Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Mnenje k Predlogu zakona o infrastrukturi za prostorske informacije (ZIPI) - druga obravnava |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 21. seji 9. 12. 2009, na podlagi druge alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije (Ur. l. RS, št. 33/91-I, 42/97, 66/2000, 24/03 in 69/04) sprejel naslednje M N E N J E k Predlogu zakona o infrastrukturi za prostorske informacije (ZIPI) - druga obravnava Državni svet podpira Predlog zakona o infrastrukturi za prostorske informacije, ki daje pravno podlago za dostop do prostorskih podatkov in z njimi povezanih storitev na enem mestu ter medsebojno usklajenost in poenotenje zbirk prostorskih podatkov in z njimi povezanih storitev. S predlaganimi zakonskimi rešitvami se v slovenski pravni red prenašajo zahteve Direktive 2007/2/ES o vzpostavitvi infrastrukture za prostorske informacije v Evropski skupnosti (Direktiva INSPIRE), ki jo je EU sprejela z namenom pravne ureditve področja infrastrukture za prostorske informacije zaradi doseganja ciljev evropske okoljske politike. Čeprav je rok za prenos navedene direktive potekel 15. maja 2009, je do sedaj le devetim državam članicam EU uspelo zahteve prenesti v svoje nacionalne pravne rede, pri čemer Državni svet ugotavlja, da Slovenija roke za pripravo metapodatkov iz Uredbe Komisije št. 1205/2008 z dne 3. 12. 2008 o izvajanju Direktive INSPIRE glede metapodatkov še ni zamudila. Državni svet ugotavlja, da potrebna sredstva za vzpostavitev informacijskega sistema na enotnih kriterijih v višini 350. 000 evrov za leto 2010 in prav toliko za leto 2011 niso zagotovljena v državnih proračunih, ki jih je Državni zbor sprejel 25. 11. 2009. Zato opozarja, da bo treba ocenjena sredstva zagotoviti v okviru razpoložljivih proračunskih sredstev, če hočemo realizirati projekt vzpostavitve infrastrukture za prostorske informacije, ki bo na enem mestu omogočila dostop do prostorskih informacij. Občine imajo pri pridobivanju podatkov o prostoru za opravljanje javnih nalog težave, saj so prostorski podatki velikokrat neažurni in nekvalitetni. Ker predlagane zakonske rešitve ne bodo imele posledic na kvaliteto prostorskih podatkov obstoječih zbirk, bi kazalo v prihodnje nameniti več pozornosti vprašanju standardizacije in večje kvalitete prostorskih podatkov, ki so predmet materialnih predpisov posameznih upravljavcev. Državni svet tudi opozarja, da je z vidika racionalizacije čimprejšnja vzpostavitev enotnega sistema nujna, saj npr. podatki zbirnega katastra gospodarske javne infrastrukture niso uporabni za prenos v različne prostorsko informacijske sisteme na občinskem nivoju. Glede na trditve, da so se cene geodetskih storitev občutno povečale s prehodom izvajanja teh storitev na prosti trg, Državni svet predlaga Vladi, da preuči vprašanje cenovne politike geodetskih storitev. * * * Ob obravnavi Predloga zakona o infrastrukturi za prostorske informacije je Državni svet sprejel dodaten s k l e p: Državni svet predlaga, da Vlada in Služba Vlade za lokalno samoupravo in regionalni preučita pobudo, da se Operativni program krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007 - 2013 dopolni tako, da bi se iz sredstev evropskih skladov, poleg operacije vzpostavitve gospodarske javne infrastrukture, sofinancirala tudi izgradnja prostorske podatkovne infrastrukture, temu ustrezno pa naj se nadgradijo javni razpisi za pridobitev evropskih sredstev. * * * Za poročevalca je bil določen državni svetnik Darko Fras. |
Povezane vsebine | |
![]() |
21. seja Državnega sveta Republike Slovenije |