Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Zapisnik 3. seje Državnega sveta Republike Slovenije |
|||||||||||
Seja je bila v sredo 23.1.2008. Predsednik je pričel 3. sejo Državnega sveta Republike Slovenije, ki jo je sklical na podlagi 53. člena Zakona o Državnem svetu in na podlagi 51. in 51. a člena Poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije. Seja se je pričela ob 12.04 in se zaključila ob 16.16 uri. Opravičili so se:
* * * Na sejo so bili vabljeni:
- - - Od vabljenih so se seje udeležili:
* * * O sklicu seje je predsednik obvestil predsednika Državnega zbora Republike Slovenije gospoda Franceta Cukjatija dr. med. in predsednika Vlade Republike Slovenije gospoda Janeza Janšo. * * * S sklicem dne 10.1.2008 so državna svetnica in svetniki prejeli predlog dnevnega reda, ki je bil naslednji:
UMIK Predsednik je, na predlog kolegija državnega sveta predlagal, da se točka:
umakne z dnevnega reda današnje seje. Poslovnik Državnega sveta je zelo pomemben akt Državnega sveta, ki ureja organizacijo in delo Državnega sveta. Zato je predsednik predlagal preložitev te točke dnevnega reda na naslednjo sejo, da bodo lahko imeli več časa za pripravo Poslovnika ter njegovo obravnavo na pristojni komisiji in interesnih skupinah. Predlog za umik je bil sprejet (24 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 28 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
RAZŠIRITEV Predsednik je na, predlog kolegija Državnega sveta predlagal, da dnevni red seje razširijo s
Predlagana razširitev je bil sprejeta (29 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 28 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
RAZŠIRITEV Predsednik je na, predlog kolegija Državnega sveta predlagal, da dnevni red seje razširijo s
Predlagana razširitev je bil sprejeta (26 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 30 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal). DNEVNI RED Predsednik je predlagal naslednji dnevni red:
Predlagan dnevni red je bil sprejet (25 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 27 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
K 1. točki dnevnega reda: Odobritev zapisnika 2. seje Državnega sveta Republike Slovenije Zapisnik 2. seje Državnega sveta Republike Slovenije so državna svetnica in svetniki prejeli z elektronsko pošto 15.1.2008. Predsednik je ugotovil, da na podlagi 3. odstavka 72. člena Poslovnika ni prejel nobene pisne pripombe na zapisnik in predlagal, da o zapisniku 2. seje glasujejo. Zapisnik 2. seje je bil sprejet (31 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 31 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
K 2. točki dnevnega reda: Pobude in vprašanja državne svetnice in svetnikov Na klop so državna svetnica in svetniki prejeli vprašanja državnega svetnika Marijana Klemenca Ministrstvu za pravosodje glede pospešitve dela državnega pravobranilstva v zvezi z vračanjem vlaganj v javno telekomunikacijsko omrežje.
Predlog sklepa so prejeli na klop. Predsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 3. seji, dne 23. 1. 2008, v skladu z 41. členom Poslovnika Državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04, 18/05 in 86/07) obravnaval vprašanja državnega svetnika Marijana Klemenca v zvezi z vračanjem vlaganj v javno telekomunikacijsko omrežje in na podlagi prvega odstavka 56. člena Zakona o Državnem svetu (Ur. l. RS, št. 100/05 - uradno prečiščeno besedilo) sprejel naslednji S K L E P : Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanja državnega svetnika Marijana Klemenca in predlaga Ministrstvu pravosodje, da vprašanja preuči in nanje odgovori. Vprašanja Marijana Klemenca se glasijo: Kako se lahko pospeši delo državnega pravobranilstva v zvezi z vračanjem vlaganj v javno telekomunikacijsko omrežje? Ali bo država izplačala zamudne obresti na znesek, ki bi ga morala ponuditi v predlogu poravnave do 30. 11. 2006, ko bi morali biti izdelani vsi predlogi? Do kdaj lahko občine pričakujejo rešitev njihovih zahtevkov, da bodo lahko dale konkretni odgovor na redna poizvedovanja občanov? Obrazložitev: Komisija za opravljanje strokovnih in tehničnih nalog je na podlagi 9. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o vračanju vlaganj v javno telekomunikacijsko omrežje (Ur. l. RS, št. 60/06) dne 14. 7. 2006 v Uradnem listu RS št. 73-74/2006 objavila javni poziv in obvestilo za vlaganje zahtevkov za vračilo vlaganj v javno telekomunikacijsko omrežje. V 7. točki poziva je bil naveden 90-dnevni rok za vložitev zahtevka od objave poziva, ki se je iztekel 12. 10. 2006. Prav tako je zakon v 4. točki 4. člena določil rok, do katerega morajo biti pripravljeni predlogi za sklenitev pisnih poravnav, in sicer 30. 11. 2006. Ta rok je še vedno v veljavi, saj se s kasnejšimi spremembami zakona ni spremenil. Zakonodaja je določila zelo kratke roke za izpeljavo vseh potrebnih opravil na strani upravičencev do vračila, ki smo se jih tudi držali. Prav tako je zakonodaja določila razmeroma kratke roke za Državno pravobranilstvo oz. tudi za druge državne organe, vendar se jih le-ti niso držali in upravičenci še zmeraj čakajo. Ker je veliko upravičencev vložilo svoje zahtevke preko občin, sedaj le-ti krivijo občine za zavlačevanje pri izplačilu odškodnin. Zamuda pri izplačilu pa nastaja na strani države, in sicer prav zaradi neučinkovitega dela Državnega pravobranilstva. Zakonodaja sicer omogoča sodno varstvo upravičence, ki pa je ravno tako neučinkovito, kar se tiče reševanja zadev v razumnem roku. Razumen rok je že zdavnaj potekel. Državno pravobranilstvo na vprašanja o posredovanju informacij v zvezi s postopkom reševanja zahtevkov posreduje zgolj dopis oz. izjavo, da so prejeli 35.582 zahtevkov za vračilo in da je to nemogoče rešiti v zakonskih rokih. Prav tako navedejo, da vlagatelji ne izgubijo pravice do sodnega varstva po preteku roka, ki ga zakonodaja daje Državnemu pravobranilstvu oz. zavezancem za vračilo. * * * Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za pravosodje, da vprašanja preuči in v skladu s 96. členom Poslovnika Državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04, 18/05 in 86/07) nanje v roku 30 dni odgovori. Predlagan sklep je bil sprejet (28 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 26 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal). - - - Na klop so državna svetnica in svetniki prejeli pobudo Interesne skupine delodajalcev za oblikovanje protiinflacijske koalicije. Predlog sklepa so prejeli na klop. Obrazložitev je podal vodje Interesne skupine delodajalcev, Borut Meh. Stališče Interesne skupine delojemalcev je podal vodja, mag. Dušan Semolič. Razpravljali so mag. Dušan Semolič, Boris Šuštaršič, prof. dr. Jože Mencinger, prof. dr. Janvit Golob, dr. Andrej Rus, Rudi Cipot. Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 3. seji, dne 23. 1. 2008, v skladu z 41. členom Poslovnika Državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04, 18/05 in 86/07) obravnaval pobudo Interesne skupine delodajalcev za oblikovanje protiinflacijske koalicije in na podlagi prvega odstavka 56. člena Zakona o Državnem svetu (Ur. l. RS, št. 100/05 - uradno prečiščeno besedilo) sprejel naslednji S K L E P: Državni svet podpira pobudo za oblikovanje protiinflacijske koalicije in predlaga Vladi Republike Slovenije, da pobudo preuči in nanjo odgovori. V zadnjih štirih mesecih so se v Sloveniji razmere pričele izredno zaostrovati, tako na političnem, socialnem kakor tudi gospodarskem področju. Ob navdušenju zadnjih let, ki je bilo posledica pridružitve EU, uvedbi evra, vstopu v schengensko območje in na koncu predsedovanje EU, smo hote ali nehote pozabili nase in na svojo ranljivost. Verjeli smo, da je visoka rast v celoti rezultat zdrave in stabilne ekonomije. Verjeli smo, da skoraj polna zaposlenost pomeni tudi stabilnost. Zanemarili smo specifiko trga dela, strukturna neravnovesja in njegovo rigidnost. Podcenili smo pomen javnih financ. Danes bi radi nekateri prikazali razmere v Sloveniji kot izredne, kar niso. Inflacija je sicer visoka, vendar še vedno obvladljiva. Gospodarska rast je zadovoljiva in poslovna klima kljub pešanju še obetavna. S ciljem, da ohranimo relativno ugodna gibanja, da umirimo vzpodbujena inflacijska pričakovanja, Državni svet daje pobudo za oblikovanje protiinflacijske koalicije. Protiinflacijska koalicija bi se oblikovala na podlagi sklepa Vlade Republike Slovenije v obliki Sveta za ekonomsko, fiskalno in socialno politiko (v nadaljevanju: Svet). Svet bi sestavljali najmanj štirje ministri (finance, gospodarstvo, delo, javna uprava), člani ekonomsko socialnega sveta, predstavniki združenja bank, Banke Slovenije, ZPIZ, ZZZS in predstavniki strokovne javnosti. Naloga Sveta bi bila, da pripravi celovite ukrepe s katerimi se bo ustavil inflacijski val in postopno odpravljalo strukturna neskladja, ki se danes kažejo v neobvladovani inflaciji. Svet je strokovni in posvetovalni organ Vlade in pripravlja ukrepe, ki jih sprejme Vlada, in oblikuje mnenja o vladnih ukrepih. Nekateri ekonomisti in institucije so že v prvi polovici preteklega leta opozarjali, da inflacija v Sloveniji raste. Žal smo ta opozorila preslišali. Šele v mesecu novembru smo, tudi pod vplivom sindikalnega protesta, spoznali in se soočili z njo tudi zaradi resnih opozoril ECB. Leto smo končali z povprečno letno inflacijo 3,6 %, medtem ko je bila medletna rast življenjskih potrebščin (dec 07/dec 06) 5,6 %. Poprečna letna inflacija res nominalno ni velika, vendar je skoraj petdeset odstotkov višja kot v ostalih državah evro območja. Poleg tega se cene hrane, pijač, tobaka v zadnjih treh letih praktično niso spreminjale (2004 – 1,5 %,2005 – 0,2 %, 2006 – 2,6 %), medtem ko je povečanje za 2007 znašalo 7,5 %. * * * Državni svet Republike Slovenije predlaga Vladi Republike Slovenije, da pobudo preuči in v skladu s 96. členom Poslovnika Državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04,18/05 in 86/07) nanjo v roku 30 dni odgovori. Predlagan sklep je bil sprejet (34 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 29 jih je glasovalo za, 1 je bil proti in 4 so se glasovanja vzdržali). - - - Na klop so državna svetnica in svetniki prejeli vprašanje državnega svetnika Draga Žure glede skladnosti izdane bančne garancije z Zakonom o varstvu kupcev stanovanjskih in enostanovanjskih stavb. Predlog sklepa so prejeli na klop. Predsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 3. seji, dne 23. 1. 2008, v skladu z 41. členom Poslovnika Državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04, 18/05 in 86/07) obravnaval vprašanje državnega svetnika Draga Žure glede skladnosti izdane bančne garancije z Zakonom o varstvu kupcev stanovanjskih in enostanovanjskih stavb in na podlagi prvega odstavka 56. člena Zakona o Državnem svetu (Ur. l. RS, št. 100/05 - uradno prečiščeno besedilo) sprejel naslednji S K L E P : Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanje državnega svetnika Draga Žure in predlaga Inšpektoratu Republike Slovenje za okolje in prostor, Banki Slovenije in Uradu Republike Slovenije za varstvo potrošnikov, da vprašanje preučijo in nanj odgovorijo. Vprašanje Draga Žure se glasi: Ali je bančna garancija izdana na podlagi 26. člena Zakona o varstvu kupcev stanovanjskih in enostanovanjskih stavb (ZVKSES) (Ur. l. RS št. 18/2004 z dne 27. 2. 2004 - besedilo prvega odstavka 26. člena: Za zavarovanje svoje obveznosti v rokih iz 25. člena tega zakona odpraviti napake, ki se bodo pokazale v dveletnem jamčevalnem roku iz prvega odstavka 23. člena tega zakona mora prodajalec kupcu hkrati z izročitvijo nepremičnine izročiti nepreklicno bančno garancijo banke iz 1. točke prvega odstavka 41. člena tega zakona, s katero se banka zavezuje, da bo na prvi poziv kupca in brez ugovorov izplačala znesek, na katerega se glasi bančna garancija) skladna z zakonom, če vsebuje klavzulo, da je realizirana pod pogojem, da ji je priložena "fotokopija zapisnika podpisanega s strani uporabnika garancije in naročnika garancije o odpravi skritih napak, iz katerega izhaja, da naročnik garancije ni odpravil napak do roka navedenega v zapisniku za odpravo napak"? Obrazložitev: V skladu s 23. členom ZVKSES prodajalec odgovarja za napake nepremičnine, ki jih ni bilo mogoče ugotoviti ob prevzemu nepremičnine (kakor zakon definira skrite napake), če se napake pokažejo v dveh letih od prevzema nepremičnine. Prodajalec odgovarja tudi za skrite napake, ki imajo značilnost napak v solidnosti gradnje (662. člen OZ), če se le te pojavijo v desetih letih od prevzema nepremičnine. Na podlagi 24. člena ZVKSES je kupec dolžan prodajalca pisno obvestiti o skritih napakah najkasneje v dveh mesecih šteto od dneva, ko je napako ugotovil oziroma v šestih mesecih, če gre za napako v solidnosti gradbe. Naročnik garancije oz. prodajalec je dolžan v 15-ih dneh od prejema obvestila o napaki pregledati nepremičnino in uporabnikoma garancije oz. kupcema v nadaljnjih 15-ih dneh dostaviti obvestilo o vzrokih za napako in o načinu, na katerega namerava odpraviti napako, kot določa prvi odstavek 25. člena ZVKSES. * * * Državni svet Republike Slovenije predlaga Inšpektoratu Republike Slovenje za okolje in prostor, Banki Slovenije in Uradu Republike Slovenije za varstvo potrošnikov, da vprašanje preučijo in v skladu s 96. členom Poslovnika Državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04, 18/05 in 86/07) nanj v roku 30 dni odgovorijo.
