnih strank na odločanje ter zagotoviti strokovne mehanizme in transparentnost za učinkovito gospodarjenje z deleži države. Zagotoviti bi bilo potrebno kvalitetno upravljanje preko finančno - poslovnega sistema, ki bi bil sposoben sprejemati strateško - podjetniške odločitve. Povsem jasno bi morala biti opredeljena odgovornost za dobro upravljanje z zaupanim premoženjem. Po mnenju Državnega sveta je potrebno in možno predlagane zakonske rešitve še pomembno izboljšati, in podrobneje osvetliti različne vidike upravljanja kapitalskih naložb Republike Slovenije, s tem pa pripraviti podlago za uspešno upravljanje finančnega premoženja države. Državni svet predlaga tudi dodaten razmislek o povečanju števila članov sveta in uprave, pri čemer naj zakonski predlog ne bi izključeval tudi članov Državnega sveta v organih agencije. Predlog mnenja je bil sprejet (30 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 20 jih je glasovalo za, 6 pa jih bilo proti). 5. točka dnevnega reda: Predlog zakona o pogrebni dejavnosti in upravljanju pokopališč Predlog zakona je objavljen v Poročevalcu DZ, št. 170/2009 z dne 29.12.2009. Predstavnik predlagateljev zakona dr. Peter Vrtačnik, generalni direkotr Direktorata za notranji trg na Ministrstvu za gospodarstvo je podal obrazložitev. Poročevalec Komisije za lokalno samoupravo in regionalni razvoj Darko Fras je pojasnil stališče. V razpravi so sodelovali Anton Peršak, Rastislav Jože Reven, Jernej Lampret, Bojan Kekec, Boris Šuštaršič, Darko Fras, Jernej Verbič, Milan Ozimič, prof. dr. Jože Mencinger, Mihael Jenčič, Cvetko Zupančič. Po razpravi je predsednik dal na glasovanje amandma k predlogu zakona: "Državni svet ne podpira predloga zakona" O b r a z l o ž i t e v: Interesna skupina lokalnih interesov ne podpira prenosa opravljanja pogrebnih dejavnosti na prosti trg in zato predlaga, da Državni svet ne podpre predloga zakona. Negativno stališče k predlogu zakona izhaja tudi iz preostalega dela predloga mnenja Državnega sveta. Predlagani amandma je bil sprejet (26 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 25 jih je glasovalo za, 1 pa je bil proti). Predsednik je dal na glasovanje predlog mnenja skupaj s sprejetim amandmajem: M N E N J E k Predlogu zakona o pogrebni dejavnosti in upravljanju pokopališč Državni svet ne podpira predloga zakona. Državni svet ocenjuje, da je veljavna zakonska ureditev področja pogrebne in pokopališke dejavnosti potrebna posodobitve in sprememb v smeri izboljšanja tehničnih standardov storitev, ki jih pričakujejo samoupravne lokalne skupnosti in izvajalci teh storitev. S predlaganim zakonom se v nasprotju od veljavne ureditve opravljanje pogrebne dejavnosti prepušča delovanju prostega trga in s tem odvzema samoupravnim lokalnim skupnostim ena od njihovih izvirnih nalog, medtem ko pokopališka dejavnost še nadalje ostaja v pristojnosti samoupravnih lokalnih skupnosti kot gospodarska javna služba. Državni svet ne podpira predloga, da je pogrebna dejavnost podvržena delovanju prostega trga in pridobitnim principom ter se ne strinja z argumenti predlagatelja, da bo razvoj konkurence med izvajalci pogrebnih storitev prispeval h kakovostnejšemu izvajanju storitev ter znižanju cen. S spremembo načina izvajanja dejavnosti ne moremo zagotoviti boljših standardov in kakovosti opravljanja storitev, vsekakor pa se poveča negotovost glede oblikovanja cen teh storitev, na kar nas opominjajo tudi cene geodetskih storitev, ki so se bistveno povišale s prehodom na prosti trg. Državni svet ob tem opozarja na podatek, ki ga je podala predstavnica Gospodarske zbornice Slovenije na seji Komisije Državnega sveta za lokalno samoupravo in regionalni razvoj, da so cene teh storitev v Parizu s prehodom na prosti trg v petih letih porasle za 30 %, obenem pa je prehod povzročil monopolni položaj enega izvajalca. Državni svet podpira predlog, da se pogrebna dejavnost opravlja kot izbirna lokalna gospodarska javna služba, medtem ko bi lahko zakon dopuščal, da