(1. julij 2009) 
Sejo je vodil mag. Blaž Kavčič, predsednik Državnega sveta.  Začela se je ob 12.00. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Spoštovani državni  svetniki, spoštovani navzoči! 
Dovolite, da se najprej zahvalim županu Mestne  občine Maribor, gospodu Francu Kanglerju in ostalim, ki so nam omogočili izvedbo  seje v prostorih Mestne občine Maribor. 
Naše seje se je udeležil podžupan  Mestne občine Maribor, gospod Rok Peče, ki ga lepo pozdravljam in mu predajam  besedo. Izvolite, gospod Peče. 
            ROK PEČE: Hvala lepa. Upam, da se bomo slišali.  Spoštovane in spoštovani, spoštovani predsednik Državnega sveta Republike  Slovenije. 
Res mi je v veliko čast in zadovoljstvo, da vas lahko pozdravim v  tej prekrasni dvorani, ki je nova v tem mandatu, vsaj kar se tiče mestnega sveta  in kjer se odvijajo tudi za Maribor lokalno zelo pomembne zadeve, predvsem  mislim tukaj na seje mestnega sveta, torej sprejemanje pomembnih odločitev, kar  se tiče Mestne občine Maribor. Pozdravljam v imenu univerzitetnega, kulturnega,  športnega, turističnega, predvsem pa mesta, ki si zelo želi, da bi bilo, skoraj  sem prepričan, da smo na pravi poti. Torej zelo prijazno tako za ljudi, ki tukaj  živijo, ljudi, ki tukaj delajo, navsezadnje tudi ljudi, ki se ustavljajo tukaj  na svoji poti. Kar je ena izmed velikih ambicij Maribora, torej postati resnično  turistično mesto, tudi glede na vse okoliščine, ki jih Maribor ima, predvsem pa  mislim na reko Dravo in pa naše prečudovito zeleno Pohorje. Maribor je kot veste  še nedolgo nazaj v neki bivši državi veljal za eno izmed najpomembnejših, če ne  celo najpomembnejših industrijskih mest, seveda v neki drugi državi in ki se je  potem v preteklosti že enkrat soočil z veliko gospodarsko krizo, nekako bolj  orientirano na izgubo tistega velikega jugoslovanskega trga, če samo omenim  nekaj izmed njih teh velikih sistemov od TAM-a, Hidromontaže, metalne in podobno  in ki se danes seveda tako kot večinoma oziroma ves svet, celotna Slovenija,  seveda tudi Maribor torej sooča ponovno z velikimi težavami, pa prepričan sem,  če je Maribor takrat zmogel, bo zmogel tudi tokrat. Pred Mariborom sta dva ali  pa vsaj dva velika ključna projekta, ki bosta v prihodnosti spet, če bo Maribor  hotel in znal to izkoristiti, pa tudi tukaj sem prepričan, da bo in hotel in  znal in zmogel, se mu zaradi teh dveh projektov lahko resnično obetajo boljši  časi. V mislih imam v prvi vrsti leto 2012, ko bo Maribor evropska kulturna  prestolnica in pa potem v naslednjem letu, kljub vsem zapletom, ko bo Maribor  prizorišče zimske univerzijade. Seveda sta to dva projekta, ki ne pomenita samo  enega kulturnega dogodka, tistih pol leta oziroma 14 dni, kolikor traja zimska  univerzijada, ampak sta to dva projekta, ki Mariboru lahko omogočita boljše  čase, predvsem na področju še kako ali pa prepotrebne infrastrukture, ki jo  Maribor potrebuje. 
Kot sem dejal, ta dva projekta resnično lahko predstavljata nov elan, nov  zagon za oživitev tega našega mesta. Pa ne gledati samo Maribor, tukaj mislim  predvsem na partnerska mesta, pa ne nazadnje celotni Sloveniji, kajti s tem  dvema projektoma se resnično lahko vrišemo, v kolikor še nismo, torej na  zemljevid Evrope. 
Še enkrat izražam resnično veliko zadovoljstvo, da ste se  danes zbrali tukaj v Mariboru, da boste opravili to današnjo sejo tukaj v  Mariboru. Želim vam čim bolj konstruktivno in uspešno sejo in vam dejansko želim  vse dobro. Hvala lepa. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa.  .../Aplavz./... Hvala, gospod podžupan.
Spodobi se, da povprašam naša dva  svetnika iz Maribora, gospoda Žuro, gospoda Jenčiča, če želita dodati nekaj  besed? (Ne.) Morda jaz povem tisto, kar bi vidva lahko, samo pomembno nam je, da  Državni svet na pol leta zaseda izven naše metropole, izven Ljubljane. Tokrat  smo še posebej veseli, da imamo to možnost sejo opraviti v vsaj drugem  najpomembnejšem mestu v Sloveniji in v Mariboru. Kot se spominjate je bila  prejšnja seja v Semiču in predprejšnja v Novi Gorici in mislim, da so izkušnje  iz teh sej pozitivne. S tem tudi Državni svet izpolnjuje svojo vlogo kot  interesno, predstavnik družbenih interesov, lokalnih in funkcionalnih in če bo  le mogoče, bomo to prakso nadaljevali. Z veseljem v naši sredi pozdravljam tudi  poslanca Državnega zbora in podpredsednika Državnega zbora, gospoda Potrča.  Neformalno upam, gospod Potrč, da vam lahko zagotovim prijetnejšo sejo, kot je  bila.
Nekaj kratkih pojasnil tehničnih še. Smo v novih prostorih. Kot vidite  je izredno lepa dvorana. Tehnika poteka nekoliko drugače, kot v naši dvorani  Državnega sveta. Najprej poglejmo glasovanje. Na klop ste prejeli glasovalno  napravo, kjer številka 1A pomeni potrditev prisotnosti, 2B glasovanje za in 3C  glasovanje proti. Če bi lahko zdaj se dogovorili, da najprej vsi prijavimo svojo  prisotnost, se pravi 1A. 18 prisotnih svetnic in svetnikov. Premalo. Ponovo  vajo. Prosim, da se pripravite še enkrat. 
Prijavili bomo prisotnost, prijavljanje poteka. Še vedno ta trenutek nismo  sklepčni. Smo se približali na 19. Postali smo sklepčni.
             Glede na to, da imamo danes možnost razpravljati iz klopi in da je tudi  snemanje, kot smo nam rekli lažje, bi za razliko od običajne prakse tudi  razprave potekale, obrazložitev stališč in razprave, bi potekale iz klopi. S  tem, da vas prosimo, da vklopite mikrofon, to je pa ta srednja tipka, ki  povzroči prižig zelene LED diode. Eno tehnično vprašanje - posebna moneta, ki  ste jo dobili, mariborska valuta za kavo zunaj. 
Za današnjo sejo so se  opravičili državni svetniki: gospod Reven, Požun, Kekec, mag. Črnigoj, dr. Jan,  dr. Mencinger, gospod Korže, gospod Papič, gospod Vrisk, dr. Rus, mag. Semolič  in gospod Klemenc. Na sejo smo povabili gospod Barbaro Brezigar, generalno  državno tožilko k 3. točki, dr. Ivana Svetlika ministra za delo, družino in  socialne zadeve k 4. in 5. točki dnevnega reda, gospod Mirana Potrča, poslanca v  Državnem zboru k 4. in 5. točki dnevnega reda, gospoda Aleša Zalarja, ministra  za pravosodje. O sklicu seje sem obvestil predsednika Državnega zbora, gospoda  dr. Pavla Gantarja in predsednika Vlade Republike Slovenije, gospoda Boruta  Pahorja. 
S sklicem 24. junija 2009 ste prejeli predlog dnevnega reda, ki je  bil naslednji: 1. Odobritev zapisnika 16. seje Državnega sveta Republike  Slovenije in v tem kontekstu odobritev zapisnikov 8., 9., 10. in 11. izredne  seje Državnega sveta, 2. točka Pobude in vprašanja državnih svetnic in  svetnikov, 3. skupno poročilo o delu državnih tožilstev za leto 2008, 4. točka  Predlog zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o vojnih grobiščih, 5. Predlog  zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o žrtvah vojnega nasilja in 6. točka  Pobuda za sprejem predloga zakona o spremembi zakona o finančnem poslovanju,  postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju. 
Predlogov za umik  nimamo, pač pa imamo predlog za razširitev in sicer, obveščeni ste bili po  elektronski pošti včeraj, da bo Komisija za lokalno samoupravo in regionalni  razvoj predlagala razširitev dnevnega reda s točko predlog za začetek postopka  za spremembo območja Mestne občine Koper in ustanovitev občin Dekani, Škofije,  Hrvatini-Krevatini in Marezige-Šmarje. Prehajamo na glasovanje o razširitvi  dnevnega reda s to točko. Najprej prosim prijavite svojo prisotnost s pritiskom  na tipko 1A. Prisotnih je 24 svetnikov. 
Kdo se strinja s predlogom  razširitve, naj pritisne na tipko 2B? (  članov.) Kdo je proti? ( Nihče.)  
Predlog za razširitev dnevnega reda je sprejet. 
Najprej želim vprašati,  če ima kdo željo, da razpravlja o tako predlaganem dnevnem redu? Če ne, o tako  predlaganem dnevnem redu glasujemo. Ponovno prijavimo prisotnost. Prijavite  prisotnost. 24 prisotnih. 
Kdo je za dnevni red, naj pritisne tipko 2B, kdor  je proti pa 3C? 
Kdo je za? (17 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)  
Ugotavljam, da je dnevni red sprejet. 
            Prehajamo na 1. TOČKO DNEVNEGA REDA - osnutek  zapisnika 16. seje Državnega zbora(?) ste prejeli s sklicem in po elektronski  pošti. 
Pisnih pripomb nisem prejel, zato predlagam, da o njem glasujemo.  Prisotnost! (25 članov.) 
Kdo je za? (19 članov.) Je kdo proti?  
Ugotavljam, da je sklep sprejet o zapisniku 16. seje. 
Prehajamo na  odobritev zapisnika 8. izredne seje. Pisnih pripomb nisem prejel. Prehajamo na  glasovanje. Prisotnost. (25 članov.) 
Kdo je za? (20 članov.) Je kdo proti?  (Nihče.)
Ugotavljam, da je zapisnik 8. izredne seje Državnega sveta sprejet.  
Prehajamo na odobritev zapisnika 9. izredne seje Državnega sveta. Pisnih  pripomb nisem prejel, zato predlagam, da o njem glasujemo. Prisotnost! (25  članov.)
Kdo je za? (21 članov.) Je kdo proti? (Nihče.)
Ugotavljam, da je  zapisnik 9. izredne seje Državnega sveta sprejet. 
Prehajamo na odobritev  zapisnika 10. izredne seje Državnega sveta. Tudi tu pisnih pripomb ni, zato  predlagam, da preidemo na glasovanje. Prisotnost! (25 članov.)
Kdo je za? (24  članov.) Je kdo proti? (Nihče.)
Ugotavljam, da je zapisnik 10. izredne seje  Državnega sveta sprejet. 
Zapisnik 11. izredne seje. Tudi tu pripomb nisem  prejel. Predlagam, da preidemo na glasovanje. Prisotnost! (25 članov.)
Kdo je  za? (24 članov.) Je kdo proti? (Nihče.)
Ugotavljam, da je zapisnik 11.  izredne seje Državnega sveta sprejet. 
