Državni svet Republike Slovenije je na 38. seji, dne 16. 11. 2005,          na osnovi prvega odstavka 85.a člena ter prvega in drugega odstavka 86.          člena poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in          18/05) na podlagi razprave civilne tribune Problematika drog v Sloveniji          sprejel naslednje 
S K L E P E :
Državni svet Republike Slovenije in Ministrstvo za zdravje - Urad za          droge sta 24.5.2005 in 7. 6. 2005 organizirala civilno tribuno na temo          Problematika drog v Sloveniji.
Civilna tribuna je bila organizirana s ciljem, da se soočijo mnenja in          predlogi glede reševanja problemov, ki so neposredno oziroma posredno          povezani z rabo tako prepovedanih kot tudi dovoljenih drog. 
Dne 27. 2. 2004 je Državni zbor Republike Slovenije sprejel Resolucijo          o nacionalnem programu na področju drog 2004 - 2009, v kateri so opredeljeni          politika in cilji, ki jih želimo doseči v prihodnjih letih (2004-2009),          ter področja, nosilci, mehanizmi in potrebna finančna sredstva za izvajanje          dejavnosti. Za realizacijo nacionalne strategije na področju drog bi morala          Vlada Republike Slovenije čim prej sprejeti Akcijski načrt za področje          drog, v katerem bodo podrobneje opredeljeni posamezni cilji in načini          uresničevanja zastavljenih ciljev ter konkretne naloge posameznih izvajalcev.          Vsem nosilcem je potrebno zagotoviti poleg deklarativne tudi materialno          podporo in podeliti ustrezna pooblastila, da bodo lahko odgovorno in profesionalno          opravili svoje naloge.
Ob tem se kot eno vodilnih vprašanj, na katerega smo skušali odgovoriti          tudi v okviru organiziranih javnih tribun, zastavlja vprašanje, kako uskladiti          delovanje in povezati odgovorne institucije in civilne iniciative ter          obstoječe programe pomoči, ki so se oblikovali tako znotraj javnega kot          tudi, v nemajhni meri, nevladnega sektorja. 
V uvodnih referatih in razpravi je sodelovalo več kot 70 udeležencev,          ki se s pojavom drog ukvarjajo na različnih področjih oziroma z različnih          vidikov. V diskusiji in referatih so bili tako predstavljeni različni          pogledi in v njih utemeljeni predlogi oblikovanja odgovorov na vprašanje          drog. Predstavljena so bila tako stališča teoretikov in raziskovalcev          kot tudi praktikov (s področja represije, zdravljenja in socialne obravnave).          
Že po uvodnih referatih je bilo mogoče ugotoviti, da se pogledi na pojav          drog medsebojno pomembno razlikujejo. Z drugimi besedami to pomeni, da          so droge predmet različnih diskurzov (medicinskega, pravnega, moralnega,          vzgojnega, socialno delavskega itd.). Posledično tako zasledimo razlike,          ki zadevajo percepcijo pojava, razumevanje etiologije pojava, pojmovanje          nevarnosti in škode oziroma posledic rabe drog, videnje ciljev in prioritet          ter seveda predlagane strategije ukvarjanja s pojavom. 
Kolikor so nekateri govorci zagovarjali nujnost povečanja pooblastil represivnih          organov in so rešitev problema videli predvsem v jačanju represije na          področju drog, so drugi v aktualni politiki do drog, ki temelji na kazenski          zakonodaji, videli glavno gonilo marginalizacije in stigmatizacije uporabnikov          drog ter s tem bistvo problema drog. Podobne razlike so se pokazale tudi,          ko je bilo govora o programih pomoči. Temeljno vprašanje, o katerem so          bila mnenja deljena in celo diametralno nasprotna, je bilo vprašanje razumevanja          ciljev obravnave (zdravljenja oziroma socialne rehabilitacije). Ponovno          je bilo slišati različna mnenja glede rabe metadona v obravnavi oziroma          zdravljenju zasvojenosti z opiati. Predvsem nasprotniki zdravljenja z          metadonom so kot edini možni cilj obravnave videli popolno opustitev uživanja          drog, na drugi strani pa je bila abstinenca predstavljena kot le eden          od možnih ciljev obravnave. Na problem izključnega osredotočenja na abstinenco          so opozorili predvsem zagovorniki pristopa zmanjševanja škode. Opozorili          so, da se je dosedanja praksa, ki si je kot edini cilj obravnave zasvojenosti          zastavila abstinenco, izkazala za nerealno in celo kontraproduktivno.          Slednje, po mnenju zagovornikov pristopa, potrjujejo tudi različne tuje          in pri nas izvedene raziskave. Poleg tega upravičenost takega mnenja potrjuje          tudi izkušnja, ki smo jo imeli v Sloveniji v času, ko smo pričeli z uvajanjem          metadona v obravnavo zasvojenosti. Dejstvo je namreč, da so se z uvedbo          metadona za vključitev v programe obravnave odločili številni uporabniki,          ki so pred tem predstavljali t.i. skupino skritih uživalcev drog in niso          bili v stiku z nobenim od programov pomoči. Slednje je izjemno pomembno          posebno v času epidemije aidsa. 
V zvezi z obravnavo zasvojenosti so bile izražene tudi zahteve po uskladitvi          terminologije in posledično definiranju vsebine posameznih pojmov, kot          so: zdravljenje, socialna rehabilitacija, laične oblike pomoči idr. 
Manj nasprotovanj je bilo zaznati, ko je bilo govora o primerni preventivi.          Udeleženci so se v veliki meri strinjali, da je potrebno na tem področju          narediti več, predvsem v smeri informiranja in izobraževanja različnih          ciljnih skupin. Poudarjena je bila zahteva po nujnosti usklajenega sodelovanja          med odgovornimi institucijami, posebej je bilo ob tem izpostavljeno področje          šolstva in izobraževanja. 
V zvezi s primernim preprečevanjem je bilo ugotovljeno tudi, da je pozornost          javnosti kot tudi stroke nesorazmerno (tj. glede na obseg problema) nagnjena          k nedovoljenim drogam, zato je v Akcijskem načrtu potrebno opredeliti          ukrepe za preprečevanje oziroma zmanjšanje škode, ki nastaja zaradi rabe          alkohola in tobaka. Pozornost pa bo potrebno nameniti tudi rabi zdravil          brez zdravniškega nadzora.
Ugotovitve, predlogi
Kljub ugotovitvi, da na področju drog obstajajo različni diskurzi in v          njih utemeljeni pristopi, ki se med seboj razlikujejo, nekateri so si          celo diametralno nasprotni, je bilo med diskusijo mogoče identificirati          nekaj točk, o katerih je bilo doseženo razmeroma visoko soglasje:
    -  uporabniki drog potrebujejo različne programe pomoči;
 
