Iskanje:     Napredno iskanje
Brskanje po kategorijah:



Odgovor Ministrstva za notranje zadeve na pobudo državnega svetnika Cvetka Zupančiča glede oznake registrskih tablic

Datum: 23. 5. 2008
Prejeto: 29. 5. 2008

Ministrstvo za notranje zadeve se je seznanilo s sklepom Državnega sveta Republike Slovenije, sprejetim na 6. seji 23. 4. 2008, s katerim je bila podprta pobuda državnega svetnika Cvetka Zupančiča, da Ministrstvo za notranje zadeve z ustreznimi akti uredi, da bodo oznake na registrskih tablicah motornih vozil skladne s stalnim bivališčem lastnika in registrskim območjem.

Ministrstvo za notranje zadeve se s predlogom, da se veljavna ureditev spremeni tako, da bodo oznake na registrskih tablicah motornih vozil skladne s stalnim bivališčem lastnika in registrskim območjem, ne strinja, ker že obstoječa zakonodaja omogoča pridobitev registrske tablice z oznako registracijskega območja in grbom občine, v kateri je sedež upravne enote, kjer ima stranka sedež oziroma stalno ali začasno prebivališče. Predloga za spremembo zakonodaje Ministrstvo za notranje zadeve ne sprejema tudi iz razlogov, navedenih v nadaljevanju.

Zakon o varnosti cestnega prometa (ZVCP-1), ki se je začel uporabljati 1. 1. 2005 je s ciljem večje dostopnosti upravnih storitev odpravil krajevno pristojnost pri registraciji vozila in izdaji registrskih tablic (193. člen) in tako omogočil, da lahko vse stvarno pristojne in pooblaščene registracijske organizacije na območju celotne države opravljajo postopke registracije vozil za uporabnike, ne glede na sedež oziroma prebivališče uporabnika. Po veljavni ureditvi tako lahko stranka registrira vozilo pri katerikoli registracijski organizaciji (upravni enoti, organizaciji, pooblaščeni za opravljanje tehničnih pregledov vozil, pooblaščeni gospodarski družbi ali samostojnem podjetniku posamezniku, ki opravlja dejavnost prodaje vozil), ne glede na njeno stalno oziroma začasno prebivališče (če v Republiki Sloveniji nima stalnega prebivališča) oziroma sedež. V večini primerov pride takšna ureditev v poštev, ko stranka kupi vozilo izven kraja svojega prebivališča in želi obenem registrirati vozilo in pridobiti registrsko tablico, pri tem pa ji ni potrebno dodatno pridobivati preizkusnih tablic za prevoz vozila do registracijske organizacije v svojem kraju. Z ukinitvijo krajevne pristojnosti pa zakon ni omejil možnosti, da lahko stranka pridobi registrsko tablico z oznako registracijskega območja in grbom občine, v kateri je sedež upravne enote, kjer ima sedež oziroma stalno ali začasno prebivališče. S takšno rešitvijo je zakon sledil spremembam ZUP, ki je za vrsto postopkov odpravil krajevno pristojnost, in postopke registracije približal strankam, ki lahko opravijo registracijo vozila na najbližji registracijski organizaciji, ne glede na svoje stalno prebivališče, poleg tega pa imajo tudi možnost, če to želijo, izbrati registrske tablice z registracijskim območjem svojega stalnega oz. začasnega prebivališča. To velja tudi v primeru nakupa registriranega vozila: novi lastnik se lahko odloči za nižje stroške pri registraciji vozila in obdrži registrske tablice, s katerimi je vozilo označeno, ali pa jih zamenja z registrskimi tablicami z oznako registracijskega območja svojega stalnega prebivališča.

Ministrstvo za notranje zadeve meni, da so uporabniki upravnih storitev dobro seznanjeni z obstoječo zakonodajo na področju registracije vozil in z možnostmi, da lahko pridobijo registrske tablice svojega območja. Po podatkih, ki izhajajo iz evidence registriranih vozil Ministrstvo za notranje zadeve ugotavlja, da je od skupnega števila registriranih vozil 1.314.879 (podatek je na dan 15. 5. 2008) samo 7,9% vozil (t.j. 103.916 vozil), ki imajo na registrski tablici oznako registracijskega območja, ki ne ustreza prebivališču lastnika vozila, iz česar je sklepati, da se registracija kljub ukinitvi krajevne pristojnosti opravlja po prebivališču lastnika oziroma uporabnika vozila oziroma da večina lastnikov uporabi zakonsko možnost predhodnega naročila registrske tablice po svojem prebivališču.

Ministrstvo za notranje zadeve pa ne more pritrditi navajanju, da nahajanje vozila z drugim registracijskim območjem, ki ni registracijsko območje tega kraja, na podeželju ali v bližini državne meje nujno kaže na to, da gre za voznike z nečednimi posli ali za dobičkonosno trgovanje z vozili. Nasprotno, domnevati je, da se prav potencialni nepridiprav ne bo želel na ta način izpostaviti oziroma identificirati. V vseh primerih se identifikacija vozila in lastnika vozila opravi na podlagi registrske oznake, pri tem pa postopek identifikacije ni daljši ali bolj zahteven, če gre za lastnika z drugim registracijskem območjem. Menimo pa, da v nobenem primeru ni dopustno kratiti pravice do svobode gibanja oseb, saj je ta vsakomur zagotovljena že z ustavo, kakor je tudi zagotovljena domneva nedolžnosti.

Zaradi vsega zgoraj naštetega se tukajšnje ministrstvo zavzema za ohranitev dosedanjega sistema, ki je v zadnjih 10 letih doživel številne spremembe, predvsem v smer odprave birokratskih ovir, večje dostopnosti in pocenitve storitev.

Ministrstvo za notranje zadeve
Dragutin Mate
minister

Povezane vsebine
document Pobuda Cvetka Zupančiča glede oznake registrskih tablic