Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Mnenje k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o visokem šolstvu (ZViS-D) |
|
Državni svet Republike Slovenije je na 22. seji, dne 12. 5. 2004, ob obravnavi predloga zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o visokem šolstvu (ZViS-D) - nujni postopek, ki ga je v zakonodajni postopek predložila Vlada Republike Slovenije, sprejel S K L E P da na podlagi prvega odstavka 55. člena zakona o državnem svetu (Ur.l. RS, št. 44/92) da Državnemu zboru Republike Slovenije naslednje M N E N J E k predlogu zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o visokem šolstvu (ZViS-D) - nujni postopek
Državni svet je v razpravi o predlogu novele ugotovil, da opredeljene vsebinske razlike med visokošolskimi, univerzitetnimi, magistrskimi in doktorskimi študijskimi programi niso ustrezno upoštevane, tako pri vstopnih pogojih v študijske programe prve stopnje (razlike med vstopnimi pogoji v visokošolske strokovne in univerzitetne programe!), kot tudi pri opredeljevanju razmerij med dosedanjimi in novimi stopnjami izobrazbe. V primeru, da se bodo te rešitve v noveli ohranile, se postavlja vprašanje smiselnosti ohranjanja različnih oblik zaključnih izpitov oziroma mature v srednješolskih programih. Posebej je državni svet izpostavil vprašanje končne določbe 51. člena predlagane novele, s katero je predlagana prevedba že pridobljene visokošolske izobrazbe po dosedanjih programih v "ustrezno", ki bo pridobljena po novih programih iz novele in menila, da je predlagano izenačevanje nedopustno, saj retroaktivni odvzem že pridobljenih pravic ni sprejemljiv. To pomeni tako v nacionalnem kot v mednarodnem okviru razvrednotenje dosedanjih študijskih programov in na njih dosežene izobrazbe in ima za posledico poslabšanje položaja dosedanjih slovenskih diplomantov v primerjavi z evropskimi. V razpravi je državni svet izpostavil vprašanje sodnega varstva pravic visokošolskih učiteljev (59. člen), ki sicer ni spremenjen v predlagani noveli. V razpravi je državni svet opozoril, da je zaradi vedno večjega števila upravnih sporov zoper postopke izvolitve v nazive visokošolskih učiteljev nujno določiti, da je v postopku habilitacije ocena kandidatove kakovosti izraz avtonomije stroke in s tem univerze in jo je treba izrecno izvzeti iz sodnega odločanja. V tem primeru bi se besedilo drugega odstavka navedenega člena glasilo "V upravnem sporu iz prvega odstavka sodišče ne more presojati o ocenjevanju kakovosti kandidatov v postopku izvolitve". V razpravi je državni svet poudaril, da je nosilec kvalitetnega poučevanja na univerzah na eni strani profesor z avtoriteto, ki ima tudi mednarodne reference in na drugi strani prizadeven študent. Zagovor doktorata naj pogojuje vsaj ena SCI objava ali predstavitev v mednarodnem prostoru, katere prvi avtor je doktorant. Tako bi postopoma dosegli razvoj v bolj raziskovalno univerzo, ki bo mednarodno primerljiva. Državni svet se je seznanil s pripombami Univerze v Ljubljani, Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, Sindikata vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije, Študentskega sveta Univerze v Mariboru, Univerze na Primorskem in državnega svetnika prof. dr. Alojza Križmana.
