Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Zapisnik 10. izredne seje Državnega sveta Republike Slovenije

Seja je bila v torek, 2. 6. 2009.

Podpredsednica je pričela 10. izredno sejo Državnega sveta Republike Slovenije, ki jo je sklicala na podlagi 53. člena Zakona o Državnem svetu in prvega odstavka 32. člena Poslovnika Državnega sveta Republike Slovenije.

Seja se je začela ob 16. in zaključila ob 16.22 uri.

Opravičili so se:

  • mag. Blaž Kavčič,
  • Drago Bahun,
  • Rajko Fajt,
  • Jan dr. Zoltan,
  • Boris Popovič.

Ostali odsotni:

  • mag. Dušan Črnigoj,
  • Jože Korže,
  • Peter Vrisk,
  • Drago Žura.

Na sejo je bil vabljen:

  • dr. Franc Križanič, minister za finance

Seje so se udeležili:

  • dr. Franc Križanič, minister za finance,
  • Tomaž Babič, sekretar v Direktoratu za javno premoženje, Ministrstvo za finance.

 

O sklicu seje je podpredsednica obvestila predsednika Državnega zbora Republike Slovenije gospoda dr. Pavla Gantarja in predsednika Vlade Republike Slovenije Boruta Pahorja.

* * *

S sklicem dne 1. 6. 2009 so svetniki prejeli predlog dnevnega reda, ki je bil naslednji:

  • Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o jamstveni shemi Republike Slovenije (ZJShemRS-A)

 

Glede na to, da ni bilo predloga za umik točke oz. za razširitev točke dnevnega reda, je podpredsednica predlagala v sprejem naslednji

 

DNEVNI RED:

  1. Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o jamstveni shemi Republike Slovenije (ZJShemRS-A)

Predlagan dnevni red je bil sprejet (25 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 25 jih je glasovalo za, nihče pa ni bil proti).

1. točka dnevnega reda  Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o jamstveni shemi Republike Slovenije

 

Državni zbor je zakon sprejel na 6. seji v četrtek, 27. maja 2009, in so ga svetniki prejeli isti dan po elektronski pošti.

Zahtevo za sklic izredne seje in predlog z obrazložitvijo za sprejem odložilnega veta skupine državnih svetnikov (prvopodpisani Bogomir Vnučec) so prejeli s sklicem in na klop.

Predlog za odložilni veto je obravnavala Komisija za gospodarstvo, obrt, turizem in finance. Poročilo komisije so prejeli na klop.
Prav tako so na klop prejeli predlog zahteve Državnega sveta za odložilni veto.

Predstavnik predlagateljev predloga za odložilni veto Bogomir Vnučec je podal obrazložitev.

Predstavnik predlagateljev zakona dr. Franc Križanič, minister za finance je podal obrazložitev.

Poročevalec Komisije za gospodarstvo, obrt, turizem in finance mag. Stojan Binder je podal stališče komisije.

V razpravi so sodelovali prof. dr. Janvit Golob, Borut Meh, Rudi Cipot ter prof. dr. Jože Mencinger.

Podpredsednica je predlagala v sprejem naslednji predlog zahteve za odložilni veto:

Državni svet Republike Slovenije je na 10. izredni seji 2. 6. 2009, ob obravnavi Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o jamstveni shemi Republike Slovenije, ki ga je Državni zbor Republike Slovenije sprejel na 6. seji 27. 5. 2009, na podlagi tretje alineje prvega odstavka 97. člena Ustave Republike Slovenije, sprejel

Z A H T E V O

da Državni zbor Republike Slovenije ponovno odloča o Zakonu o spremembah in dopolnitvah Zakona o jamstveni shemi Republike Slovenije.

Obrazložitev:

Poglavitna rešitev novele zakona je po navedbah predlagatelja Vlade Republike Slovenije prepoved sklepanja bančnih poslov, ki so namenjeni odkupu delnic oz. deležev družb s strani članov poslovodstev gospodarskih družb in z njimi povezanih oseb (t.i. managerski oz. tajkunski krediti). Vendar pa je prepoved omejena le na tiste primere, ko je v postopkih prišlo do kršitev zakonodaje o trgu finančnih instrumentov,  prevzemne zakonodaje oz. so pri njihovem poslovanju ugotovljene kršitve konkurence. Poleg te izjeme, ki bankam omogoča obnovo spornih managerskih oz. tajkunskih kreditov, se ta prepoved da zaobiti s tako imenovanimi repo posli (začasen odkup deležev družb  s strani bank).

Cilj zakona o jamstveni shemi je s pomočjo državnih poroštev omogočiti gospodarskim družbam pridobitev likvidnih sredstev za financiranje vlaganj v investicije in obratna sredstva. Za razliko od rešitve v večini evropskih držav, ki so tak ukrep uvedle in kjer gospodarske družbe pridobijo kredite neposredno od države, se bodo v Sloveniji posojila z državnim poroštvom odobrila preko poslovnih bank. Cilj zakona je torej pospeševanje gospodarske aktivnosti s katero bi se slovensko gospodarstvo čim prej izvilo iz krčev, ki jih povzroča svetovna finančna in gospodarska kriza. 

Vendar pa je nedopustno, da novela zakona dopušča možnost, da se lahko  likvidna sredstva namenjena investicijam in razvoju podjetij namenijo za reprogramiranje spornih managerskih oz. tajkunskih posojil in to z državnim poroštvom. V gospodarski krizi, ki smo ji trenutno priča, se je še posebej pokazala škodljivost večine managerskih prevzemov podjetij, ki so bila izvedena v Sloveniji. Sredstva, ki jih ta podjetja ustvarjajo se namenjajo za odplačilo teh managerskih posojil, torej podjetja odplačujejo sama sebe, namesto, da bi se sredstva namenjala za poslovanje in razvoj. Najbolj boleča posledica tega so množice delavcev, ki zaradi tega vsak dan izgubljajo službe. In prav ti delavci bodo glede na določbe sprejete novele zakona morali skupaj z ostalimi državljani jamčiti za ta posojila, zaradi katerih so tudi izgubili službo. Zakonodajalec bi moral najti rešitev, s katero bi možnost reprogramiranja managerskih oz. tajkunskih posojil z državnim poroštvom popolnoma odpravili.

* * *

Za poročevalca je bil določen državni svetnik Bogomir Vnučec.

Predlagana zahteva ni bila sprejeta (29 državnih svetnikov je prijavilo prisotnost, 7 jih je glasovalo za, 23 jih je bilo proti).

- - -

Podpredsednica je zaključila 10. izredno sejo Državnega sveta Republike Slovenije in se svetnikom ter vabljenim zahvalila za razpravo in sodelovanje.

 

 

Povezane vsebine
document 10. izredna seja Državnega sveta Republike Slovenije