Predlagan sklep je bil sprejet (28 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 29 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in 1 se je glasovanja vzdržal). - - - Na klop so državna svetnica in svetniki prejeli vprašanja državnega svetnika Draga Žure glede omejitve hitrosti v predorih na štajerski in primorski avtocesti. Predlog sklepa so prejeli na klop. Obrazložitev je podal predlagatelj, Drago Žura. Predsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 3. seji, dne 23. 1. 2008, v skladu z 41. členom Poslovnika Državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04, 18/05 in 86/07) obravnaval vprašanja državnega svetnika Draga Žure glede omejitve hitrosti v predorih na primorski in štajerski avtocesti in na podlagi prvega odstavka 56. člena Zakona o Državnem svetu (Ur. l. RS, št. 100/05 - uradno prečiščeno besedilo) sprejel naslednji S K L E P : Državni svet Republike Slovenije podpira vprašanja državnega svetnika Draga Žure in predlaga Ministrstvu za promet, Družbi za avtoceste Republike Slovenije in Družbi za državne ceste, da vprašanja preučijo in nanje odgovorijo. Vprašanja državnega svetnika Draga Žura se glasijo:
* * * Državni svet Republike Slovenije predlaga Ministrstvu za promet, Družbi za avtoceste Republike Slovenije in Družbi za državne ceste, da vprašanja preučijo in v skladu s 96. členom Poslovnika Državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04, 18/05 in 86/07) nanje v roku 30 dni odgovorijo. Predlagan sklep je bil sprejet (34 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 28 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in 2 sta se glasovanja vzdržala). - - - Proceduralno pripombo je podal dr. Zoltan Jan in sicer glede vprašanja, ki ga je posredoval predsedniku Državnega sveta in ni bil uvrščen na dnevni red 3. seje. - - - Za vprašanja, na katera po preteku 30-dnevnega roka še ni bilo prejetih odgovorov, bodo posredovane urgence na pristojna ministrstva oziroma organe.
Predsednik je uvodoma opozoril, da je razprava o zakonih iz ti. prvega paketa pokrajinske zakonodaje - zakon o pokrajinah, zakon o volitvah v pokrajine in zakon o financiranju pokrajin, v Državnem svetu in Državnem zboru zaključena, saj bo Državni zbor v skladu s Poslovnikom Državnega zbora in sklepom, ki ga je sprejel Državni zbor na 32. seji, 24.10.2007, le še glasoval o že vloženih amandmajih in zakonih. Predlog zakona o ustanovitvi pokrajin je objavljen v Poročevalcu Državnega zbora št. 117/07. Predlog zakona je obravnavala Interesna skupina lokalnih interesov. Poročilo Interesne skupine so državna svetnica in svetniki prejeli po elektronski pošti 18.1.2008 in na klop. Stališče Interesne skupine delodajalcev, k vsem trem predlogom zakonov, so prejeli na klop. Stališče Interesne skupine lokalnih interesov so prejeli na klop. Stališče Interesne skupine delojemalcev so prejeli na klop. Obrazložitev je v imenu predlagateljev predloga zakona podal dr. Ivan Žagar, Minister brez listnice pristojen, za področje lokalne samouprave in regionalne politike . Stališče Interesne skupine lokalnih interesov je podal vodja, Milan Ozimič. Stališče Interesne skupine negospodarskih dejavnosti je podal vodja, Anton Peršak. Stališče Interesne skupine delojemalcev je podal Branimir Štrukelj. Stališče Interesne skupine kmetov, obrtnikov in samostojnih poklicev je podal vodja, Peter Vrisk. Razpravljali so prof. dr. Jože Mencinger, Peter Požun, prof. dr. Janvit Golob, Milan Ozimič, dr. Andrej Rus, Marijan Klemenc, dr. Zoltan Jan, Drago Ščernjavič, Rajko Fajt, Darko Fras, Jože Mihelčič, Vincenc Otoničar, Bojan Papič, mag. Blaž Kavčič, Jernej Lampret. Na vprašanja je odgovarjal dr. Ivan Žagar, Minister brez listnice pristojen, za področje lokalne samouprave in regionalne politike. Amandma je vložila Interesna skupina lokalnih interesov in sicer: Predlagan amandma je bil sprejet (30 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 21 jih je glasovalo za, 3 so bili proti in 6 se jih je glasovanja vzdržalo). Predsednik je predlagal, da Državni svet skupaj s prejetim amandmajem, sprejme naslednji sklep: M N E N J E k predlogu Zakona o ustanovitvi pokrajin (ZUPok) - prva obravnava
Državni svet podpira predlog zakona kot primerno podlago za nadaljnjo obravnavo. Državni svet poudarja, da je paket pokrajinske zakonodaje plod večletnega dela tako sedanje kot prejšnjih vlad ter njihovih strokovnih služb in članov strokovnih skupin, ki so bile imenovane posebej za ta namen. To se kaže tudi v predlaganih rešitvah, ki so rezultat vseh dosedanjih prizadevanj za uskladitev različnih interesov pri ustanavljanju pokrajin in imajo največ možnosti za pridobitev potrebne večine v Državnem zboru. Pokrajinsko zakonodajo bi morali čim prej sprejeti, saj bo v nasprotnem primeru odločanje o ustanovitvi pokrajin preloženo za nedoločen čas, s tem pa želene decentralizacije in dekoncentracije oblastnih funkcij še dolgo ne bomo uresničili. Državni zbor je sprejel spremembo Ustave Republike Slovenije na področju regionalizacije z veliko večino, kar pomeni, da je v času sprejemanja ustavnih sprememb prevladalo stališče, da je ustanovitev pokrajin z vidika doseganja enakomernejšega regionalnega razvoja in decentralizacije oblasti nujna. Pri določanju števila in območij pokrajin je treba po mnenju Državnega sveta izhajati iz dejstva, da se zakon, s katerim se ustanovijo pokrajine, sprejema z dvotretjinsko večino glasov navzočih poslancev Državnega zbora. Ustava Republike Slovenije v 143. členu določa, da mora biti v postopku za sprejem zakona, s katerim se pokrajine ustanovijo, zagotovljeno sodelovanje občin. Zato Državni svet pričakuje, da bosta Vlada in Državni zbor v