se prostemu trgu prepustijo samo nadstandardne pogrebne storitve. Ne glede na način izvajanja storitev pogrebne dejavnosti pa je nujno predpisati minimalne in enotne standarde ter dvigniti kvaliteto organiziranosti ter nadzora nad izvajanjem pogrebnih in pokopaliških storitev. Državni svet se pridružuje mnenju Skupnosti občin Slovenije, ki opozarja, da bodo imele številne občine, kjer imajo podeljene koncesije za opravljanje pogrebne dejavnosti, težave, saj bodo morale plačati odškodnine zaradi predčasnega razdrtja koncesijskih pogodb, če se bo izvajanje pogrebnih storitev preneslo na prosti trg. Državni svet poudarja, da predlog zakona vprašanja odškodninskih zahtevkov koncesionarjev ne rešuje. Državni svet ugotavlja, da predlog zakona ne rešuje vprašanja statusa oziroma lastniškega vprašanja pokopališč, kar pa je za samoupravne lokalne skupnosti zelo pomembno vprašanje, ki bi ga kazalo urediti v okviru predlagane celovite sistemske ureditve tega področja. Predlog zakona se tudi ne dotika vprašanja sodobnih načinov izvajanja pogrebne dejavnosti, ki so že uveljavljeni v evropskem in širšem prostoru. Državni svet pričakuje, da bo predlagatelj v sodelovanju z obema interesnima zbornicama tehnični del zakona uskladil ter upošteval pripombe Zakonodajno - pravne službe Državnega zbora. Državni svet predlaga, da se preučijo pripombe Skupnosti občin Slovenije, še posebej opozorila glede predlaganega novega koncepta izvajanja storitev pogrebne dejavnosti. Za poročevalca je bil določen državni svetnik Darko Fras. Predlog mnenja skupaj s prejetim amandmajem je bil sprejet (24 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 24 jih je glasovalo za, nihče pa ni bil proti). 6. točka dnevnega reda: Obravnava zaključkov s posveta "Človekove pravice in duševno zdravje" Poročilo Komisije za socialno varstvo, delo, zdravstvo in invalide s predlogi zaključkov so svetniki prejeli na klop. Nadja Čobal, sekretarka na Ministrstvu za zdravje je podala stališče. Predsednik je dal na glasovanje predlog mnenja: M N E N J E k zaključkom s posveta "Človekove pravice in duševno zdravje" Državni svet Republike Slovenije je na pobudo šestih nevladnih organizacij s področja duševnega zdravja (Altra, Humana, Novi Paradoks, Ozara, ŠENT in Vezi), ob Dnevu človekovih pravic, 10. decembra 2009, v veliki dvorani Državnega sveta Republike Slovenije, soorganiziral posvet na temo: Človekove pravice in duševno zdravje. Z ozirom na dejstvo, da se z duševno boleznijo lahko sreča prav vsak, morda ravno zaradi grozeče brezposelnosti in finančnih stisk, je bil posvet namenjen splošnemu opozarjanju na probleme in kršitve pravic, s katerimi se zaradi nerazumevanja narave njihovih težav, vsakodnevno soočajo osebe s težavami v duševnem zdravju. Državni svet je sprejel naslednje zaključke: Državni svet ugotavlja, da se kljub sprejemu Zakona o duševnem zdravju (Uradni list RS št. 77/2008), ki opredeljuje pravni okvir za celostno in dolgoročno zasnovano varstvo duševnega zdravja v Republiki Sloveniji ter določa sistem zdravstvene in socialno varstvene skrbi na področju duševnega zdravja, v naši državi srečujemo s kršitvami človekovih pravic na tem področju, ki se kažejo v raznih oblikah stigmatizacije in socialne izključenosti duševnih bolnikov. Kršitve človekovih pravic se pojavljajo tudi pri posameznih metodah zdravljenja, uporabah posebnih varovalnih ukrepov in prisilni hospitalizaciji. Kršitve človekovih pravic duševnim bolnikom se pojavljajo na naslednjih področjih:
