Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Sklepi, sprejeti na podlagi razprave z mednarodnega posveta na temo neposrednega in individualiziranega financiranja storitev

Državni svet Republike Slovenije je na 44. seji, dne 14. 6 2006, na osnovi prvega odstavka 85.a člena ter prvega in drugega odstavka 86. člena poslovnika državnega sveta (Ur. l. RS, št. 44/93, 14/99, 2/04 in 18/05) ter na podlagi razprave z mednarodnega posveta na temo neposrednega in individualiziranega financiranja storitev sprejel naslednje

S K L E P E :

Državni svet Republike Slovenije in Fakulteta za socialno delo sta dne 23. februarja 2006 organizirala mednarodni posvet na temo neposrednega in individualiziranega financiranja storitev. Vodila sta ga državna svetnica, ki v Državnem svetu Republike Slovenije zastopa interese socialnega varstva, gospa Marija Perkovič in prof. dr. Vito Flaker s Fakultete za socialno delo. Ta posvet pomeni nadaljevanje prizadevanj Državnega sveta Republike Slovenije za pripravo zakona o izenačevanju možnosti invalidov, ki naj bi določil tudi zakonske osnove za individualizirano financiranje storitev.

Na posvetu so tuji predavatelji iz Avstrije in Anglije predstavili svoje izkušnje ter nekatere modele, ki se razlikujejo od slovenskih in zato predstavljajo dobro izhodišče za razmišljanje o različnih pristopih ureditve področja dolgotrajne oskrbe in neposrednega financiranja storitev. Tuji strokovnjaki so predstavili prednosti sistemov in določene težave, s katerimi se v tujini soočajo po letih praktičnega izvajanja sistema neposrednega financiranja in dolgotrajne oskrbe. Snovalce novega zakona so tako skušali že v fazi oblikovanja sistema opozoriti na vključevanje morebitnih manj primernih oblik izvajanja politike dolgotrajne oskrbe in jih spodbuditi k iskanju izboljšanih rešitev.

S strani slovenskih predavateljev so bila predstavljena teoretična in praktična izhodišča za oblikovanje sistema dolgotrajne oskrbe. V svojih predstavitvah so tako zajeli vpetost reformnih ukrepov s področja dolgotrajne oskrbe v Strategijo razvoja Slovenije (gospa Lidija Apohal Vučkovič) in predstavili zaključke delovne skupine, imenovane za pripravo osnutka zakona o zavarovanju za dolgotrajno oskrbo (gospod Toth). Prof. dr. Vito Flaker in mag. Jelka Škerjanc pa sta predstavila tudi pilotni projekt v zvezi z individualiziranim financiranjem storitev, ki se v Sloveniji že izvaja.

Na osnovi predstavitev in razprav so bili podani naslednji elementi, kot vodilo pri pripravi predloga zakona o izenačevanju možnosti invalidov in pri pripravi predloga zakona o zavarovanju za dolgotrajno oskrbo:

  • osnovno načelo dolgotrajne oskrbe mora biti načelo samo-odločanja o svojem življenju;
  • pravočasno vključevanje civilne družbe in strokovne javnosti ter upoštevanje konkretnih mnenj in težav, s katerimi se ljudje srečujejo v praksi, lahko bistveno pripomore k oblikovanju ustrezne zakonske podlage za uvedbo dolgotrajne oskrbe v Sloveniji;
  • sistem dolgotrajne oskrbe naj bo univerzalen, transparenten, zagotavlja naj kontinuiteto izvajanja, predvsem pa mora vsebovati dober sistem kontrole in ocenjevanja;
  • nujno bi bilo povečati vlogo in vključenost lokalnih skupnosti v uveljavljanje določb novega zakona o dolgotrajni oskrbi in informiranje prebivalcev;
  • ključ do uspeha uveljavljanja novega sistema bo pravočasno in poglobljeno obveščanje potencialnih uporabnikov sistema dolgotrajne oskrbe;
  • zaradi boljšega razumevanja sistema mora biti ta čimbolj enostaven in pregleden;
  • sistem neposrednega financiranja storitev predstavlja cenejšo ter posameznikom in njihovim potrebam bolje prilagojeno izvajanje storitev in bi moral predstavljati vodilo pri oblikovanju prihodnjih rešitev;
  • pri oblikovanju rešitev v okviru sistema neposrednega financiranja je potrebno upoštevati družbeno-ekonomske in geografske kriterije, zgodovinski razvoj izvajanja storitev s področja socialnega varstva v Sloveniji in predhodne zakonske podlage;
  • ustrezno povezati sistem zdravstvenega in socialnega varstva, ker morata v sistemu neposrednega financiranja za doseganje največje kvalitete in pravočasnosti izvajanja storitev delovati usklajeno - sodelovanje med zdravstveno in socialno službo bo pomembno tudi pri ocenjevanju in določanju pravice do dodatka za oskrbo;
  • v sistem je potrebno vgraditi ustrezne vzpodbude strokovnim delavcem za večjo angažiranost pri uveljavljanju določil novega zakona in pri informiranju oseb o spremembah;
  • preprečiti je potrebno strah strokovnih delavcev na področju socialnega varstva pred izgubo zaposlitev v primeru uveljavitve novega sistema;
  • zagotoviti je potrebno osnovo za razvoj mešane ponudbe storitev s strani javnih in privatnih ponudnikov na področju nege in oskrbe;
  • v sistem je potrebno vključiti varovala, ki bodo preprečevala zlorabo pravice do dodatka za oskrbo;
  • potrebno je zagotoviti uspešen sistem sprotnega prepoznavanja potreb in iskanja novih rešitev;
  • potrebno je zagotoviti geografsko celostno pokrivanje potreb po oskrbi (upoštevati tudi odročnejše kraje) in
  • zagotoviti učinkovite postopke ugotavljanja specifičnih potreb po oskrbi na osnovi natančno definiranih kriterijev za oceno potrebnega časa in obsega potrebnih storitev.

Državni svet predlaga Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve ter Ministrstvu za zdravje, da sklepe uporabita pri pripravi predloga zakona o izenačevanju možnosti invalidov in pri pripravi predloga zakona o zavarovanju za dolgotrajno oskrbo.

* * *

Za poročevalko je bila določena državna svetnica Marija Perkovič.
Povezane vsebine
document 44. seja Državnega sveta Republike Slovenije