    -  zagotoviti je potrebno možnost izbire med programi obravnave in povečati            dostopnost programov pomoči, ki naj temeljijo na prostovoljnosti vključitve;
 
    -  jasno je potrebno opredeliti cilje posameznih programov;
 
    -  opraviti je potrebno pregled programov in služb ter jih oceniti z            vidika postavljenih ciljev in metod dela;
 
    -  na področju vzgoje in izobraževanja je potrebno šolam in drugim ustanovam            dati takšna pooblastila, da bodo lahko učinkovito ukrepale, ko bodo            zaznale probleme na tem področju; 
 
    -  posebej je potrebno opraviti pregled t.i. primarno preventivnih programov            ter jih oceniti predvsem z vidika uresničljivosti ciljev, ki si jih            zastavljajo. Dejstvo je namreč, da mnoge predloge glede preprečevanja            rabe drog, ki smo jih slišali na javnih tribunah, poznamo že iz sedemdesetih            let, tj. časa, ko smo se v našem prostoru začeli soočati z rabo prepovedanih            drog. Zaradi slednjega se zdi smiselno v razmišljanje o preprečevalnih            programih vključiti tudi vprašanje, zakaj zastavljeni načrti za preprečevanje            rabe drog niso bili realizirani. Odgovor na to vprašanje lahko pripomore            k načrtovanju učinkovite in na dejstvih temelječe preprečevalne dejavnosti;
 
    -  financiranje programov naj bo pregledno;
 
    -  skladno z nacionalnim programom, ki raziskovanje postavlja kot eno            od prioritetnih nalog, je potrebno za to področje zagotoviti ustrezna            sredstva. Dejstvo je namreč, da šele sprotno in razmeroma kontinuirano            spremljanje trendov uporabe dovoljenih in nedovoljenih drog predstavlja            enega od pogojev za razvijanje ustrezne politike na področju drog;
 
    -  odvisnikom, ki se vračajo iz kazensko poboljševalnih zavodov, je            potrebno zagotoviti varno okolje in takojšno vključitev v izobraževalne            ter delovne programe ter spremljati njihovo rehabilitacijo do dokončne            reintegracije v vsakdanje življenje;
 
    -  Vlada Republike Slovenije mora prevzeti odgovornost za usklajeno            delovanje pristojnih resorjev in za organiziran boj proti mamilom, ki            naj se ga vodi iz enega samega centra. Državni svet predlaga Vladi Republike            Slovenije, da naj na nivoju vlade ustanovi medresorski organ, ki bo            skrbel za učinkovito izvajanje nalog in akcij vseh nosilcev reševanja            problematike drog.