Implementacija Zakona o duševnem zdravju, predvsem pri razvoju služb zastopnika, koordinatorja obravnave v skupnosti in koordinatorja nadzorovane obravnave, v praksi še ni zaživela. Še posebej bi bilo potrebno upoštevati zakonske opredelitve v postopkih prisilne obravnave in hospitalizacije v oddelke pod posebnim nadzorom ter preprečevati kršitve človekovih pravic pri uporabi posebnih varnostnih ukrepov, uporabi posebnih metod zdravljenja in spoštovati vsa določila Zakona o duševnem zdravju, ki dovoljujejo sodno varstvo oseb, v primerih hospitalizacije proti bolnikovi volji v oddelke, ki so pod posebnim nadzorstvom. Zastopniki pravic oseb na področju duševnega zdravja bodo morali predvsem poskrbeti za implementacijo pravic oseb v oddelku pod posebnim nadzorom, v varovanem oddelku in v nadzorovani obravnavi, pri uporabi posebnih varnostnih ukrepov, posebnih metod zdravljenja, pri sodnem varstvu oseb v primerih hospitalizacije proti svoji volji ter vseh ostalih pravicah, kot so opredeljene v 12. členu Zakona o duševnem zdravju. Med kršitve človekovih pravic osebam s težavami v duševnem zdravju prištevamo tudi žaljive, ponižujoče in neprimerne izraze, s katerimi se v medijih prikazuje zdravstveno stanje in splošni položaj teh oseb. Državni svet nadalje ugotavlja, da so v predlogu Nacionalnega programa duševnega zdravja opredeljene nevladne organizacije kot najpomembnejši nosilec boja proti stigmi duševnih motenj in socialni izključenosti. Zato Državni svet ocenjuje, da bi bilo potrebno razmisliti o vključevanju določenih programov in storitev s področja duševnega zdravja, ki jih posamezne nevladne organizacije obvladujejo, v javno mrežo in pri tem upoštevati regionalne, prostorske, kadrovske in druge vidike. V Nacionalnem programu duševnega zdravja bi morali predvideti transparenten način oblikovanja, izvajanja, medsektorskega sodelovanja in financiranja programov s področja duševnega zdravja ter njihov nadzor. Državni svet nadalje predlaga, da se v nacionalnem programu duševnega zdravja opredeli mrežo programov in storitev na primarnem nivoju v vseh regijah Republike Slovenije, v katero se vključi kot izvajalce tudi nevladne organizacije. Iz analize, ki so jo izdelale nevladne organizacije na področju duševnega zdravja, je razvidno, da vsem osebam s težavami v duševnem zdravju ni omogočen dostop do programov in storitev v lokalni skupnosti. Z ozirom na dejstvo, da je to najpomembnejši element pri presoji učinkovitosti delovanja celotnega sistema varovanja duševnega zdravja prebivalstva, tako z vidika zagotavljanja načela enakosti kot z vidika načela proste izbire, je potrebno natančno zagotoviti pokritost po statističnih regijah Republike Slovenije s preventivnimi in socialno varstvenimi programi (stanovanjske skupine, dnevni centri, informativno-svetovalne pisarne itd.). Državni svet tudi predlaga Ministrstvu za zdravje in Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve, da detajlno proučita prejemke oseb s težavami v duševnem zdravju (pokojnine, invalidske pokojnine in druge socialne prejemke), ker izredno nizki osebni prejemki (najnižja pokojninska osnova znaša samo 535,31 eurov) predstavljajo veliko kršitev človekovih pravic in poskrbita, da bo osebam s težavami v duševnem zdravju zagotovljeno dostojno življenje. Za poročevalca je bil določen državni svetnik Boris Šuštaršič. Predlog mnenja je bil sprejet (21 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 21 jih je glasovalo za, nihče pa ni bil proti). 7. točka dnevnega reda: Pobuda za sprejem Predloga sklepa o dopolnitvah Sklepa o merilih za izplačevanje sejnin za opravljanje funkcije članov Državnega sveta in izplačil za opravljanje funkcije predsednika in sekretarja Državnega sveta Pobudo Interesne skupine negospodarskih dejavnosti so svetniki prejeli po elektronski pošti 19. 2. 2010 in na klop. Poročevalka Mandatno-imunitetne komisije Lidija Jerkič je podala stališče. V razpravi so sodelovali Zoltan Jan, Boris Šuštaršič. Predsednik je dal na glasovanje predlog sklepa: S K L E P o dopolnitvah Sklepa o merilih za izplačevanje sejnin za opravljanje funkcije članov Državnega sveta in izplačil za opravljanje funkcije predsednika in sekretarja Državnega sveta 1. člen 3. člen Sklepa o merilih za izplačevanje sejnin za opravljanje funkcije članov Državnega sveta in izplačil za opravljanje funkcije predsednika in sekretarja Državnega sveta (št. 020-02/92-26/40, z dne 9. 