Iskanje:
Napredno iskanje
|
Brskanje po kategorijah:
|
Odgovor Vlade Republike Slovenije na vprašanje državnega svetnika dr. Janvita Goloba v zvezi z gradnjo železniške povezave Beltinci - Lendava |
|
Datum: 4.6.2009 Skladno z vašim pisno zastavljenim vprašanjem z dne 17.03.2009,v katerem sprašujete, kdaj bo zgrajena železniška povezava Beltinci - Lendava in zakaj Operativni program razvoja okoljske prometne infrastrukture za obdobje 2OO7-2013 ne vključuje te železniške povezave, vam sporočam sledeče. Ministrstvo za promet je Ministrstvu za okolje in prostor dne 28.02.2008 podalo pobudo za pripravo Državnega prostorskega načrta za progo Beltinci - Lendava in Lendava - Redič. Ker je proga Beltinci - Lendava v razvojnih dokumentih s področja javne železniške infrastrukture obravnavana kot regionalna proga, povezava Lendava - Redič pa kot regionalna proga v proučevanju, je bilo potrebno predhodno dopolniti oziroma spremeniti Uredbo o prostorskih ureditvah državnega pomena, saj le ta ni predvidevala priprave Državnega prostorskega načrta za regionalne proge. Na podlagi sprejetih sprememb in dopolnitev predhodno navedene Uredbe, bo Ministrstvo za okolje in prostor pristopilo k pripravi DPN. Postopek sprejema DPN po naših izkušnjah traja do tri in celo več let, tako da lahko pričakujemo sprejem državnega prostorskega načrta najprej v letu 2011. Na podlagi veljavnega državnega prostorskega načrta, bo treba izdelati potrebno dokumentacijo in pridobiti gradbeno dovoljenja, kar je tudi dolgotrajen postopek, nikakor pa ne zadnji pogoj za gradnjo. Največji problem predstavlja financiranje same gradnje, ki bi po našem mnenju moralo biti na podlagi javno-zasebnega partnerstva. Direkcija RS za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo je v letu 2008 naročila izdelavo študije Strategija razvoja železniškega prometa v Pomurju, ki vključuje tudi obe železniški povezavi Beltinci - Lendava in Lendava - Redič. Študija obravnava vse tehnično-tehnološke, prometne, ekonomske in ekološke dejavnike, kakor tudi oceno izvedljivosti in možen potek, kar je predpogoj za nadaljnje aktivnosti. Študijo o možnosti financiranja projekta gradnje proge je prav tako naročila Direkcija RS za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo. Študija je bila izvedena in je načeloma podala teoretične možnosti financiranja na podlagi javno-zasebnega partnerstva, pri čemer pa morebitni potencialni vlagatelji praksi niso bili preverjeni. Poleg tega, pa je bila študija izvedena še pred pričetkom trenutnih svetovnih gospodarskih težav. Zavedamo se, kaj bi železniška povezava Beltinci - Lendava pomenila za gospodarstvo in prebivalce Pomurja, a v danem trenutku žal ne moremo podati konkretnega podatka glede njene izgradnje. Kot že navedeno, predstavlja največji problem financiranje infrastrukturnih objektov, s čimer se veliko ukvarjamo tudi pri Evropskem prednostnem projektu, ki ga moramo zaključiti do leta 2015. To je izgradnja nove železniške povezave Divača - Koper, kar je trenutno projekt najvišje prioritete na področju javne železniške infrastrukture v Republiki Sloveniji. Žal vam podatka o terminu gradnje proge Beltinci - Lendava ne moremo podati, saj odločitev o tem še ni bila sprejeta, nikakor pa ni predvidena pred letom 2 013, kar je vzrok, da ni vključen v Operativni program razvoja okoljske in prometne infrastrukture za obdobje 2OO7 - 2013.
Mag. Milan Martin Cvikl
|
Povezane vsebine | |
![]() |
Vprašanji dr. Janvita Goloba v zvezi z gradnjo železniške povezave Beltinci-Lendava |