            Prehajamo na 2. TOČKO DNEVNEGA REDA, in sicer  POBUDE IN VPRAŠANJA DRŽAVNE SVETNICE IN SVETNIKOV. Po  elektronski pošti 29. 6. ste na klop prejeli vprašanje Vincenca Otoničarja glede  honorarjev funkcionarjev za predavanja na seminarjih in konferencah, ki  obravnavajo tematiko z njihovega delovnega področja. Kolega Otoničar ali želite  dodatno obrazložitev? Izvolite. 
            VINCENC OTONIČAR: Hvala za besedo. Ta  problematika okoli seminarjev za občine se ponavlja v bistvu že odkar Slovenija  obstaja. Ti seminarji zelo obremenjujejo proračune občin. Na teh seminarjih  predavajo državni uslužbenci, visoki funkcionarji. Prav bi bilo, da država ali  Ministrstvo za javno upravo prevzame organizacijo teh seminarjev, ker zahtevajo  od občin, da so seznanjeni s temi predpisi in zakoni, katere sprejema Državni  zbor. Mislim, da bi to vprašanje moralo tudi spodbuditi Ministrstvo za javno  upravo, da ono to organizira, ne pa privat firme, katere zelo drago zaračunavajo  te seminarje. S tem bi tudi prihranili denar in čas občinam. Ker izhajam iz  lokalnih interesov mislim, da je to vprašanje spodbuda da država razmišlja o  racionalizaciji vseh postopkov. Hvala. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa. Želi še  kdo razpravljati? Če ne, predlagam, da Državni svet sprejme naslednji sklep:  Državni svet podpira vprašanje državnega svetnika Vincenca Otoničarja in  predlaga Vladi Republike Slovenije, da vprašanja prouči in na njih odgovori.  Prisotnost! (25 članov.)
Kdo je za? (25 članov.)
Ugotavljam, da je sklep  sprejet.            
Prejeli ste vprašanje Vincenca Otoničarja v zvezi z  razrešitvijo prostorske problematike Društva France Prešeren v Skopju. Kolega  Otoničar želite dodatno obrazložiti? Prosim. 
            VINCENC OTONIČAR: Hvala za besedo. Ob nedavnem  obisku Komisije za mednarodne odnose in evropske zadeve v sobranju smo se  srečali tudi s Slovenci, ki živijo v Makedoniji, konkretno z Društvom France  Prešeren, katero je zelo dejavno na kulturnem področju, športnem področju in pa  ne nazadnje tudi na vseh področjih, katere združuje to društvo Slovencev v  Makedoniji. To društvo nam je predstavilo vso dejavnost. Moram reči, da si to  društvo zelo prizadeva s svojimi aktivnostmi na vseh področjih. Problem tega  društva pa so prostori. 
Imajo zelo slabe prostore, premajhne prostore, tako  da ne morejo vso dejavnost opravljati v teh prostorih. Ne morajo zagotoviti  svojim članom knjižnice, kateri imajo bogato knjižnico, to, da ne morejo knjižno  zbirko, ne moremo pa to knjižno zbirko postaviti svojim članom. Pevski zbor se  je povečal že na 40 članov, tako da nimajo niti pogojev v teh prostorih, da  vadijo za nastope. Predvsem morajo vaditi, ker so zelo povezani z drugimi  društvi in pa tudi nastopajo v tujini. Tako, da problem tega društva so res  prostori. Mi smo tudi, ko smo imeli v .../Nerazumljivo./... zaprosili za pomoč,  da pomaga temu društvu najti ustrezne prostore. Seveda prostori v samem Skopju  bi se najbrž našli, ampak moram reči, da čeprav Makedonija ni še v Evropski  uniji, da imajo kar evropske cene glede najema teh prostorov. Zato bi bilo  potrebno, da se tudi država Slovenija vključi v razreševanje teh prostorov,  najti te prostore in pomaga sofinancirati. Res je, da v prejšnjih časih so tudi  podjetja, katera so prisotna v Makedoniji, pomagala temu društvu. Sedaj glede  krize nekoliko manj in ob tej priliki bi pozval tudi predstavnike delodajalcev,  kateri imajo nekako svojo dejavnost v Makedoniji, da prisluhnejo temu društvu in  pomagajo naprej tako, kot so do sedaj. Zato pozivamo Urad Vlade Republike  Slovenije, da se vključi v problematiko reševanja teh prostorov. Seveda pa bo  tudi naša komisija, od katere smo dobili nekako zagotovila, da nam bodo pomagalo  .../Nerazumljivo./... se najdejo ustrezni prostori za rešitev te problematike.  Hvala lepa. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala. Želi še kdo  besedo? Kolega Lampret. 
            JERNEJ LAMPRET: Zdi se mi, da bi bilo to  vprašanje potrebno razširiti na vse Slovence, ki se hočejo tako ali drugače  združevati v državah bivše naše skupne države. Kajti to problematiko dobimo  vsepovsod. Jaz poznam Šibenik, poznam Split, poznam Reko, poznam Novi Sad, Niš  na primer, kjer se hočejo na nek način organizirati in hočejo postaviti svoje  kulturne vrednote na korenine in temeljnih, ki so prej na nek drugačen način kot  zdaj, ko so se postavile te naše meje. Zdi se mi, da potem vse odpade na  razreševanje teh problemov in velike želje, da ti ljudje sodelujejo na  najrazličnejših prireditvah, prav na naših društvih, ki imajo že tako skopo  odmerjena sredstva in potem seveda v želji po sodelovanju in na nek način morajo  tudi dofinancirati, da preživijo v Sloveniji, seveda, da dajo nek kulturni  program ali kaj drugega. Zdi se mi, da bi bilo to potrebno enkrat tudi doreči,  tudi z, grdo mogoče rečeno, z zamejskimi Slovenci, da .../Nerazumljivo./...  statusa. 
             PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala za vaše  mnenje. Seveda to je možno realizirati na način, da bodisi sam v sodelovanju z  gospodom Otoničarjem in z našimi strokovnimi službami za prihodnjič pripravite  konkretno pobudo v tej smeri. Želi še kdo besedo? Če ne, odločamo seveda o  pobudi tako kot je bila podana in obrazložena. Prosim, da prijavite prisotnost.  25. 
Kdo je za? 
(16 članov.) Kdo proti? (? članov.)
Ugotavljam, da je  Državni svet predlagani sklep sprejel. 
Po elektronski pošti 29. 6. in na  klop, ste prejeli vprašanje Tonija Dragarja, državnega svetnika glede imenovanja  občinske komisije za sprejemanje vlog in ocenjevanja škode ob naravnih nesrečah.  Kolega Dragar, želite podati dodatno obrazložitev? Ni potrebno. Želi kdo drug  besedo? Če ne, prehajamo na glasovanje. Prosim, da prijavite prisotnost.  Prijavljenih je 25.
Kdo je za? (25 članov.)
Tako, da verjetno ni nihče  proti. Če pa je ... Ugotavljam, da je Državni svet predlagani sklep  sprejel.
Ponoči smo dobili še pobudo kolega Toneta Peršaka. Delamo noč in dan  in sicer pobuda Ministrstvu za okolje in prostor, Ministrstvu za notranje zadeve  oziroma Vladi Republike Slovenije in sicer je pobuda naslednja. Da se  Ministrstvo za okolje in prostor, Ministrstvo za notranje zadeve oziroma Vlada  Republike Slovenije v celoti čim prej odzovejo na vse bolj pogost pojav  ustanavljanja neke vrste nelegalnih samskih domov za tuje delavce oziroma  izigravanja predpisov o graditvi objektov v prostorskem načrtovanju in  predpisov, ki urejajo vprašanje začasnega ali stalnega bivališča, nastanitev  ljudi v neprimernih objektih. Kolega Peršak izvolite za dodatno obrazložitev.  
            ANTON PERŠAK: Hvala. Rad bi samo malo opisal  primer, ki ga najbolj poznam. Zato, da ne bo zgledalo kot, da gre za kakšne  vrste nestrpnost ali kaj podobnega. Gre za to, da se recimo v eni obrtni  industrijski coni, v enem objektu, ki je po svoji namembnosti so poslovni  prostori, pisarniški, v nekem trenutku pojavilo čez 30, 40 ljudi, ki vem tem  objektu prenočuje, vozijo jih na delo organizatorji teh delavcev z osebnimi  avtomobili, kombiji. Ti avtomobili parkirajo po zelenicah in tako naprej. Seveda  ta zgodba vzbuja v bližnji okolici zelo konfliktne situacije. 
Da gre za  nekaj, kar ni niti v skladu z namembnostjo stavbe, niti ni najbrž čisto legalno,  govori tudi o tem, da se tam zelo veliko prometa dogaja tudi ponoči, zelo  različnega in da se stanovalci neprenehoma  zamenjujejo. Da se skupina pripelje,  je tam 10 dni, 14 dni, se ta skupina odpelje na drugo lokacijo, pride druga  skupina. Ker menda obstoja nek predpis, ki dovoljuje 14-dnevno začasno bivanje  nekje. In tako naprej.
Problem, ki je, je pravzaprav v tem, da niti  inšpekcije, niti policije pravzaprav se na prijave sosedova ali občine ne  odzivajo. Ali pa se odzivajo tako, da pridejo tja, pogledajo, rečejo, saj smo  jih opomnili, zahtevali bivališče, na kar so se prijavili na drug naslov v isti  ulici, so prijavili te ljudi in take stvari. Potem ena skupina se je preselila v  občino Škofljica. Tam ima slučajno, da malo rečem bolj pitoreskno, podžupan  dobre veze s policijo in so to v tednu dni rešili in jih ni več tam. Ampak ne  gre, kot pravim, za nobeno nestrpnost, ne gre za to, da bi se ljudem  preprečevalo bivanje. Čeprav seveda bivanje desetih ljudi v eni sobi najbrž ni  ravno primerno. Ampak gre za to, da naj se stvari urejajo legalno in da ti  organizatorji, ki očitno posredujejo to delovno silo, priskrbijo tem ljudem  človeka vredno in dostojna bivališča. Ne pa pisarniške prostore, opuščene hale  in tako naprej.  Hvala. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa. K  besedi se je prijavil kolega Šuštaršič. Izvolite. 
            BORIS ŠUŠTARŠIČ: Gospod predsednik, če dovolite,  jaz bi se oglasil kot zaključimo glasovanje o tej zadevi, ker ne bom razpravljal  o tej temi. Ko zaključimo glasovanje. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Ko zaključimo  glasovanje o tej temi, je te točke konec. 
BORIS  ŠUŠTARŠIČ: Ampak jaz bi pa dodatno rad nekaj. Sicer se zavedam, da ni  vse po pravilih, ampak, ker je izjemna okoliščina mislim, da je tolerantno  lahko. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Jaz bi vas lepo  prosil, da če se zadeva nanaša na to vsebino, da prispevate svojo diskusijo. Če  je proceduralna, imate seveda možnost, če je proceduralna vam dam besedo. Če bi  pa govoril o neki drugi temi pa sami veste gospod Šuštaršič, da vas moram  prositi, da se držimo Poslovnika. 
            BORIS  ŠUŠTARŠIČ: Samo jaz bi vseeno prosil izjemo. Pa dajmo reči, da bo  proceduralno. Da smo v formi zadovoljili. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Recimo, da bo  proceduralno. Ste olajšal situacijo. Hvala lepa za napoved. Kolega Kovšca se je  prijavil. Izvolite. 
ALOJZ KOVŠCA: Hvala lepa za besedo.  Jaz bi se tukaj navezal na kolega Peršaka in sicer iz nekega drugega vidika. Gre  pa v glavnem za isto problematiko oziroma gre za problematiko, ki potem na konec  koncev povzroča probleme, ki jih je kolega Peršak poimenoval.