1.2008; v nadaljevanju: Sklep) se dopolni z novim drugim odstavkom, ki se glasi: 2. člen 5. člen Sklepa se dopolni z novim sedmim odstavkom, ki se glasi: 8. točka dnevnega reda: Predlog sklepa o spremembi sklepa o začasnem znižanju višine sejnin za opravljanje funkcije članov državnega sveta in izplačil za opravljanje funkcije predsednika Državnega sveta Predlog sklepa je obravnavala Mandatno-imunitetna komisija. Poročilo komisije so svetniki prejeli po elektronski pošti 22. 2. 2010 in na klop. Predlog sklepa so prejeli po elektronski pošti 22. 2. 2010 in na klop. Poročevalka Mandatno-imunitetne komisije Lidija Jerkič je podala stališče. Predsednik je dal na glasovanje predlog sklepa: S K L E P O SPREMEMBI SKLEPA O ZAČASNEM ZNIŽANJU VIŠINE SEJNIN ZA OPRAVLJANJE FUNKCIJE ČLANOV DRŽAVNEGA SVETA IN IZPLAČIL ZA OPRAVLJANJE FUNKCIJE PREDSEDNIKA DRŽAVNEGA SVETA 1. člen V Sklepu o začasnem znižanju višine sejnin za opravljanje funkcije članov Državnega sveta in izplačil za opravljanja funkcije predsednika Državnega sveta (št. 111-01/09-1) se v 1. členu besedilo »za obdobje dvanajst mesecev od začetka uporabe tega sklepa« nadomesti z besedilom »do vključno 31.12.2010«. 2. člen Sklep začne veljati z dnem, ko ga sprejme Državni svet Republike Slovenije, uporabljati pa se začne s 1. aprilom 2010. O b r a z l o ž i t e v : Vlada Republike Slovenije je za ublažitev finančne krize in napovedane gospodarske recesije v letu 2009 predlagala in sprejela vrsto ukrepov, med njimi tudi znižanje plač funkcionarjev v državi. S tem namenom je Državni zbor sprejel Zakon o začasnem znižanju plač funkcionarjem (Ur.l. RS, št. 20/2009; ZZZPF), ki začasno, za obdobje 12 mesecev, za 4 odstotke znižuje plače funkcionarjev, ki so uvrščene v plačno skupino A iz prvega odstavka 7. člena Zakona o sistemu plač v javnem sektorju (Ur. l. RS, št. 108/09 UBP-13, Odl.US: U-I-244/08-14; v nadaljevanju: ZSPJS). Dvanajst mesečno obdobje iz ZZZPF se bo izteklo 31.03.2010, zato je Vlada Državnemu zboru, zaradi preprečitve težko popravljivih posledic za delovanje države, ki bi nastale v primeru, da ne bi prišlo do ustreznega podaljšanja ukrepov na področju plač v javnem sektorju za funkcionarje, predlagala novelo zakona, katere namen je, da se prepreči povečanje javnofinančnih sredstev, ki so namenjena za plače funkcionarjev. Med funkcije Republike Slovenije spada tudi funkcija člana Državnega sveta (v nadaljevanju: državni svetnik) in sekretarja Državnega sveta. Za razliko od predsednika in sekretarja Državnega sveta, ki svojo funkcijo opravljata poklicno, se funkcija državnega svetnika opravlja nepoklicno. Državni svetniki imajo pravico do nadomestila izgubljenega zaslužka, kar se jim povrne v obliki sejnine, in pravico do povračila stroškov v zvezi z opravljanjem funkcije. Višina sejnine je določena s Sklepom o merilih za opravljanje funkcije članov Državnega sveta in izplačil za opravljanje funkcije predsednika in sekretarja Državnega sveta (št. 020-02/92-26/40 z dne 9.1.2008), katerega sprejem je v pristojnosti Državnega sveta. ZZZPF torej ni posegel v višino sejnine, ki jo prejemajo državni svetniki, zaradi česar je bila sprejeta odločitev, da Državni svet sprejme akt, ki bo dosegel isti cilj, kot ga je zasledoval navedeni zakon. Sklep o spremembi sklepa o začasnem znižanju višine sejnin za opravljanje funkcije državnih svetnikov in izplačil za opravljanje funkcije predsednika Državnega sveta ne ureja znižanja plače za predsednika in sekretarja Državnega sveta, saj sta le-ti urejeni z ZSPJS, ki je bil prav tako spremenjen na 19. izredni seji Državnega zbora dne 11. 02. 2010 (Zakon o spremembah zakona o sistemu plač v javnem sektorju (ZSPJS-M)). Sklep je bil sprejet (24 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 23 jih je glasovalo za, 1 pa je bil proti). - - - Predsednik je zaključil 23. sejo Državnega sveta Republike Slovenije in se svetnikom ter vabljenim zahvalil za razpravo in sodelovanje. |
Povezane vsebine | |
![]() |
23. seja Državnega sveta Republike Slovenije |