čim večji meri upoštevala voljo oziroma pripombe (mejnih) občin na predlagana območja pokrajin, predvsem v primeru strokovno utemeljenih predlogov ter izpolnjevanju pogojev, na podlagi katerih temelji predlagana teritorialna členitev. Usklajene predloge občin znotraj posamezne pokrajine bi moral zakonodajalec v celoti upoštevati. Stališča občin in lokalnega prebivalstva o določitvi sedeža pokrajinskega sveta in pokrajinske uprave v pokrajini bi morali v nadaljnjem postopku sprejemanja zakona v največji možni meri upoštevati, pri čemer se Državni svet zaveda, da bo za tista okolja, kjer imajo občine znotraj posameznih pokrajin nasprotujoča stališča, odločitev težja. Ob tem Državni svet opozarja na določitev sedeža pokrajinske uprave v Koroški pokrajini, kjer je Vlada kot predlagateljica zakona spregledala večinsko mnenje občinskih svetov koroških občin, ki je bilo podano v okviru 60 dnevne javne razprave. Državni svet ugotavlja, da imajo občine na območju Dolenjske-belokranjske pokrajine nasprotujoča stališča o poimenovanju pokrajine, saj vladni predlog poimenovanja pokrajine podpirajo vse tri belokranjske občine, medtem ko vladnemu predlogu nasprotuje enajst dolenjskih občin. Belokranjske občine, ki so odstopile od svojega prvotnega predloga za samostojno pokrajino, se zaradi tega, ker v Državnem zboru "nimajo svojega predstavnika" bojijo, da bo v nadaljnjem postopku sprejemanja zakona prišlo do drugačne odločitve in bo ime "belokranjska" izginilo iz imena "Dolenjsko-belokranjska pokrajina". Zato Bela krajina apelira na zakonodajalca, da se sprejeti dogovori ne rušijo v nadaljnjem postopku sprejemanja zakona. Državni svet nadalje ugotavlja, da se v Mestni občini Ljubljana zaradi predlagane teritorialne členitve Slovenije na 14 pokrajin bojijo, da se bo ponovila zgodba s prvega nivoja lokalne samouprave, ko so bile ekonomsko šibke in premajhne občine odvisne od sredstev državnega proračuna. Štirinajst pokrajin je preveliko število in pomeni neracionalno drobljenje z vidika razpoložljivih finančnih virov. Državni svet tudi ugotavlja, da zasavske občine nimajo skupnih interesov in povezav (ekonomskih, zgodovinskih, prometnih, itd.) z ostalimi občinami v okviru predlagane Kamniško-zasavske pokrajine. Predlagan sklep je bil sprejet (32 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 20 jih je glasovalo za, 8 jih je bilo proti in 4 so se glasovanja vzdržali).
Predlog zakona o volilnih enotah za volitve v prve pokrajinske svete je objavljen v Poročevalcu Državnega zbora št. 117/07. Predlog zakona je obravnavala Interesna skupina lokalnih interesov. Poročilo Interesne skupine so državna svetnica in svetniki prejeli po elektronski pošti 18.1.2008 in na klop. Stališče Interesne skupine delodajalcev, k vsem trem predlogom zakonov, so prejeli na klop. Obrazložitev je v imenu predlagateljev predloga zakona podal dr. Ivan Žagar, Minister brez listnice pristojen, za področje lokalne samouprave in regionalne politike . Stališče Interesne skupine lokalnih interesov je podal vodja, Milan Ozimič. Stališče Interesne skupine negospodarskih dejavnosti je podal vodja, Anton Peršak. Stališče Interesne skupine delojemalcev je podal Branimir Štrukelj. Stališče Interesne skupine kmetov, obrtnikov in samostojnih poklicev je podal vodja, Peter Vrisk. Razpravljali so prof. dr. Jože Mencinger, Peter Požun, prof. dr. Janvit Golob, Milan Ozimič, dr. Andrej Rus, Marijan Klemenc, dr. Zoltan Jan, Drago Ščernjavič, Rajko Fajt, Darko Fras, Jože Mihelčič, Vincenc Otoničar, Bojan Papič, mag. Blaž Kavčič, Jernej Lampret. Na vprašanja je odgovarjal dr. Ivan Žagar, Minister brez listnice pristojen, za področje lokalne samouprave in regionalne politike. Predsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep:
M N E N J E k predlogu Zakona o volilnih enotah za volitve v prve pokrajinske svete (ZVEVPS) - prva obravnava
Državni svet podpira predlog zakona kot primerno podlago za nadaljnjo obravnavo. Predlagana območja volilnih enot za volitve v prve pokrajinske svete z vidika manjših občin ne predstavljajo najboljše rešitve, saj slednje v posameznih pokrajinah ne bodo imele možnosti, da bi dobile svojega predstavnika v pokrajinskem svetu. Državni svet se zaveda, da je pokrajina tista upravno-politična teritorialna enota, ki lahko odloča o razvoju na njenem območju, vendar pa bo pokrajinski svet sprejemal odločitve o zadevah, ki so pomembne tudi za razvoj občin. Zaradi tega se tudi pojavljajo predlogi, da bi imel svet občin, ki ga sestavljajo župani občin z območja pokrajine, večjo težo pri sprejemanju regionalnega razvojnega programa in drugih ključnih razvojnih projektih. Ob tem Državni svet opozarja na neenakomerno obravnavo občin znotraj posameznih pokrajin, saj imajo nekatere že vnaprej zagotovljenega člana oziroma več članov v pokrajinskem svetu, druge pa ne. Državni svet podpira predlog občin za preoblikovanje območij volilnih enot za volitve v prve pokrajinske svete, v kolikor ti predlogi ohranjajo čim bolj enakomerno zastopanost posameznih območij v pokrajinskih svetih in da je en član pokrajinskega sveta voljen na približno enako število prebivalcev. Nekateri državni svetniki opozarjajo na predlagano število članov pokrajinskih svetov po volilnih enotah po posameznih pokrajin, saj primerjava kaže, da bo npr. v Štajerski pokrajini v volilni enoti z 34.519 prebivalci izvoljenih 8 pokrajinskih svetnikov, medtem ko bo v volilni enoti s 16.727 prebivalci v Savinjsko-šaleški pokrajini izvoljenih 9 članov pokrajinskega sveta. Predlagan sklep je bil sprejet (32 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 21 jih je glasovalo za, 5 jih je bilo proti in 6 se jih je glasovanja vzdržalo).