V družbi se že  nekaj časa pogovarjamo o tako imenovanih "missing traderjih" in država išče  takšne in drugačne načine kako najti možnost, da se te "missing traderje"  ustavi. Medtem je izostala neka percepcija "missing traderjev" na širšem  področju. Ne samo kot trgovcu z avtomobili, pač pa tudi kot trgovcu z delom in  delovnimi razmerji. To zadevno bi rad opozoril, da sem kot predsednik območne  obrtne zbornice leta 2005 v septembru mesecu osebno prijavil nekaj takih  subjektov, ki so na črno zaposlovali delavce, funkcionirali brez dejanskega  sedeža in se nasploh obnašali ne v skladu z zakonodajo, veljavno zakonodajo v  Republiki Sloveniji. Od tu imam odgovor inšpektorata Republike Slovenije za  delo, ki je, samo hočem ilustrirati koliko je ta problematika stara in globoka.  V februarju leta 2006 je bilo samo na šestih lokacijah registrirano 611  poslovnih subjektov, pravnih oseb, ki so poslovale, ne da bi dejansko tam imele  sedež, ne da bi vedeli kar koli o njihovih zaposlenih, niti o njihovi realni  dejavnosti. .../Nerazumljivo./... ste iz tega dopisa inšpektorata, gre pretežno  za tuje delodajalce in večina je priglasila fektivne sedeže poslovanja, kar na  pregledanih lokacijah ni bilo znakov opravljanja dejavnosti ali pa znakov  poslovanja. Tudi inšpektorat je takrat ugotovil, da lahko tujec z osebnih  delovnim dovoljenjem z veljavnostjo treh let ali pa za nedoločen čas oziroma  azilant, tujec, ki je zaprosil za politično zaščito, v Sloveniji se lahko celo  vpiše v evidenco brezposelnih oseb in to so primeri, kjer se tudi sam poskušam  izogniti konotaciji tujec ali kdorkoli, ampak predvsem so tujci tisti, ki ta  inštitut zlorabljajo. Dejstvo, da ima v Republiki Sloveniji lahko vsakdo  priglašen fiktivni sedež poslovanj, pridobi osebno delovno dovoljenje, se  prijavi v zavarovanje, ne plačuje nikakršnih prispevkov, nato pa ima celo  možnost, da se prijavi na zavod za zaposlovanje kot iskalec zaposlitve. To  dejstvo kaže, da so spremembe zakonodaje na področju delovanja samostojnih  podjetnikov več kot potrebne. To je izjava mag. Boruta Brezovarja, glavnega  inšpektorja za delo in sicer datira v leto 2006. 
Bolj kot vse to, kar sem  naštel, je pa pomenljiv še tale odstavek. Z namenom reševanja obravnavne  problematike smo na sestanku predlagali, da se spremeni zakon o gospodarskih  družbah in sicer tako, da bo od samostojnih podjetnikov k priglasitvi v register  mogoče zahtevati tudi ustrezna dokazila, vendar na predlog ni bilo ustreznega  odziva. Dejansko se zadev od leta 2006 niso premaknile. Zaostrili smo zakonodajo  na določenih drugih področjih. Ampak tukaj, kjer se nam bo mogoče pojavila nova  socialna bomba pa pravzaprav nismo storili prav veliko. S tem namenom se  pridružujem vprašanju kolega Peršaka in bi rad tudi sam v istem smislu zvedel  kaj se bo na tem področju ukrenilo. 
Govorim pa o tem, da ti delavci oziroma  njihov način bivanja ni samo po sebi negativni fenomen, ampak so oni posledica  negativnega fenomena poslovanja na črno v tej državi. Hvala.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Vaše vprašanje se  delno dotika vprašanja kot ga je formuliral kolega Peršak. Tako, da zdaj imamo  dve možnosti. Prvič, če se kolega Peršak strinja, lahko tematiko, ki ste jo  obrazložili v smislu dodatne obrazložitve dodamo njegovemu vprašanju, če se  kolega Peršak strinja, v vsakem primeru pa je ta problematika toliko kompleksna  in obširna, da bi bilo smotrno zastaviti posebno vprašanje prihodnjič, v tem  smislu kot ste kolega svetnik, nastopili. Tako, da sedaj najprej kolega Peršaka  sprašujem. 
            ANTON PERŠAK: Jaz nimam nič proti. Ampak sedaj,  jaz bi rad čimprejšnjo reakcijo. Se mi zdi, da bi bilo dobro to artikulirati  čisto kot posebno pobudo. Saj tudi jaz dajem v bistvu pobudo, da me ...  ministrstvi, tako gradbeno kot v ministrstvu za notranje zadeve svoje, prvič,  svoje organe spodbudijo, da bodo delovali, drugič pa, da naj razmislijo ali so  potrebne kakšne spremembe zakonodaje. Isto pravzaprav, bi rekel, da bi bilo  pametno, da se naredi s tem področjem, ki ga je opisal gospod Kovščca. Sedaj,  jaz ne bi rad, da bi sedaj mi to odložili na september, če me razumete, da bi  čakali. Predlagam pa, da se enostavno naredi pobuda na to temo. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ:  Hvala lepa. Se pravi, takole ne, ne bomo več o tem debatirali. Zadeva  je vsebinsko tako pomemben, da zahteva posebno pobudo in vas, vam predlagam,  kolega Kovščca, da jo oblikujete in jo bomo obravnavali takoj ko bo, ker se  svetnik Peršak verjetno pravilno in realno ugotavlja, da bi razširitev te  zadeve, še posebej, če bi se našla v obrazložitvi, spremenila akcent in  zmanjšala dinamiko realizacije te naloge. Tako da, se priporočam za  artikuliranje posebne pobude na to temo. 
Prehajamo na odločanje o predlogu.  In sicer, na glasovanje dajem predlog, da Državni svet sprejme sklep; Državni  svet podpira vprašanje državnega svetnika Antona Peršaka in predlaga Vladi  Republike Slovenije, Ministrstvu za okolje in prostor ter Ministrstvu za  notranje zadeve, da na vprašanja odgovorijo. Ugotovimo prisotnost! (24  prisotnih.) 
Kdo je za? (25 članov.) Ne more biti proti, ker nas ni nič več  prisotnih  kot prej. 
Ugotavljam, da je Državni svet predlagani sklep  sprejel.
Prejeli ste odgovor ministrstva za promet... Prosim? Proceduralno.  Ampak nisem še zaključil s točko pobude in vprašanja. Izvolite, izvolite, gospod  Šuštaršič, da ne bomo predolgo. 
            BORIS ŠUŠTARŠIČ: Gospod predsednik, jaz se za  prijazno in  besedo zahvaljujem. Torej ni nobenega dvoma, da jaz osebno  podpiram, da tukaj danes zasedamo, tako v Mariboru kot v tej zgodovinski dvorani  po imenu generala Maistra. Vendar seveda na drugi strani dejstva, da je dvorana  nedostopna. In ker so se štirje možje zelo mučili, da smo jo prinesli gor, sem  dolžan tokrat izreči iskreno hvala in seveda tudi v naprej, ker me bodo nosili  doli. Ker pa to izrekam pri tej točki dnevnega reda, vljudno prosim, da bi se to  štelo v primer in formalni toleranci kot pobudo mestni skupščini Maribor, da  osvoji ideje, da izgradi dvigalo, ki bo omogočalo neovirano dostopnost. Seveda  naj osvoji idejo, realizira jo pa takrat, ko bodo na razpolago materialna  sredstva. To sem hotel povedati, in se mi zdi, da je to utemeljeno iz  civilizacijskih predlogov. Hvala lepa. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa kolega  Šuštaršič. To je nedvomno korekten proceduralni predlog. Bi ga lahko sicer že  takrat pri tehnikalijah na začetku povedali, ampak ni nič narobe. Hvala.  
Torej prehajamo na pregled prejetih odgovor. In sicer prvi, odgovor  Ministrstva za promet na vprašanje državnega svetnika dr. Zoltana Jana, glede  deležev sredstev za popravila in vzdrževanje avtocest, ki so namenjena obnovi in  popravilu voznih površin. Prejeli so odgovor Vlade Republike Slovenije na  vprašanje državnega svetnika dr. Janvita Goloba v zvezi z gradnjo železniške  povezave Beltinci - Lendava. Potem odgovor Vlade Republike Slovenije na  vprašanje državnega svetnika dr. Zoltana Jana glede ukinitve vladnih služb,  uradov, skladov in podobnih ustanov. Odgovor Ministrstva za kmetijstvo,  gozdarstvo in prehrano na vprašanje državnega svetnika dr. Janvita Goloba glede  posledic sladkorne reforme. Odgovor Ministrstva za javno upravo in Ministrstva  za notranje zadeve na vprašanje državnega svetnika Draga Ščernjaviča, glede  upravljanja in gospodarjenja s počitniškimi kapacitetami. Odgovor Ministrstva za  notranje zadeve na vprašanje državnega svetnika Rastislava Revena glede števila  naletov na ljubljanski obvoznici. Odgovor Vlade Republike Slovenije na sklep  Državnega sveta v obravnavi Komisije za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, za  razbremenitev poslovanja na področju predelave lesa. Potem odgovor Vlade  Republike Slovenije na vprašanje državnega svetnika Petra Požuna v zvezi z  davkom na dobiček javnih zdravstvenih ustanov. Odgovor Ministrstva za  kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, na vprašanje državnega svetnika Vincenca  Otoničarja glede letne višine koncesije gozdnim gospodarstvom. To je vse za  enkrat. In za vprašanje in pobude na katera nismo prejeli do preteka 30 dnevnega  roka odgovorov, posredujemo urgence na pristojna ministrstva oziroma organe.  
S tem zaključujem točko pobude in vprašanja državnih svetnic in svetnikov.  
Izvolite, kolega Otoničar, proceduralno. 
            VINCENC OTONIČAR: Hvala gospod predsednik. Eno  moje vprašanje smo preskočili in ga nismo obravnavali. Dohodnina. 
 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Se opravičujem.  Hvala za opozorilo, bomo preverili. Se opravičujem, vidim, da budno spremljate.  Malce nerodno je napisano oziroma sem nerodno prebral. 
Imamo še eno pobudo,  in sicer .../Medsebojno dogovarjanje./ Opravičujem se, napaka je nastala, ker  tole besedilo tukaj ni čisto popolno in bi vas prosil, kolega Otoničar, če vašo  pobudo v zvezi z odmero dohodnine od dohodka iz kmetijstva za leto 2008  obrazložite.
            VINCENC OTONIČAR: Hvala, gospod  predsednik, za besedo. Ne vem, mi svetniki imamo tukaj gradivo. Tudi v letošnjem  letu se je pokazalo, da nam je Drus kmetom poslal napačno odmero dohodnine in  davek iz dohodka iz kmetijstva in gozdarske dejavnosti. Ko smo kmetje opazili to  napako smo sprožili vse inštitucije, da se ta napaka popravi. Prišlo je do tega,  da smo morali sami kmetje napisati pritožbo Dursu in ker odločba ne zadrži,  ..../Nerazumljivo./ smo morali plačati tudi davke. Ti davki so bili v letošnjem  letu kar štirikrat višji kot v preteklih letih. Ta situacija se ponavlja že kar  nekaj let, čeprav smo tudi pri sprejemanju zakona o dohodnini na to zadevo  državni svetniki opozarjali in tudi dali veto. Državni zbor je to zavrnil.  Izkazalo se je v praksi, da ima Državni svet pri tej zadevi prav. Zgodila se je  tudi druga nevšečnost, da obrtnikom iz dohodninske odločbe niso upoštevali  družinske člane. Ko pa so ugotovili, da so naredili napako so poslali nazaj  obrazce tem obrtnikom s povratno pošto, tako da so prizadeti samo podpisali in  vrnili nazaj te odločbe. Mi se počutimo kot drugorazredni državljani, ker eno  napako nekomu so priznali in jo popravili na njihove stroške. Druga napaka,  katera se je sprejela kmetom, so morali vse sami popravljati. Zato dajem tudi to  vprašanje in odgovor Davčne uprave Republike Slovenije in Ministrstva za finance  zakaj je prišlo do te razlike in kako bodo te zadeve popravili. Hvala lepa. 
