Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Mnenje k dopolnjenemu predlogu zakona o volitvah v pokrajinah (ZVPok) - druga obravnava

Državni svet Republike Slovenije je na 58. seji, dne 17. 10. 2007, na podlagi druge alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04)  sprejel naslednje

 M N E N J E

k dopolnjenemu predlogu zakona o volitvah v pokrajinah (ZVPok) - druga obravnava

Državni svet je bil seznanjen, da je Komisija za lokalno samoupravo in regionalni razvoj na 73. seji, dne 1. 10. 2007, obravnavala predloga zakona in oblikovala mnenje, ki je bilo posredovano Odboru Državnega zbora za lokalno samoupravo in regionalni razvoj, ki je na podlagi prvega odstavka 133. člena Poslovnika državnega zbora pripravil dopolnjen predlog zakona.

Državni svet je uvodoma ugotovil, da Komisija za lokalno samoupravo in regionalni razvoj ni oblikovala konkretnih pripomb k posameznim členom predloga zakona, temveč ugotovitve glede posameznih predlaganih rešitev.  

Iz poročila Odbora Državnega zbora za lokalno samoupravo in regionalni razvoj k predlogu zakona o pokrajinah je razvidno, da se je navedeno matično delovno telo Državnega zbora seznanilo tudi z mnenjem Državnega sveta in stališčem Vlade do mnenja Državnega sveta, ki ga je sprejel v prvi obravnavi, ter mnenjem Komisije za lokalno samoupravo in regionalni razvoj z dne 1. 10. 2007. 

Državni svet ugotavlja, da je komisija izpostavila tretji odstavek 5. člena, na podlagi katerega sodišča v postopku za odvzem poslovne sposobnosti ali podaljšanje roditeljske pravice čez polnoletnost posebej odločijo o odvzemu pasivne in aktivne volilne pravice. Komisija se je spraševala, kakšna ureditev bo veljala za že izdane sodbe, ko je bila državljanom odvzeta poslovna sposobnost ali podaljšana roditeljska pravica staršev ali drugih oseb, sodišče pa v takem postopku ni posebej odločalo o odvzemu pravice voliti ali biti voljen. Predstavniki predlagatelja so pojasnili, da predlagane rešitve sledijo odločitvam Ustavnega sodišča, da mora sodišče posebej odločati o odvzemu volilne pravice. To pomeni, da državljan ima oziroma obdrži volilno pravico, kljub odvzemu poslovne sposobnosti ali podaljšanju roditeljske pravice staršev ali drugih oseb čez njegovo polnoletnost, če v sodbi, izdani pred uveljavitvijo tega zakona, ni izrecno odločeno o odvzemu pravice voliti in biti voljen.
Državni svet nadalje ugotavlja, da je komisija v zvezi s pripombo Zakonodajno-pravne službe Državnega zbora k 11. členu predloga zakona o odsotnosti navedbe istoimenske liste kandidatov in območja za upoštevanje volilnega praga, na podlagi dodatnih pojasnil predstavnikov predlagatelja ugotovila, da je s subsidiarno uporabo zakona o lokalnih volitvah in zakona o volitvah v Državni zbor jasno določen pojem volilnega praga in istoimenske liste kandidatov. Državni svet še ugotavlja, da je matično delovno telo Državnega zbora sprejelo amandma k 11. členu, s katerim je odpravilo nejasnosti glede volilnega praga oziroma prvega pogoja glede delitve mandatov in s tem sledilo pripombi Zakonodajno - pravne službe Državnega zbora. 

V povezavi z določili o oblikovanju volilnih enot se je Komisija za lokalno samoupravo in regionalni razvoj seznanila z opozorili Združenja občin Slovenije, da bi lahko princip volitev enega člana pokrajinskega sveta na približno enako število prebivalcev ob upoštevanju določbe, da se v volilni enoti voli najmanj pet članov pokrajinskega sveta, vodil k prevladi mestnih in regijskih središč v pokrajini.  Državni svet meni, da se bodo, v skladu s proporcionalnim volilnim sistemom, liste kandidatov za člane pokrajinskega sveta in koalicije oblikovale bolj po principu političnih strank in neodvisnih list in ne toliko po teritorialnem principu. Posredne volitve predsednika pokrajinskega sveta lahko omogočijo izvolitev tudi kandidatom z območij z manjšim številom prebivalcev.

Državni svet podpira načrtovano izvedbo prvih volitev v pokrajinske svete in volitve v državni zbor na isti dan iz razloga racionalizacije stroškov, vendar opozarja na tehnično zelo zahteven projekt istočasnih državnozborskih in pokrajinskih volitev.
Povezane vsebine
document 58. seja Državnega sveta Republike Slovenije