Predlog zakona o prenosu nalog v pristojnost pokrajin je objavljen v Poročevalcu Državnega zbora št. 118/07. Predlog zakona je obravnavala Interesna skupina lokalnih interesov. Poročilo Interesne skupine so državna svetnica in svetniki prejeli po elektronski pošti 18.1.2008 in na klop. Stališče Interesne skupine delodajalcev, k vsem trem predlogom zakonov, so prejeli na klop. Obrazložitev je v imenu predlagateljev predloga zakona podal dr. Ivan Žagar, Minister brez listnice pristojen, za področje lokalne samouprave in regionalne politike . Stališče Interesne skupine lokalnih interesov je podal vodja, Milan Ozimič. Stališče Interesne skupine negospodarskih dejavnosti je podal vodja, Anton Peršak. Stališče Interesne skupine delojemalcev je podal Branimir Štrukelj. Stališče Interesne skupine kmetov, obrtnikov in samostojnih poklicev je podal vodja, Peter Vrisk. Razpravljali so prof. dr. Jože Mencinger, Peter Požun, prof. dr. Janvit Golob, Milan Ozimič, dr. Andrej Rus, Marijan Klemenc, dr. Zoltan Jan, Drago Ščernjavič, Rajko Fajt, Darko Fras, Jože Mihelčič, Vincenc Otoničar, Bojan Papič, mag. Blaž Kavčič, Jernej Lampret. Na vprašanja je odgovarjal dr. Ivan Žagar, Minister brez listnice pristojen, za področje lokalne samouprave in regionalne politike. Amandma je vložila Interesna skupina kmetov obrtnikov in samostojnih poklicev in sicer:
"Državni svet podpira, da Sklad kmetijskih zemljišč in gozdov Republike Slovenije ostane organiziran tako, kot je sedaj in da se kmetijska zemljišča in gozdovi, s katerimi upravlja sklad, ne prenašajo na pokrajine." Predlagan amandma ni bil sprejet (32 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 12 jih je glasovalo za, 15 jih je bilo proti in 5 se jih je glasovanja vzdržalo). - - - Amandma je vložila Interesna skupina kmetov obrtnikov in samostojnih poklicev in sicer:
"Državni svet predlaga, da se na področju kmetijstva ne ustanavljajo javni zavodi v pokrajinah, saj že sedaj obstajajo območni kmetijski zavodi v Republiki Sloveniji v okviru Kmetijsko-gozdarske zbornice Slovenije." Predlagan amandma je bil sprejet (32 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 19 jih je glasovalo za, 2 sta bila proti in 11 se jih je glasovanja vzdržalo). - - - Amandma je vložila Interesna skupina delojemalcev in sicer:
"Državni svet opozarja na peti odstavek 403. člena predloga zakona o prenosu nalog v pristojnost pokrajin, ki že vnaprej slabša položaj delavca, sklicujoč se na 73. člen Zakona o delovnih razmerjih." Predlagan amandma je bil sprejet (32 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 20 jih je glasovalo za, 2 sta bila proti in 9 se jih je glasovanja vzdržalo). Predsednik je predlagal, da Državni svet skupaj s sprejetimi amandmaji, sprejme naslednji sklep: M N E N J E k predlogu Zakona o prenosu nalog v pristojnost pokrajin (ZPNPPok) - prva obravnava Državni svet podpira predlog zakona kot primerno podlago za nadaljnjo obravnavo. Iz uvodnih obrazložitev zakona izhaja, da se z zakonom določajo naloge regionalnega pomena in lokalne zadeve širšega pomena, ki se prenašajo z državnega na pokrajinski nivo. Državni svet ugotavlja, da se bodo prenesle tudi nekatere naloge z občinskega na pokrajinski nivo, kar pa ni v skladu z načelom subsidiarnosti in zasledovanjem cilja doseganja decentralizacije oblastnih funkcij. Državni svet podpira predloge občin, ki se v povezavi s prenosom nalog z državnega nivoja na pokrajinski nivo nanašajo na ključne prihodke občin, kot so taksa za obremenjevanje okolja z odpadnimi vodami in taksa za obremenjevanje zaradi odlaganja odpadkov, ki bi morale biti v skladu načelom, da se za izvrševanje pristojnosti (opravljanje nalog) prilagodijo tudi viri sredstev, prenesene na občinski nivo. Državni svet podpira tudi predlog, da se kmetijska zemljišča v lasti Republike Slovenije in stavbna zemljišča v gospodarjenju Sklada kmetijskih zemljišč in gozdov Republike Slovenije (sklad) neodplačno prenesejo v last občin. Zemljišča, ki so bila na dan uveljavitve Zakona o Skladu kmetijskih zemljišč in gozdov Republike Slovenije v prostorskem planu opredeljena kot stavbna, v skladu s tem zakonom niso bila prenesena na sklad, ne glede na to, ali so bila pozidana ali ne. Tako je nekaterim občinam ostala v lasti velika površina stavbnih zemljišč, ki so bila do danes dejansko v kmetijski rabi. Na drugi strani pa veliko občin na podeželju ni imelo na razpolago sredstev za izdelavo prostorskih izvedbenih aktov, na podlagi katerih so zemljišča pridobila status stavbnih zemljišč. Zato so bila s teh občin praviloma na sklad prenesena vsa ali vsaj večina stavbnih nepozidanih zemljišč. Te občine so ob prenosu zemljišč na sklad izgubile celo tista kmetijska zemljišča, ki so jih kupile za potrebe infrastrukture po sprejetih prostorskih izvedbenih aktih. Ob upoštevanju pristojnosti občin na področju kmetijstva in zagotavljanju potrebne infrastrukture, ugotovimo, da je na lokalnem nivoju pretežno občina odgovorna za gradnjo infrastrukture, za katero so potrebna nova zemljišča (npr. lokalne ceste, parkirišča, otroška igrišča, pločniki, športna igrišč, itd.), po predlogu zakona pa tudi za financiranje komasacij in melioracij. Občinam bi lahko zagotovili sredstva za izvajanje pristojnosti na področju kmetijstva z brezplačnim prenosom kmetijskih zemljišč. Državni svet podpira predlog, da se z dopolnitvijo Zakona o varstvu okolja inšpekcijski nadzor na področju varstva okolja organizira tudi na pokrajinskem nivoju, saj je obseg dela občinskih inšpektorjev za območje ene občine premajhen, na drugi strani pa organiziranje skupnih občinskih inšpekcijskih služb povzroča bistveno več administrativnega