 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala kolega  Otoničar. Mogoče samo še taksativno navedem vprašanja, ki so del vprašanja  državnega svetnika Vincenca Otoničarja, in sicer prvič, kmetje so že morali  plačati previsoko odmerjeno dohodnino od dohodka iz kmetijstva za leto 2008 ali  bodo dobili preplačilo vrnjeno z obrestmi. Drugič, kdo bo poravnal škodo, ki je  kmetom nastala zaradi napačno obračunane dohodnine za leto 2008, kot posledico  štetja plačil za OMD v predpisane subvencije za leto 2008. Tretjič, kolikšna  škoda je oziroma bo nastala v proračunu Republike Slovenije zaradi kmetom  napačno obračunanega davka od kmetijstva in napačno obračunane dohodnine.  Četrtič, zakaj je pri popravljanju napak Durs diskriminatorno obravnava kmete in  samostojne podjetnike. In petič, ali bo Durs o napaki obvestil vse naslovnike  kmete in kmečke organizacije in jim pomagal pri odpravljanju napake, ali bodo  le-ti prepuščeni svoji iznajdljivosti. 
Želi še kdo razpravljati o predlogu  vprašanja kolega Otoničarja? Če ne, predlagam, da Državni svet sprejme naslednji  sklep, da Državni svet podpira vprašanje državnega svetnika Vincenca Otoničarja  in predlaga Vladi Republike Slovenije, da vprašanja prouči in nanje odgovori.  Prisotnost! (25 članov.)
Kdo je za? (17 članov.) Je kdo proti?  (Nihče.)
Ugotavljam, da je Državni svet predlagani sklep sprejel. 
Preden  zaključim to točko naj še opozorim, da svetniki, ki morebiti niso zadovoljni z  odgovori Vlade ali ministrstev, da podajo pripombe ne te odgovore, ki jih bomo  obravnavali. 
Kolega Meh. 
            BORUT MEH: Pazljivo sem prebral ta odgovor  svetniku Petru Požunu Vlade, kjer je on vprašal, ali poanta vprašanja je bila,  kako bo Vlada vrnila 15,4 milijona evrov v zdravstveni sistem, ki so odtegnjeni  zaradi presežkov bolnicah. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Ni predvidena  debata o odgovorih Vlade na sami seji Državnega sveta. Ampak prosim da, bodisi  svetniki, ki so podali pobudo, prejeli odgovor niso z njim zadovoljni, ali pa  njihovi kolegi svetniki, tako kot vi v tem primeru, oblikujete za naslednjo sejo  oziroma direktno naslovite na nas proteste, zahtevke in jih bomo posredovali  Vladi. Hvala za razumevanje. .../Oglašanje iz klopi./ Brez zveze se je  pogovarjati o tem, če ni sogovornika tukaj. Dovolite še meni pojasnilo, mi imamo  na razpolago tudi druge oblike dela. Če ta enostavna izmenjava mnenj zahteva v  vladi odgovor, protest ni zadovoljiva vsebinsko, potem imamo seveda možnost  organizirati tematsko, posvet, tiskovno konferenco, zahtevek za udeležbo  ministra na seji interesne skupine ali komisije, ta točka ima ta domet. Hvala  lepa. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Prehajamo na  3. TOČKO DNEVNEGA REDA - SKUPNO POROČILO O DELU DRŽAVNIH TOŽILSTEV ZA  LETO 2008. Poročilo je bilo objavljeno v Poročevalcu Državnega zbora,  29. 5. 2009, obravnavala ga je Komisija za državno ureditev. Poročilo komisije  ste prejeli po elektronski pošti in na klop. Prav tako ste dobil predlog mnenja  Državnega sveta. Za morebitne amandmaje vas prosim torej k predlogu mnenja, da  jih vložite v pisni obliki. Pri tej točki z vrhovnega tožilstva sodeluje gospod  Silvij Šinkovec, ki mu dajem besedo. 
            SILVIJ ŠINKOVEC: Hvala lepa, gospod predsednik.  Spoštovani, člani svetniki, državni svetniki in državna svetnica. Dovolite mi,  da najprej opravičim državno tožilko, ki ste jo vabili na vašo sejo, ker je v  tem trenutku skupaj z njenim namestnikom vrhovnim državnim tožilcem Mirkom  Petačnikom službeno odsotni v tujini, zaradi tega me je pooblastila in moram  priznati, da mi je v veliko čast, da nekaj poudarkov iz obsežnega poročila vseh  organizacijskih oblik državno tožilske službe o opravljenem delu v letu 2008  poudarim sam. 
V posebno čast tudi, zaradi tega, ker v mesecu, naj mi bo  dovoljena ta drobna osebna pripomba, ker v tem mesecu zaključujem 20 letno  tožilsko službo na vrhovnem državnem tožilstvu in prvič predstavljam naše delo  pred tako pomembnem zborom. Kot sem že povedal sporočilo obsega, naš vidik  opravljenega dela vseh okrožnih državnih tožilstev posebej tudi skupine državnih  tožilcev organiziranega kriminala, specializiranega oddelka, oddelkov vrhovnega  državnega tožilstva ter slovenskega predstavništva v Eurojustu. 
Kaj je  tisto, kar menimo, da bi z našega vzornega kot kazalo poudariti tudi na tej  seji? Prva stvar. Priliv zadev je bil v primerjavi s prejšnjim letom skoraj  enak. Kot pozitivno pa ocenjujemo, da se je izboljšal odstotek odkritih  storilcev kaznivih dejanj in da je bilo od teh prijetih ovadb rešeno več kot tri  četrtine zadev s tem, da imamo državni tožilci interno dogovorjen rok, da morajo  biti zadeve na državnem tožilstvu ne pa tudi dokončno rešene, na državnem  tožilstvu rešene do 30 ali največ 90-ih dneh, kar pomeni, da je preostalih 25%,  ki tukaj od ../Nerazumljivo./.. nerešene pripadlo v zadnji četrtini ali celo  petini tekočega leta. 
Morda poudarek, ki iz enega vzornega kota kaže našo  uspešnost, odstotek obsodilnih sodb. 79% a hkrati tudi kritična opomba, da je  znotraj izrečenih obsodilnih sodb le dalje ko največji odstotek pogojnih 74% in  zelo malo denarnih izrečenih kazni. Tožilci tukaj v okviru svojih doktrine imamo  dolžnost, da predlagano izrek kazenske sankcije in naši predlogi poskušajo iti v  smer spremembe te strukture, ki nedvomno ni ustrezna. 
Naslednja stvar, ki bi  jo želel poudariti je uporaba alternativnih metod. Na državnem tožilstvu smo  bili pobudniki spremembe Zakona o kazenskem postopku, ki je sedaj zelo, bi  rekel, moderne metode poravnavanja uvedla v Kazensko pravo že pred 9-imi leti in  čeprav je odstotek iz našega vzornega kota še vedno morda prenizek glede zadev,  ki jih rešimo na tak način, vendarle lahko ocenjujemo, da na tak način rešimo za  eno manjše okrajno sodišče zadev ne, da bi prišle pred sodišče. 
Samokritičen  pogled pove, da morda še vedno prevečkrat med številčno bagatelo, ki pa v svoji  pojavni obliki vedno zadane tudi konkretnega posameznika in zato za njega ni  bagatela v družbenem pogledu pa lahko prevečkrat morda zmanjkuje časa in  strokovne moči za reševanje najtežjih zadev. Tukaj je prav gotovo tudi  zakonodaja tista, ki bi morda premaknila vizir, kaj je tisto, na kar je treba se  strinjati z najtežjimi .. kazenskega pregona in kaj je tisto, kar se morda lahko  reši nekje drugje, tudi še odprto. 
Poudariti moramo, da prostorske  problematike na državnem tožilstvu pravzaprav nimamo in da smo ta vprašanja v  preteklih letih, s sodelovanjem vlade in Ministrstva za pravosodje uspešno  reševali. Izjema je morda, vendar nekritična, še Novo mesto. Pri kadrovski  problematiki pa bi se rad izognil vsesplošnemu poudarjanju, da nas je vedno  premalo, ker menim, da bi ob primerjavi števila sodniških mest in tožilskih  mest, seveda kazalo opustiti neposredno primerjavo, ker ima tožilski posel še  poleg zastopanja pred sodišči, nedvomno še precejšnjo vlogo v predkazenskem  postopku, vendar menim, da bi skupaj z Ministrstvom za pravosodje lahko  marsikatero trenutno kadrovsko zagato, ki se kaže v prevelikem številu obravnav  in težjem zastopanju, pokrivanju teh obravnav s strani tožilstva, lahko reševali  tudi znotraj sodne uprave z večjo koordinacijo in organiziranostjo pri  načrtovanju glavnih obravnav. 
Želel bi vas spomniti še na to, da je to leto  o katerem kritično pregledujete naše delo, bilo tudi prvo leto delovanja  specializiranega oddelka. To je oddelka, ki je pristojen - krajevno in stvarno -  za pregon uradnih oseb s policijskimi pooblastili in drugih oseb, ki imajo  takšna pooblastila. In če mi dovolite, da vas spomnim, gre za realizacijo  tistega manjka v prejšnji zakonodaji v posledici katere smo dobili dve obsodilni  odločbi Evropskega sodišča za človekove pravice - zadeva Šelih in zadeva  .../Nerazumljivo./... kjer je bil eden glavnih očitkov, da je treba odločanje v  tistih primerih, ko so neposredno udeleženi tisti, ki bi morali varovati  pravice, prenesti iz njihovega sektorja. Se pravi od policije neposredno.  
Morda za zaključek še to, da nas v letu, ki ga je morda navzven razburkala  problematika Kazenskega zakonika in njegove ne (možne) uporabe ali uporabe, nas  v tem smislu ni obremenjevalo, ker smo razumeli zakonodajalčevo pravico, da  sprejme predpis da sprejme predpis, in našo dolžnost, da ga, kot vse ostale tudi  tako, kot je sprejet poskušamo v vsakdanjem delu udejanjiti. 
Zahvaljujem se  vam za besedo v imenu 174 državnih tožilcev na vseh stopnjah in 20 pomočnikov  državnih tožilcev in še 180 državno-tožilskega osebja, ki smo to, kar imate  danes na mizi poskušali čim boljše opraviti v letu 2008.
Hvala  lepa.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa, gospod  Šinkovec.
Poročilo je obravnavala naša Komisija za državno ureditev. Gospod  predsednik Vnučec, želite besedo?
Izvolite.
            BOGOMIR VNUČEC: Hvala za besedo.
Jaz bi samo  na kratko. Poročilo ste dobili. Komisija je soglasno podprla to poročilo  državnih tožilcev in jih je pozitivno ocenila. 
