Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Pobuda Komisije za državno ureditev v zvezi z možnostmi o seznanitvi Državnega sveta z osnutki predpisov v postopku priprave

Državni svet Republike Slovenije je na 19. seji 21. 10. 2009, v skladu z 98. členom Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) obravnaval pobudo Komisije za državno ureditev v zvezi z možnostmi o seznanitvi Državnega sveta z osnutki predpisov v postopku priprave, in na podlagi prvega odstavka 56. člena Zakona o Državnem svetu (Uradni list RS, št. 100/05 - UPB1) sprejel naslednji

S K L E P :

Državni svet podpira pobudo Komisije za državno ureditev in predlaga Vladi Republike, da pobudo preuči in nanjo odgovori.

Pobuda Komisije za državno ureditev se glasi:

Državni svet predlaga Vladi Republike Slovenije, da prouči možnosti seznanitve Državnega sveta z osnutki predpisov v postopku priprave, medresorskem usklajevanju in v vladnem postopku,  pred sprejetjem dokončnega besedila na seji Vlade Republike Slovenije.

Obrazložitev:

Komisija Državnega sveta za državno ureditev je na svoji  42. seji, dne 15. 10. 2009 na podlagi 66. člena Poslovnika Državnega sveta sprejela navedeno pobudo in jo predlaga Državnemu svetu Republike Slovenije v sprejem in posredovanje Vladi Republike Slovenije.
Možnost sodelovanja stroke in civilne družbe v postopku priprave zakonov in drugih predpisov je demokratični standard, ki postaja v sodobnih državah nujnost. Predpisi se v Sloveniji največkrat pripravljajo v ozkih krogih in le manj pogosto transparentno.
Poudariti je treba, da so realne možnosti za vplivanje na vsebino predpisov večje v fazi, ko so ti pri njihovih pripravljavcih, pri ministrstvih ali drugih vladnih telesih. Ko je predlog predpisa na vladi sprejet, sledi le še razprava v državnem zboru, ko je zaradi poslovniških določb o zakonodajnem postopku, realno le še malo možnosti za konceptualne in strokovne razprave o posameznih zakonskih rešitvah, saj je predloge potrebno oblikovati  v obliki amandmajev, in še te lahko vlagajo le poslanci in delovna telesa Državnega zbora.

Menimo, da bi ministrstva, ki pripravljajo predpise, morala razpravo o pomembnih predpisih aktivno organizirati. To pomeni, da bi morali objavo predpisa na spletnih straneh promovirati v medijih in dopustiti možnost, da Državni svet, kot zastopnik lokalnih in funkcionalnih interesov, nevladne organizacije in druga civilna združenja  posredujejo stališča.

Prepričani smo, da bi z dopuščanjem informacij o predpisih v pripravi, ki je bil vpeljan v obdobju prejšnjega mandata 2004-2008 Vlade Republike Slovenije tudi v nadalje okrepili demokratičen postopek in prispevali k možnosti sooblikovanja predpisov. Državni svet je po elektronski pošti prejel predlog zakona in omogočena mu je bila možnost, da se je z vsebino zakona seznanil že v fazi medresorskega usklajevanja in vladnega postopka. S širjenjem kroga ljudi, ki so seznanjeni z načrti novih prepisov, se tudi zmanjšuje možnost za uveljavljanje ozkih interesov posameznih skupin.

* * *

Državni svet Republike Slovenije predlaga Vladi Republike Slovenije, da pobudo preuči in v skladu s četrtim odstavkom 98. člena Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) nanjo v roku 30 dni odgovori.

Povezane vsebine
document 19. seja Državnega sveta Republike Slovenije