K 2. členu: Prvi odstavek se spremeni tako, da se glasi: "Na koncu druge alinee tretjega odstavka 8. člena se črta vejica in doda besedilo "ali so vpisani tuji študenti." Obrazložitev: K 3. členu: 1. V prvem odstavku 14. člena se doda nova četrta alinea, ki se glasi: Obrazložitev: 2. V prvem odstavku 14. člena se doda nova peta alinea, ki se glasi: "- zagotovljena ustrezna knjižnična informacijska dejavnost za izvedbo programa." Obrazložitev: 3. V zadnjem stavku drugega odstavka 14. člena se črta beseda "najmanj". Obrazložitev: 4. Za drugim odstavkom se doda nov odstavek, ki se glasi: "Izobraževanje na 3. stopnji lahko izvaja tisti visokošolski zavod, ki ima organizirano tudi izobraževanje na 1. in 2. stopnji; izobraževanje na 2. stopnji pa tisti zavod, ki ima organizirano tudi izobraževanje na 1. stopnji." Dosedanji 3., 4. in 5. odstavek postanejo 4., 5. in 6. Obrazložitev: K 4. členu: 1. V tretjem odstavku 16. člena se doda nova tretja alinea, ki se glasi: "- zagotovljene dve tretjine visokošolskih učiteljev, znanstvenih delavcev in visokošolskih sodelavcev, potrebnih za izvedbo študijskega programa, ki so v rednem delovnem razmerju". Dosedanja tretja alinea postane četrta. Obrazložitev: 2. V tretjem odstavku 16. člena se doda peta alinea, ki se glasi: "- zagotovljeno knjižnično informacijsko infrastrukturo, potrebno za izvedbo programa." Obrazložitev: 3. V četrtem odstavku 16. člena se za prvim doda nov stavek, ki se glasi: "Zagotavljanje in izvajanje pogojev za opravljanje knjižnične informacijske dejavnosti se preverja na osnovi predpisov s področja knjižničarstva." Obrazložitev: K 7. členu: 1. Drugi stavek drugega odstavka 23. člena se spremeni tako, da glasi: "Volilno pravico imajo tudi študentje, in sicer eno petino od glasov vseh visokošolskih učiteljev, znanstvenih delavcev in visokošolskih sodelavcev, ki so s polnim delovnim časom zaposleni na posamezni članici univerze." Obrazložitev: K 9. členu: 1. V drugem in tretjem odstavku 32. člena se za besedo "programu" dodajo besede: "za pridobitev izobrazbe". Obrazložitev: 2. Doda se nov četrti odstavek, ki se glasi: "Študijski programi za izpopolnjevanje postanejo javno veljavni, ko jih na predlog senata članice, sprejme senat univerze, ki jih javno objavi najkasneje do razpisa za vpis. Študijski programi izpopolnjevanja se pošljejo v vednost Svetu Republike Slovenije za visoko šolstvo." Dosedanji četrti odstavek postane peti odstavek. Obrazložitev: K 10. členu: Tretji odstavek 32.a člena se spremeni tako, da se glasi: "Diploma in Priloga k diplomi v slovenščini sta brezplačni." Obrazložitev: K 12. členu: V 33.b členu se doda nov tretji odstavek, ki se glasi: "V primeru, da Svet Republike Slovenije za visoko šolstvo sprejme skupne študijske programe, je potrebno za izvedbo teh zagotoviti javna sredstva." Dosedanji tretji odstavek postane četrti odstavek. Obrazložitev: K 13. členu: 1. V drugem odstavku 34. člena se besedilo "izvaja študijske programe za pridobitev visoke strokovne izobrazbe" nadomesti z naslednjim besedilom: "izvaja visokošolske strokovne študijske programe". Obrazložitev: 2. V 34. členu se v drugem odstavku drugi stavek črta. Obrazložitev: K 14. členu: 1. V tretjem odstavku 35. člena se doda nov zadnji stavek, ki se glasi: "Organizirane oblike doktorskega študija obsegajo najmanj 60 kreditnih točk." Obrazložitev: K 16. členu: V spremenjenem 36. členu se za tretjim odstavkom doda nov četrti odstavek, ki se glasi: "Magistrski študijski