Bi pa, kot je tudi gospod s  tožilstva na koncu navedel, komisija še posej opozarja na to, da se še pred  kratkim sprejeti zakon s tega področja, citiran Kazenski zakonik, še vedno  spreminja in dopolnjuje, kar pa nakazuje na spreminjanje pravil in s tem v zvezi  komisija poudarja, da je treba zagotavljati ukrepe, ki bodo varovali standard  pravic, tistih na katere se to nanaša. In na kratko bi bilo to vse.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala, kolega  Vnučec.
Želijo besedo predstavniki interesnih skupin? Če ne, odpiram  razpravo. Želi kdo od kolegov svetnikov diskutirati? Če ne... Prosim?
Ja,  kolega Golob, izvolite. 
            PROF. DR. JANVIT GOLOB: Jaz bi gospodu Šinkovcu  postavil sledeče vprašanje. Kako komentirati oceno javnosti o delu tožilstev in  sodišč po eni strani, po drugi strani pa prikazovanje dela tožilstev s strani  medijev. Kajti v enem letu smo doživeli dva ekstrema. Po eni strani pompozne  aretacije, po drugi strani pa nerealizirane obtožbe, ki naj bi sledile tem  aretacijam. Zdaj, eno ali drugo ne štima. Ali so bile aretacije brez veze ali pa  tožilstvo ne dela tistega ali ne uspe narediti tistega za kar je  poklicano.
Prosim, če nam lahko to komentirate, ob teh dogodkih, ki jih  dnevno spremljamo v sredstvih javnega obveščanja.
Hvala lepa.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Samo trenutek.  Besedo ima kolega Mihelčič.
            JOŽE MIHELČIČ: Hvala za besedo, gospod  predsednik.
Moram reči, da sem bil tudi na seji Komisije za državno ureditev,  ki je poročilo o delu državnih tožilcev obravnavala in sem ga tudi podprl.  Čeprav, dobro, poročilo je napisano pač suhoparno in v pravniškem jeziku. Mi  vemo, da se je v letu 2008 z delom javnih tožilcev marsikaj dogajalo in da so  tudi precej medijsko nastopali. In včasih sem to nastopanje odobravala, večinoma  pa ne. Ampak dobro, stisnil sem zobe in to podprl. Sta se pa vmes zgodila dva  dogodka, na podlagi katerih pa čutim potrebo, da se bom danes tudi oglasil, in  to je prvi dogovor ki je ta, da je komisija obravnavala tudi delo  protikorupcijske komisije in je bila v temu poročilu protikorupcijske komisije  tudi en odstavek, ki je govoril o sodelovanju z državnim tožilstvom in na  podlagi tega odstavka sem jaz razbral, da bo to sodelovanje otežkočeno in da se  sicer s posameznimi tožilci je komisija lahko sodelovala, z večino pa ne,  opozorjeno je tudi na odhajanje nekaterih tožilcev zaradi različnih razlogov. No  to je bila ena stvar.
Druga stvar je bila pa iz sredstev javnega obveščanja,  sem pa včeraj zasledil, da je praktično Finska Slovenijo na nek način blokirala  ali pa izrazila zadržek pri našem vstopanju v OECD, tudi na podlagi dela  pravosodnega ali pa naših pravosodnih organov. Zdaj, javnost sklepa in jaz tudi,  da je to zaradi zadeve Patria. Zdaj, glede na to, da je bila ta zadeva  zlorabljena iz različnih strani bi jaz pričakoval vsaj kakšno pojasnilo.  Hvala.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala  kolega Mihelčič. Preden dam besedo želi še kdo od svetnikov izraziti kakšno  vprašanje? Če ne, izvolite gospod Šinkovec.
            GOSPOD ŠINKOVEC: Torej na prvo vprašanje morda  tudi splošno glede javnosti in konkretnih zadev. Tukaj seveda nisem upravičen in  tudi v okviru svoje stroke ne morem komentirati tega kar javnost ali drugače  prenaša. Jaz mislim, da ima javnost, medij, vedno na razpolago svoje vire  informacij in kadar dobimo možnost, da popolnoma pojasnimo svoje stališče to  tudi storimo. Mislim, da se državno tožilstvo o očitku, da se pretiran ali sploh  pojavlja v medijih kar se tiče aktivnega, prvega koraka, to težko očita. Res pa  je, da marsikdaj moramo pojasnjevati in odgovarjati na vprašanja, ki so v  konkretnih zadevah postavljena. To poskušamo, mislim da tudi preko naše spletne  strani redno odgovarjati.            
Glede tega vprašanja kakšen je izplen v  javnosti prikazanih aretacij je v vsakem primeru potrebno konkretno pogledati  zadevo in ugotavljati v kakšni fazi ta zadeva je. Jaz tukaj, razen tega, da  zadeve, ki ste jih, nekateri ste jih nakazila, da niso zaključene, ne morem  drugega odgovoriti. 
Glede vprašanja v zvezi s Patrio pa mislim, da ste en  del odgovora, če se sklicujete na to kar javnost poroča lahko prebrali tudi  danes. Tako da, postavljate me v položaj v katerem mislim, da se ne tiče v letu  2008 predvsem pa tudi nisem za to pooblaščen. Komentirati vsakodnevno pisanje ni  moja naloga, res pa je da je dokaj nehvaležno kajti tisto kar tožilstvo dobro  naredi se konča dobro na sodišču. Kar po očitku slabo naredi je seveda slabo  narejeno na našem dvorišču. Ampak ta del odgovornosti sprejemamo, hkrati pa  poudarjamo, da je od, bom zelo pogojno rekel, izpostavljenega dogodka, ki ga  nekateri štejejo za afero v javnosti, do ovadbe veliko konkretnega policijskega  dela pri odkrivanju in veliko tožilskega dela pri oblikovanju obtožnega akta.  Ali se vedno konča tako kot javnost pričakuje je pa, to moram reči, odvisno tudi  od zbranih dokazov, dejstev in strokovne odločitve. Drugega vam v temu trenutku  res ne morem in ne znam odgovoriti. Je pa morda v zvezi s Patrio, Patrio samo to  še, ko smo na tožilstvu dobili zadevo jo je začela delati neodvisna  tožilka. To  izrecno poudarjam, ko smo na tožilstvu dobili zadevo. Hvala lepa.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Ja, to bi vas res  lahko razumeli, da so načelno tožilci odvisni če se je začela ena neodvisna,  ampak ne, to vzemite malo kot komentar.
Drugi del, drugo vprašanje, če ste  toliko prijazni, od kolega Mihelčiča v zvezi s sodelovanjem s protikorupcijsko  komisijo.
            GOSPOD ŠINKOVEC: Jaz tega dela poročila ne  poznam. Če tam piše, da z nekaterimi sodelujejo, z večino pa ne potem je to zelo  zaskrbljujoče. Jaz mislim, da temu ni tako. Ovadbe obravnavamo, če jih prejmemo,  tako kot vsako drugo ovadbo. In mislim celo narobe, jaz osebno sem v preteklih  letih, zlasti na izobraževalnem področju kjer imam še posebne dolžnosti, zelo  dobro sodeloval s protikorupcijsko komisijo. Tako da, morda bi bilo potrebno to  malo konkretizirati v katerih in kdaj. Od teh triintrideset tisoč zadev so vse  rešene tako kot mislimo, da je bilo prav, da smo jih rešili prav gotovo pa pod  kritičnim očesom vsakogar in vse javnosti. Hvala. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa. Želi še  kdo besedo? Kolega Mihelčič. 
            JOŽE MIHELČIČ: Samo dve besedi še. Hvala za  besedo.
Zdaj, tudi mene je zaskrbelo to iz poročila pa me je nekako zbodlo,  ker je šlo tako neopazno mimo nas. Recimo komisija piše, da ob tem zaskrbljeno  ugotavlja, ker so se začele kazati resne težave pri delovanju slovenskih  tožilcev. Pa še naprej, jaz vsega ne bom bral. Recimo mene je tudi to zaskrbelo,  ker je to le nek organ, nek protikorupcijski organ in tudi komisija je po mojem  prepričanju ali pa naj bi bila neodvisna in je to le ena takšna ocena, ki najbrž  zasluži nek odmev, nek odgovor. Hvala. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa. Ja, dr.  Golob, izvolite.
            DR. JANVIT GOLOB: Poglejte gospod Šinkovec.  Slovenija si trudi biti ena dostojna evropska država z urejenim tožilstvom in  sodstvom.
Ali vas lahko vprašam za vašo oceno, če ste jo pripravljeni ali pa  če jo lahko daste o stopnji vpliva politike na tožilstvo ocenjeno od 0 do 1 ali  pa od 0 do 100%?
            GOSPOD ŠINKOVEC: Jaz sem v pravosodju od 1977  leta. Torej v državi za katero je veljalo, da so bili politični pritiski možni  in v državi za katero trdimo, da demokratični mehanizmi to preprečujejo in ne  dopuščajo. Meni, ampak to jaz govorim za sebe, jaz nobene odločitve nisem  sprejel pod nobenim političnim pritiskom. Res pa je, da me nobena politična  opcija nikoli ni prav zares marala. Ocena, po mojem tudi glede na to, ker sem  sodeloval pri združevanju k Evropski uniji, zlasti na področju svojega segmenta  in smo morali izpolniti pogoje je moja ocena, da smo bili zelo dobri in je to  .../Nerazumljivo./... 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ:  Hvala lepa. Zdaj...
            DR. JANVIT GOLOB: Repliko samo... Gospod  Šinkovec vse svetnike oziroma, v temu primeru mene, ki govorim, me zanima vaša  osebna izpoved. Vi ste visok državni uradnik in vi odgovarjate za kolektiv, za  institucijo. Vprašanje, ki sem vam ga postavil ni bilo mišljeno za vas osebno  ampak za institucijo. Lahko govorite seveda, da niste dovolj visok, da nimate  kompetenc za takšen odgovor ali pa da ne veste. Ampak vaša osebna izpoved nas pa  tukaj ne zanima. Hvala lepa.
            GOSPOD ŠINKOVEC: Se  opravičujem, narobe razumel... Vas vprašam ste rekel... V redu, ocena na  tožilstvu, sprejeta v vašem smislu ni bila. Sem pa prepričan kot, tako kot ste  sam rekel, kot visok državni uradnik ali pa funkcionar v tožilstvu, da je ta  takšna kot sem rekel. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala. Mislim, da  bi to lahko še potekalo ampak bomo počasi zaključili razpravo. 
Na glasovanje  dajem predlog mnenja skupnemu poročilu o delu državnih tožilstvu za leto 2008,  ki ste ga prejeli na klop. Prosim da prijavite prisotnost. 24 članov. 
Kdor  je za naj prosim glasuje (18 članov.) Kdo je proti? (Nihče.)
Ugotavljam, da  je predlagano mnenje Državni svet sprejel. 
Prehajamo na 4. TOČKO  DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O VOJNIH  GROBIŠČIH.          
Predlog je bil objavljen v Poročevalcu 16. 6.  2008. Poročalo Komisije za socialno varstvo, delo, zdravstvo in invalide, ki je  zakonski predlog obravnavala ste prejeli po elektronski pošti 26. 6. in na klop.  Prejeli ste tudi predlog sklepa. 
Morebitne amandmaje o predlogu mnenja  vložite prosim v pisni obliki. Najprej sprašujem torej gospoda Potrča, če želi v  imenu predlagateljev zakona podati dodatno obrazložitev?
            MIRAN POTRČ: Hvala lepa gospod  predsednik Državnega sveta. Spoštovane svetnice in svetniki, hvala za povabilo.  Mislim da je prav da nekaj stavkov uvodoma spregovorim. 
