Državni svet Republike Slovenije je na 32. seji 8. 12. 2010, na podlagi prvega odstavka 56. člena Zakona o Državnem svetu (Uradni list RS, št. 100/05- UPB1 in 95/09 - odl. US) in 67. ter 68. člena Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09), ob obravnavi problematike načrtovane ukinitve policijskih uprav Slovenj Gradec, Postojna in Krško, sprejel naslednje
S K L E P E:
- Državni svet se je seznanil z namenom reorganizacije policijskih uprav na regijski ravni, ki po mnenju Ministrstva za notranje zadeve in Generalne policijske uprave predvideva združevanje treh manjših policijskih uprav (Slovenj Gradec, Postojna in Krško) z večjimi policijskimi upravami s ciljem večje učinkovitosti, pri čemer naj bi večje število policistov na terenu dolgoročno zagotovilo večjo varnost v lokalnem okolju.
- Državni svet meni, da pri projektu reorganizacije policije na regijski ravni ne gre za reorganizacijo znotraj policijskih uprav Slovenj Gradec, Postojna in Krško ter njihovo morebitno spremenjeno organizacijsko in kadrovsko strukturo, ki bi nakazovala racionalizacijo poslovanja in (vsaj) ohranitev nivoja sedanje učinkovitosti policije na Koroškem, v Posavju in Notranjski regiji, ampak za ukinitev Policijske uprave Slovenj Gradec in njeno priključitev v Policijsko upravo Celje, ukinitev Policijske uprave Postojna in njeno delno priključitev v Policijsko upravo Ljubljana in delno priključitev v Policijsko upravo Koper ter ukinitev Policijske uprave Krško in njeno priključitev v Policijsko upravo Novo mesto.
- Državni svet ugotavlja, da projekt ukinjanja policijskih uprav Slovenj Gradec, Postojna in Krško nima podpore koroških, notranjskih in posavskih občin ter obeh reprezentativnih policijskih sindikatov.
- Državni svet ugotavlja, da so policijski sindikati šele iz medijev dobili informacijo o ukinjanju policijskih uprav, s čimer je bil kršen 26. člen Zakona o javnih uslužbencih in pogodba o pogojih dela sindikata v Ministrstvu za notranje zadeve in s tem socialno partnerstvo.
- Zaradi povezanosti organiziranosti policije z regionalizacijo Slovenije, kar priznavajo tudi akterji predlaganih sprememb, predvidena reorganizacija policije na regijski ravni prejudicira prihodnjo pokrajinsko ureditev v Sloveniji. Ministrstvo za notranje zadeve in Generalna policijska uprava sta prestopila meje strokovnega odločanja in posegla v sfero političnega. Državni svet zato poziva Ministrstvo za notranje zadeve in Generalno policijsko upravo, da postopek ukinjanja navedenih policijskih uprav ustavita oziroma kvečjemu nadaljujeta usklajeno s projektom regionalizacije oziroma izgradnje pokrajin v Sloveniji in le v dialogu z reprezentativnimi sindikati in lokalnimi skupnostmi.
- Do sprejetja pokrajinske zakonodaje se v Sloveniji ohrani sedanje število policijskih uprav, ki pa jih je treba v luči povečanja učinkovitosti policije reorganizirati na način, da se:
- znižajo stroški poslovanja;
- poveča uspešnost in učinkovitost policijskega dela s ciljem zagotovitve večje varnosti ljudi, zlasti v okoljih, kjer je sedaj stopnja varnosti nižja, ter izboljšanja stopnje zadovoljstva ljudi s policijskim delom;
- okrepi partnerski odnos med Policijo in lokalnimi skupnostmi;
- pri načrtovanju in izvajanju reorganizacije znotraj obstoječih policijskih uprav na noben način ne prejudicira prihodnja pokrajinska ureditev;
- preuči naslednji predlog kategorizacije policijskih uprav:
- Policijska uprava Ljubljana (t. i. metropolitanska policija),
- Velike policijske uprave: Maribor, Celje in Koper,
- Srednje velike policijske uprave: Kranj, Nova Gorica, Murska Sobota in Novo mesto,
- Manjše policijske uprave: Slovenj Gradec, Postojna in Krško.
- Avtorji reorganizacije policije na regionalni ravni niso prikazali večje odpornosti novega sistema na vpliv korupcije na sam sistem, kar je eden od bistvenih elementov delovanja Policije.
- Državni svet predlaga Vladi, da posreduje dokončni dokument o projektu reorganizacije policije na regionalni ravni, ki bo podlaga za sprejem dokončne odločitve, da ga bo lahko obravnaval na eni od prihodnjih sej.
- Vlada naj Državnemu svetu poda informacijo o poteku reorganizacije organov državne uprave, in sicer tako tistih državnih organov, katerih reorganizacija je bila že izvedena (npr. upravne enote), kot tistih, katerih reorganizacija je v teku (npr. policijske uprave, DURS) ali se še načrtuje.
* * *
Državni svet Republike Slovenije predlaga Vladi Republike Slovenije, Ministrstvu za notranje zadeve in Generalni policijski upravi, da sklepe preučijo in v skladu s četrtim odstavkom 98. člena Poslovnika Državnega sveta (Uradni list RS, št. 70/08 in 73/09) v roku 30 dni odgovorijo.
|