dela in usklajevanja glede delovanja skupnega organa kot na nivoju pokrajine. Državni svet predlaga, da se na področju kmetijstva ne ustanavljajo javni zavodi v pokrajinah, saj že sedaj obstajajo območni kmetijski zavodi v Republiki Sloveniji v okviru Kmetijsko-gozdarske zbornice Slovenije. Državni svet opozarja na peti odstavek 403. člena predloga Zakona o prenosu nalog v pristojnost pokrajin, ki že vnaprej slabša položaj delavca, sklicujoč se na 73. člen Zakona o delovnih razmerjih. Državni svet ugotavlja, da bo hkrati s prenosom nalog z državnega na pokrajinski nivo potekal tudi prenos kadrov, kar bo pozitivno vplivalo na dnevne migracije, saj bodo uslužbenci, ki se danes vozijo na delo v prestolnico, prerazporejeni na pokrajine in bodo ostajali v svojih okoljih. Predlagan sklep je bil sprejet (33 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 21 jih je glasovalo za, 9 jih je bilo proti in 3 so se glasovanja vzdržali).
Predlog zakona je objavljen v Poročevalcu Državnega zbora št. 131/07. Predlog zakona sta obravnavali Interesna skupina delodajalcev in Interesna skupina delojemalcev. Poročili interesnih skupin so državna svetnica prejeli na klop. Stališče Interesne skupine negospodarskih dejavnosti so prejeli na klop. Obrazložitev je v imenu predlagateljev podala Gospa Marjeta Petrač, sekretarka, Ministrstvo za gospodarstvo. Stališče Interesne skupine delodajalcev je podal Bojan Papič. Stališče Interesne skupine delojemalcev je podal vodja, mag. Dušan Semolič. Predsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: M N E N J E k predlogu Zakona o udeležbi delavcev pri dobičku (ZUDDob) - druga obravnava Državni svet predlog zakona podpira. Državni svet ugotavlja, da so predlagane rešitve rezultat večletnih zahtev in poskusov, da se pripravi in med socialnimi partnerji uskladi zakon, ki bi z ustrezno delitvijo dobička izboljšal socialni položaj delavcev, jih stimuliral ter krepil pripadnost družbi, po drugi strani pa tudi uveljavil davčne ugodnosti, ki jih je pripravljena priznati država in ki bodo pozitivno vplivale na poslovanje družbe in dvig konkurenčnosti. Predlog zakona predvideva dve shemi udeležbe pri dobičku, in sicer denarno in delniško, pogoje za pridobitev davčnih olajšav ter postopek sklepanja pogodbe o udeležbi pri dobičku in način prenehanja veljavnosti pogodbe. Predlog zakona določa, da je udeležba pri dobičku prostovoljna tako za delavca kot za družbo, zakon pa se bo uporabljal za vse kapitalske družbe z izjemo določb, ki se nanašajo na delniško shemo in se uporabljajo le za delniške družbe, katerih delnice so uvrščene na organiziran trg vrednostnih papirjev. Predlog zakona uveljavlja tudi omejitev, da se delavcem lahko izplača največ 20 % dobička posameznega poslovnega leta, vendar ne več kot 10 % letnega bruto zneska plač, ki so bile izplačane v tem letu. Najvišji izplačan znesek na delavca je limitiran s 5.000 evri. Denarna shema daje delavcu pravico do udeležbe pri dobičku in izplačila zneska v denarju, vključno z obrestmi na znesek dobička. Z delniško shemo se družba zaveže, da bo delavcu izplačala pripadajoč znesek dobička v obliki navadnih imenskih delnic. Delnice lahko družba zagotavlja s povečanjem osnovnega kapitala ali s pridobitvijo določenega deleža lastnih delnic. Cena, po kateri se obračunajo delnice, ne sme biti nižja od zadnje tržne cene od že izdanih delnic družbe, kar pomeni povprečno ceno delnice, doseženo na organiziranem trgu v zadnjih dvanajstih mesecih pred pridobitvijo pravice do pripadajočega deleža. Razpolagalna pravica s tako pridobljenimi delnicami je omejena na tri leta. Z vpisom pogodbe v register, ob izpolnjevanju drugih pogojev, družba in delavci pridobijo pravico do uveljavitve davčnih olajšav. Družba delodajalka lahko uveljavlja zmanjšanje davčne osnove za 70 ali 100 % pripadajočega zneska dobička (vključno z obrestmi), ki se po tem zakonu lahko izplača delavcem, pri čemer se davčna olajšava v višini 70 % uveljavi po poteku enega leta od dne sprejetja sklepa o potrditvi letnega poročila in v višini 100 % po poteku treh let od sprejetja tega sklepa. Če je bila udeležba pri dobičku delavcem izplačana pred potekom enega leta od sprejetja tega sklepa, se olajšava ne more uveljavljati. Glede priznavanja odhodkov upravljanja zneska dobička, predlog zakona sledi ureditvi obdavčitve kapitalskih dobičkov in prizna le 1 % zneska olajšave. Dohodek v obliki pripadajočega zneska dobička, ki ga delavec prejme na podlagi denarne sheme, se šteje za dohodek iz delovnega razmerja. Če je dohodek iz denarne sheme izplačan po poteku enega leta od dne pridobitve pravice do pripadajočega zneska dobička, se ne všteva v davčno osnovo v višini 70 % tega dohodka, prispevki za socialno varnost pa se obračunajo in plačajo od 30 % tega dohodka. Če pa je dohodek izplačan po poteku treh let, velja za prispevke za socialno varnost celotna oprostitev plačila. Če je dohodek iz denarne sheme izplačan pred potekom enega leta, se v davčno osnovo všteva v celoti, prav tako se prispevki za socialno varnost obračunajo in plačajo od celotnega dohodka. Enaka razdelitev velja za pripadajoče obresti. Davčna obveznost ob odsvojitvi delnic iz sheme po treh letih se ugotavlja po pravilih, ki veljajo za dobiček iz kapitala. * * * Za poročevalca je bil določen državni svetnik Bojan Papič. Predlagan sklep je bil sprejet (24 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 24 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