Vesel sem, da je  pristojna komisija Državnega sveta obravnavala oba zakona in ju podprla in to mi  delo olajšuje. Kljub temu je prav poudariti, da gre za dva zakona, ki sta  politično bila v zadnjih letih mnogokrat prisotna v javnosti pri čemer mislim da  prvi Zakon o vojnih grobiščih mnogo manj kot Zakon o žrtvah vojnega nasilja.  Kljub temu je glede obeh bila želja politike, da bi pri njiju dveh prišlo do čim  večje uskladitve besedila in vsebine kar na žalost ni uspelo. Mislim, da ne  govorim pol resnice ali neresnice, če rečem, da je pripomb in različnih pogledov  k Zakonu o vojnih grobiščih manj ali pa malo ali pa nič, vsaj javno nam niso  bile te pripombe sporočene. Odlašalo pa se je s pripravo tega zakona iz razloga,  da bi se vplivalo na to, da bi glede obeh vprašanj dosegli neko večje medsebojno  uskladitev. 
Že, ko je bil Zakon o vojnih grobiščih leta 2003 sprejet so bila  predvsem vprašanja ali so oznake na grobiščih posebej po vojni proti pravno,  nasilno pobitih oseb ustrezne ali ne, ali je prav, da se vsem umrlim v vojni v  Sloveniji postavi skupni spomenik in ali je prav, da se poleg odkrivanja  prikritih grobišč in njihovega urejanja na licu mesta omogoči tudi skupna  kostnica kamor se dajejo potem spoštljivo ostanki tistih pobitih ali kako  drugače iz prikritih grobišč, ki se na licu mesta ne bodo posebej obeležila  oziroma posebej ustvarjalo grobišče.
Na ta način so predlagane ustrezne  rešitve, mi smo glede nekaterih tehničnih predlogov v poslanskih skupinah  sledili predlogom, ki so bili pripravljeni v Vladi, tri so pa politične  odločitve za katere vas opozarjam ni prosim na soglasje. Prvo je odločitev, da  se v glavnem mestu države postavi spomenik vsem žrtvam vojn in z vojnami  povezanih žrtev na slovenskem, s posvetilnim napisom spominske narave, domovina  je ena, nam vsem dodeljena in eno življenje in ena smrt, Zupančič. 
Drugo, da  se na grobišča po vojni pobitih oseb zapiše napis žrtve vojne in  revolucionarnega nasilja. 
In tretje, da se na območju spominskega parka  Teharje, postavi ustrezna kostnica, kjer se na spoštljiv način poskrbi za  posmrtne ostanke oseb, ki se prekopljejo v skladu z določbo 27. oziroma 28.  člena tega zakona. Prosim vas, da daste pozitivno mnenje k predlogom. Hvala.  
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa gospod  poslanec Potrč. Želi besedo poročevalec Komisije za socialno varstvo, delo,  zdravstvo in invalide? 
            PROF. DR. JANVIT GOLOB: Hvala  lepa. Komisija je to temo obravnavala z vso pozornostjo, pravzaprav je  nadaljevala delo Državnega sveta, ki je bil tukaj brez dvoma ena prvih  institucij, ki je to prenesla iz politične, sploh v politične sfere v strokovno,  zgodovinsko, filozofsko in pravno. In Državnemu zboru pravzaprav precej olajšala  delo. Oblika, ki jo je Državni zbor predložil, in če bog da, jo bo tudi sprejel,  je uravnotežena in naj bi zaključila v pravnem smislu, pa tudi pomagala  zaključiti vse to v vsebinskem smislu, je primerna in ji želimo, da se kar  najbolje konča in s tem po 64. letih zapre eno precej težko zgodovinsko  filozofsko pravno vprašanje na en dostojen način. Mi vam, gospod Potrč, želimo v  temu delu veliko uspeha, da to pripeljete do konca. Hvala lepa. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala kolega dr.  Golob. Želijo besedo predstavniki interesnih skupin. Sicer odpiram razpravo.  Želi še kdo spregovoriti? Izvolite, kolega Šuštaršič, imate besedo. 
             BORIS ŠUŠTARŠIČ: Jaz bi še enkrat izrazil  zadovoljstvo, da se je to pomembno vprašanje za nadaljnji ... Slovenije zaprlo.  In še posebej pa bi izrazil podporo temu urejanju tudi zaradi tega, ker je  vzpostavljena koncenzualnost v pretežnem delu. Mislim, da je to zelo pomembno v  iskanju naše slovenske prihodnosti. Hvala lepa. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa. Pri tej  točki v imenu vlade oziroma Ministrstva za delo, družino in socialne zadeve,  sodeluje dr. Marko Štrovs, vodja službe za vojna grobišča. Dr. Štrovs, želite  besedo? 
            DR. MARKO ŠTROVS: Hvala za besedo, gospod  predsednik. Spoštovani člani in članica Državnega sveta! Dovolite, da najprej  opravičim našega pristojnega ministra, ki je službeno v tujini in se ni mogel  udeležiti tega zasedanja. 
Tudi to moram povedati, da vlada še ni obravnavala  tega predloga zakona in zato uradnega mnenja vlade še ne morem prenesti. Lahko  pa povem samo to, da je v predhodnih medresorskih usklajevanjih ni bilo nobenih  pripomb k temu predlogu zakona in vse kaže, da bo deležen podpore na vladi.  Hvala. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa dr.  Štrovs. Se opravičuje, tukaj smo ravno imeli dilemo. Hvala za pojasnilo. V zvezi  s tem predlogom, imamo tukaj predlog amandmaja, in sicer Interesne skupine  negospodarskih dejavnosti, ki je izrazila stališče, prvič, da interesna skupina  podpira predlog mnenja, vendar k mnenju predlaga naslednji amandma, da bi se za  petim odstavkom dodal odstavek z besedilom... Kolega Peršak, želite raje vi  mogoče obrazložiti še zadevo? 
            ANTON PERŠAK: Hvala. Gre za zelo preprosto  vprašanje. Gre za to, da se pač v zakonu predpisuje besedilo, ki bo na obeležjih  in utegne kdo pravno v nekem trenutku postati dlakocepski in reči, ženske oblike  pa v zakonu ni. In glede na to, da je sedaj besedilo recimo "padel", skozi padla  oziroma padli, ni pa padla, variante, in besedilo je pa, kot pravim predpisano,  lahko kdo v nekem trenutku zaplete in mi z amandmajem pravzaprav samo predlagamo  Državnemu zboru oziroma Zakonodajno-pravni službi da razmisli ali je smiselno to  že z zakonom preprečiti ali ne. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ:  Hvala lepa. Torej Državni svet skladno s svojimi pristojnostmi ne vlaga direktno  amandmajev, ampak tukaj daje svoje mnenje v amandmajskih obliki. Želi kdo  razpravljati o predlogu amandmaja? Izvolite, gospod poslanec Potrč. 
            MIRAN POTRČ: Hvala lepa. Najprej hvala dr.  Janvitu Golobu za prijazne besede in tudi za dve ... iz posveta, ki ga je  organiziral Državni svet. Kar zadeva pa pripombe, ki je dana na besedilo, jaz jo  sprejemam in bom prenesel na Zakonodajno-pravno službo, da se to oceni, ker  uradno smo dolžni predvideti obe spolni rabi v zakonodaji. Hvala. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala. Potem takem  lahko preidemo na glasovanje. 
In sicer bomo najprej glasovali o amandmaju.  Ugotovimo prisotnost! (22 prisotnih.) 
Kdo je za? (20 članov.) Kdo je proti?  (Nihče.) Ugotavljam, da je amandma sprejet. 
In sedaj prehajamo na glasovanje  o mnenju v celoti. In sicer, najprej prosim, prijavite prisotnost. Ugotovimo  prisotnost! (23 prisotnih.) 
Kdo je za? (21 članov.) Kdo je proti?  (Nihče.)
Ugotavljam, da je predlagano mnenje skupaj z amandmajem Državni svet  sprejel. 
            Prehajamo na 5. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZAKONA O  SPREMEMBAH IN DOPOLNITVAH ZAKONA O ŽRTVAH VOJNEGA NASILJA - objavljen  je bil v Poročevalcu 16. 6. 2008. V imenu Vlade oziroma Ministrstva za delo,  družino in socialne zadeve sodeluje gospa Darja Hostnik, vodja sektorja za vojne  invalide, vojne veterane in žrtve vojnega nasilja. Poročilo Komisije za socialno  varstvo, delo, zdravstvo in invalide ste prejeli. Prav tako predlog sklepa.  Najprej sprašujem, gospod poslanec Potrč, če želite besedo? Izvolite.
            MIRAN POTRČ: Hvala lepa. Dolžan sem povedati, da  na žalost pri Zakonu o žrtvah vojnega nasilja ne morem izraziti zadovoljstva, da  pričakujem veliko podporo vseh poslank in poslancev, lahko pa povem, da ga je  vložilo 52 poslank in poslancev iz petih poslanskih skupin, štirih poslanskih  skupin koalicije in Slovenske ljudske stranke. Slovenska nacionalna stranka in  Slovenska demokratična stranka Slovenije predloga niso sopodpisali in imajo k  njemu vsebinske pripombe, ne sicer na enak način naravnane, ampak pripombe pa  vsebinsko so oblikovane. 
Mi smo se tudi v tem mandatu po tem, ko smo  praktično štiri leta v prejšnjem mandatu poskušali uskladiti besedilo sprememb  in dopolnitev Zakona o žrtvah vojnega nasilja poskušali v državnem zboru med  vsemi strankami dogovoriti za vsebino, ni nam uspelo, zaradi tega se je pet  strank odločilo, da zakon kljub temu vloži. Dva razloga sta za tako odločitev.  
Prvi. Da imamo že od leta 2006 odločbo ustavnega sodišča, ki terja od nas,  da bi morali v enem letu torej do 17. 11. 2007, vemo, da smo krepko prekoračili  ta čas sprejeti spremembe in dopolnitve Zakona o žrtvah vojnega nasilja, preko  katerih bi približno enake razmere, približno enako uredili. Poleg tega  načelnega stališča to praktično pomeni, da bi beguncem, ki jim je bil porušen  dom in se v svoj dom, stanovanje, hišo in podobno niso mogli vrniti ali otrokom,  ki so jim bili ubiti starši ta pravica priznavala ne samo takrat, kadar je do  porušenja doma ali do uboja staršev prišlo s strani agresorjev oziroma  okupatorjev Nemcev in njihovih sodelavcev, ampak tudi če so to povzročili  Partizani ali zavezniki. To je želja in zahteva Ustavnega sodišča, ker žrtev je  potrebno obravnavati kot žrtev ne glede na razloge, kako je do žrtve prišlo  posebej, če gre za primer beguncev in otrok in to je ena od rešitev oziroma dve  rešitvi, ki jih z zakonom urejamo in ki bi jih morali že do 27. novembra 2007  urediti. 