programi se lahko izvajajo tudi brez stopenj (enovit program) , če obsegajo skupno minimalno 300 kreditnih točk". Obrazložitev: K 18. členu: 1. V 38. a členu se druga alinea spremeni tako, da glasi: "- študijski program prve stopnje z drugih strokovnih področij oziroma visokošolski strokovni program prve stopnje, če je pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija; te obveznosti se določijo glede na različnost strokovnega področja in obsegajo od 10 do največ 60 kreditnih točk, kandidat pa jih lahko opravi med študijem na prvi stopnji, v programih za izpopolnjevanje ali z opravljanjem izpitov pred vpisom v magistrski študijski program." 2. V tretjem in šestem odstavku 38.a člena se črtajo besede "ali ustrezne delovne Obrazložitev: 3. V četrtem odstavku 38.a člena se črta tretja alinea. Obrazložitev: 4. V četrtem odstavku 38. a člena se doda nova tretja alinea, ki glasi: "- triletni univerzitetni program prve stopnje in eno leto dvoletnega magistrskega študija ob izkazovanju nadpovprečnega študijskega uspeha, vidnih uspehov pri znanstvenem ali strokovnem delu. " Obrazložitev: K 28. členu: 1. Tretji odstavek 50. člena se spremeni tako, da se glasi: "Predsednika in največ 15 članov imenuje Vlada Republike Slovenije, od tega 7 izmed visokošolskih učiteljev in znanstvenih delavcev, ki jih predlagajo visokošolski zavodi, 3 predstavnike gospodarstva in negospodarstva, ki jih predlagajo zbornice in druga združenja delodajalcev, 3 predstavnike študentov in 2 predstavnika Vlade Republike Slovenije." Obrazložitev: 2. V četrtem odstavku 50. člena se besedi "tri leta" nadomestita z besedama "dve leti". Obrazložitev: K 31. členu: 1. Zadnji stavek tretjega odstavka 51.d člena (Svet za evalvacijo visokega šolstva) "Trije predstavniki študentov visokošolskih zavodov in študentov višjih strokovnih šol se imenujejo tako, da enega imenuje Študentska organizacija Slovenije, dva predstavnika pa imenujejo Študentski svet Univerz." Obrazložitev: 2. Na koncu spremenjenega zadnjega stavka tretjega odstavka 51.d člena (Svet za "in drugi predstojniki visokošolskih zavodov, ki opravljajo vsebinsko enake naloge." Obrazložitev: K 33. členu: 1. Dopolnjeno besedilo drugega odstavek 55. člena se črta. Obrazložitev: 2. Četrti odstavek 55. člena se spremeni tako, da se glasi: "V naziv predavatelja ali lektorja je izvoljen, kdor je končal najmanj študijski program druge stopnje." Obrazložitev: 3. Šesti odstavek 55. člena se spremeni tako, da se glasi: "V naziv visokošolskega sodelavca je lahko izvoljen, kdor je končal najmanj študijski program druge stopnje." Obrazložitev:
K 51. členu: Prvi odstavek se spremeni tako, da se glasi: "Izobrazba, pridobljena po dosedanjih študijskih programih za pridobitev visoke strokovne izobrazbe in po študijskih programih za pridobitev univerzitetne izobrazbe, ki obsegajo 180 do 240 KT, ustreza izobrazbi I. stopnje iz tega zakona. Izobrazba, pridobljena po dosedanjih študijskih programih za pridobitev univerzitetne izobrazbe, ki obsegajo najmanj 300 KT, ustreza izobrazbi II. stopnje iz tega zakona. Kreditno ovrednotenje dosedanjih študijskih programov opravi Svet Republike Slovenije za visoko šolstvo na predlog Univerze oz. samostojnega visokošolskega zavoda." Obrazložitev: Državni svet je v razpravi o konkretnih pripombah opozoril predlagatelja:
Za poročevalca je bil določen državni svetnik prof. dr. Jože Mencinger. |
Povezane vsebine | |
![]() |
22. seja Državnega sveta Republike Slovenije |