Predsednik je najprej podal kratko pojasnilo glede postopka ratifikacije mednarodne pogodbe in sicer 169. člen Poslovnika Državnega zbora določa, da mednarodno pogodbo ratificira Državni zbor. Predlog zakona je objavljen v Poročevalcu Državnega zbora št. 5/08. Pobudo državnega svetnika Vincenca Otoničarja za sprejem mnenja Državnega sveta ob obravnavi Predlog zakona o ratifikaciji Lizbonske pogodbe, ki spreminja Pogodbo o Evropski uniji in Pogodbo o ustanovitvi Evropske skupnosti, so državna svetnica in svetniki prejeli na klop. Obrazložitev je v imenu predlagateljev predloga zakona podal gospod Gregor Krajc, namestnik direktorja, Služba Vlade RS za evropske zadeve. Predsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: M N E N J E k predlogu Zakona o ratifikaciji Lizbonske pogodbe, ki spreminja Pogodbo o Evropski uniji in Pogodbo o ustanovitvi Evropske skupnosti Državni svet Republike Slovenije predlog zakona podpira, hkrati pa meni, da je potrebno z vsebino in z vsemi novostmi, ki jih navedena pogodba prinaša, v čim večji meri seznaniti javnost. Lizbonska pogodba omogoča prilagoditev evropskih instituciji in njihovih metod dela novim razmeram v Evropski uniji, krepi demokratično legitimnost in utrjuje temeljne vrednote Evropske unije. Državni svet poudarja, da se s to pogodbo krepi vloga tako Evropskega kot nacionalnih parlamentov, ki so sestavljeni iz neposredno izvoljenih predstavnikov ljudstva, s tem pa se zmanjšuje tako imenovani demokratični deficit Evropske unije, do katerega je prihajalo ob prenosu odločitev nacionalnih parlamentov na Evropsko unijo, ko je bil glas in vpliv državljanov nekoliko razvrednoten, saj ni imel gotovega učinka. Zaradi večje vplivnosti neposredno izvoljenih predstavnikov v Evropski parlament in okrepljene vloge nacionalnih parlamentov je ljudem dana večja možnost za sooblikovanje evropske politike. Po besedah predsednika Evropske komisije postavlja Lizbonska pogodba državljane v središče evropskega projekta, pri čemer je potrebno še posebej poudariti, da z uveljavitvijo Lizbonske pogodbe Evropska unija postaja bolj demokratična in odprta, saj bodo razprave ob oblikovanju pravnega reda odprte javnosti, državljani EU pa bomo imeli možnost vplivanja na predlagane pravne akte. Predlagan sklep je bil sprejet (24 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 19 jih je glasovalo za, 1 je bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
Na podlagi Sklepa o spremembi Sklepa o organizaciji in delu službe Državnega sveta Republike Slovenije in na podlagi Akta o spremembi in dopolnitvi Akta o notranji organizaciji in sistemizaciji delovnih mest v službi Državnega sveta Republike Slovenije, sekretar Državnega sveta predlaga v imenovanje svojega namestnika. Predsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: i m e n u j e Primoža Hainza za namestnika sekretarja Državnega sveta. Predlagan sklep je bil sprejet (22 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 21 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in 1 se je glasovanja vzdržal).
Predlog sklepa o ustanovitvah in nalogah komisij Državnega sveta Republike Slovenije so državna svetnica in svetniki prejeli po elektronski pošti 17.1.2008 in na klop in je pripravljen na osnovi dogovora med interesnimi skupinami na Kolegiju državnega sveta. Predlog državnega svetnika Borisa Šuštaršiča za ustanovitev Komisije Državnega sveta za socialno varstvo, delo, zdravstvo in invalide, so prejeli po elektronski pošti 17.1.2008 in na klop in je že upoštevan v predlogu sklepa. Predlog državnega svetnika Alojza Kovšce za ustanovitev Komisije Državnega sveta za malo gospodarstvo in turizem so prejeli na klop. Zaradi dveh, nasprotujočih se predlogih, je kolegij Državnega sveta opravil razpravo in se poenotil s predlogom, da se ustanovi Komisija Državnega sveta za gospodarstvo, obrt, turizem in finance. Stališče Interesne skupine kmetov, obrtnikov in samostojnih poklicev so prejeli na klop. Stališče Interesne skupine kmetov, obrtnikov in samostojnih poklicev je podal Cvetko Zupančič. Stališče Interesne skupine lokalnih Interesov je podal vodja, Milan Ozmič, Razpravljal je Alojz Kovšca in Boris Šuštaršič. Predsednik je zaključil razpravo in predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: S K L E P o ustanovitvi in nalogah komisij Državnega sveta Republike Slovenije I. Ustanovijo se:
II. 1. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za državno ureditev Komisija za državno ureditev obravnava predloge zakonov in druge akte, ki se nanašajo na:
Komisija obravnava pobude in vprašanja članov Državnega sveta v zvezi z zadevami, ki jih obravnava ter druge zadeve, za katere jo pooblasti Državni svet. Komisija pripravlja predloge zahtev in mnenj v zvezi z zakoni in drugimi akti, ki se nanašajo na zadeve, ki jih obravnava. 2. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za mednarodne odnose in evropske zadeve Komisija za mednarodne odnose in evropske zadeve obravnava predloge zakonov in druge akte, ki se nanašajo na:
Komisija obravnava pobude in vprašanja članov Državnega sveta v zvezi z zadevami, ki jih obravnava ter druge zadeve, za katere jo pooblasti Državni svet. Komisija pripravlja predloge zahtev in mnenj v zvezi z zakoni in drugimi akti, ki se nanašajo na zadeve, ki jih obravnava. 3. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za gospodarstvo, obrt, turizem in finance Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za gospodarstvo, obrt, turizem in finance obravnava predloge zakonov in druge akte, ki se nanašajo na:
Komisija obravnava pobude in vprašanja članov Državnega sveta v zvezi z zadevami, ki jih obravnava ter druge zadeve, za katere jo pooblasti Državni svet. Komisija pripravlja predloge zahtev in mnenj v zvezi z zakoni in drugimi akti, ki se nanašajo na zadeve, ki jih obravnava.
4. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za socialno varstvo, delo, zdravstvo in invalide Komisija za socialno varstvo, delo, zdravstvo in invalide obravnava predloge zakonov in druge akte, ki se nanašajo na naslednja področja:
Komisija obravnava pobude in vprašanja članov Državnega sveta v zvezi z zadevami, ki jih obravnava ter druge zadeve, za katere jo pooblasti Državni svet. Komisija pripravlja predloge zahtev in mnenj v zvezi z zakoni in drugimi akti, ki se nanašajo na zadeve, ki jih obravnava.
5. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za kulturo, znanost, šolstvo in šport Komisija za kulturo, znanost, šolstvo in šport obravnava predloge zakonov in druge akte, ki se nanašajo na naslednja področja:
Komisija obravnava pobude in vprašanja članov Državnega sveta v zvezi z zadevami, ki jih obravnava ter druge zadeve, za katere jo pooblasti Državni svet. Komisija pripravlja predloge zahtev in mnenj v zvezi z zakoni in drugimi akti, ki se nanašajo na zadeve, ki jih obravnava.
6. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalni razvoj Komisije za lokalno samoupravo in regionalni razvoj obravnava predloge zakonov, in druge akte, ki se nanašajo na naslednja področja:
Komisija obravnava pobude in vprašanja članov Državnega sveta v zvezi z zadevami, ki jih obravnava ter druge zadeve, za katere jo pooblasti Državni svet. Komisija pripravlja predloge zahtev in mnenj v zvezi z zakoni in drugimi akti, ki se nanašajo na zadeve, ki jih obravnava.
7. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Komisija za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano obravnava predloge zakonov in druge akte, ki se nanašajo na naslednja področja:
Komisija obravnava pobude in vprašanja članov Državnega sveta v zvezi z zadevami, ki jih obravnava ter druge zadeve, za katere jo pooblasti Državni svet. Komisija pripravlja predloge zahtev in mnenj v zvezi z zakoni in drugimi akti, ki se nanašajo na zadeve, ki jih obravnava.
8. Mandatno-imunitetna komisija Državnega sveta Republike Slovenije Mandatno-imunitetna komisija Državnega sveta Republike Slovenije poleg zadev, ki izhajajo iz Zakona o Državnem svetu in Poslovnika Državnega sveta, opravlja še naslednje naloge:
III. Ta sklep začne veljati z dnem sprejema na seji Državnega sveta. Predlagan sklep je bil sprejet (23 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 22 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in 1 se je glasovanja vzdržal).
Državni svet izvoli komisije v celoti po kandidatnih listah. Na vsaki kandidatni listi mora biti poleg kandidata za predsednika in podpredsednika komisije še toliko kandidatov, kolikor članov komisije se voli. (prvi odstavek 12. člena Poslovnika državnega sveta). Kandidatne liste za komisije se pripravijo na podlagi dogovora med interesnimi skupinami in se predložijo predsedniku državnega sveta.(drugi odstavek 12. člena Poslovnika državnega sveta). Če kandidatna lista pri glasovanju ne dobi potrebne večine se glasovanje ponovi. Če kandidatna lista tudi pri ponovnem glasovanju ne dobi potrebne večine, se interesne skupine dogovorijo za novo kandidatno listo. (peti odstavek 12. člena Poslovnika državnega sveta). Predlog sklepa so državna svtnica in svetniki prejeli na klop. Predsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep:
i z v o l i l predsednike, podpredsednike in člane komisij Državnega sveta Republike Slovenije l. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za državno ureditev: predsednik: Bogomir Vnučec
ll. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za mednarodne odnose in evropske zadeve: predsednik: Vincenc Otoničar
lll. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za gospodarstvo, obrt, turizem in finance: predsednik: mag. Stojan Binder
IV. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za kulturo, znanost, šolstvo in šport: predsednik: dr. Zoltan Jan
V. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za socialno varstvo, delo, zdravstvo in invalide: predsednik: Boris Šuštaršič
VI. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za lokalno samoupravo in regionalni razvoj: predsednik: Darko Fras
VII. Komisija Državnega sveta Republike Slovenije za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano: predsednik: Cvetko Zupančič
VIII. Za podpredsednico Mandatno-imunitetne komisije se izvoli Lidija Jerkič. Predlagan sklep je bil sprejet (24 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 22 jih je glasovalo za, nihče ni bil proti in nihče se glasovanja ni vzdržal).
Po elektronski pošti 17.1.2008 in na klop so državna svetnica in svetniki prejeli predlog sedežnega reda državne svetnice in svetnikov. Predsednik je predlagal, da Državni svet sprejme naslednji sklep: Državni svet Republike Slovenije je na 3. seji, dne 23. 1. 2008, na podlagi 50. člena Poslovnika Državnega sveta (Ur. l. RS št. 44/93, 14/99, 2/04, 18/05 in 86/07) sprejel naslednji s k l e p : Sprejme se stalni sedežni red, ki upošteva naslednja kriterija:
Predsednik je zaključil 3. sejo Državnega sveta Republike Slovenije in se državni svetnici in svetnikom, ter vsem vabljenim, ki so se vabilu odzvali, zahvalil za sodelovanje in razpravo. |
Povezane vsebine | |
![]() |
3. seja Državnega sveta Republike Slovenije |