Drugi razlog, zakaj smo se odločili za to je bilo pa dejstvo, da  smo skupno ocenili, da ne glede na to, da glede nekaterih vprašanj imamo skupna  mnenja vprašanje načina urejanja možnosti pridobiti status in pravice žrtev  vojnega nasilja za sodelavce okupatorja bo ostalo vprašanje, glede katerega so  razlike med posameznimi parlamentarnimi strankami tolikšne, da se jih ne da  premostiti in da nima smisla, da ta izraz uporabim, še naprej poskušati z  urejanjem tega vprašanja in z odlašanjem, da uredimo tisto, kar je pa nujno  potrebno in glede česa obstoja več ali manj soglasje in to soglasje pomeni glede  otrok, ki so jih pobili zavezniki, katerih starše so pobili zavezniki ali  Partizani. Glede porušenja doma, hiše, če je do njega prišlo tudi v vojnih  operacijah s strani Partizanov in zaveznikov. Tretji primer, da se prisili  mobilizirancem v nemško vojsko poleg status prizna tudi renta in sicer enako kot  izgnancem. Četrto, da se status in pravice iz zakona prizna tudi tistim  italijanskim vojakom, Slovencem, ki so bili po kapitulaciji dalje zajeti od  okupatorjev Nemcev in poslani v taborišča, da se tudi tem prizna status žrtev  vojnega nasilja. 
V razpravah ob zakonu so se pojavila še nekatera vprašanja,  ali zagotoviti pravice iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja že samo od  15 leta naprej ali od 18 leta. Mi smo predlagali 18 let pa moram povedati, da  smo v razpravi z ustreznim pristojnim ministrstvom naleteli na opozorila, da ta  rešitev ni najboljša pa bo to najbrž sporočeno. Predlog je bil ravno tako glede  beguncev ali pridobijo tisti, ki so bili kot begunci ali sicer v tujini pravico  do računanja časa za katerega jim gre renta do vrnitve v domovino ali oziroma  tudi na svoj dom, kar je bi rekel ožje in lahko pride do tega, da bi to bila  dodatna pravica, tudi tukaj imamo opozorila, dajmo biti previdni, ker to lahko  mnogo novih postopkov odpre. 
Tretje. Glede na to, da je ustavno sodišče  zahtevalo od nas, da bi že z 27. novembrom leta 2007 uredili tiste pravice, ki  jih je samo ugotovilo za neustavno urejene smo v prihodnjih določbam menili, da  bi bilo prav, da se te pravice uredijo s 1. 1. 2008 pa je tudi tukaj opozorilo,  da dajmo v državnem zboru oceniti in predvideti, ali je smotrno te pravice za  nazaj urejati, ker se lahko postavi glede na mnoge spremembe, ki so jih ti  zakoni doživljali, da se pravice tudi v drugih primerih zahtevajo za nazaj.  Podpisnikom zakona je žal, da do polne uskladitve ni med strankami prišlo. Sem  pa osebno trdno prepričan, da je bolj prav, da uredimo stvari, ki so ta moment  usklajene do te mere in da z njimi ne odlašamo več, ker je bilo odlašanje  nekajletno in pravzaprav se lahko druga odprta vprašanja, ki so še vedno  aktualna urejajo tudi kasneje. Hvala lepa. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala, gospod  poslanec Potrč. Želi besedo poročevalec komisije za socialno varstvo, delo,  zdravstvo in invalide? Dr. Golob, izvolite. 
            DR. JANVIT GOLOB: Hvala lepa.  .../Nerazumljivo./... napisano. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ:  Hvala lepa. Želijo besedo predstavniki interesnih skupin? Sicer odpiram  razpravo, če želi kdo od državnih svetnikov spregovoriti. Kolega Kovšca najprej,  potem pa kolega Zupančič. 
            ALOJZ KOVŠČA: Hvala lepa za besedo. Jaz bom  povedal, da sem zakon na komisiji podprl, ampak sem imel že takrat eno pripombo,  ki se mi je zdela precej smiselna in sicer gre za omejitev pravic za tiste  otroke, ki so bili rojeni do 15. maja 1945. Tukaj se mi zdi, da sam datum  rojstva nekoga ni toliko relevanten, kakor je datum smrti očeta. Ne izhajajo  pravice iz rojstva, ampak izhajajo pravice do odškodnine in vse te pravice, ki  jih zakon predvideva iz smrti očeta. Se mi zdi, da tisti, ki so rojeni nekaj dni  po 15. maju ali pa nekaj mesecev po 15. maju ne spadajo pod okrilje istega  zakona, je pa njihov oče isto umrl do 15. maja. Recimo, če imamo dva otroka v  družini, eden je bil rojen pred koncem vojne, drug je bil rojen julija meseca  recimo, oče je pa padel med vojno, je potem med njima dvema nastane statusna  razlika, ki se mi zdi, da ni smiselna in o tem ne bi zaradi tega zakona  ustavljal, ampak je pa smiselno tudi o tem razmišljati. Dejstvo je, da je smrt  očeta pravzaprav pravni(?) naslov iz katerega pridemo do teh pravic, datum  rojstva je pa potem že malo irelevanten, razen v bioloških mejah 9 mesecev od  smrti očeta, to se razume. Hvala. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Samo trenutek.  Kolega Kovšca, če želite lahko svoje mnenje v obliki amandmaja na mnenje podatke  in ga bomo dali na glasovanje. Kolega Zupančič. 
            CVETKO ZUPANČIČ: Hvala lepa za besedo. Jaz imam  tukaj velike pomisleke. Moram reči, da me določene stvari begajo. Bom bolj  komentiral zadevo. Prejšnji zakon, zakon mislim, da je iz 1994 leta. Tukaj  pravi, žrtve so vsi ti, ki so našteti v drugem odstavku v uvodu in pa njihovi  otroci. Mi točno vemo, da po drugi svetovni vojni so nekateri prišli do statusa  tudi borca, na podlagi izjav, prič in tako naprej. In so si pridobili ta status,  danes so pa upravičenci tudi njihovi otroci. To so pa otroci, ki so rojeni,  1960, 1965, 1970 leta. In jaz danes dvigniti roko ali pa tisti, ki je dvignil  1994 leta, da se bo od naših prispevkov plačevalo za nekoga, ki je dejansko z  nasiljem vojne ni imel nobenega opravka, mi je zelo težko. Tudi recimo na koncu  koncev, jaz bi to vse podpiral, vsako, ker zakon je močno povezan, ima finančni  učinek v proračunu. Govorim tudi o prejšnjem zakonu, tako kot ta, ki je  predlagana. Danes recimo sprejemati neke zakone. Jaz sem bil bolj na tisti  strani, da se naredi ena revizija. Če bi mi iz naslova žrtev nasilja dobili od  agresorja neka sredstva, se jih naj deli po mili volji, kolikor je kdo upravičen  in tako naprej. Ampak to bodo plačevali še naši otroci, ki so rojeni 1980, 1990  leta, ki s tem niso dejansko nič imeli in od njihovih prispevkov se bo tukaj  nekdo, govorimo o spravi, to je daleč od sprave. To je daleč od sprave, ker dva  soseda živita, en ima status, ta ga nima in ta dejansko plačuje v proračun  tistemu, ki je bil upravičen, ki bo dobival po zakonu neke ugodnosti. Tukaj se  mi zdi, jaz sem bolj na strani tega, da se naredi neki pregled za nazaj revizije  in se ustvari v celoti v neki spravi, v neke .../Nerazumljivo./... da ne bomo  obremenjevali ljudi, ki s tem niso imeli opravka. Mi moramo le vedeti, da je že  65 let, kar je vojne konec. Danes recimo so stvari za mene zelo, težko se tukaj  odločim, pa ne da bi. Jaz sem za izravnavo, se pravi, če je ona stran dobila,  naj tudi ta stran dobi, ampak ljudje božji, kdo bo vse to plačeval. Na koncu  koncev, jaz mislim, da bi bilo treba stvar celovito enkrat vreči in pretresti,  kaj je tukaj prav in kaj je narobe. Še enkrat pravim, jaz ne bom dvignil roke za  to, da bo moj otrok plačeval ene zadeve, s katerimi ni imel nič opraviti. Hvala  lepa zaenkrat. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala, kolega  Zupančič. To bo kot obrazložitev glasu, razumem. Želi še kdo razpravljati?  Kolega Potrč. 
            MIRAN POTRČ: Če mislite, da je zaželen kakšen  komentar. Slovenska država se je odločila že v letu 1994, da sprejme tako zvane  vojne zakone, Zakon o vojaških vojnih invalidih, Zakon o žrtvah vojnega nasilja  in kasneje, dva tri leta kasneje, še zakon o popravi krivic, ki so na nek način  zadevale popravo krivic urejanja razmerij za vojni čas. Takšna je bila odločitev  politična, ki je vključevala mnogo primerov, za katere se je takrat ocenilo, da  jih je mogoče okvalificirati kot dejanja nasilja, ki so imela povzročeno škodo  pri posameznikih. To, kar zdaj delamo se samo dopolnjuje za nekatere konkretne  primere. Nimamo natančnega pregleda, koliko bo teh oseb, priznam. Vendar skupaj  z ministrstvom ocenjujemo, da niti slučajno ne bo približno enako kot je bilo v  času, ko smo Zakon o žrtvah vojnega nasilja sprejemali, ko so predvsem izgnanci  predstavljali največjo številko upravičencev do odškodnine oziroma rente. Kar  zadeva konkretno vprašanje gospoda Zupančiča - jaz razumem njegovo opozorilo,  vendar menim, da v predlogu sprememb in dopolnitev, ki jih zdaj predlagamo ni  več aktualno, zaradi tega, ker nove pravice urejamo za manjši krog oseb, na  podlagi odločitve Ustavnega sodišča in po nekem skupnem političnem dogovoru, ker  smo v letu 1994, ko smo zakon sprejemali nekaj kategorij izpustili. 
Kar pa  zadeva opozorilo gospoda Kovšce, jaz moram reči, da štejem opozorilo za  ustrezno, bomo pogledali, vendar mislim, da ne zadeva bistva problema. Otrok  dobi namreč v primeru, če je kot rojen bil njegov oče ali mati ubit v času druge  svetovne vojne. Ne gre za to, če je bil oče ubit, da potem njegov otrok dobiva  do ne vem kdaj odškodnino, če se je kasneje rodil. Mislim, da je to, kar zadeva  očeta tudi malo težje, kar zadeva matere bi mogoče šlo. Ampak, stvari niso tako  mišljene in mislim, da jih bomo proučili, vendar ne zadevajo opozorila kakršno  je bilo dano.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ:  Hvala lepa.  
Želi kdo od svetnikov razpravljati? Sprašujem  predstavnico ministrstva, če želi besedo?
Izvolite.
            GOSPA_______: Hvala lepa za besedo, gospod  predsednik.
Moram reči, da je to področje torišče različnih političnih  interesov. Tukaj odločba Ustavnega sodišča, ki nas zavezuje k spremembi zakona.  Opozoriti moram, da uradnega mnenja vlade še nimamo, ampak načelno lahko rečem  samo tako, da podpiramo predlog zakona, ker sledi odločbi Ustavnega sodišča.  Pripombe, ki jih usklajujemo, saj je tudi interes, da se ta zadeva pripelje do  konca, do realizacije do sprejema zakona. 
Mogoče samo toliko.
Hvala.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa.   
Zaključujem razpravo in dajem na glasovanje predlog mnenja: K Predlogu  zakona o spremembah in dopolnitvah zakona o žrtvah vojnega nasilja, kot ste ga  prejeli. Najprej prijavimo prisotnost. Navzočih je 21 svetnikov, za je glasovalo  14, proti nihče.
(Za je glasovalo 14.) (Proti nihče.)
Ugotavljam, da je  predlagano mnenje Državni svet sprejel.
Zahvaljujem se sodelujočim pri tej  točki dnevnega reda. 
            Prehajamo na 6. TOČKO DNEVNEGA REDA - ZAKONODAJNA POBUDA  ZA SPREJEM PREDLOGA ZAKONA O SPREMEMBI ZAKONA O FINANČNEM POSLOVANJU V POSTOPKIH  ZARADI INSOLVENTNOSTI IN PRISILNEM PRENEHANJU.
Pobudo Državnega  sveta ste prejeli po elektronski pošti 24. junija in na klop. Poročilo Komisije  za državno ureditev, ki je pobudo obravnavala ste prejeli na klop. 
Prosim  najprej gospoda Alojza Kovšca, če želi dodatno obrazložiti pobudo.
            ALOJZ KOVŠCA: Hvala lepa, predsednik. Zelo na  kratko.
Jaz te pobude ne bom še enkrat bral, imate jo pred seboj,  obrazložitev tudi. Bistvo vsega, bistvo te pobude je, da ocenjujem, da je vlada  v tem iskanju rešitev za omejevanje tega fenomena "missing traderjev" posegla  malo pregloboko in preširoko v podjetniško iniciativo. Obstaja cela vrsta  zakonov, s katerim izvajanjem, pravilnim in natančnim izvajanjem, bi se dalo to  "missing traderstvo" omejiti. In širiti zakonsko represijo na to, da je  podjetnik odgovoren za stanje gospodarskega subjekta, ki ga je zapustil, prodal,  bil iz njega iztisnjen ali je ta subjekt nehal delovati po kakšni drugi poti in  bil izbrisan iz registra, na dve leti, se zdi, tako meni, kot mnogim iz drobnega  gospodarstva nesprejemljivo. 
S tem se tudi institut družbe z omejeno  odgovornostjo bistveno spreminja, in družbenik lahko izven svoje realne in  objektivne odgovornosti postane za nekaj, kar se je dogajalo izven njegove moči.  Lahko bi naštel kar nekaj primerov, pa naj bo samo eden. Če smo trije družbeniki  v gospodarski družbi z enakomernimi solastniškimi deleži, dva s preglasovanjem  določita poslovno politiko, s katero se ne strinjam in me iz družbe iztisneta in  potem družbo vodita še dve leti po poti, ki je mimo zakona, potem je nemogoče,  da bi bil odgovoren za to dogajanje. Država tukaj nalaga dvojno breme. Eno breme  je breme odgovornosti, drugo breme pa, če se hočem izogniti tej odgovornosti, da  postanem denunciant(?) oziram da ta dva družbenika jaz ovajam namesto, da bi  država izkoristila svoje institucije za pregon kaznivih dejanj. Z drugimi  besedami, ne zdi se sprejemljivo, da moramo družbeniki igrati policiste. Za to  ima država svoje organe. Namen te zakonodajne pobude je sicer spremeniti en sam  člen, in to tistega v katerem se odgovornost družbenika vleče čez prenehanje  njegovega statusa za dve leti. Jaz apeliram na vas, da to zakonodajno pobudo  podprete, ker po eni strani ne nosi nobenih posledic za državni proračun,  bistveno pa posega v pravice posameznika, ki družbo tudi v teh kriznih časih  lahko odproda in nima vpliva na dogajanje z njo v naslednjih dveh  letih.
Hvala lepa.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala, kolega  Kovšca.
Želijo besedo predstavniki interesnih skupin? Ja... Prosim? Kot  komisija ja. Samo trenutek. Ja. Prosim, izvoli.
            GOSPOD_________: Zelo na kratko.
Komisija ta  predlog podpira.
Hvala.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa.  
Še  enkrat dajem možnost predstavnikom interesnih skupin. Sicer odpiram  razpravo.
Ja, kolega Šuštaršič, izvolite. 
            BORIS ŠUŠTARŠIČ: Jaz to pobudo izrecno podpiram,  ker smatram, da dosedanja ureditev pravzaprav formalnopravno omogoča na področju  malega gospodarstva neodgovorno in špekulativno obnašanje. Zato  mislim, da je ta pobuda zelo utemeljena in bo prispevala k boljšemu in bolj  odgovornemu gospodarjenju.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ:  Hvala lepa.  
            Želi še kdo besedo? Če  ne, mogoče samo kratek komentar. Tisti, ki ste uspeli pogledati današnje Finance  ste lahko opazili, da je ta pobuda vzbudila pozornost, ampak da se v Financah  čudijo kako to, da Državni svetniki bi spreminjali to zadevo, če pa takrat niso  izglasovali veta. Komentar dajem zato, da še enkrat v tem krogu poudarim pomen  četrtega branja zakona. Mislim, da nas je veliko svetnikov takrat pri tem  predlogu veta tehtalo - ali ustaviti zakon, ki je imel pretežno pozitivno  vsebino in to slabost, ki jo bomo zdaj poskušali popraviti, ali zakon spustiti  skozi, kar smo tudi naredili, in potem iti naprej z zakonodajno iniciativo. Če  pa bi recimo imeli možnost četrtega branja zakona, potem bi lahko že v prvi  rundi lahko naredili to zadevo, in bi bil sprejet boljši zakon. To pomeni, mi bi  sprejeli veto na en določen člen ali skupino členov zakona. Ta komentar si  dovoljujem, kot argument v zvezi s kampanjo, ki jo zdaj peljemo v odnosu do  Državnega zbora, da bi najprej na svoji poslovniški komisiji in potem tudi v  Državnem zboru vendarle bil sprejet ta predlog Državnega sveta za uvedbo  četrtega branja zakona. In to je eden izmed zelo dobrih primerov zakaj bi bilo  to racionalno.
Želi še kdo drug besedo? Predstavnika ministrstva ni, zato  lahko preidemo na glasovanje. Na glasovanje dajem predlog za sprejem predloga  zakona o spremembi zakona o finančnem poslovanju v postopkih zaradi  insolventnosti in prisilnem prenehanju, kot ste ga prejeli. Prosim, da prijavite  prisotnost. Navzočih je 26 svetnikov, za je glasovalo 26, proti nihče. 
(Za  je glasovalo 26.) (Proti nihče.)
Ugotavljam, da je Državni svet predlog  zakonodajne iniciative sprejel. .../Medsebojni pogovor./...
            Prehajamo na 7. TOČKO DNEVNEGA REDA - PREDLOG ZA ZAČETEK  POSTOPKA ZA SPREMEMBO OBMOČJA MESTNE OBČINE KOPER IN USTANOVITEV OBČIN: DEKANI,  ŠKOFIJE, HRVATINI-CREVATINI IN MAREZIGE-ŠMARJE.       
Poročilo  Komisije za lokalno samoupravo in regionalni razvoj ste prejeli na klop. Predlog  mnenja Državnega sveta ste prejeli na klop. 
Najprej sprašujem, kot  predlagatelja gospoda Borisa Popoviča kolega državnega svetnika, župana mestne  občine Koper, če želi besedo? 
            BORIS POPOVIČ: Mislim, da ni potrebno, glede na  to, da smo se na komisiji do potankosti seznanili in da so bili vsi svetniki za  tako, da ocenjujem da ni potrebno. Razen, če kdo misli drugače.
Hvala. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa.
Želi  besedo poročevalec Komisije za lokalno samoupravo in regionalni razvoj?
            JERNEJ VERBIČ: Hvala.
Moram reči, da se je  komisija s podobno zadevo že seznanila in sprejela je dva sklepa. Najprej se je  seznanila s predlogom za začetek postopka za spremembo območja mestne občine in  tako naprej, in glede na že dosedanja stališča Državnega sveta o rešitvi  preoblikovanja območja Mestne občine Koper, glede na sodbo oziroma odločitev  Ustavnega sodišča, je komisija podprla predlog za začetek postopka za razdelitev  območja mestne občine tako, kot ga je predložil občinski svet in tako, kot je  bil predstavljen na seji Komisije za lokalno samoupravo. 
 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa. Želi  besedo predstavnik službe Vlade Republike Slovenije za lokalno samoupravo in  regionalno politiko, gospod Andrej Čoker? Izvolite. 
             ANDREJ ČOKER: Hvala gospod predsednik. Če dovolite, bi samo v kratkih  besedah predstavil stališče odbora, pravzaprav gradivo, ki ga je odbor sprejel  na včerajšnji svoji seji, Vlada ga bo pa obravnavala jutri. 
Vlada se v  svojem mnenju in predlogu vključuje v postopek za ustanovitev občin v tem  mandatu. Prispel je predlog za razdelitev mestne občine na Mestno občino Koper  in tri nove občine ter šest predlogov za ustanovitev občin. Vlada se ne  opredeljuje do vsakega predloga posebej, temveč v tabelaričnem delu daje pregled  izpolnjevanja pogojev za ustanovitev občine, posamezne občine in pa ravno tako v  primeru Mestne občine Koper ugotavlja, da so ti pogoji izpolnjeni in da na koncu  pa po obrazložitvi, da je danes v Sloveniji 210 občin, da jih polovica ne  izpolnjuje zakonskih kriterijev glede števila prebivalcev, da se z  ustanavljanjem občin ne krepi položaj lokalne samouprave, da je potrebno  izdelati funkcionalno analizo občin, da je potrebno v času, ko Vlada predvideva,  tudi predložitev zakonov s področja pokrajinske zakonodaje, vse to dodatno  analizirati in na koncu je v predlogu zapisano, da Vlada ne podpira predlogov za  ustanovitev novih občin. Tako v primeru Mestne občine Koper, kot tudi v  preostalih primerih. Hvala lepa.
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa. Želi še  kdo besedo? Če ne ... Ja. Kolega dr. Golob. Prosim. 
             PROF. DR. JANVIT GOLOB: Gospod predsednik, mene zelo veseli prisotnost  kolega Popoviča na današnji seji Državnega sveta, da je s tem svojim primorskim  žarom prišel k nam. Vendar bi rad povedal, da so teme, ki so zanj zanimive, tudi  drugače in bi zelo apeliral v smislu solidarnosti z ostalimi svetniki, da se  udeležujete sej tudi takrat, ko ni ravno problematika ali vam razhajkajo občino  ali ne. Hvala lepa. 
            PREDSEDNIK MAG. BLAŽ KAVČIČ: Hvala lepa. Še kdo  želi besedo? Če ne, prehajamo na odločanje. 
Na glasovanje dajem predlog  Državnega sveta za sprejem predloga za začetek postopka za spremembo območja  Mestne občine Koper in ustanovitev občine Dekani, Škofije, Hrvatini, Hrvatini,  Marezige, Šmarje, kot ste ga prejeli. Ugotavljamo prisotnost. Prosim, da  prijavite prisotnost. 26. 
Kdo je za? 
(16 članov.) Kdo je proti? (7  članov.)
Ugotavljam, da je Državni svet predlog sprejel. 
S tem,  spoštovana kolegica, kolegi, gospe in gospodje, zaključujem sejo Državnega  sveta, se vam zahvaljujem za sodelovanje in razpravo. Trenutek prosim. Še enkrat  bi vam rad osvežil spomin na program in sicer v nadaljevanju smo vabljeni na  kosilo, ki bo tukaj na mestni občini. Po kosilu se zberemo na drugi strani parka  od občinske zgradbe pri Vinagovi kleti, kjer nas pobere avtobus in odpelje do  Koblarjevega zaliva, kjer je predvideno vkrcanje na splav in po kakšni uri  splavarjenja se pripeljemo do glavnega odra na Dravi, prejmemo dnevne  prepustnice za Lent in po splavarjenju je prosta pot do Vinagove kleti, potem  ogled omenjene kleti. Ogled samo vizualno. Hvala lepa. 
            (Seja je bila končana 1. julija 2009 ob 14.00.)